مشکلات زیبایی:جواب به چند سوال خجالت آور در مورد زیبایی

چرا موهای زائد داریم؟


این یک موضوع مخفی نیست که برخی موهای اضافی، بین ابروها یشان ، در امتداد لب بالا یا چانه رشد میکند. گاهی اوقات، این می تواند نشانه ای از وضعیت پزشکی باشد مانند: سندرم تخمدان پلی کیستیک. اما در اغلب موارد، آن را فقط به ژنتیک مرتبط میدانند. کندن موها، اپیلاسیون، و یا استفاده منظم از کرم داروی ازاله مو می تواند کمک کند. لیزر رفع موهای زائد و الکترولیز راه حل های طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد هستند.

آیا چیزی هست که سلولیت (التهاب و قرمز شدن پوست) را از بین ببرد؟

هیچ زنی دوست ندارد که با پنیر مقایسه شود. متاسفانه، سلولیت نوعی چربی است که به اصطلاح می تواند دور کفل ها، باسن و ران ها ایجاد شود. ورزش به از دست دادن چربی اضافی ممکن است کمک کند. سوالات پزشکان در مورد ارزش کرم های سلولیت میباشد اما کسانی هم با کافئین ممکن است به طور کوتاه مدت بهبود یابند. برخی از لوازم های آرایشی و بهداشتی نیز سلولیت را هدف قرار میدهند.

چرا اغلب ما سرخ میشویم؟


اکثر مردم به مناسبت های مختلف ممکن است صورتشان سرخ شود. سرخ شدن، به ویژه هنگامی که احساس خجالت میکنید اتفاق می افتد. اما هنگامی که قسمتهایی از صورت مثل: روی گونه ها، پیشانی، چانه قرمز میشود مثل روزاسه ممکن است باعث سرزنش شود ومورد تمسخر قرار بگیریم. این بیماری پوستی مزمن است که با قرص و یا کرم درمان می شود. سرخ شدن مکرر با تپش قلب در شرایط اجتماعی می تواند نشانه ای از اختلال اضطراب اجتماعی باشد.

شما جوان تر از آن هستید که موهایتان سفید شود


اگر شما 40 سال یا بیشترسن دارید و نیمی از موهایتان زودتر از موعد مقرر سفید شده است میتواند علل مختلفی داشته باشد: در برخی موارد، این می تواند نشانه ای از تیروئید یا اختلال رنگدانه باشد. اما در اغلب موارد، شما می توانید از پدر و مادر خود برای  ژن خاکستری  اولیه تشکر کنید. خوشبختانه، سفیدی زودرس  به این معنا نیست که بدن شما در حال پیر شدن با سرعت بیشتر نسبت به دیگران است .

وجود جوش هایی در باسن


احتمالا  برجستگی های کوچک سفید یا قرمز بر روی باسن، یک بیماری پوستی بی ضرر است که همچنین می تواند در پشت، گونه ها، بازوها و ران ها نیز ظاهر شود. این وضعیت ممکن است برای سالها ادامه یابد اما به تدریج از سن 30 سالگی  به بعد ناپدید می شوند. تا آن زمان، می توانید به صورت مکرر مرطوی نگه دارید تا به کاهش شیوع بیماری کمک کنید.

چطور ترک هایی روی پوست ایجاد میشود؟

هنگامی که پوست به علت بارداری ،بر اثر افزایش وزن و یا از دست دادن وزن شدید کشیده می شود. کشش می تواند ایجاد زخم بکند. این نشانه های کشیدگی معمولا قرمز یا بنفش و پس از آن به رنگ سفید براق محومیشود. آنها به طور کلی بر روی شکم، ران، باسن، سینه، کمر رخ می دهند. علائم را می توان با لایه برداری شیمیایی یا عمل جراحی لیزر کاهش داد. لوسیون ها و کرم ها معمولا تاثیر کمی دارند.

علت بوی بد دهان چیست؟


در بعضی افراد حتی با مسواک زدن ونخ دندان در روز بوی دهانشان از بین نمیرودو نشانه ای از بوی بد دهان باقی مانده است. علت می تواند بیماری لثه، رفلکس اسید معده، خشکی دهان، و یا حتی یک عفونت سینوس باشد. اما به احتمال زیاد، رژیم غذایی میتواند مقصر باشد. چنانچه ازخوردن بعضی غذاها مانند:سیر وپیا بپرهیزید ممکن است این بو از بین برود واگر نه، با دندانپزشک خود بررسی  های لازم را انجام دهید.

برجستگی های موجود بر روی پوست بر اثر استفاده از تیغ

برجستگی تیغ زمانی رخ می دهد که ته ریش  درجای خود رشد می کند و به طرف پوست برمیگردد. بهترین راه برای درمان و جلوگیری از برجستگی آن است که از اصلاح با تیغ جلوگیری کنید ویا از کرم موبر یا لیزر برای حذف  موها استفاده کنید. اگر شما ترجیح می دهید که از اصلاح با تیغ استفاده کنید برای جلوگیری از برجستگی به مقدار ضخیم از ژل اصلاح استفاده کنید.

چرا دندان های ما تیره میشود؟


اگر قهوه، چای، سودا ی تیره، یا شراب قرمزمی نوشید،پاسخ را خودتان باید بدانید. استعمال دخانیات و برخی داروها نیز می توانند  باعث تغییر رنگ دندان ها شوند. اولین گام به سوی سفیدترشدن دندان ،مسواک و نخ دندان به طور منظم است که به حذف موادی که باعث لکه شدن دندان ها میشود میپردازد.

