درمان اضطراب منتشر بدون دارو

 

اضطراب ، هراس و درمان با نوروفیدبک و بیوفیدبک

 


اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت های استرس زا است و به ما کمک می کند تا با این موقعیتها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و .. روبرو شویم. اما زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت های روزانه بوجود می آید.

علایم اضطراب معمولاً شامل موارد زیر می باشد:

نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب ، تعریق کف دست و تنفس دشوار.

علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می کند  که شامل:

1-    اختلال اضطراب فراگیر

2-    اختلال وسواسی جبری

3-    اختلال هراس (پانیک)

4-    اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

5-    هراس اجتماعی

 

عوارض جانبی داروهای ضد اضطراب

 

روش سنتی درمان اختلالات اضطرابی استفاده از دارودرمانی است و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده های بتا هستند. این داروها خود شامل عوارضی همچون: چاقی، کاهش میل جنسی، خواب آلودگی، خشکی دهان هستند و همچنین تداخلات دارویی با دیگر داروها نیز موجب محدودیت مصرف آنها می شود.

 

امروزه بیوفیدبک  بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.


پس خوراند زیستی ( بیوفیدبک) شیوه ای تکمیل کننده و جایگزین برای دارو درمانی است که در آن  شما می آموزید عملکردهای بدن از جمله ضربان قلب را با کمک ذهنتان کنترل نمایید. در بیوفیدبک شما به حسگرهای الکتریکی وصل می شوید که به شما کمک می کند اطلاعاتی درباره بدن خود را (bio) دریافت و اندازه گیری نمایید (feedback) ، حسگرهای بیوفیدبک به شما می آموزد که چگونه تغییرات ظریف و ماهرانه ای در بدن خود، مثلاً آرام کردن برخی ماهیچه ها انجام دهید تا به آنچه می خواهید ، برای مثال کاهش اضطراب، برسید.

در اصل بیوفیدبک وضعیت سلامت و عملکرد فیزیکی ، به شما قدرت استفاده از افکار برای کنترل بدن را می دهد. بیوفیدبک اغلب به عنوان یک شیوه آرمیدگی بکار می رود.

 

درمان اضطراب با بیوفیدبک : تحقیقات چه می گویند؟

بیوفیدبک به عنوان یکی از مهم ترین و سودمند ترین روش های درمان انواع اختلالات اضطرابی شناخته می شود. محققان و پژوهشگران بسیاری در تمام دنیا در طی مطالعاتی که انجام داده اند میزان اثربخشی این روش درمانی را مورد بررسی قرار داده اند.

پژوهشگران مرکز مطالعات اضطراب در منهتن آمریکا در یک طرح جامع مطالعاتی به بررسی تعداد زیادی از پژوهش هایی که در زمینه ی اثربخشی بیوفیدبک در درمان انواع اختلالات اضطرابی انجام شده بودند، پرداخته اند.

 

در این مطالعه ی متاآنالیز، 113 پژوهش انجام شده در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.نتایج حاصل از این تحلیل جامع نشان می دهند که “

1-      در تمام پژوهش های انجام شده ماندگاری و ثبات اثربخشی درمان  اضطراب به روش بیوفیدبک حداقل تا بیش از دو سال بعد ادامه داشته است.

2-      در مقایسه با سایر روش های درمانی، در بیمارانی که تحت درمان با بیوفیدبک قرار داشته اند، بهبود قابل ملاحظه ای در علائم اضطراب مشاهده شده است.

اضطراب و درمانهای جدید

 

در حال حاضر در کشورهای پیش رفته دنیا قدم اول در درمان اضطراب استفاده از بیوفیدبک و رواندرمانی است و متخصصین در صورتی به سراغ دارو درمانی می روند که روشهای فوق به اندازه کافی موفقیت آمیز نباشند.

 

 

 

خدمات درمان اضطراب و استرس با روش بیوفیدبک بصورت اختصاصی

زیر نظر متخصص  اعصاب و روان و روانشناس

در مرکز بیوفیدبک و نوروفیدبک آلومینا انجام می شود

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت ویزیت تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

اختلال اضطراب منتشر

اضطراب می تواند به عنوان یک واکنش طبیعی و سازگار به تهدید آماده است که ارگانیسم برای پرواز و یا مبارزه با مفهوم است. با این حال، افرادی که به نظر می رسد اضطراب در مورد تقریبا همه چیز، به احتمال زیاد به عنوان داشتن اختلال اضطراب منتشر، دسته بندی شوند. تجدید نظر در متن چاپ چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR) تعریف اختلال اضطراب منتشر اضطراب بیش از حد و نگرانی در مورد وقایع یا فعالیت های مختلف برای اکثر روزها در طول حداقل یک دوره 6-ماه. نگرانی سخت است برای کنترل و با نشانه های جسمی، مانند: گرفتگی عضلانی، تحریک پذیری، اختلال در خواب رفتن، و بی قراری همراه است. اضطراب بر روی ویژگی های دیگر محور I اختلال است، با استفاده از مواد مخدر یا یک وضعیت پزشکی عمومی ایجاد می شود، می کند و رخ می دهد نه تنها در خلق و خوی یا اختلالات روانی متمرکز شده است. اضطراب دشوار است برای کنترل، ذهنی ناراحت کننده است، و اختلال در مناطق مهم از زندگی یک فرد را تولید می کند.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

اختلال اضطرابی منتشر یک بیماری شایع است، تخمین مناسب برای دامنه شیوع آن 1-سال از 3 تا 8 درصد است. نسبت زنان به مردان مبتلا به این اختلال در حدود 2 به 1 است، اما نسبت زنان به مردان که تحت درمان بستری برای اختلال در حدود 1 تا 1. شیوع آن در طول زندگی که نزدیک به 5 درصد مساحت حوضه آبریز اپیدمیولوژیک (ECA) مطالعه نشان می دهد شیوع آن در طول زندگی به عنوان بالا به 8 درصد است. در کلینیک های اختلال اضطراب منتشر در حدود 25 درصد از بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر دارند. این اختلال معمولا دارای شروع آن در اواخر نوجوانی یا اوایل دوران بلوغ، هر چند موارد معمولا در افراد مسن دیده می شود. همچنین، برخی از شواهد حاکی از آن است که شیوع اختلال اضطراب منتشر، به خصوص در مراکز مراقبت های اولیه است.

