اضطراب و حافظه

اضطراب ، هراس و درمان با نوروفیدبک

 


اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت های استرس زا است و به ما کمک می کند تا با این موقعیتها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و .. روبرو شویم. اما زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت های روزانه بوجود می آید.

علایم اضطراب معمولاً شامل موارد زیر می باشد:

نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب ، تعریق کف دست و تنفس دشوار.

علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می کند  که شامل:

1-    اختلال اضطراب فراگیر

2-    اختلال وسواسی جبری

3-    اختلال هراس (پانیک)

4-    اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

5-    هراس اجتماعی

 

بطور کلی برای درمان اختلالات اضطرابی از دارودرمانی به همراه روان درمانی استفاده می شود و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده های بتا هستند. این داروها خود شامل عوارضی همچون: چاقی، کاهش میل جنسی، خواب آلودگی، خشکی دهان هستند و همچنین تداخلات دارویی با دیگر داروها نیز موجب محدودیت مصرف آنها می شود.

یکی از رایج ترین استفاده های نوروفیدبک در طی 30 سال گذشته، درمان اضطراب و استرس و Relaxation بوده است.

امروزه نوروفیدبک بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون نیاز به داروهای خوراکی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.


با درمان بوسیله روش نوروفیدبک، نه تنها مغز شما روش های آرام سازی را می آموزد، بلکه می آموزد چگونه روش فعالیت خود را تغییر دهد و بداند که ریشه اضطرابش کجاست؟

ابتدا مغز شما می آموزد که چطور امواج خود را تنظیم کند و زمانی که این مهم را آموخت، دیگر در برابر احساس اضطراب و استرس آسیب پذیر نیست. به عبارت دیگر شما یکبار می آموزید که چطور یک دوچرخه را برانید بدون ترس از اینکه به زمین بیفتید، و پس از آن شما دیگر از افتادن و یا خارج شدن از مسیر نخواهید ترسید!

 

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات تخصصی درمان اضطراب با روش نوروفیدبک انجام می شود و شما می توانید با تشکیل پرونده از طریق این سایت و سپس انجام جلسات درمانی تحت نظر متخصص مغز و اعصاب از نتایج این درمان در بهبود مشکلات اضطرابی بهره ببرید.

 

جزئیات برنامه درمانی اضطراب و استرس در مرکز نوروفیدبکآلومینا:

 

نکته مهم : هر جلسه از دو قسمت درمانی و آموزشی تشکیل شده است که قسمت درمانی شامل کار با دستگاه نوروفیدبک و بیوفیدبک می باشد که حدود 30 دقیقه طول می کشدو قسمت آموزشی شامل سر فصلهایی می باشد که در زیر به صورت کلی در مورد هر جلسه ذکر شده است

جلسه 1 : مصاحبه تشخیصی (در مورد چگونگی ،علت،مکان،نوع،مشکلات تغذیه ومشکلات در خصوص خواب)، 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش خواب مناسب ،ارایه فایل ریلکسیشن

جلسه2 : 30 دقیقه بیوفیدبک ،آموزش تکنیک آرامش پیشرونده(در قسمتهای عضلات بزرگ مانند سر،صورت،گردن،پاها،دست ها به صورت آرامش- تنش)،کار درمنزل(انجام همین تکنیک در منزل روزی 2 باروگوش دادن فایل ریلکسیشن وانجام دادن تکنیک ها در حین آن)

جلسه3: 30 دقیقه بیوفیدبک ، تکرار تکنیک ارامش پیشرونده ،کار در منزل (گوش دادن فایل ریلکسیشن،نوشتن برنامه های روزمره به طور کامل، انجام تکنیک روزی 3 مرتبه

جلسه4: 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش تکنیک آرامش پیشرونده در کلیه قسمتهای بدن ،کار در منزل(تکرار تکنیک در منزل 3 مرتبه در روز،گنجاندن برنامه مفرح با توجه به علاقه مراجع،ورزش صحیح چیست! گنجاندن یک برنامه غذایی مناسب)

جلسه5: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی جلسه قبل وارزیابی عملکرد وی ،آموزش تکنیک آرامش بدون تنش ،کار در منزل(انجام تکنیک آرامش،تکرار وتمرین تکنیک تنفس روزی 3 مرتبه،گوش دادن به فایل وهر دفعه با فکر بر روی یک موضوع متفاوت طبق نظر درمانگر)

جلسه6: 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش تکنیک آرامش افتراقی (هدف از آموزش این تکنیک ،ر درتعمیم آرامش به همه مکان ها) کار در منزل(تکرار وتمرین آرامش افتراقی روزی 3 مرتبه،تمرین تنفس صحیح روزی 3 مرتبه)

جلسه7: 30 دقیقه بیوفیدبک ، بررسی جلسه قبل و ارزیابی عملکرد فرد،وانجام تکنیک ها در منزل به طور مرتب

