سندرم خستگی مزمن

 

سندرم خستگی مزمن

 

سندرم خستگی مزمن

 

سندرم خستگی مزمن توسط علم پزشکی غیر قابل توضیح است، علائم خستگی و ناتوانی ، حالت های عصبی که طول مدت حداقل شش ماه است نیز از علائم این بیماری می باشد.
بیماران مبتلا به این بیماری بیش از حد ،به چالش های ناشی از عوامل داخل بدن و یا از محیط زیست پاسخ می دهند.
آنها نمی توانند به علت علائم خستگی به راحتی استراحت کرده وبه خواب بروند.

احتمالا این وضعیت ممکن است به اختلال استرس پس از سانحه ، عوامل فیزیولوژیک داخلی مانند یک عفونت شدید اتفاق بیفتد.

در یک مطالعه از 30 بیمار مبتلا به (CFS ) خستگی مزمن و 40 فرد سالم، محققان به ثبت ضربان قلب شرکت کنندگان (از طریق ECG) و تجزیه و تحلیل پاسخ های قلبی  پرداختند و نتایج ، ارتباط با عملکرد ذهنی را نشان می داد.
در این بیماران ،ضربان قلب پایین بود وتعداد ضربان قلب  پس از بهبود چالش شناختی  درآنها افزایش یافت.

استراحت ضربان قلب (شاخص فعالیت عصب واگ) به عنوان تنها پیش بینی کننده قابل توجهی از پیامدهای شناختی شناسایی شده است، در حالی که سطوح کنونی خستگی و دیگر علائم به عملکرد شناختی مربوط نیست.

محققان می گویند این یافته می تواند منجر به راه های جدید برای بهبود مشکلات شناختی در افراد مبتلا به CFS( خستگی مزمن)شود که از جمله این روش ها بازخورد زیستی (بیوفیدبک ) است که به بازآموزی در مورد عملکرد قلبی وشناختی افراد مبتلا کمک می کند.

 

تهیه و تنظیم :  مریم عبداللهی (روانشناس ، مشاور و درمانگر)

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات با درج منبع مقاله (با درج لینک فعال به سایت مرکز آلومینا) منعی ندارد و در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد.

خواننده گرامی : برای تهیه هر یک از این مقالات جهت ارتقا سلامتی شما هم میهنان عزیز ، زمان و انرژی و هزینه بسیار زیادی صرف می شود، پس در حق ما لطف نموده و کپی رایت را رعایت کنید و  به ما در ادامه فعالیتمان امید و انگیزه بدهید . با سپاس از خوانندگان محترم و با امید به روزهای بهتر


خدمات روانشناسی

 

خدمات نوروفیدبک و بیوفیدبک و مشاوره روانشناسی (اضطراب،افسردگی، بیش فعالی ، درمان اختلالات جنسی و روابط زناشویی ، زوج درمانی و… ) و شناخت درمانی و رفتار درمانی (CBT) و ویزیت متخصص روانپزشکی (اعصاب و روان) در مرکز  نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت ویزیت تماس بگیرید.


کلمات کلیدی : سندرم خستگی مزمن، خستگی مزمن،علائم خستگی مزمن،علت خستگی مزمن،نشانه های تشخیص سندرم خستگی مزمن،درمان خستگی مزمن،درمان غیر دارویی سندرم خستگی مزمن،ارتباط بیوفیدبک با خستگی مزمن، درمان خستگی مزمن با بیوفیدبک،روش جدید درمان خستگی مزمن،درمان غیر دارویی خستگی مزمن

 

 

جدیدترین  درمان سندرم خستگی و درد مزمن

 

 

نوروفیدبک و بیوفیدبک یکی از جدیدترین و امیدوارکننده ترین درمانها در حیطه درمان درد و خستگی مزمن می باشند


در مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا خدمات تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک در درمان خستگی مزمن انجام می شود


طول دوره درمان بین 10 تا 25 جلسه بیوفیدبک و نوروفیدبک است

 


جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Comments are closed.