همبودی

اختلال اضطرابی است، احتمالا به این اختلال که با یک اختلال روانی دیگر، معمولا ترس از اجتماع، ترس خاص، اختلال هراس، اختلال افسردگی اغلب بیفتد. شاید 50 تا 90 درصد از بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر، اختلال روانی دیگری دارند. همانطور که بسیاری به عنوان 25 درصد از بیماران در نهایت به اختلال هراس را تجربه کنند. اختلال اضطراب منتشر از اختلال هراس عدم وجود حملات هراس خود به خود از یکدیگر افتراق داد. درصد بیشتری از بیماران احتمال ابتلا به اختلال افسردگی اساسی است. سایر اختلالات شایع مرتبط با اختلال اضطراب منتشر، اختلال افسرده خویی و اختلالات وابسته به مصرف مواد است.

علت

علت اختلال اضطراب منتشر، شناخته شده نیست. همانطور که در حال حاضر تعریف شده است، اختلال اضطراب منتشر احتمالا یک گروه ناهمگون از افراد تاثیر می گذارد. شاید به دلیل درجه معینی از اضطراب طبیعی است و تطبیقی، از افتراق اضطراب طبیعی از اضطراب پاتولوژیک و افتراق عوامل بیولوژیکی مسبب از عوامل روانی دشوار است. عوامل زیستی و روانی احتمالا با هم کار می کنند.

عوامل زیستی

درمان اثر و بنزودیازپین ها و azaspirones (به عنوان مثال، بوسپیرون [BuSpar]) تمرکز تلاش های تحقیقات زیستی در اسید γ-aminobutyric و سیستم های انتقال دهنده عصبی سروتونین است. بنزودیازپین ها (که آگونیست گیرنده های بنزودیازپین) شناخته شده برای کاهش اضطراب، در حالی که flumazenil (Romazicon) (آنتاگونیست گیرنده های بنزودیازپین ها) و β-carbolines ها (بنزودیازپین ها آگونیست گیرنده معکوس) شناخته شده اند از آن برای وادار اضطراب. اگر چه هیچ اطلاعات قانع کننده ای نشان می دهد که گیرنده های بنزودیازپین های غیر طبیعی در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر، برخی از محققان در لوب اکسیپیتال، که دارای بالاترین غلظت از گیرنده های بنزودیازپین در مغز متمرکز شده است. مناطق مغز دیگر فرض در اختلال اضطراب منتشر می شود گانگلیون بازال، سیستم لیمبیک و کورتکس فرونتال. از آنجا که بوسپیرون آگونیست سروتونین 5-HT1A گیرنده، این فرضیه که به تنظیم سیستم سروتونرژیک در اختلال اضطراب منتشر است غیر طبیعی وجود دارد. دیگر سیستم های نوروترنسمیترها که موضوع پژوهش در اختلال اضطراب منتشر شده است عبارتند از نوراپی نفرین، گلوتامات، سیستم cholecystokinin و. برخی شواهد نشان می دهد که بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر می تواند subsensitivity از گیرنده های α2 آدرنرژیک خود را، به عنوان به انتشار blunted هورمون رشد پس از تزریق کلونیدین (Catapres) نشان داد.

مطالعات تصویربرداری از مغز بیماران مبتلا به اختلال اضطراب تعمیم یافته معنی دار نشان داد. مطالعه توموگرافی تابش پوزیترون متابولیسم بدن پایین تر در گانگلیون بازال و ماده سفید در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر نسبت به گروه شاهد نرمال (شکل 16.6-1) است. چند مطالعات ژنتیکی نیز در این زمینه انجام شده است. یک مطالعه نشان داد که ارتباط ژنتیکی میان اختلال اضطراب منتشر و اختلال افسردگی اساسی در زنان ممکن است وجود داشته باشد. یکی دیگر از مطالعه نشان داد متمایز، اما به سختی-quantitate، جزء ژنتیکی در اختلال اضطراب منتشر است. حدود 25 درصد از بستگان درجه اول بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر را نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بستگان مرد هستند، احتمال ابتلا به اختلال مصرف الکل است. برخی از مطالعات دوقلو گزارش میزان تطابق از 50 درصد در دوقلوها monozygotic و 15 درصد در دوقلوها dizygotic. جدول 16.6-1 فهرست خطرات ژنتیکی نسبی در اختلالات اضطرابی انتخاب شده است.

انواع اختلالات منحنی هایی که توسط دستگاه ثبت امواج مغز ثبت شده است (EEG) در ریتم آلفا و پتانسیل های برانگیخته شده است اشاره کرد. مطالعات خواب EEG را گزارش کرده اند انقطاع افزایش خواب، خواب دلتا را کاهش می دهد، کاهش مرحله 1 خواب، و خواب حرکت سریع چشم را کاهش داد. این تغییرات در معماری خواب از تغییرات مشاهده شده در اختلالات افسردگی متفاوت است.

P.623

 

 

شکل 16.6-1 متابولیسم گانگلیون بازال است. مقیاس قند مشترک را نشان می دهد کاهش سرعت سوخت و ساز گلوکز مطلق در گانگلیون بازال از دو نفر از افراد معمولی مبتلا به اختلال اضطراب منتشر (ردیف بالا) در مقایسه با دو نفر از گروه شاهد سالم (ردیف پایین). (از JC وو، Buchsbaum MS، هرشی TG، هازلت E، Sicotte N، جانسون های JC PET را در اختلال اضطراب منتشر تعیین روانپزشکی 1991. است. 29:1188، با اجازه)

 

عوامل روانی اجتماعی

دو مکتب اصلی تفکر در مورد عوامل روانی اجتماعی که منجر به اختلال اضطراب منتشر، مکتب شناختی رفتاری و مکتب روانکاوی است. با توجه به مکتب شناختی رفتاری، بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر به خطرات درک نادرست و اشتباه است. بی دقتی با توجه انتخابی به جزئیات منفی در محیط زیست ایجاد می شود، تحریف در پردازش اطلاعات، و بیش از حد منفی از توانایی خود برای مقابله است. مکتب روانکاوی این فرضیه را که نشانه ای از درگیری های حل نشده، ناخودآگاه اضطراب است. زیگموند فروید اولین بار این نظریه روانی در سال 1909 با توضیحات خود را از هانس کوچک ارائه شده و قبل از آن، فروید اضطراب و داشتن اساس فیزیولوژیکی مفهوم بود. نمونه ای از تئوری فرویدی به عنوان اضطراب عمومی استفاده شود را می توان در مورد زیر دیده می شود:

جدول 16.6-1 خانوادگی از خطرات نسبی در اختلالات اضطرابی انتخاب شده

اختلال جمعیت شیوع (٪) نسبی خانوادگی Riska،

اختلال وحشت 1-3 2-20

اختلال اضطراب منتشر 3-5 6

اختلال وسواسی جبری 1-3 3-5

aRatio از خطر ابتلا به بستگان از موارد در برابر خطر ابتلا به بستگان از گروه شاهد.

