موسیقی های درمانی: افزایش یادگیری

این مجموعه شامل چندین فایل صوتی است که طبق تئوری گفته شده در سایت اصلی کاربردهای زیر را دارد، البته ما با دانش مغز و اعصاب نمی توانیم علمی بودن این فایلهای صوتی را تایید کنیم ولی به هر حال شاید امتحان کردنش بی ضرر نباشد.

(این فایلهای صوتی هیچگونه ارتباطی با روش های نوروفیدبک و بیوفیدبک ندارند و صرفا جهت علاقه مندان در سایت مرکز نوروفیدبک آلومینا نمایش داده شده اند)

سایت اصلی این مجموعه : brainsync.com

Super Learning (Brain Sync audios) by Kelly Howell (Repost)
Publisher: Brain Sync (January 1, 2009) | ISBN: 1881451860 | Audio CD | MP3 | 81.93 MB

فایل صوتی افزایش یادگیری با مدیتیشن

 

 



افزایش تمرکز و تقویت حافظه با کمک نوروفیدبک


نوروفیدبک یکی از جدیدترین شیوه های درمان بیماریها و همچنین افزایش قدرت تمرکز و ذهن است که به همین دلیل به آن دوپینگ مجاز نیز می گویند،که در حال حاضر در بیش از یکهزار مرکز در آمریکا جهت افزایش توانایی های ذهنی و تقویت تمرکز و حافظه استفاده می شود.

نوروفیدبک جهت افزایش تمرکز و حافظه در آمریکا و کشورهای پیشرفته قدمتی حدود 20 ساله دارد ودر حال حاضر تقریبا تمامی مراکز مهم و موثر دنیا مانند سازمان ناسا،بازیکنان تیم های فوتبال لیگ های اروپا و مدیران شرکت های بزرگ و بسیاری از موسسات آموزشی و کادر پزشکی و… از این روش جهت بهبود کارایی استفاده می کنند. از حدود 2 سال پیش نیز در ایران نوروفیدبک و بیوفیدبک جهت بسیاری از بازیکنان تیم های شطرنج و تیر اندازی و توسط بسیاری از پزشکان و متخصصین و دانشجویان و محصلین در حال استفاده روز افزون می باشد.


تا به حال حدود 110 مقاله  معتبر و قابل استناد بین سالهای 85 تا 2010 میلادی در مورد نوروفیدبک در افزایش تمرکز در دنیا چاپ شده است که در حدود 80 درصد این مقالات روش نوروفیدبک در افزایش تواناییهای ذهنی،افزایش تمرکز،بهبود یادگیری و عملکرد تحصیلی،ارتقا عملکرد ورزشی و افزایش توانایی در موسیقی و افزایش خلاقیت و در نهایت افزایش میزان بهره هوشی موثر نشان داده شده است.

 

 

 

 

بوسیله این روش شمابه مغز خود آموزش می دهید که چطور امواج  خود را کنترل کند.

برای اینکه بدانید نوروفیدبک چگونه عمل می کند ابتدا باید امواج مغز خود را بشناسید، زیرا تلاش برای بهبود حافظه بدون اینکه مغز خود را بشناسیم مثل تلاش برای ارتقاء یک کامپیوتر است بدون اینکه بدانیم چطور کار می کند؟!!

امواج مغز را می توان به امواج رادیویی تشبیه کرد ، این امواج در فرکانس های مختلف فعال می شوند و تا وقتی بعضی از امواج فعال هستند، فعالیت امواج دیگر محدود است. این امواج به 4 دسته تقسیم می شوند:

 

موج دلتا کندترین و پردامنه ترین موج مغزی است و زمانی که فرد در خواب عمیق است بیشترین فعالیت را دارد.

موج آلفا موجی با فرکانس زیاد است و زمانی که ما در وضعیت Relax هستیم فعال است. موج تتا نیز در خواب فعال تر است . اما موج بتا در مواقعی که فرد در حال تمرکز و یادگیری است بیشترین فعالیت را از خود نشان می دهد.

دانستن این نکته مهم است که این 4 موج در همه زمان ها درجاتی از فعالیت را در مغز دارا هستند، اما شدت و فرکانس فعالیت امواج سبب تفاوت کارکردهای ذهنی افراد مختلف می شود.

برای مثال، افرادی که از مشکلات یادگیری رنج می برند فرکانس موج بتا پایین تری نسبت به افراد عادی دارند.

بنابراین مادامی که ما بتوانیم امواج مغزی خود را کنترل کنیم، می توانیم حافظه و تمرکز خود را بهبود بخشیم.

از سال 1960 تحقیقات بر روی کنترل امواج مغزی توسط انسان آغاز شده و امروزه این باور وجود دارد که این روش علاوه بر داشتن اثرات درمانی بر روی افراد دچار مشکلات یادگیری و بیش فعالی، در افراد عادی نیز سبب ارتقاء سطح حافظه و بهبود قدرت تمرکز می شود.

در پایان لازم است بدانیم که بنابر گفته دانشمندان، حتی افراد نخبه نیز فقط از 10% ظرفیت مغز خود استفاده می کنند و این رقم در بین افراد عادی در بهترین حالت بین 5-4% است، پس تلاش کنیم تا از ظرفیت های مغز خود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات نوروفیدبک جهت بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به مرکز و گذراندن دوره های تقویت حافظه زیر نظر متخصصین از این روش در بهبود عملکرد مغز خود بهره ببرید.

 

 

نشانی کلینیک شماره یک (دفتر مرکزی) : تهران خیابان دکتر شریعتی. بالاتر از  تقاطع ظفر، مرکز نوروفیدبک آلومینا (پذیرش فقط با وقت قبلی)

نشانی کلینیک شماره دو : تهران خیابان ملاصدرا،بین شیرازی و شیخ بهایی،ساختمان پزشکان ملاصدرا (پذیرش فقط با وقت قبلی)

نشانی کلینیک شماره سه (نمایندگی مشهد) : بلوار وکیل آباد- داخل سید رضی 2- پلاک191 (پذیرش فقط با وقت قبلی)

 


شماره تماس کلینیک مرکزی تهران :

02122852784

ساعات تماس :همه روزه (غیر از جمعه ها)  9 صبح الی 9 شب

آدرس مطب روانپزشک شریعتی

 

 


شماره تماس نمایندگی مشهد (مرکز روانشناختی حکیمی):

05116018049

09155105398


نمایندگی نوروفیدبک آلومینا در شهرهای اصفهان،تبریز و شیراز و… در سال جاری و طی ماههای آینده افتتاح خواهد شد.


هرگونه سوال یا ابهامی را می توانید بوسیله ایمیل یا تلفن با ما در میان بگذارید

Email : [email protected]

 

Comments are closed.