مشکلات شایع جسمی مردان

شایع ترین و رایج ترین مشکلات جسمی و بدنی مردان

درمان مشکلات بدنی آقایان

خانمها چه مردانی را نمی پسندند

مردان ایده آل چه ویژه گیهای جسمی دارند و چه ویژگیهای جسمی ندارند

 

موهای زائد پشت


موهای زائد پشت به ندرت وجود دارد اما گاهی ممکن است بسیار پرپشت ویا کم ونازک باشند وهمین مسئله باعث ناراحتی آقایان می شود . آیا  این موها مانند آهنربایی برای زنان عمل میکند یا بلعکس؟ یا بازگشت به عصر حجر؟ اگر شما می خواهید که از دست این موهای زبروزائد راحت شوید میتوانیداز لیزر برای برداشتن مو یا نازک کردن آنها استفاده کنید و نتایج به دست آمده از استفاده از لیزر نشان داده است که برداشتن موها تقریبا دائمی است اما ارزانترین گزینه عبارتند از: اپیلاسیون،استفاده از کرم های موبر، و ریش تراش ، نتایج  در سال گذشته نشان داده است که تا چند هفته با استفاده از این روش ها میتوانید از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

داشتن شکمی بزرگ ونامتناسب

در مردان احتمال تجمع بیشتری چربی در اطراف کمروجود دارد، بنابراین از هر چیزی که چاق کننده است و باعث داشتن شکمی بزرگ میشود باید بپرهیزند.متاسفانه، چربی شکم، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد، به خصوص اگر اندازه دور کمر بیش از 40 اینچ باشد. اما خبر خوب این است که: اگر شما به دنبال یک برنامه ای برای از دست دادن وزن و چربی شکم هستید،این قسمت از چربی ها زودتر از قسمت های دیگر از بین میرود.

عرق کردن بیش از حد

 

خروجی عرق در مردان بیشتر از زنان است و این یک واقعیت است. اما اگر شما همیشه بایداز دست هایتان برای پاک کردن عرق استفاده کنید و یا اغلب عرق از طریق لباستان جذب میشود  این می تواند عرق کردن بیش از حد، به نام افزایش تعریق باشد و هر چیزی مانند هیجانات یا گرما می تواند موجب رگبار تعریق شود. معمولا زیر بغل، کف دست یا کف پا بیشتر عرق میکند اما درمان های موثری برای از بین بردن یا کاهش آن  در دسترس هستند که با استفاده از آنها میتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

ابروهای ضخیم وپرپشت


مشکل مو برای مردان در همه سنین وجود داشته است. هورمون های مشابهی که رشد ریش را باعث می شوند همان ها منجربه  داشتن ابروهای ضخیم و انبوه نیز میشود که ابروها بیشتر در مرکز دید هستند وهمین امر شایع ترین دلیلی است که مردان جوان رو به الکترولیز می آورند. این روش با استفاده از شوک الکتریکی کوچک به طور دائم باعث از بین بردن فولیکول مو میشود. اپیلاسیون یکی دیگر از راههای شکل دادن به ابرو است، اما آن را باید هر چهار تا شش هفته تکرار کرد.

ناصافی های روی پوست به دلیل اصلاح نامناسب

صاف کردن صورت با تیغ یک کار طاقت فرساست اما پوست و برجستگی های روی آن را کاملا صاف میکند.

در مردان با موهای مجعد تیغ زدن باعث رویش مو در زیر پوست و ایجاد برجستگیهای سیاه  زشت روی پوست می کند. برای نگه داشتن صورت  در حالت نرمال وزیبا و از بین بردن برجستگیها، گرفتن دوش آب گرم قبل از اصلاح و استفاده از  ژل و فوم با ضخامت زیاد ارجح است، ونکته آخر اینکه همیشه در جهت رویش مو آن را بتراشید.

روزاسه

شاید خجالت آور است که در صورت یا ناحیه ای از آن قرمز باشد. روزاسه یک بیماری است که باعث می شود که چهره سرخ وقرمز رنگ به نظر برسد.و نشانه های آن، تمایل به بدترشدن در مردان دارد. پوست بینی ممکن است ضخیم، قرمز، یا پیازی رنگ شود. جوش ها و خطوط قرمز کوچک بر روی گونه ها ظاهر می شوند. الکل می تواند باعث بدتر شدن آن  دانه های قرمز رنگ شود. داروها می توانند باعث جلوگیری از بدتر شدن آن شوند.

