پیشگیری از میگرن و سردردهای مزمن روزانه

 

پیشگیری از میگرن و سردردهای مزمن روزانه

سردردهای میگرنی دوره ای و سردردهای مزمن روزانه بیماری های شایعی هستند که در امریکا ملیون ها نفر از آن رنج می برند. پژوهشگران در دانشگاه علوم پزشکی ویرجینیا در پژوهشی به بررسی میزان اثربخشی روش های  دارویی و غیر دارویی درمان میگرن و روش های پیش گیری از بروز حملات سردرد پرداخته اند.

نتایج حاصل از این پژوهش به خوبی نشان می دهند که مصرف داروها در پیشگیری از بروز حملات میگرن و جلوگیری از بروز سردردهای مزمن روزانه اثربخشی چندانی ندارند. محققان معتقدند که استفاده از روش های غیردارویی علاوه بر اینکه اثربخشی بیشتری در درمان و پیشگیری از عود مجدد علائم میگرن دارند، منجر به کاهش عوارض خطرناک مصرف دارو نیز می شوند.

از جمله روش های غیردارویی که در این مطالعه مورد تائید پژوهشگران و متخصصان قرار گرفته اند عبارت اند از:

1-      بیوفیدبک ( روشی موثر در درمان علائم میگرن و پیشگیری از عود مجدد بیماری)

2-      استفاده از تکنیک های آرام سازی و ریلکسیشن

3-      داشتن برنامه ی غذایی سالم و مناسب

4-      ورزش روزانه

5-      اجتناب از عوامل محرک و برانگیزاننده ی سردرد

 

 

 

درمان بیوفیدبک برای انواع سردرد و میگرن

بیوفیدبک تکنیکی است که می تواند با فراهم کردن اطلاعاتی (بازخورد) از انقباض های عضلانی، دمای پوست، امواج مغزی و سایر فرایندهای فیزیولوژیک بدن بیماران،در جهت آموزش روش های کاهش استرس در بیماران مبتلا به انواع میگرن و سر درد موثر واقع شود.در این روش درمانی،حسگرهای کوچک فلزی که الکترود نامیده می شوند، به پوست بیمار متصل می گردند و مقادیر تنش عضلانی و یا دمای پوست بیمار را اندازه گیری می کنند. برای مثال یک پاسخ استرسی دمای پوست را به دلیل تنگ کردن رگهای خونی کاهش می دهد در حالی که یک پاسخ ریلکسیشن باعث گشاد شدن رگهای خونی و در نتیجه گرم شدن پوست می شود.

نتایج مطالعات انجام شده بسیاری نشان از تغییر جریان خون در مغز حین حمله های میگرن و دوره های محو شدن درد در بین این حملات دارد. با استفاده از تمرینات بیوفیدبک، شخص می تواند جریان خون داخل مغز خود را تحت تأثیر قرار داده و میزان درد را بهتر کنترل کند.

بسیاری از مطالعات بیوفیدبک نشان داده اند که این درمان هم در بزرگسالان و هم کودکان باعث کاهش تناوب و طول مدت حملات سردرد شده است. به طور عمومی، تأثیرات بیوفیدبک قابل مقایسه با بسیاری از داروهای استفاده شده برای سردردهای مزمن بوده است و می تواند به عنوان یک درمان با اولویت بالا برای بهبود میگرن های تکرار شونده باشد.

بیو فیدبک و تمرینات ریلکسیشن می توانند در بسیاری از دپارتمان های روانشناسی و روانپزشکی مراکز درمانی در دسترس باشند.

 

تهیه و تنظیم : انیس جهانبازی (کارشناس ارشد روانشناسی ، مشاور و درمانگر)

 

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

 

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات با درج منبع مقاله (با درج لینک فعال به سایت مرکز آلومینا) منعی ندارد و در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد.

خواننده گرامی : برای تهیه هر یک از این مقالات جهت ارتقا سلامتی شما هم میهنان عزیز ، زمان و انرژی و هزینه بسیار زیادی صرف می شود، پس در حق ما لطف نموده و کپی رایت را رعایت کنید و به ما در ادامه فعالیتمان امید و انگیزه بدهید . با سپاس از خوانندگان محترم و با امید به روزهای بهتر

مرکز تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

 

خدمات درمان میگرن با روش بیوفیدبک بصورت اختصاصی

 

زیر نظر متخصصین مغز و اعصاب

 

در مرکز بیوفیدبک و نوروفیدبک آلومینا انجام می شود

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت ویزیت تماس بگیرید.

کلمات کلیدی: انواع سردرد، درمان  انواع سردرد ، درمان غیردارویی میگرن، درمان های جدید برای میگرن ، میگرن، درمان غیردارویی سردرد، بیوفیدبک در درمان سردرد، بیوفیدبک، سردرد مزمن، پیشگیری از میگرن، پیشگیری از سردرد روزانه، سردردهای مزمن روزانه.

Comments are closed.