 

 

خانم B، یک زن 26 ساله مجرد و متأهل، به بیمارستان برای ارزیابی اضطراب مداوم که 8 ماه قبل آغاز شده بود، پذیرفته شد و تبدیل شدن به طور فزاینده ای ناتوان است. به خصوص اخلال به بیمار نفوذ خود به خود از تصاویر متناوب در چشم ذهن خود را از پدرش و خودش را در آغوش برهنه جنسی قفل شده است. این تصاویر تنها ترسناک نیست، اما آنها او را به تعجب واداشت تا حد زیادی، برای او همیشه پدرش را دوست نداشت کرده بود به شدت. نه تنها او را به “سم” به او بود، اما او تلاش برای جلوگیری از هر گونه تماس با او و آن مشکل را به او صحبت کنید اگر او مجبور شد تا در شرکت او.

به عنوان بیمار توصیف مشکل از رابطه او با پدرش، او ناگهان به یاد می آورد که اضطراب خود را در یک زمان شروع شده بود که پدر او به ظاهر شد سرزده تر از همیشه به او به عنوان تلاش برای کمک به او و همسرش را در طی یک دوره دشواری مالی.

به عنوان بیمار به ناسزا گفتن به پدر خود را ادامه داد، او به طور ناگهانی اظهار داشت که مادرش به او گفته بود که پدرش “خوب به من شده بود و زمانی که کوچک بودم و او با استفاده از به خواندن آهنگ به من و در دامان او را همراه خودم ببرم، اما من دان تی به یاد داشته باشید. من فقط وقتی که او به من معنی به یاد داشته باشید. من فقط خوشحالم وقتی که او در صحبت کردن به معنای راه را به من او همیشه نگه می دارد. من فقط می دانیم چه کاری انجام دهید اگر او برای من خوب بود. “هنگامی که مصاحبه کننده پرسید که آیا ممکن است وجود دارد زمانی که او او را به خوبی به او می خواستم بود، بیمار جواب داد:” وقتی کوچک بودم، من فقط می خواستم که می دانم که او به من کمی دوست داشته باشید. من حدس می زنم من همیشه می خواستم او را به خوبی برای من باشد. اما زمانی که توقف کنم تا در مورد آن فکر می کنم، من حدس می زنم من نمی خواستم او را به خوبی برای من باشد. “پزشک،” آن را برای تلفن های موبایل اگر به عنوان بخشی از شما می خواهد که نزدیک به پدر خود است. “در پاسخ به پشت سر هم بیمار به sobs آشفته و کمربندش را بست و گفت: “من نمی دانم چگونه می شود نزدیک به پدر من! من خیلی پیرم که در مورد مراقبت از پدر من! “

هنگامی که بیمار خونسردی خود را به دست آورد، او به یاد می آورد حافظه از یک رویداد به او فکر نکرده از 15 سال قبل اتفاق افتاده بود. وقتی او 11 ساله بود، او گزارش شده است، در حالی که در اتاق با پدرش زندگی می کنند، او به طور ناگهانی به حال تصویر ذهنی از بودن در آغوش جنسی با او بود. وحشت زده و هراسان او را به آشپزخانه اجرا کرده بود برای پیدا کردن مادرش. بدون عود که تصویر شده است وجود داشت تا زمان شروع بیماری، و این حادثه را تا فراخوان خود را در طول مصاحبه، باقی مانده و فراموش شده بود. ظهور آن را به آگاهی تقویت سابقه بیماری بیمار و فاش شیوع زودتر گذرا از نشانه های او را به عنوان یک فرد بالغ را تجربه کرده بودند. پس از بیمار خونسردی خود را بهبود بود، او به یاد می آورد بیشتر تا کنون از خاطرات فراموش شده است. او در اتاق خواب پدر و مادرش خوابیده بود و تا زمانی که او 6 بود، که در طی آن مدت پدر او، در یک مناسبت است، او را به تخت گرفته بود و داستان او، در یکی دیگر گفت، فریاد زد: به او شده بود با عصبانیت او را در فاحشه خانه خود را دراز.

روز بعد، در طی یک مصاحبه بالینی، بیمار نشان دهنده این واقعیت است که او در حساب قبلی خود را از بیماری خود را فراموش کرده بود: در پایان این دوره که در طی آن پدرش شده بود پیشنهادهای دوستانه است که عمیقا ناراحتیم بود او را، و شب قبل از شروع ناگهانی علائم او، او یک کابوس بود. او در خواب دید، در یک باغ وحش بود. شب بود، و او صداهای عجیب و غریب در تاریکی شنیده می شود. او خواسته همراه ایستاده در کنار او صداهای بودند. “اوه،” همراه جواب معمولی، که تنها از جفت گیری حیوانات. “سپس او متوجه بزرگ، فیل خاکستری دراز کشیده بر روی سمت راست بدن خود در چمن را در مقابل او. همانطور که او تماشا کرده ام، او متوجه موجود حرکت چپ پای عقبی خود را بالا و پایین که اگر آن را به تلاش برای رسیدن به پاهای خود است. در آن لحظه او را از رویای با احساس وحشت از خواب بیدار شد و پس از آن، در طول صبح، قسمت اول تصاویر ترسناک از فعالیت جنسی با پدرش را تجربه.

بیمار در ارتباط مستقیم به خواب، حافظه بلند فراموش شده دوران کودکی از یک حادثه که در سال چهارم یا پنجم اتفاق افتاده بود را به یاد می آورد. او یک شب awoken شده بود در حالی که در فاحشه خانه خود را در اتاق خواب پدر و مادرش را به رعایت پدر و مادرش داشتن مقاربت جنسی. آنها به طور ناگهانی از تماشای او آنها آگاه شد و از هم جدا خاست. بیمار یاد به دیدن مادرش با عجله کشیدن رختخواب اطراف خود به پوشش عریانی او. پدر او، در عین حال، بیش از نیمی بر پشت خود نورد، نیمی در سمت چپ خود است. بیمار متوجه نعوظ او و سپس او را دیدم بلند کردن پای چپ خود را به عنوان او نشسته و به او فریاد زد با عصبانیت برای رفتن به خواب.