ریزش مو از جلوی سر به طرف مرکز سر

حقیقت دردناک این است که اکثر افراد به طرز نا محسوسی  تا سن 35 سالگی موهاشون نازک میشود و ریزش موهابه طور قابل توجهی از سن 50 سالگی  به بعد شروع می شود. این الگو معمولا با عقب کشیدن خط مو آغاز می شود و ممکن است پیشرفت طاسی  به صورت نقطه ای در بالای سرباشد. عمل جراحی، برای ترمیم مو ارائه می شود و راهی  برای کاهش طاسی میباشد و یا اینکه شما می توانید به پزشک خود در مورد داروهای تجویزی برای جلوگیری از ریزش مو صحبت کنید.

کوررنگی


کور رنگی معمولا به این معنا نیست که دنیا را سیاه و سفید میبینید. شایع ترین شکل آن که دشوار است، قرمز را سبز بگوییم، مشکل این است که حدود 10 میلیون مرد آمریکایی را مبتلا می سازد. این بیماری ارثی است وبه مراتب در مردان شایع تر است. هیچ درمانی وجود ندارد، اما اکثر مردم می توانند با سردرگمی در رنگ ها به زندگی خود ادامه دهند.

خرناس

یک نوع موسیقی است که اختلال در خواب شریک بستر شما ایجاد میکند! و مردان بیشتر به احتمال زیاد مجرمان اصلی هستند. در اکثر موارد، خروپف کردن مضر است. اما خرخر کردن به طور منظم می تواند در کیفیت خواب لطمه بزند. همچنین می تواند نشانه یک مشکل جدی تر با نام آپنه خواب باشد. اگر شما احساس می کنید خروپف میکنید که باعث شده خواب شما مختل شود و یا شریک زندگی تان دچار مشکل شده با دکتر خود مشورت کنید.

آروغ زدن

آروغ تصویری ازبی ادبی است که ممکن است در بعضی جوامع شایع باشد، اما در برخی از فرهنگ ها با خشونت با این نوع رفتار برخورد میشود در بعضی فرهنگ ها هم به معنای  صمیمانه تقدیرکردن برای یک وعده غذایی خوب را نشان می دهد. در هر صورت چند بار بعد از خوردن غذا، آروغ زدن طبیعی است. آروغ مکرر همراه با علایم دیگر مانند تهوع یا درد شکم، می تواند نشانه ای از یک اختلال گوارشی باشد. در صورتی که مشکل همچنان ادامه داشته باشد حتما باید با پزشک خود تماس بگیرید.

گاز معده

در حالی که صدا و بوداشته باشد می تواند شرم آورباشد اما دفع گاز بی ضرر است. این چیزی بیش از حرکت هوا از طریق دستگاه گوارش و یا تخلیه گاز از تجزیه مواد غذایی توسط باکتری های موجود در روده شما بیرون می آید نیست.

حقایقی در مورد گازمعده:
• بیشتر مردم، دفع گازرا برای 6-20 بار در روز دارند.
• آبجو، نوشابه، حبوبات، و بسیاری از میوه ها و سبزیجات به احتمال زیاد منجر به گاز معده میشوند.
• غذاهایی که باعث تولید گازمیشود برای هر فرد متفاوت است.

بوی بدن

این که آیا شما سخت کار کردید و یا بازی سختی داشتید و هر گونه فعالیت شدید می تواند منجر به بوی بد بدن شود ویا آن را قوی تر وبد بوتر کند. مقصر خود عرق نیست بلکه باکتری هایی است که با استفاده از پوست ،عرق رابه عنوان یک زمین پرورش میدهند. شما می توانید با این باکتری ها ،توسط دوش گرفتن به طور مرتب وشستن با صابون و استفاده از ضد عرق مبارزه کنید. همچنین از تمیز بودن لباسهایتان اطمینان پیدا کنید. اگر بوی بد بدن ادامه یابد از غذاهای بودار مانند سیر و پیاز اجتناب کنید.

خارش

اگربدن شما دچار خارش میشود ممکن است نوعی عفونت های قارچی باشد و گسترش  یابد.شما به راحتی میتوانید این مشکل را حل کنید بهتر است که تمام لوازمی را که با افراد دیگر به صورت اشتراکی استفاده میکنید ،جدا کنید (مانند: حوله، لباس زیرو…. ) نشانه ها عبارتند از خارش به صورت تکه تکه در کشاله ران یا رانها، همراه با خارش آشکار سازکه آن را با کرم ضد قارچ بدون نسخه هم میتوانید تهیه کنید.باید مناطق خارش را خشک  نگه داشته وازپوشیدن لباسهای تنگ وپلاستیکی اجتناب کنید و این مسائل به شما در جلوگیری از بیشتر شدن خارش هایتان کمک می کند .