جلسه8: 30 دقیقه بیوفیدبک ، اموزش کاربرد اختصاصی آرامش یا همان مواجهه(رویاویی مکرر ولی کوتاه با طیف وسیعی از موقعیت های اضطراب انگیز،کار در منزل(تکرار وتمرین تکنیک اموخته شده روزی 3 بار،گوش دادن به فایل)

جلسه9: 30 دقیقه بیوفیدبک ،توصیف یک منظره یا یک داستان با جزییات که در وی ایجاد تنش میکند و به کار گیری تکنیک ها ،کار در منزل(نوشتن تمام چیزهایی که در وی ایجاد تنش واضطراب میکند و آموزش رویارویی)

جلسه 10: 30 دقیقه بیوفیدبک ،خواستن از مراجع تا در مورد اتفاقات اخیر ودر مورد جلسات درمان صحبت کند وارایه بازخورد از مراجع،کار در منزل(به انتخاب خودش یکی از مشکلات را انتخاب کرده و …)

جلسه 11: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی تکلیف منزل وتکرار آن در جلسه درمان ،کار در منزل( انجام تکنیک آرامش وتنفس صحیح )

جلسه 12: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی تکالیف مفرح بخش ،کار در منزل( فکر کردن در مورد چیزهایی که تنش ایجاد میکند وآموزش مقابله با آنها)

جلسه 13: 30 دقیقه بیوفیدبک ، بررسی روش های نوشته شده توسط مراجع ،کار در منزل(نوشتن پیامدهای روش های برخورد با اضطراب هم پیامد مثبت وهم منفی)

جلسه14: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی پیامدهای نوشته شده و دادن اگاهی به مراجع در این زمینه،کار در منزل(انتخاب یکی از پیامدها وخود را در موقعیت فرض کردن وبه کارگیری تکنیک های آرامش سازی)

جلسه 15: 30 دقیقه بیوفیدبک ، ارزیابی جلسات گذشته وبررسی میزان پیشرفت و انجام تکنیک ها در منزل حداقل روزی 3 مرتبه

 

برای دریافت شرایط ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

جهت ثبت نام می توانید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و به نشانی ایمیل زیر ارسال نمائید یا به صورت حضوری (طبق قرار قبلی)در دفتر مرکزی نوروفیدبک آلومینا ثبت نام نمائید.

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

 

اختلالات اضطراب: اضطراب عمومی، ترس و اختلال وسواسی جبری

 

ویتامین موثر در درمان ضعف حافظه

ویتامین موثر در درمان ضعف حافظه
تحقیقات جدید در آمریکا ثابت کرد که مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، راه درمانی موثر برای مشکلات ضعف حافظه است.

امگا 3 درمان کننده موثر ضعف حافظه است

به نقل از نشریه آکادمی بیماریهای اعصاب آمریکا با عنوان Neurology، این تحقیقات نشان می‌دهد کمبود سطح اسیدهای چرب امگا 3 در خون باعث بروز مشکل ضعف حافظه و پس رفت آن می‌شود.

بر اساس این تحقیقات، مصرف غذاهای حاوی امگا 3 حافظه را تقویت و از ابتلا به پیری و کوچک شدن مغز که به علت کمبود امگا 3 ایجاد می‌شود، پیشگیری می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس آنجلس در تحقیقات خود 1575 فرد با میانگین سنی 67 سال را مورد بحث و بررسی قرار دادند و عملکرد مغزی آنها را به همراه سطح امگا 3 موجود در گلبولهای قرمز محاسبه کرده و بررسی‌های زیادی روی آنها انجام دادند.

نتایج تحقیقات نشان داد: حجم مغز افرادی که میزان امگا 3 آنها کم بود، نسبت به افرادی که به میزان معمول امگا 3 داشتند، کوچکتر بود و عملکرد حافظه و مهارتهای فکری آنها تا حد زیادی پایین آمده بود.

تحقیقات پزشکی دیگری نیز نشان ‌دادد: مصرف روغن ماهی به همراه امگا 3 در دوره بارداری کودک را از حملات آسمی بعد از تولد محافظت می‌کند.

بر اساس این تحقیقات، مصرف روغن زیتون و ماده امگا 3 همچنین کودکان را از ابتلا به آلرژی غذایی به ویژه حساسیت به تخم مرغ در امان نگه می‌دارد.

پژوهشگران همچنین بر اساس تحقیقات خود دریافته‌اند مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می‌کنند 30 درصد کمتر از کسانی است که آن را مصرف نمی‌کنند.

همچنین بر اساس تحقیقات، مصرف روزانه 28 گرم ماهی 40 درصد بیماری‌های عروق کرونر را که به قلب خونرسانی می‌کنند و 50 درصد سکته های قلبی را کاهش می‌دهد.

در همین حال، گروهی از پژوهشگران آمریکایی اعلام کرده‌اند که با استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی، به طور اصولی طی آزمایشهای اولیه موفق شده‌اند، اختلالات روانی را درمان کنند.

 

ماهی‌ها به ویژه ساردین، سالمون و تن و آجیل‌ها به ویژه گردو و تخم مرغ از منابع سرشار امگا 3 هستند.

Comments are closed.