درمان اختلال گفتار و تکلم به دنبال ضربه به سر و تصادف

 

کلینیک مشاوره،گفتار درمانی و نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

کلینیک آلومینا

کلینیک چند تخصصی آلومینا از سال 1388 فعالیت خود را آغاز نموده است.

 

گفتار درمانگران به کودکان و بزرگسالانی که اختلالات نوشتاری و ارتباطی دارند کمک می کنند. آنها جلسات انفرادی درمانی را برای کودک فراهم می کنند.

 

در این مرکز  به درمان آفازی،لکنت زبان و ذیگر اختلالات گفتاری و نوشتاری پرداخته می شود.

درمان اختلالات تکلم به دنبال ضربه به سر

این کلینیک در روزهای شنبه،یکشنبه ، دوشنبه ،سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 9 صبح به بعد فعال می باشد.

برای تنظیم وقت  می توانید از طریق شماره تلفن 22852784 با این مرکز تماس بگیرید.

 

 

معرفی درمانگر:


شهره کاویانی (کارشناس ارشد گفتار درمانی)

با استفاده از متدهای جدید در درمان اختلالات تکلم و اختلالات نوشتاری

 

 

تجربیات درمانگر:

 

1.(1388-1387) مرکز توانبخشی سعادت خیابان جامی ،مرکز توانبخشی فجر خیابان مدرس- اصفهان

2.(1388-1389) بخش گفتار درمانی بیمارستان سوانح سوختگی خیابان کاوه – اصفهان

3.(1389-1391) مرکز توانبخشی –میدان سپاه-تهران

 

 

نشانی کلینیک شماره یک (دفتر مرکزی) : تهران خیابان دکتر شریعتی. بالاتر از  تقاطع ظفر، مرکز نوروفیدبک آلومینا ( پذیرش با وقت قبلی)

 


شماره تماس کلینیک مرکزی (تهران) :

02122852784


ساعات تماس :همه روزه (غیر از جمعه ها)  9 صبح الی 7 بعد از ظهر

 

 


هرگونه سوال یا ابهامی را می توانید بوسیله ایمیل یا تلفن با ما در میان بگذارید


Email : [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زمینه های تخصصی:

بهبود بستری و پیگیری خدمات TBI

توسط Carlee W. جونز و کارولین فولی
همچنین نگاه کنید به

منابع

یافتن پست های بیشتر

اگرچه تا 2 میلیون نفر از مردم حفظ ترومای مغزی (TBI) هر سال، خود را در دراز مدت جسمی، رفتاری و / یا اختلالات شناختی زیر تشخیص داده شده و درمان نشده (NIH، 1999) ممکن است باقی می ماند. اختلالات و در نتیجه اغلب در نتیجه محدودیت های عملکردی (. کوئلیو، DeRuyter و استین، 1996 بلد و همکاران، 2005).

به عنوان سطح یک تروما مرکز، بیمارستان دانشگاه دوک به طور معمول اذعان می کند که بیماران مبتلا به TBI به خدمات تروما بزرگسالان. بخش آسیب شناسی گفتار و شنوایی، گفتار و زبان، شناختی، و بلع خدمات برای تمام بیماران در دانشگاه دوک، از جمله کسانی که با TBI. در گذشته، ارجاع به بیان آسیب شناسی شناختی ارزیابی TBI ارتباطی محدود به آن دسته از بیماران که پزشکان به طور خاص برای ارزیابی پرسیده شد. با این حال، تمرکز حضور پزشک در درمان این بیماران دچار ترومای چند مجروح غالبا در احیا، تثبیت، و درمان برای حفظ زندگی بود.

عوامل مداخله گر به عنوان پایه سوء مصرف مواد / برداشت، مسائل روانی، و بیمارستان با کوتاه، عمومی آرام بخش، همراه، و رسمی پزشک یا پرستار اداره امتحانات شناختی منجر به شناسایی ضربه خفیف و حتی متوسط. به عنوان یک نتیجه، ارجاع برای ارزیابی بیان آسیب شناسی و درمان منجر به اختلالات شناختی و ارتباطی متناقض و مورد استفاده قرارگرفته است.

در تلاش برای بهبود ارائه خدمات، آسیب شناسی گفتار و تروما هماهنگ خدمات عضو نیروهای خود را برای انجام یک پروژه بهبود عملکرد است. هدف آنها این بود که شناسایی محدوده، نیاز، و استفاده از خدمات برای تعیین اینکه آیا شناسایی و مداخله با بیماران مبتلا به TBI می تواند بهبود یافته است. این پروژه در پنج مرحله انجام شده است، منجر به یک مدل جایگزین ارائه خدمات بهبود و افزایش خدمات به این جمعیت است.
فاز یک: شناسایی نیاز

اولین گام به منظور استفاده از خدمات موجود را از طریق یک بررسی گذشته نگر از تمام سخنرانی پاتولوژی مشاوره برای بیماران با TBI در طول یک دوره زمانی 60 روزه به خدمات تروما بزرگسالان بستری است. نتایج نشان داد که پزشکان دستور سخنرانی پاتولوژی مشورت برای ارزیابی شناختی و ارتباطی برای کمتر از 10٪ از بیمارانی که با معیارهای TBI. این معیارها شامل گلاسکو (GCS) <15 مثبت مغز CT، از دست دادن هوشیاری، گزارش فراموشی، وضعیت ذهنی تغییر یافته، و / یا مکانیزم ناشی از آسیب از قبیل تخلیه از وسیله نقلیه موتوری (کی و همکاران، 1993. ).

بر اساس این بررسی گذشتهنگر، آسیب شناسی گفتار و هماهنگ تروما توسعه یافته یک رویکرد دو جانبه به منظور بهبود ارائه خدمات به بیماران TBI است که شامل:

آموزش ارائه دهندگان مراقبت، بیماران و خانواده بیماران TBI.
بهبود ارائه خدمات به بیماران مبتلا به TBI.

مرحله دوم: بهبود آموزش بالینی و ارائه خدمات

تمرکز آموزش بالینی برای بخش آسیب شناسی گفتار و شنوایی شناسی، به منظور ارتقاء دانش و مهارت در مدیریت TBI، اجرای الگوهای عمل جدید، و بهبود ارائه خدمات است. فشرده برنامه آموزش TBI و به تمام پزشکان ارائه شد.

علاوه بر این، آسیب شناس گفتار و زبان برای هماهنگ کردن تمام خدمات به بیماران در خدمات تروما بزرگسالان شناخته شد. این خطاب به همه SLP مشاوره، حضور تمام دور ضربه به برای خدمات ارتباطی ضروری شناختی حمایت، شرکت در برنامه ریزی تخلیه، و به عنوان یک یادآور فیزیکی مداوم از خدمات ارائه شده توسط سخنرانی آسیب شناسی خدمت کرد. این تیم چند رشته ای در آغوش تمام این تغییرات است.

یکی دیگر از SLP نیز شروع به حضور در درمانگاه تروما فراهم می کند که پزشکی پیگیری بیماران دچار ترومای پس از ترخیص. این SLP دوباره ارزیابی وضعیت شناختی ارتباطی از تمام بیماران شناسایی شده به عنوان داشتن TBI تمام مدت اقامت و تمامی افراد باید بستری خود، تعیین اگر خدمات توصیه می شود که مورد استقبال قرار گرفت، و ارائه آموزش به بیماران و خانواده های آنان است.

Comments are closed.