چگونه میتوان پاهای صاف وبدون پینه داشته باشیم؟


لایه های ضخیمی از پوست مرده که در کف پا وپاشنه وجود دارد. برای محافظت از پاهای خود از با فشار راه رفتن بپرهیزید. خیساندن پای خود در آب گرم و شستشو با سنگ پا می تواند  پوست های مرده را بردارد.

چرا ناخن های ما دچار آسیب وشکستگی میشود؟

اگر دستانتان اغلب در معرض آب یا صابون های قوی هستند، ناخن های شما ممکن است تمایل به تقسیم، پوست، و یا شکنندگی خواهند داشت. با استفاده از یک مرطوب کننده و محافظت دست خود از آب ممکن است کمک کند. اگر ناخن ها به رنگ زرد یا سفید درآمده، علاوه بر شکاف و فاسد شدن،ممکن است یک عفونت قارچی پیدا کرده باشد، کرم های ضد قارچ  وجود دارد اما آنها اغلب موثر واقع نمیشوند. شما ممکن است قرص های را که دکتر شما تجویز کرده برای درمان عفونت باید استفاده کنید..

چرا زیاد عرق میکنیم؟


هدف از عرق کردن ،خنک کردن بدن است. اگر شما تمایل به عرق کردن دارید حتی وقتی که لازم نیست برای مثال: در حالی که به آرامی در یک اتاق خنک نشسته اید ممکن است افزایش تعریق را داشته باشید. این وضعیت باعث می شود که عرق کردن بیش از حد آزار دهنده شود اما بی خطرند.

کمکم کنید ،موهایم را دارم از دست میدهم

ریزش مو در زنان شایع تر است . سن 40 سالگی، 40٪ از زنان دارای ریزش مو قابل مشاهده هستند. شایع ترین علل آن: هورمونی یا مشکلات تیروئید، حاملگی، برخی از داروها و عدم تعادل هورمونی است. ریزش موی شدید ممکن است با راه حل های موضعی درمان شود. برای تحریک رشد مومیتوان از قرص وداروهایی برای رسیدگی به مشکلات هورمونی استفاده کرد.

چرا پا بوی بد میدهد؟

حتی اگر شما به طور منظم دوش بگیرید، بوی پا می تواند مستحکم شوند. پاها پاتوق و محل مورد علاقه برای باکتری های ایجاد کننده بوی بد پا هستند. وقتی که عرق ها با باکتری ها ترکیب میشوند،بوی بد ایجاد میشود. نگه داشتن پاها به صورت خشک و جلوگیری از کفشی که پاها در آن عرق نکند وشستن جوراب ها بعد از هر بار استفاده میتواند بعث برطرف شدن بوی بد پا شود. اگر کفش بوی اندکی میدهد، سعی کنید از یک رفع کننده بوی بد استفاده کنید.

چگونه میتوانیم لبی صاف وبدون ترک داشته باشیم؟


هنگامی که هوا خشک است  لب ،آب از دست داده وباعث توسعه ترک های کوچک میشود. این باعث می شود لب حساس و ناخوشایند جلوه کند،برای برطرف کردن این خشکی از لیسیدن لب خود بپرهیزید زیرا همین امر فقط باعث می شود  تا لب بیشترآب از دست بدهد. در عوض، استفاده از یک مومیایی  لب ساخته شده با وازلین، روغن دانه، کرچک و یا کره درخت روغن قلم میتواند کمک کند. با این کار مهر و موم در رطوبت و محافظت از لب ها از عناصرمهم است. به دنبال آن از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده کنید. اشعه های مضر خورشید می تواند لب های خود را حتی بیشتر خشک کند.

چرا بعضی افراد رگ هایشان به صورت لانه عنکبوتی دیده میشود؟


آیا شما یک معلم، پرستار، و یا یک کارمند فروش هستید؟ زنان با مشاغلی که مجبر هستند ساعتها بر روی پای خود بایستند، بیشتر احتمال ابتلا به وریدهای عنکبوتی هستند. چاقی، حاملگی، و ژنتیک نیز این شانس افزایش دهند. وریدهای عنکبوتی معمولا نیازی به درمان ندارد، اما برخی از زنان  به دلایل آرایشی درمان را انتخاب میکنند. یکی از موثرترین روش ها اسکلروتراپی است که شامل : تزریق رگ با محلول سالین یا شیمیایی به آنها ،که منجر به ناپدید شدن تدریجی آنها میشوند.

چه چیزی باعث میشود که پوست گردن سفتی خود را از دست بدهد؟

اگر شما مقدار زیادی از وزن خود را از دست داده باشید، ممکن است پوست اضافی اطراف گردن آویزان شود و اگر عضلات گردن شل شده باشد گاهی به عنوان پوست بوقلمون قلمداد میشود  در هر صورت، گردن شما ممکن است بزرگتر از صورت به نظر برسد. تزریق بوتاکس می تواند باندهای گردن را کاهش دهد. برای تغییر چشمگیر تر، بالابردن پوست گردن با جراحی نیز یک گزینه است.

 

مترجم :  مریم عبداللهی (روانشناس)

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


انتشار مقاله با ذکر نام نویسنده و مترجم و سایت منبع(مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا) آزاد است.

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات بدون ذکر نویسنده و مترجم پیگرد قانونی دارد.

منبع اصلی مقاله : پایگاه اطلاعات علمی پزشکی وب مد

 

خواننده گرامی : برای تهیه هر یک از این مقالات جهت ارتقا سلامتی شما هم میهنان عزیز ، زمان و انرژی و هزینه بسیار زیادی صرف می شود، پس در حق ما لطف نموده و کپی رایت را رعایت کنید و  به ما در ادامه فعالیتمان امید و انگیزه بدهید . با سپاس از خوانندگان محترم و با امید به روزهای بهتر

مرکز تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

Comments are closed.