آن آسان نبود برای بیمار برای برقراری ارتباط این خاطرات است. haltingly او صحبت کرد، با صدای پایین و در سراسر رسیتال تمام رویای و انجمن های آن آشکار خجالت زده و مضطرب بود. او یک مقدار زیادی از تاثیر مرخص، اما پس از انجام این کار، به نظر می رسد قابل ملاحظه ای آرام، رها، و تشکیل شده است. او در بازگشت خود را به بخش روانی، شاد و خروجی با پرسنل بخش و سایر بیماران مشاهده شد. تبصره خاص بود که دیگر هر گونه اضطراب را تجربه و تا به حال هیچ عود تصاویر جنسی که شامل پدر او که قبلا شده بود عمیقا ناراحت کننده است. بیمار مدتی بعد پس از یک سری دیگری از مصاحبه های رواندرمانی مرخص شد، و هنگامی که برای پیگیری مراجعه 2 ماه بعد، او گزارش ادامه داد: آرامش روحی و آسایش، بدون عود علائم روانپزشکی است.

P.624

 

تشخیص

اختلال اضطراب منتشر، بر اساس DSM-IV-TR، توسط یک الگوی مکرر، نگرانی مزمن و اضطراب است که نسبت به تاثیر رویداد یا شرایط می کند که تمرکز از نگرانی (جدول 16.6-2) است. تمایز بین اختلال اضطراب منتشر و اضطراب طبیعی است با استفاده از کلمات “افراطی” و “دشوار برای کنترل” در معیارها و خصوصیات است که باعث ایجاد نشانه ها، ناراحتی یا اختلال قابل توجهی تاکید کرد.

جدول 16.6-2 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال اضطرابی منتشر

اضطراب بیش از حد و نگرانی (انتظار نگران)، در روز نسبت به مدت حداقل 6 ماه، در مورد تعدادی از وقایع یا فعالیت ها (مانند کار یا عملکرد مدرسه).

فرد برای کنترل نگرانی مشکل است.

اضطراب و نگرانی با سه مورد (یا بیشتر) از علایم زیر با در دست کم برخی از علائم به مدت چند روز نسبت به 6 ماه گذشته ارائه شده است.

توجه: فقط یک مورد است که در کودکان لازم است.

بی قراری یا احساس فشار و یا بر روی لبه

به زود خسته

اشکال در تمرکز و ذهن رفتن خالی

کج خلقی

تنش عضلانی

اختلال خواب (اشکال در افتادن (پرت شدن) یا خواب، بی قراری یا خواب unsatisfying)

تمرکز از اضطراب و نگرانی را به ویژگی های محور I اختلال، به عنوان مثال، محدود نمی شود، اضطراب و یا نگرانی در مورد داشتن یک حمله ترس (همانطور که در اختلال هراس)، در ملاء عام خجالت (به عنوان در هراس اجتماعی)، که نیست آلوده (به عنوان در اختلال وسواسی جبری)، دوری از خانه یا بستگان نزدیک (به عنوان در اختلال اضطراب جدایی)، به دست آوردن وزن (همانطور که در بی اشتهایی عصبی)، با شکایت های متعدد فیزیکی (مانند اختلال شکایات جسمانی)، و یا ابتلا به یک بیماری جدی (همانطور که در اضطراب و اندیشه بیهودی راجع بسلامتی خود)، و اضطراب و نگرانی را رخ می دهد نه منحصرا در اختلال استرس پس از سانحه.

اضطراب، نگرانی، و یا علائم فیزیکی باعث ناراحتی بالینی قابل توجه یا اختلال در زمینه های اجتماعی، شغلی، و یا دیگر مهم عملکرد است.

این اختلال است با توجه به اثرات فیزیولوژیک مستقیم یک ماده (به عنوان مثال، یک مواد مخدر سوء استفاده از داروها) یا یک وضعیت پزشکی عمومی (به عنوان مثال، پرکاری تیروئید) و رخ می دهد نه منحصرا در طی یک اختلال خلقی، اختلال روانی، و یا یک اختلال فراگیر رشد است.

 

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

ویژگی های بالینی

ویژگی های اساسی از اختلال اضطراب منتشر، مداوم و بیش از حد در اضطراب و نگرانی به همراه تعدادی از علائم فیزیولوژیکی، از جمله تنش موتور، بیش فعالی اتونومیک و هوشیاری شناختی (جدول 16.6-3). اضطراب بیش از حد و تداخل با دیگر جنبه های زندگی یک فرد است. این الگو باید به روز نسبت به مدت حداقل 6 ماه رخ دهد. تنش موتور می شود اغلب به عنوان لرزش، بی قراری، و سردرد آشکار شده است. بیش فعالی خود مختار است که به طور معمول با تنگی نفس، تعریق بیش از حد، تپش قلب، و علائم گوارشی مختلف آشکار می شود. هوشیاری شناختی تحریک پذیری و راحتی که با آن بیمار مبهوت می شوند مشهود است.

P.625

 

جدول 16.6-3 فیزیولوژیک علائم اختلالات اضطرابی به صراحت در DSM-IV-TR ذکر شده

اختلال هراس

تپش قلب، تپش قلب و یا ضربان قلب شتاب

عرق کردن

لرزش یا تکان دادن

احساس تنگی نفس و یا smothering

احساس خفگی

درد یا ناراحتی قفسه سینه

تهوع یا ناراحتی شکمی

احساس سرگیجه، ناپایدار، lightheaded، یا ضعف

لرز یا گرگرفتگی

اختلال استرس پس از سانحه

واکنش فیزیولوژیکی در قرار گرفتن در معرض به نشانه های مرتبط با تروما

مشکلات به خواب رفتن و یا ماندن در خواب

اغراق آمیز واکنش از جا پریدن

اختلال اضطراب منتشر

تنش عضلانی

اختلال خواب

اختلال استرس حاد

علائم مشخص انگیختگی

 

 

بیماران با اختلال اضطرابی منتشر معمولا به دنبال یک پزشک عمومی یا متخصص داخلی برای کمک با علائم جسمی. متناوبا، می توان بیماران را به یک متخصص برای یک علامت خاص (به عنوان مثال، اسهال مزمن). اختلالات پزشکی خاص nonpsychiatric به ندرت یافت میشود و بیمار در رفتار پزشک یابی خود متفاوت است. برخی از بیماران به پذیرفتن تشخیص اختلال اضطراب منتشر و درمان مناسب، دیگران به دنبال مشاوره پزشکی اضافی برای مشکلات خود است. اختلالات اضطراب منتشر می تواند ناتوان کننده در مورد زیر است.

برق 27 ساله متاهل شکایت سرگیجه، تعریق کف دست، تپش قلب، و زنگ گوش مدت زمان بیش از 18 ماه است. او همچنین دچار خشکی دهان و گلو، دوره تنش عضلانی شدید، و “مرزی” و مراقب احساس ثابت است که اغلب با توانایی خود را به تمرکز دخالت بود. این احساسات در حال حاضر بوده است بیشتر از زمان در طول 2 سال گذشته، آنها به دوره های گسسته محدود نمی شده است. اگر چه این علائم او احساس “دلسرد”، او را تکذیب کرد احساس افسردگی و ادامه داد: برای لذت بردن از فعالیت های با خانواده اش.

