تبخال تناسلی و اچ آی وی

تبخال تناسلی و اچ آی وی

داشتن تبخال تناسلی می تواند خطر آلوده شدن به اچ آی وی (ویروس عامل بیماری ایدز) را افزایش دهد و می تواند مشکلات جدی را برای افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند ایجاد کند.

افرادی که  زخم های تب خال ناحیه تناسلی دارند به احتمال بیشتری مبتلا به اچ آی وی در حین مقاربت میشوند.هنگامی که شما دچار یک زخم هستید، سیستم ایمنی بدن شما سعی می کند به آن زخم التیام بخشد، بنابراین بسیاری از سلول های ایمنی که در آن نقطه متمرکز شده وجود دارند وسعی در بهبود مشکل میکنند. اینها سلولهایی هستند که توسط اچ آی وی آلوده میشوند. اگر اچ آی وی در مایع منی، ترشحات واژینال و یا خون باشد در تماس با زخم یا تبخال دردناک شده و خطر ابتلا به عفونت را بالا میبرد.

محققان سخت بر روی درمان های جدید برای مبارزه با تب خال ناحیه تناسلی کار میکنند .واکسن هایی برای درمان تبخال وجود دارد که البته هنوز در مرحله آزمایشی می باشند. اما واکسن محافظت از زنان که در حال حاضر با HSV-1 آلوده بودند وجود ندارد ودر واقع آن برای حفاظت از مردان ارائه شده است.HIV و ویروس تبخال تناسلی هر دو بسیار سخت هستند.  تحقیقات نشان می دهد که زمانی که ویروس تبخال فعال است،باعث میشود که ویروس اچ آی وی با نسخه های بیشتری فعال شود.اگر HIV بیشتر تکرارشود،سلولهای بدن در مبارزه با عفونت از بین می روند و در نهایت منجر به ایدز میشوند (سندرم نقص ایمنی اکتسابی).

افراد آلوده به HIV و ویروس تبخال تناسلی به دلیل ضعف سیستم ایمنی ممکن است به مدت طولانی علائم تب خال به صورت پایدار باقی بماند اما نگران نباشید می توانید با درمان به موقع ومراجعه به پزشک مربوطه ویروس تبخال تناسلی را تحت کنترل نگه داشته و سیستم ایمنی را سالم نگه دارید.

هرپس (تبخال تناسلی) و مسائل مربوط به درمان HIV

دوزهای بالاتر داروهای ضد ویروسی نوعی درمان تبخال در افراد مبتلا به اچ آی وی است. همچنین، بسیاری از مردم مبتلا به اچ آی وی به گونه ای نسبت به درمان این ویروس با داروهای استاندارد ضد ویروسی  مقاوم هستند.

اگر داروهای ضد ویروسی برای تب خال ناحیه تناسلی برای درمان شما موثر نیست پزشک شما می تواند مقاومت ویروس رامورد آزمایش قراردهد. اگر این ویروس مقاوم است، درمان جایگزین دیگری از جمله: داروهای Foscarnet و Vistide وجود دارد. این داروها می تواند از طریق IV داده  شود، و یا ژل Vistide را می توان بر روی زخم تب خال استفاده کرد.
اگر شما مبتلا بهHIV هستید، به درخواست دکترتان باید برای هرپس تناسلی مورد آزمایش قرار گیرید. اگر شما در حال حاضر می دانید که دارای تب خال و اچ آی وی هستید، در مورد گزینه های درمان قبل از این که دیر شود با دکترخود مشورت کنید.

مترجم :  مریم عبداللهی (روانشناس)

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

 

انتشار مقاله فقط با ذکر نام نویسنده و مترجم و لینک فعال به سایت منبع(مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا) آزاد است.

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات بدون ذکر نویسنده و مترجم و منبع مقاله پیگرد قانونی دارد.

 

خواننده گرامی : برای تهیه هر یک از این مقالات جهت ارتقا سلامتی شما هم میهنان عزیز ، زمان و انرژی و هزینه بسیار زیادی صرف می شود، پس در حق ما لطف نموده و کپی رایت را رعایت کنید و  به ما در ادامه فعالیتمان امید و انگیزه بدهید . با سپاس از خوانندگان محترم و با امید به روزهای بهتر

مرکز تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

 

خدمات نوروفیدبک و بیوفیدبک و مشاوره روانشناسی (اضطراب،افسردگی و… ) و شناخت درمانی و رفتار درمانی و ویزیت متخصص روانپزشکی (اعصاب و روان) و متخصص مغز و اعصاب در مرکز  نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت ویزیت تماس بگیرید.

Comments are closed.