چگونه درد را کم کنیم؟

راههای کاهش درد مزمن

 

افزایش اندروفین : ورزش

شما شاید ورزش نکنید اما ورزش نکردن باعث از بین رفتن قدرت ماهیچه هایتان میشود.خوشبختانه، حتی ورزش سبک وکم  خفیف  هم باعث آزاد شدن آندورفین که یک نوع انتقال دهنده شیمیایی در مغز است میشود واحساس خوب  را ایجاد میکند ومانع درد در شما میشود.

تنفس، مراقبه، و پس خوراند زیستی

واضح است که  تعداد کمی از ما زمان را برای انجام دان کارهایمان یا آرام کردن خود متوقف میکنیم.تنفس عمیق، بازخورد زیستی (بیوفیدبک)، و تمرکز تکنیک های مدیریت استرس هستند که به آرامش بدن کمک می کنند تا درد را تسکین دهید. ، اما در عین حال سعی کنید  سرعت خود را کاهش دهید، چشمایتان را ببندید … نفس عمیق  بکشید  …  هوا را به آرامی بیرون دهید.

اجتناب از الکل

شما نیاز به خواب خوب شب دارید تا به تسکین درد و تنش  در بدن شما کمک شود. اگرچه الکل می تواند به شما در خوابیدن کمک کند اما در واقع سوخت و ساز را کاهش داده و خواب  سطحی میشود وعمق خواب از بین رفته و حتی ممکن است شما زود از خواب بیدارشوید در نتیجه آرامش شب شما  کم خواهد شد.

قطع درد: ترک سیگار

بعضی از مردم برای  تسکین موقت از استرس و درد از سیگار استفاده میکنند.جالب است که سیگار کشیدن ممکن است در واقع به درد در دراز مدت کمک کنند. روند بهبود را کند کرده، گردش خون را بدتر می کند، و خطر ابتلا به مشکلات دیسک دژنراتیو( علت درد پایین پشت ) را افزایش می دهد. اگر شما نیاز به یک انگیزه ای برای ترک دارید، تسکین درد ممکن است انگیزه کافی برای شما باشد.

تقویت بدن: خوب غذا بخورید

اگر شما مبتلا به درد مزمن هستید ، شما می خواهید هر کاری را برای بهبود درد بدن خود انجام دهیدو این ممانعتی ندارد، یکی از این راه ها این است که بدن خود را قوی نگه دارید، یک رژیم غذایی متعادل را پیگیری کنید. درست غذاخوردن ، قند خون را بهبود می بخشد، کمک می کند تا وزن به صورت ایده آل باقی بماند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش میدهد و به هضم غذا هم کمک میکند. هدف یک رژیم غذایی، سرشار از غلات سبوس دار، محصولات تازه و پروتئین کم چربی است.

 

برنامه آرامش، تعیین محدودیت ها

با مدیریت  کردن ، شما میتوانید مواظب سلامتی روح وجسمتان باشید  به عنوان مثال اگر شما نیاز به استراحت دارید میتوانید به مهمانی که در پیش است جواب نه بگویید ونروید یا چیدن یک برنامه منظم برای تفریح با دوستان خوبی که باعث تقویت وشادی روحتان میشوند.

تحریف حواس


در حال حاضرشما می دانید که با تمرکز بر روی درد فقط می توانید آن را بدترکنید. به همین دلیل است که یک نسخه قوی برای تسکین این است که خود را مشغول فعالیت هایی کنید که ذهن متوجه درد نشود.خودتان را مشغول کلاسهای مختلف از جمله:آشپزی،اسکی و پیوستن به کلوب های مختلف کنید. حتی اگر شما نمی توانید درد را کنترل کنید، شما می توانید بقیه زندگی خود را کنترل کنید، پس شروع کنید!

دارو ها را بشناسید

آن چه که از مصرف داروهایتان لازم است بدانید ،عوارض واثرات آنهاست. سپس  گزینه های درمانی دیگر را بسنجید. هدفتان حالت نرمال وحفظ حالت طبیعی باشد واگر غیر ازاین باشد اینکار را نکنید و یک داروی مختلف  دیگر را امتحان کنید که ممکن است  برای شما بهتر باشد.

 


تو تنها نیستی

همانطور که ازهر سه نفر،یک نفر تجربه درد را داشته است پس تنها شما نیستید که دردمندید ودر این موقعیت تنها نیستید .با رسیدن به مهمترین عادات زندگیتون میتوانید به خودتان در زمینه دردتان کمک کنید. به خانواده ودوستانتان بگویید که چه احساسی دارید در غیر این صورت آنها متوجه نخواهند شد.از آنها کمک بخواهید.

اطلاعات بیشتری در مورد وضعیتتان یاد بگیرید و هر آنچه که می دانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

مترجم :  مریم عبداللهی (روانشناس)


دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


خدمات نورفیدبک و بیوفیدبک جهت درمان درد مزمن و فیبرومیالژی و… توسط مرکز  نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

انتشار مقاله با ذکر نام نویسنده و سایت منبع آزاد است.

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات بدون ذکر نویسنده و سایت منبع، پیگرد قانونی دارد.

 

 

 

 

 

جدیدترین  درمان سندرم خستگی و درد مزمن (فیبرومیالژی)


دریک ارزیابی تصادفی ،بالینی ،دو سو کور، اثر نوروفیدبک بر روی بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا بررسی شد.در این بررسی 18 بیمار تحت درمان با نوروفیدبک به مدت 4 هفته وطی 20 جلسه انجام شد و18 بیمار دیگر که گروه شاهد بودند تحت درمان با سیتالوپرام به مقدار 10 میلی گرم در روز به مدت 8 هفته قرار گرفتند .

مقیاس آنالوگ بصری،درد وخستگی،افسردگی بک ومقیاس اضطراب و پرسشنامه فرم کوتاه به عنوان متغیرهای وابسته در ابتدا به کار گرفته شد ودر مدت های 2،4،8،16و24 هفته مورد استفاده قرار گرفتند ومتوسط دامنه ریتم الکتروآنسفالوگرام(آلفا،دلتا،تتا،بتا1 ،اس ام آر،2بتا)وتتا برروی اس ام آر اندازه گیری شد.

تمام اندازه گیری ها پس از درمان پیشرفت های قابل توجهی را در هر 2 گروه نشان دادند اما روش درمان با نوروفیدبک فواید بیشتری را نسبت به دارودرمانی داشت.

در بررسی های بعدی نشان داد که درمان واثربخشی آن بدون هیچ تغییری باقی مانده است.این داده ها از نوروفیدبک به عنوان یک درمان برای درد،علائم روانی واختلال در کیفیت زندگی مربوط به فیبرومیالژیا حمایت میکند.

نام ترکیب شیمیایی:

سیتالوپرام (مهارکننده جذب سروتونین)


استفاده از مطلب فوق با ذکر منبع بلامانع است.

تهیه و ترجمه تحریریه مرکز مشاوره و نوروفیدبک آلومینا

www.irmind.com

 

 

 

موضوع:نوروفیدبک

کلمات کلیدی: سیتالوپرام،فیبرومیالژیا،نوروفیدبک،درمان درد،داروی درد

Neurofeedback intervention in fibromyalgia syndrome; a randomized, controlled, rater blind clinical trial. – Kayiran S – Appl Psychophysiol Biofeedback – 01-DEC-2010; 35(4): 293-302 (MEDLINE® is the source for the citation and abstract of this record )

 

 

Comments are closed.