از آنجا که از این علائم بیمار، پزشک خانواده، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، یک فیزیوتراپ، و متخصص گوش، بینی، گلو دیده بود. او در یک رژیم غذایی قند خون شده بود قرار داده شده است، فیزیوتراپی برای عصب باریکش دریافت کرده، و گفته شده او ممکن است یک مشکل گوش داخلی است. “

وی همچنین نگرانی های بسیاری داشتند. او همواره در مورد سلامت پدر و مادر خود را نگران است. پدر او، در واقع، انفارکتوس میوکارد 2 سال قبل است، اما در حال حاضر احساس خوبی است. او همچنین در مورد که آیا او “پدر خوب” که آیا همسرش او را ترک خواهد کرد (هیچ نشانه ای وجود دارد که او با ازدواج ناراضی است)، و اینکه آیا او توسط همکارانش در این کار دوست نگران است. اگر چه او به رسمیت می شناسد که نگرانی خود را اغلب بی اساس است، او می تواند به توقف نگران کننده است.

2 سال گذشته، بیمار تا چند تماس های اجتماعی به علت نشانه های عصبی خود را داشته است. اگر چه او گاهی اوقات مجبور به ترک کار هنگامی که علائم غیر قابل تحمل شد، او همچنان به کار برای همان شرکت او برای کارآموزی خود را زیر دبیرستان فارغ التحصیلی پیوست. او تمایل به پنهان کردن نشانه های خود را از همسر و فرزندانش، که او می خواهد به نظر می رسد “کامل” (اقتباس از Casebook DSM-IV-TR)

تشخیص های افتراقی

همانطور که با دیگر اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب منتشر را باید از اختلالات پزشکی و روانی از یکدیگر افتراق داد. مشابه به آن در نظر گرفته شده در تشخیص افتراقی اختلال هراس اختلالات عصبی، غدد درونریز،، متابولیک، و دارو را باید در تشخیص افتراقی اختلال اضطراب منتشر در نظر گرفته شده است. مشترک مشترک روز اتفاق نه افتاده است اختلالات اضطرابی نیز باید در نظر گرفته شود، از جمله اختلال هراس، ترس، اختلال وسواس (OCD)، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) است. برای دیدار با معیارهای اختلال اضطراب منتشر، بیماران باید هر دو نمایشگاه به سندرم کامل و علائم خود را نیز می تواند با حضور یک اختلال اضطرابی همراه نمیتواند توضیح داده شود. برای تشخیص اختلال اضطراب منتشر در زمینه اختلالات اضطرابی دیگر، آن است که مهم ترین مستند اضطراب یا نگرانی مربوط به شرایط و یا موضوعاتی که یا نامربوط، یا فقط مربوط به حداقل، به سایر اختلالات است. تشخیص مناسب شامل هر دو ایجاد قطعی وجود اختلال اضطراب منتشر و به درستی تشخیص سایر اختلالات اضطرابی است. بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر غالبا اختلال افسردگی عمده را توسعه دهد. به عنوان یک نتیجه، این وضعیت نیز باید به رسمیت شناخته شود و مشخص است. کلید تشخیص صحیح مستند اضطراب یا نگرانی است که نامربوط به اختلال افسردگی است.

سیر و پیش آگهی

سن شروع به مشخص دشوار است و بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال گزارش است که آنها را مضطرب شده تا زمانی که آنها می توانند به یاد داشته باشید. بیماران معمولا به توجه پزشک در 20S خود را، هر چند اولین تماس با یک پزشک می تواند تقریبا در هر سنی رخ می دهد. تنها یک سوم از بیماران که مبتلا به اختلال اضطراب منتشر به دنبال درمانهای روانپزشکی داشتهاند. بسیاری از پزشکان عمومی، داخلی، قلب، متخصصان ریه، یا متخصص دستگاه گوارش، به دنبال درمان جزء سوماتیک اختلال است. به دلیل شیوع بالای اختلالات روانی همراه در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر، سیر بالینی و پیش آگهی این اختلال دشوار به پیش بینی است. با این حال، برخی از داده ها نشان می دهد که وقایع زندگی را با شروع اختلال اضطراب منتشر همراه: وقوع رویدادهای منفی زندگی چند تا حد زیادی احتمال است که این اختلال نیز ایجاد می شود را افزایش می دهد. با این تعریف، اختلال اضطرابی منتشر یک بیماری مزمن است که ممکن است مادام العمر است.

درمان

درمان موثر اختلال اضطراب منتشر است که ترکیبی از رویکردهای رواندرمانی، pharmacotherapeutic، و حمایت است. درمان ممکن است مقدار قابل توجهی از زمان برای پزشک درگیر را، اعم از پزشک، روانپزشک، پزشک خانواده، یا دیگر متخصص است.

روان درمانی

رویکرد عمده رواندرمانی به اختلال اضطراب منتشر شناختی رفتاری، حمایت، و بینش گرا هستند. داده ها هنوز هم بر مزیتهای نسبی از آن محدود

P.626

روش، اگر چه مطالعات پیچیده ترین تکنیک های شناختی رفتاری، که به نظر می رسد به هر دو اثر کوتاه مدت و بلند مدت بررسی کرده اند. شناختی بیماران آدرس نزدیک فرض تحریف شناختی به طور مستقیم، و روش های رفتاری پرداختن به علائم جسمی به طور مستقیم. تکنیک های اصلی مورد استفاده در روش های رفتاری هستند، آرامش و بیوفیدبک. برخی از داده های اولیه نشان می دهد که ترکیبی از روش های شناختی و رفتاری موثر تر از هر دو روش به تنهایی است. درمان حمایتی ارائه می دهد اطمینان و راحتی بیماران، اگر چه در دراز مدت اثر خود را از تردید است. گرا روان درمانی بینش، با تمرکز بر کشف تعارضات ناخودآگاه و شناسایی نقاط قوت نفس است. اثر بینش گرا روان درمانی برای اختلال اضطراب منتشر در بسیاری از گزارش های مورد حدیثی یافت می شود، اما مطالعات کنترل شده زیادی وجود ندارد.

