افزایش حافظه با تغذیه

توت خوردن حداقل یک بار در هفته ممکن است مانع از زوال حافظه شود .مطالعات جدید این مسئله را اثبات میکنند

طبق گزارش تیم تحقیقات مرکز نوروفیدبک آلومینا در مطالعه ای که اخیرا بر روی  16،000 خانم انجام گرفته است در طی تحقیقات طولی انجام شده عملکرد ذهنی زنان بررسی شد ونتایج نشان داد که آنهایی که رژیم غذایی همراه با توت داشته اند عملکرد ذهنی بهتر داشته اند و موردی از سکته مغزی نیز نداشته اند.

عملکرد ذهنی در طی سه  مرحله مصاحبه های تلفنی که حدود دو سال از هم  فاصله داشتند اندازه گیری شد. در مصاحبه ها، محققان از زنان خواستند جزئیات از یک پاراگراف را به یاد بیاورند.


زمانی که محققان زنانی که زغال اخته و توت فرنگی خورده بوده بودند را با کسانی که نخورده بودند مقایسه کردند نرخ کند تری از مشکلات حافظه در آنها به چشم میخورد. تفاوت آنها از نظر حافظه وذهنی 2 سال ونیم به نظر میرسید.پژوهشگر  بیمارستان زنان در بوستون خانم الیزابت دبور می گوید: “این بسیار قانع کننده است وشواهد نشان می دهد که انواع توت ها برای حافظه مفید هستند..
به طور متوسط، آنهایی که یک وعده، به اندازه نصف فنجان زغال اخته و یا به میزان دو نیم وعده فنجان توت فرنگی در هر هفته به وعده های غذایی خود می افزایند از حافظه بهتری برخوردارند.

این مطالعه نمی تواند ثابت کند که انواع توت ها به طور مستقیم بر روی حافظه زنان اثر گذار است اما باعث بهبود حافظه در آنها شده است.

در واقع، زنان در این مطالعه که از انواع  توت هااستفاده کردند، به طور منظم ورزش بیشتر و درآمد بالاتری را دربر داشته اند که این دو نیز عواملی هستند که همچنین با داشتن سلامتی بهتر در ارتباطند.

محققان می گویند داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، به ویژه انواع توت ها،

به نظر می رسد با داشتن یک حافظه خوب ارتباط دارد.


شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب واستفاده از غذاهای مفید برای مغز به افزایش حافظه وتمرکزتان کمک کنید.

 

April 26, 2012 — Eating berries at least once a week may protect the brain from age-related memory loss, a large new study shows.

مترجم :  مریم عبداللهی (روانشناس)

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


خدمات نورفیدبک و بیوفیدبک جهت افزایش حافظه و تمرکز به صورت اختصاصی توسط مرکز  نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

انتشار مقاله با ذکر نام نویسنده و سایت منبع آزاد است.

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات بدون ذکر نویسنده و مترجم پیگرد قانونی دارد.

 

 

موضوع:تغذیه

زیر مجموع: انواع توت ها

کلمات کلیدی: تغذیه مناسب ،تقویت حافظه، افزایش تمرکز،غذای ذهن،میوه های مناسب ذهن،رژیم غذایی ،سلامتی ،سبزیجات،میوه ها،حافظه

Comments are closed.