نوعی مرض قارچی انگشتان

این نوع بیماری بیشتر در افرادی که ورزشکار هستند اتفاق می افتد ورایج ترین راه ترویج آن،  پا برهنه راه رفتن در کنا استخر است .علائم آن شامل: خارش، سوزش، تاول، یا ترک در پا و انگشتان پا است. پای ورزشکار با کرم ضد قارچ درمان می شود.

رشد ناخن و رویش آنها درون پوست یا گوشت کنار ناخن

نظافت ناخن ها ممکن است وقت زیادی را به خود اختصاص ندهد اما ارزش وقت گذاشتن ورسیدگی صحیح را دارد. رشد ناخن دست ویا پا  در درون چیز دیگر، می تواند باعث درد، تورم و عفونت شود.رایج ترین اشتباه ، پیرایش بیش از حد ناخن وکوتاه کردن زیاد آنها است. برای جلوگیری از این کار،  منحنی های طبیعی ناخن را میتوانید از داروخانه تهیه کرده واز روی آن بدرستی به پیرایش ناخن هایتان بپردازید.

بوی بد دهان

شما احتمالا می دانید که بعضی مواد غذایی و سیگار کشیدن نیز می تواند نفس را بد بو کند. اما مقصر شایع ترین باکتری است. هنگامی که دندان های خود را مسواک زده، مسواک را برروی زبان خود کشیده تا باکتری هایی که آنجا رشد میکنند را از آن محل دور کنید. اگررعایت کردن بهداشت،مشکل شما را حل نکرد وهمچنان نفس شما بوی بدی داشت، دندانپزشک و پزشک خود را ملاقات کنید. بیماری لثه، دهان خشک، یا اسید معده به طرف مری می تواند بخشی از مشکل باشد.

اختلال عملکرد جنسی

مردان ممکن است مشتاق به بحث در مورد مشکلات جنسی خودشان نباشند، اما نزدیک به یک سوم ازآنها مشکلاتی را دراین زمینه تجربه کرده اند. این مشکلات ممکن است  منجربه تضعیف میل جنسی، انزال زودرس، و یا اختلال در نعوظ ( به این معنی که انسان قادر به ایجاد یا حفظ نعوظ نباشد) بشود.

عوامل دیگری نیز ممکن است باعث اختلال شود وعبارتند از: دیابت، بیماری قلبی، شرایط عصبی، سیگار کشیدن، مشکلات گردش خون، و برخی داروها. با دکتر خود در صورتی که دارای مشکلات جنسی هستید برای کمک به ارزیابی و درمان مشورت کنید.

از دست دادن شنوایی

 

مردان به احتمال بیشتری ،از دست دادن شنوایی را نسبت به زنان تجربه کرده اند وداشتن شغل های پر سر و صدا نیز ممکن است یکی از عوامل ایجاد آن در مردان باشد مانند: نجاران، و سربازان و کسانی که عادت به شنیدن موسیقی با صدای بلند دارند. صدای بلند و یا مداوم می تواند ساختارهای ظریف گوش را صدمه بزند. در این کارها، استفاده از محافظ گوش خاص لازم است. نگه داشتن دستگاه های پخش موسیقی شخصی زیر 85 دسیبل میتواند به این مسئله کمک کند.

بزرگ شدن پروستات

همراه با چین و چروک و موهای خاکستری، بزرگ شدن پروستات، بخشی اجتناب ناپذیر پیری برای بسیاری از مردان است. اصطلاح پزشکی بنام هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا BPH، بزرگ شدن غده است که مجرای خروج ادرار را احاطه کرده است. این مشکل در حدود نیمی از مردان بالای 75 سال رخ می دهد . همانطور که در پروستات رشد می کند، ممکن است مجرای خروجی مثانه را هم تحت فشار قرار دهد. استراتژی ها و داروهایی برای کمک به کاهش علائم وجود دارد وقابل درمان است.

 

 

مترجم :  مریم عبداللهی (روانشناس)

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


انتشار مقاله با ذکر نام نویسنده و مترجم و سایت منبع(مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا) آزاد است.

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات بدون ذکر نویسنده و مترجم پیگرد قانونی دارد.

منبع اصلی مقاله : پایگاه اطلاعات علمی پزشکی وب مد

 

خواننده گرامی : برای تهیه هر یک از این مقالات جهت ارتقا سلامتی شما هم میهنان عزیز ، زمان و انرژی و هزینه بسیار زیادی صرف می شود، پس در حق ما لطف نموده و کپی رایت را رعایت کنید و  به ما در ادامه فعالیتمان امید و انگیزه بدهید . با سپاس از خوانندگان محترم و با امید به روزهای بهتر

مرکز تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

Comments are closed.