بسیاری از بیماران دچار کاهش اضطراب مشخص شده، زمانی که فرصتی برای بحث در مورد مشکلات خود با پزشک مربوطه و دلسوز است. اگر پزشکان کشف موقعیت های خارجی هستند که تحریک کننده اضطراب، آنها ممکن است قادر به تنهایی یا با کمک بیماران یا خانواده به تغییر محیط زیست و در نتیجه، کاهش فشارهای استرس زا است. کاهش در علائم اغلب اجازه می دهد تا بیماران را به طور موثر در کار روزانه خود و روابط و، بنابراین، به دست آوردن پاداش های جدید و ارضاء که خود درمانی است.

در دیدگاه روانکاوی، اضطراب گاهی اوقات نشانگر آشفتگی ضمیر ناخودآگاه است که سزاوار بررسی است. اضطراب می تواند عادی، تطبیقی، ناهنجار، بیش از حد شدید، و یا بیش از حد خفیف، بسته به شرایط. اضطراب به نظر می رسد در موقعیت های متعدد در طول چرخه زندگی در بسیاری از موارد، تسکین علایم دوره مناسب ترین اقدام است.

برای بیمارانی که به لحاظ روانی فکر و انگیزه های منابع اضطراب خود را به درک، روان درمانی ممکن است درمان انتخابی است. نظریه روان پویشی درآمد حاصل از درمان با این فرض که اضطراب می تواند با درمان موثر را افزایش می دهد. هدف از روش پویا ممکن است برای افزایش تحمل اضطراب بیمار (ظرفیت به تجربه اضطراب بدون نیاز به آن را تخلیه)، و نه برای از بین بردن اضطراب است. تحقیقات تجربی نشان می دهد که بسیاری از بیماران که درمان موفق رواندرمانی ممکن است همچنان به تجربه اضطراب پس از اتمام از روان درمانی است، اما نفس تسلط بیشتر آنها اجازه می دهد تا آنها را به استفاده از علائم و نشانه های اضطراب به عنوان یک سیگنال را به تأمل در مبارزات داخلی و گسترش بینش و درک خود را. رویکرد نظریه روان پویشی به بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر، شامل جستجو برای ترس زمینه ای بیمار است.

دارو درمانی

تصمیم به تجویز ضد اضطراب بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر به ندرت باید در اولین ویزیت ساخته شده است. به دلیل طبیعت طولانی مدت این اختلال، یک برنامه درمانی باید به دقت فکر شده است. سه داروی اصلی برای درمان اختلال اضطراب منتشر در نظر گرفته شود، بنزودیازپین ها، سروتونین خاص مهارکننده های بازجذب (SSRIs) را، بوسپیرون است (BuSpar) و ونلافاکسین (افکسور). داروهای دیگر که ممکن است مفید باشد عبارتند از داروهای سه حلقه ای (به عنوان مثال، ایمی پرامین [را توصیه نماید])، آنتی هیستامین ها، و آنتاگونیست بتا آدرنرژیک (مانند پروپرانولول [Inderal]).

اگر چه درمان اختلال اضطراب منتشر است که گاهی اوقات به عنوان به 6 دیده می شود – به 12-ماه درمان شده است، برخی شواهد نشان می دهد که درمان باید در دراز مدت، شاید مادام العمر. حدود 25 درصد از بیماران مبتلا به عود در ماه اول پس از قطع درمان، و 60 تا 80 درصد عود در طول سال آینده. اگر چه بعضی از بیماران به بنزودیازپین ها وابسته می شوند، تحمل به ندرت به اثرات درمانی بنزودیازپین ها، بوسپیرون، ونلافاکسین، یا SSRI ها توسعه است.

بنزودیازپین ها

بنزودیازپین ها، داروهای انتخابی برای اختلال اضطراب منتشر شده است. آنها می توانند در صورت لزوم تجویز می شوند، به طوری که بیماران را بنزودیازپین به سرعت در حال اقدام است وقتی که احساس می کنند به خصوص اضطراب. روش های جایگزین است که به تجویز بنزودیازپین ها برای یک دوره محدود، که در طی آن روانی از روشهای درمانی معرفی می شوند و اجرا است.

مشکلات متعدد با استفاده از بنزودیازپین ها در اختلال اضطراب منتشر همراه است. حدود 25 تا 30 درصد از همه افراد قادر به پاسخ و تحمل و وابستگی می تواند رخ دهد. برخی بیماران همچنین ممکن است دچار اختلال هوشیاری در حالی که مصرف مواد مخدر و در نتیجه، در معرض خطر برای حوادث شامل خودرو و ماشین آلات هستند.

تصمیم گیری بالینی برای آغاز درمان با بنزودیازپین باید در نظر گرفته شود و خاص است. تشخیص بیمار، علائم هدف خاص، و طول مدت درمان باید تعریف شود، و این اطلاعات باید با بیمار به اشتراک گذاشته شده است. درمان برای بسیاری از شرایط اضطراب طول می کشد به مدت 2 تا 6 هفته، به دنبال 1 یا 2 هفته پس از کاهش تدریجی استفاده از مواد مخدر قبل از آن قطع شود. رایج ترین اشتباه بالینی با درمان بنزودیازپین است به طور مداوم به ادامه درمان به مدت نامحدود.

برای درمان اضطراب، از آن معمول است شروع به دادن مواد مخدر در پایان کم از محدوده درمانی آن و افزایش دوز برای دستیابی به پاسخ به درمان است. استفاده از بنزودیازپین با متوسط ​​نیمه عمر (8 تا 15 ساعت) به احتمال زیاد برخی از عوارض جانبی مرتبط با استفاده از بنزودیازپین ها نیمه عمر طولانی اجتناب کنند، و استفاده از دوز منقسم جلوگیری از توسعه عوارض جانبی همراه پلاسما بالا اوج. بهبود تولید شده توسط بنزودیازپین ها ممکن است فراتر از یک اثر antianxiety ساده. به عنوان مثال، این داروها ممکن است باعث شود بیماران به احترام به وقوع مختلف در نور مثبت است. این داروها همچنین می تواند یک عمل ملایم disinhibiting، شبیه به آن مشاهده شده پس از خوردن مقدار ناچیز الکل را داشته باشد.

