ارزیابی و کمک به کودکان استثنایی و کودکان دچار مشکلات یادگیری

چگونگی تحصیل افراد با نیاز خاص

روند تامین تسهیلات آموزشی برای کودک مبتلا به اختلال کمبود توجه (ADHD) یا هر مشکل دیگر می تواند گیج کننده و تهدید آمیز باشد. بهتر است مراحل زیررا دنبال کنید تا طی کردن این مسیر آسان تر شود:

یک ارزیابی دقیق

نوشتن یک نامه درخواست ارزیابی برای دیدن وی اگر کودک ( ADHD ) بیش فعال است ممکن است بتواند از تهسیلات آموزشی بهره مند شوند ونامه را به مدیر خدمات ویژه آموزشی ارسال کنید ، البته سعی کنید یک ارزیابی به طور کاملا خصوصی توسط یک متخصص انجام شود.

دیدار با تیم ارزیابی

معمولا تیم متخصص ارزیابی شامل : معلمان ویژه آموزش و پرورش، روانشناس مدرسه و دیگر متخصصان می باشند.

به عنوان بخشی از این فرآیند، ازآنها بخواهید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد کودک به شما اطلاعاتی بدهند.

اعضای تیم ، سوابق تحصیلی فرزند شما را مورد بررسی قرار داده و یک ارزیابی رفتاری و مشاهده او در کلاس درس را انجام می دهند.

پس از ارزیابی، شما نتایج را با تیم ارزیابی مورد بحث قرار می دهید وآنها با هم تصمیم خواهند گرفت که آیا فرزند شما نیاز به خدمات خاص آموزش و پرورش دارد ویا اینکه چطور می تواند بر توانایی وی بیشترین تاثیر را گذاشت .

 

نکته: آوردن نسخه از کارنامه فرزند شما، نتایج آزمون استاندارد و مدارک پزشکی الزامی است.

 

در زمینه آموزشی دو نوع قانون وجود دارد:

یکی از آنها آموزش وپرورش رایگان وعمومی برای افراد معلول است (IDEA) و قسمت دیگر توانبخشی که بچه ها با شرایط بسیار خاص از جمله : عقب ماندگی ذهنی، اختلالات عاطفی، اختلال شنوایی و گفتار و مشکلات زبان را پوشش می دهد.در واقع این مورد برای بچه هایی که به کمک های آموزشی اضافه ترنیاز دارند مناسب است.

البته قانونی گذاشته شده است که باعث شده تا تمامی دانش آموزان در کنار هم درس بخوانند وفقط در مدارس باید تغییراتی داده شود تا افرادی که به عنوان مثال از صندلی چرخ دار استفاده می کنند به راحتی بتوانند رفت وآمد کنند.

 

ایجاد یک برنامه

اگر فرزند شما واجد شرایط استفاده از آموزش خاص می باشد باید تحت نظر متخصصان یک برنامه فردی خاصی برای وی تهیه گردد البته باید تمامی اهداف آموزشی کودک نیز در آن گنجانده شود وبه محدودیت هایی که دارد توجه شود.

پدر ومادرها باید توجه داشته باشند که تمامی برنامه هایی که تنظیم می گردد باید خاص ، قابل اندازه گیری ودست یافتنی باشد.

 

نظارت بر پیشرفت کودک

طبق قانون، تیم آموزشی در سال باید ملاقات هایی را با والدین صورت دهند وآنها را از تمامی برنامه ها ، استراتژی های فعلی وآتی وپیشرفت فرزندان مطلع سازند و مجموعه اهداف را برای سال آینده مشخص نمایند وخواسته های والدین وانتظاراتشان را در برنامه ها بگنجانند.

 

حمایت
اگر در مورد هر نکته ای در را بطه با مسائل آموزشی فرزندتان به بن بست رسیدید بهتر است آدرس مراکزی مشاوره ای معتبر را پیدا کرده واز آنها چه به صورت حضوری وچه به صورت تلفنی راهنمایی بگیرید که البته می تواند کم هزینه هم باشند.

 

خدمات مشاوره و درمان کودکان دچار اختلالات یادگیری در مدرسه و سایر مشکلات مشابه در کلینیک آلومینا توسط تیم متخصصین اعصاب و روان کودکان، روانشناسان و مشاورین تحصیلی انجام میگیرد.

 

 

 

کلینیک تخصصی روانپزشکی،روانشناسی، مشاوره، نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


کلینیک آلومینا از سال 1388 با ترکیبی از اساتید دانشگاه و مجرب ترین کادر درمان حیطه بیماریهای اعصاب و روان کار خود را آغاز نموده است.

این کلینیک متشکل از پزشکان متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)، روانشناس ، و نوروتراپیست با هدف  ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی در جهت ارتقا توانمندی ها و تسریع تشخیص و بهبود اختلالات مرتبط در حیطه روانشناسی و روانپزشکی و

با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های درمانی (نوروفیدبک ،بیوفیدبک، شناخت درمانی،رفتار درمانی،روان درمانی شناختی،بازی درمانی،دارو درمانی،رفتار درمانی دیالکتیکی و …) در خدمت شما عزیزان است.

 

 

 

معرفی مشاور ویژه خانواده های دارای کودکان استثنایی:

 

مهرنوش انصارالحسینی کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی  (مشاور در امور خانواده،تحصیلی،رفتاری،ازدواج،کودکان استثنایی)

 


مهارتها:

 

سالها تجربه و تحقیق در امر مشاوره خانواده های دارای کودکان استثنایی

 

– مشاور ازدواج- عضو انجمن روان شناسان ایران- در مان غیر داروئی اضطراب – برنامه ریزي شغلی و تحصیلی- مشاوره خانواده- مشاوره تحصیلی جوانان- مجرب در هدایت جلسات مشاوره و راهبري جلسات درمانی- روانی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)- مشاور سلامتی ذهنی با تبحر ویژه در امور کودکان استثنایی و خانواده هاي داراي فرزندان استثنایی

 

سوابق کاری:

1. تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان به مدت دو سال

2. مشاوره روان شناسی در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامیبه مدت دو سال

3. مشاوره روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی  به مدت دو سال

 

 

 

جهت تعیین نوبت مشاوره با ما تماس بگیرید.

 


 

 

 

 

کلمات کلیدی : آموزش کودکان با نیاز خاص، آموزش پرورش، آموزش وپرورش کودکان استثنایی، کودکان استثنایی، به چه کسانی استثنایی می گویند؟، مدارس مربوط به کودکان با نیاز خاص، مدارس مربوط به کودکان استثنایی ،کودک با نیاز خاص، مراکز مشاوره کودکان استثنایی،قوانین آموزشی مربوط به کودکان خاص، قوانین آموزشی مربوط به کودکان استثنایی،متخصص روانپزشکی برای ویزیت کودکان استثنایی،فوق تخصص درمان کودکان استثنایی،معرفی مرکز نگهداری کودکان،درمان کودکان عقب مانده و بیش فعال،درمان قطعی بیش فعالی،درمان علائم بیش فعالی در کودکان استثنایی،مشاوره کودکان استثنایی،مشاوره کودکان عقب مانده،مرکز مشاوره کودکان استثنایی،بهترین مرکز روانشناسی کودکان استثنایی،مشاوره کودک پرخاشگر،مشاوره کودک کم هوش،مشاوره نوجوانان،بهترین کلینیک های مشاوره تهران

Comments are closed.