دختر خانم ها بخونن! اصول علمی انتخاب همسر و آشنایی با خطاهای رایج

 

مشاوره و آموزش انتخاب همسر برای دختر خانمها

 

 

در مواردی، دختر خانم ها انتظار دارند فوراً عشق و علاقۀ شدید و رؤیایی بین آنها و همسر آینده شان به وجود بیاید و به عبارتی طرف مقابل فوراً یک دل نه صد دل عاشقشان بشود. تهیۀ یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه کاری ها اشتباه است.

درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیات او به نظرات شما نزدیک باشد اما اگر زیاد از حد محافظه کارانه عمل کنید و تمام زیر و بم او را مورد قضاوت قرار دهید، بالآخره مواردی پیش می آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می شود به دلیل مسائل جزئی، فرد مورد نظر را قبول نکنید.

دختر خانم ها در هنگام ازدواج معمولاً مواردی را در نظر دارند که در انتخابشان و نتیجۀ ازدواجشان ممکن است به رضایت واقعی دست پیدا نکنند. ما در اینجا یازده اشتباه دخترانه را برایتان بیان می کنیم:

 

1-      در مواردی، دختر خانم ها انتظار دارند فوراً عشق و علاقۀ شدید و رؤیایی بین آنها و همسر آینده شان به وجود بیاید و به عبارتی طرف مقابل فوراً یک دل نه صد دل عاشقشان بشود که این اولین اشتباه است.

2-      تهیۀ یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه کاری ها اشتباه است. درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیات او به نظرات شما نزدیک باشد اما اگر زیاد از حد محافظه کارانه عمل کنید و تمام زیر و بم او را مورد قضاوت قرار دهید، بالآخره مواردی پیش می آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می شود به دلیل مسائل جزئی، فرد مورد نظر را قبول نکنید.

اگر تا یک سنی ازدواج نکرده اید و حالا فکر می کنید دیر شده و دیگران شما را زیر ذره بین قرار داده اند و فقط به همین دلیل، فوراً به یک خواستگار بله می گویید اشتباه می کنید.

3-      مقایسه همیشه کار را خراب می کند. اگر دائم خواستگارها را با سایر افرادی که اطرافتان هستند و مورد تأیید شما قرار گرفته اند، مقایسه کنید، مطمئناً نمی توانید تصمیمی درستی بگیرید.

4-      اگر از آن دسته آدم هایی هستید که دو دستی به غم و غصه یا گذشته چسبیده اید، اشتباه می کنید. اگر به هر دلیل موقعیت هایی را در گذشته از دست داده اید، دیگر به آن فکر نکنید. پویا باشید و خودتان را برای آینده آماده کنید.

5-      بعضی ها به خودشان اجازه نمی دهند کسی را دوست داشته باشند و این مسأله برایشان مشکل ایجاد می کند. مثلاً ممکن است شخصی از بسیاری جهات مورد تأیید شما و دوست داشتنی باشد اما به دلیل حرف و حدیث بی منطق و دور از عقل دیگران، مورد تأیید خیلی ها قرار نگیرد. در این شرایط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگیرید، خطای بزرگی مرتکب شده اید.

6-      گاهی بعضی دختر خانم ها اعتماد به نفس پایینی دارند و فکر می کنند پر از اشکال هستند و مورد تأیید دیگران قرار نمی گیرند، در حالی که اگر به نکات مثبت خودشان توجه کنند، از خیلی ها بهتر به نظر می رسند.

7-      مرد ایده آل زندگی شما با مردهای به اصطلاح ایده آل فیلم ها کاملاً فرق نمی کند. به عبارتی منتظر چنین موجوداتی نباشید، چون فقط به فیلم ها تعلق دارند.

8-      تمرکز روی نکات منفی خطای بزرگی است. یادتان باشد اگر به هر دلیلی دربارۀ مردها احساسات منفی در کنار شما وجود داشته، آنها را کنار بگذارید و با دیدگاه مثبت، انتخابی مناسب داشته باشید.

9-      گاهی دخترها سراغ فردی می روند که هیچ شباهتی به آنها ندارد و فقط به یک دلیل خاص مورد تأیید آنهاست. یادتان باشد تنها با یک خصوصیت نمی توان زندگی کرد.

10- بعضی دختر خانم ها که تحصیل و شغل مناسبی دارند، فکر می کنند به دلیل رفع نیاز مالی  می توانند از موضع بالا صحبت کنند و به کمک یک مرد احتیاج ندارند. این دختر خانم ها با این طرز تفکر سد بزرگی مقابل خودشان ایجاد می کنند و نمی توانند درست انتخاب کنند، چون مدام دیگران را از خود می رنجانند.

11-      ایثار و فداکاری بیش از حد، به دیگران بیش از خود فکر کردن و نیاز دیگران را به خود مقدم دانستن اشتباه بزرگی است که بعضی دخترها مرتکب می شوند. اگر به هر دلیل بار مسئولیتی به دوش شماست قبول؛ اما باید اول با خودتان، نیازهایتان و آیندۀ شخصی تان فکر کنید و موقعیت ها را از دست ندهید.

 

 

مرکز خدمات مشاوره و نوروفیدبک  آلومینا


مرکز مشاوره ،بیوفیدبک و نوروفیدبک آلومینا از سال 1388 به صورت حرفه ای درمان های روانشناسی و روانپزشکی مشاوره،رواندرمانی، نوروفیدبک و بیو فیدبک را شروع کرده است و مفتخریم که جزء پیشتازان این علم نوین در ایران بوده ایم.

این مرکز با کادر مجرب متشکل از پزشک فوق تخصص اعصاب و روان کودکان و نوجوانان و متخصص روانپزشکی ومتخصص مغز و اعصاب،روانشناس ، و پزشک متبحر و با تجربه در زمینه نوروفیدبک جهت ارائه خدمات نوروفیدبک و مشاوره متخصص مغز و اعصاب و روانشناس در خدمت شماست .

 

واحد روان سنجی اين مركز با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی شما را در انتخاب و تصمیم گیری درست و موفق کمک و راهنمایی می نماید.

در انتخاب همسر با بررسی عمیق و علمی ویژگیهای خانوادگی، شخصیتی و هیجانی، خواسته ها و سبک زندگی، گرایشهای عاطفی و جنسی، زمینه های گرایش به آسیبهای روانی و اختلالات شخصیتی و سایر ویژگیها.

در انتخاب رشتۀ تحصیلی و شغل با بررسی علمی استعدادها، علایق و تواناییهای شناختی و گرایش شغلی.

در تشخصیص ضریب هوشی با ابزارهای معتبر و علمی.

در تشخیص اختلالات یادگیری، آسیب روانی و اختلالات شخصیتی در تشخیص ADHD و سطح تمرکز و دقت.

و

در سایر زمینه های روانسنجی به مراجعان محترم خدمات علمی ارائه می دهد.

در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

Comments are closed.