بوسپیرون

بوسپیرون آگونیست نسبی گیرنده های 5-HT1A است و به احتمال زیاد در 60 تا 80 درصد از بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر، موثر است. اطلاعات نشان می دهد که بوسپیرون در کاهش علائم شناختی اختلال اضطراب منتشر نسبت به کاهش علائم جسمی موثر تر است. شواهد هم چنین نشان می دهد که بیمارانی که پیش از این درمان با بنزودیازپین ها به احتمال زیاد برای پاسخ به درمان با بوسپیرون. ممکن است عدم پاسخ و عدم وجود، ایجاد شده با درمان بوسپیرون، برخی از اثرات nonanxiolytic از بنزودیازپین ها (به عنوان مثال، شل شدن عضلات و حس اضافی رفاه). نقطه ضعف عمده بوسپیرون است که اثرات آن 2 تا 3 هفته طول بکشد برای تبدیل شدن به آشکار است، در مقایسه با اثرات ضد اضطرابی تقریبا فوری از بنزودیازپین ها. یک روش این است که برای شروع استفاده از بنزودیازپین و بوسپیرون به طور همزمان، سپس 2 تا 3 هفته بعد از قطع استفاده از بنزودیازپین، که در آن نقطه بوسپیرون باید به اثرات حداکثر خود رسیده است. بعضی از مطالعات

P.627

همچنین گزارش شده که در دراز مدت درمان ترکیبی با بنزودیازپین و بوسپیرون ممکن است بسیار موثر تر از هر کدام از داروها به تنهایی. بوسپیرون به عنوان درمان موثر برای خروج بنزودیازپین است.

ونلافاکسین

ونلافاکسین در درمان بی خوابی موثر است، تمرکز ضعیف، بی قراری، تحریک پذیری، و تنش ماهیچه بیش از حد در ارتباط با اختلال اضطراب منتشر است. ونلافاکسین از مهارکننده nonselective جذب سه biogenic آمین سروتونین، نور اپی نفرین، و تا حد کمتری، دوپامین است.

مهارکننده های بازجذب سروتونین انتخابی

SSRI ها ممکن است موثر باشد، به خصوص برای بیماران با افسردگی همراه است. نقطه ضعف برجسته SSRI ها، به خصوص فلوکستین (پروزاک)، این است که آنها گذرا می تواند به افزایش اضطراب و باعث کشورهای آشفته. به همین دلیل، سرترالین SSRI ها (مرداد)، سیتالوپرام (نقل قول)، و یا پاروکستین (پاکسیل) انتخاب های بهتری را در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب بالا. این معقول است برای شروع درمان با سرترالین، سیتالوپرام، پاروکستین به علاوه بنزودیازپین، سپس به استفاده از مخروطی های بنزودیازپین پس از 2 تا 3 هفته. مطالعات بیشتر مورد نیاز برای تعیین اینکه آیا SSRI ها به عنوان موثر برای اختلال اضطراب منتشر را آنها برای اختلال ترس و OCD هستند.

داروهای دیگر

اگر معمولی درمان دارویی (به عنوان مثال، با بوسپیرون یا بنزودیازپین) بی اثر است یا نه به طور کامل موثر است، و سپس ارزیابی مجدد بالینی نشان داده شده است به رد کردن شرایط، همراه مانند افسردگی، و یا به درک بهتر تنش های زیست محیطی بیمار است. داروهای دیگر که برای اختلال اضطراب منتشر ثابت شامل سه حلقه ای و مواد مخدر tetracyclic. آنتاگونیست های گیرنده های بتا آدرنرژیک ممکن است تظاهرات جسمی اضطراب، اما نه بیماری زمینه ای، کاهش و استفاده از آنها معمولا به اضطراب، موقعیتی مانند اضطراب عملکرد محدود است.

کلمات کلیدی:

 

اختلال مختلط اضطراب و افسردگی

اختلال مختلط اضطراب و افسردگی بیماران مبتلا به اضطراب و نشانه های افسردگی که معیار تشخیصی برای هر اختلال اضطرابی یا اختلالات خلقی را برآورده نمی کنند. ترکیبی از افسردگی و اضطراب منجر به اختلال و آسیب عمده کارکردی برای فرد آسیب دیده است. این وضعیت ممکن است به خصوص شایع در شیوه های مراقبت های اولیه و سرپایی کلینیک های بهداشت روانی است. مخالفان استدلال کرده اند که در دسترس تشخیص ممکن است پزشکان را از در نظر گرفتن زمان لازم برای به دست آوردن سابقه کامل روانپزشکی در افتراق اختلالات افسردگی واقعی از اختلالات اضطرابی درست دلسرد. در اروپا، و به خصوص در چین، بسیاری از این بیماران با توجه به تشخیص سر درد و حساسیت بی مورد (نگاه کنید به فصل 18).

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

همزیستی از اختلال افسردگی اساسی و اختلال هراس شایع است. همانطور که بسیاری به عنوان دو سوم از تمام بیماران با علائم افسردگی علائم اضطراب برجسته، و یک سوم ممکن است معیارهای تشخیصی برای اختلال هراس دیدار خواهد کرد. محققان گزارش کرده اند که 20 تا 90 درصد تمامی بیماران مبتلا به اختلال هراس حملات اختلال افسردگی ماژور است. این داده ها نشان می دهد که همزیستی از علائم افسردگی و اضطراب،

P.632

که هیچ یک از معیارهای تشخیصی برای دیگر اختلالات افسردگی یا اضطراب، ممکن است شایع است. در حال حاضر، با این حال، رسمی اطلاعات اپیدمیولوژیک اختلال مختلط اضطراب افسردگی در دسترس نیست. با این حال، برخی از پزشکان و محققان تخمین زده است که میزان شیوع این اختلال در جمعیت عمومی است که به عنوان بالا به عنوان 10 درصد و در کلینیک های مراقبت های اولیه، به عنوان بالا به عنوان 50 درصد، اگر چه تخمین محافظه کارانه نشان می دهد شیوع حدود 1 درصد در جمعیت عمومی است.

علت

چهار خط اصلی از شواهد نشان می دهد که علائم اضطراب و علائم افسردگی علی در برخی از بیماران آسیب دیده در ارتباط است. اول، برخی از محققین یافته های مشابهی غددی عصبی در اختلالات افسردگی و اختلالات اضطرابی منتشر، به خصوص اختلال هراس، از جمله پاسخ کورتیزول blunted به هورمون آدرنوکورتیکو، blunted پاسخ هورمون رشد به کلونیدین (Catapres) و هورمون تحریک کننده تیروئید blunted و پاسخ پرولاکتین به تیروتروپین هورمون آزاد است. دوم، محققان گزارش کرده اند که داده ها نشان می دهد که بیش فعالی سیستم نورآدرنرژیک علی مربوط به برخی از بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی و مبتلا به اختلال هراس است. به طور خاص، این مطالعات غلظت بالا نوراپی نفرین متابولیت 3-methoxy-4-hydroxyphenyglycol (MHPG) در ادرار، پلاسما، و یا مایع مغزی نخاعی (CSF) از بیماران افسرده و بیماران مبتلا به اختلال هراس که فعالانه تجربه شد هراس پیدا کرده اند حمله کند. همانطور که با اضطراب و اختلالات افسردگی، سروتونین و γ-aminobutyric اسید (GABA) نیز ممکن است علی در اختلال مختلط اضطراب و افسردگی نقش دارند. سوم، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مواد مخدر، های سروتونرژیک از جمله فلوکستین (Prozac) و کلومیپرامین (Anafranil)، در درمان هر دو افسردگی و اختلالات اضطرابی مفید هستند. چهارم، تعدادی از مطالعات خانواده، گزارش کرده اند که داده ها نشان می دهد که علائم اضطراب و افسردگی ژنتیکی حداقل در برخی از خانواده ها در ارتباط است.

تشخیص

معیارهای DSM-IV-TR (جدول 16.7-5) نیاز به حضور از علائم subsyndromal از اضطراب و افسردگی و حضور برخی از علائم اتونوم مانند لرزش، تپش قلب، خشکی دهان و احساس معده اظهارات. برخی از مطالعات اولیه نشان داده اند که حساسیت از پزشکان عمومی به سندرم اختلال مختلط اضطراب و افسردگی کم است، اگر چه این عدم به رسمیت شناختن ممکن است منعکس کننده فقدان یک برچسب تشخیصی مناسب برای بیماران است.

ویژگی های بالینی

ویژگی های بالینی اختلال مختلط اضطراب افسردگی ترکیب علائم اختلالات اضطرابی و برخی از علائم اختلالات افسردگی است. علاوه بر این، علایم اتونوم بیش فعالی سیستم عصبی، از جمله شکایت های دستگاه گوارش، شایع هستند و کمک به فرکانس بالا که بیماران در درمانگاه های سرپایی پزشکی دیده می شود.

جدول 16.7-5 معیارهای پژوهشی DSM-IV-TR برای اختلال مختلط اضطراب و افسردگی

مداوم یا عود کننده خلق و خوی ملال به مدت حداقل 1 ماه.

خلق و خوی ملال حداقل 1 ماه از چهار (یا بیشتر) از علائم زیر همراه است:

اشکال در تمرکز و ذهن رفتن خالی

اختلال خواب (اشکال در افتادن (پرت شدن) یا خواب یا خواب ناآرام، unsatisfying)

خستگی یا کم انرژی

کج خلقی

نگرانی

حال به راحتی نقل مکان کرد به اشک

hypervigilance

پیش بینی بدترین

ناامیدی (بدبینی نافذ در مورد آینده)

عزت نفس پایین و یا احساس بی ارزشی

علائم باعث ناراحتی بالینی قابل توجه یا اختلال در زمینه های اجتماعی، شغلی، و یا دیگر مهم عملکرد است.

نشانه ها با توجه به اثرات فیزیولوژیک مستقیم یک ماده (به عنوان مثال، یک مواد مخدر سوء استفاده از داروها) یا یک وضعیت پزشکی عمومی نیست.

تمام موارد زیر است:

معیارهای اختلال افسردگی اساسی، اختلال افسرده خویی، اختلال هراس، اختلال اضطراب منتشر شده است هرگز ملاقات کرد

معیار برای هر گونه اضطراب های دیگر و یا اختلال خلقی (از جمله اضطراب و یا اختلالات خلق و خوی، در بهبودی نسبی) در حال حاضر رعایت نشده

علائم بهتر است هر اختلال روانی دیگر به حساب

 

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

تشخیص های افتراقی

تشخیص افتراقی شامل اضطراب و اختلالات افسردگی و اختلالات شخصیتی. از جمله اختلالات اضطرابی، اختلال اضطراب منتشر به احتمال زیاد به اختلال مختلط اضطراب و افسردگی با هم همپوشانی دارند. در میان اختلالات خلقی، اختلال افسرده خویی و اختلال افسردگی جزئی هستند به احتمال زیاد به اختلال مختلط اضطراب و افسردگی با هم همپوشانی دارند. در میان اختلالات شخصیت، اختلالات شخصیت اجتنابی، وابسته و وسواس ممکن است علایم که شبیه کسانی که از اختلال مختلط اضطراب و افسردگی داشته باشد. تشخیص اختلال somatoform را نیز باید در نظر گرفته شود. فقط یک سابقه، معاینه وضعیت ذهنی، و دانش و مشغول به کار ضوابط خاص DSM-IV-TR می تواند کمک به پزشکان در افتراق در میان این شرایط است. نشانه prodromal اسکیزوفرنی ممکن است خود را به عنوان یک تصویر ترکیبی از نصب اضطراب و افسردگی با بروز احتمالی علائم روان پریشی نشان می دهد.

سیر و پیش آگهی

بر اساس داده های بالینی تا به امروز، بیماران به نظر می رسد به همان اندازه احتمال ابتلا به علائم اضطراب برجسته، برجسته علائم افسردگی، و یا مخلوط مساوی از دو نشانه در شروع. در طول دوره بیماری، علایم اضطراب یا افسردگی ممکن است در غلبه خود را جایگزین می باشند. پیش آگهی این بیماری شناخته شده نیست.

P.633

 

درمان

از آنجا که مطالعات کافی در مقایسه با روش های درمان اختلال مختلط اضطراب افسردگی در دسترس نباشد، پزشکان احتمالا به احتمال زیاد به درمان را بر اساس حال حاضر علایم، شدت آنها، و سطح خود را پزشک از تجربه با روش های مختلف درمان است. رویکردهای رواندرمانی ممکن است به روش زمان محدود، از جمله به عنوان درمان های شناختی و یا اصلاح رفتار، شامل هر چند برخی از پزشکان استفاده از رویکرد کمتر ساختار، رواندرمانی مانند روان درمانی بینش، محور. دارو درمانی برای اختلال مختلط اضطراب و افسردگی می تواند antianxiety مواد مخدر، داروهای ضد افسردگی، و یا هر دو باشد. در میان داروهای ضد اضطراب، برخی از داده ها نشان می دهد که استفاده از triazolobenzodiazepines ها (به عنوان مثال، آلپرازولام [زاناکس) ممکن است به دلیل اثر خود را در درمان افسردگی همراه با اضطراب نشان داد. دارویی است که سروتونین 5-های گیرنده HT1A، مانند بوسپیرون است (BuSpar) تاثیر می گذارد، نیز ممکن است نشان داده شود. با وجود نظریه های های نورآدرنرژیک ارتباط اختلالات اضطراب و اختلالات افسردگی، از جمله داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد افسردگی سروتونرژیک ممکن است در درمان اختلال مختلط اضطراب و افسردگی بسیار موثر است. ونلافاکسین (افکسور) یک داروی ضد افسردگی موثر است که برای درمان افسردگی و همچنین اختلال اضطراب منتشر شده توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است و داروی انتخابی در اختلال ترکیبی است.

Comments are closed.