رفع استرس و اضطراب

اضطراب ، هراس و درمان با نوروفیدبک

 


اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت های استرس زا است و به ما کمک می کند تا با این موقعیتها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و .. روبرو شویم. اما زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت های روزانه بوجود می آید.

علایم اضطراب معمولاً شامل موارد زیر می باشد:

نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب ، تعریق کف دست و تنفس دشوار.

علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می کند  که شامل:

1-    اختلال اضطراب فراگیر

2-    اختلال وسواسی جبری

3-    اختلال هراس (پانیک)

4-    اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

5-    هراس اجتماعی

 

بطور کلی برای درمان اختلالات اضطرابی از دارودرمانی به همراه روان درمانی استفاده می شود و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده های بتا هستند. این داروها خود شامل عوارضی همچون: چاقی، کاهش میل جنسی، خواب آلودگی، خشکی دهان هستند و همچنین تداخلات دارویی با دیگر داروها نیز موجب محدودیت مصرف آنها می شود.

یکی از رایج ترین استفاده های نوروفیدبک در طی 30 سال گذشته، درمان اضطراب و استرس و Relaxation بوده است.

امروزه نوروفیدبک بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون نیاز به داروهای خوراکی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.


با درمان بوسیله روش نوروفیدبک، نه تنها مغز شما روش های آرام سازی را می آموزد، بلکه می آموزد چگونه روش فعالیت خود را تغییر دهد و بداند که ریشه اضطرابش کجاست؟

ابتدا مغز شما می آموزد که چطور امواج خود را تنظیم کند و زمانی که این مهم را آموخت، دیگر در برابر احساس اضطراب و استرس آسیب پذیر نیست. به عبارت دیگر شما یکبار می آموزید که چطور یک دوچرخه را برانید بدون ترس از اینکه به زمین بیفتید، و پس از آن شما دیگر از افتادن و یا خارج شدن از مسیر نخواهید ترسید!

 

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات تخصصی درمان اضطراب با روش نوروفیدبک انجام می شود و شما می توانید با تشکیل پرونده از طریق این سایت و سپس انجام جلسات درمانی تحت نظر متخصص مغز و اعصاب از نتایج این درمان در بهبود مشکلات اضطرابی بهره ببرید.

 


برای دریافت شرایط ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

جهت ثبت نام می توانید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و به نشانی ایمیل زیر ارسال نمائید یا به صورت حضوری (طبق قرار قبلی)در دفتر مرکزی نوروفیدبک آلومینا ثبت نام نمائید.

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

 

اختلالات اضطراب: اضطراب عمومی، ترس و اختلال وسواسی جبری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهكارهای برای رفع اضطراب

راهكارهای برای رفع اضطراب
اضطراب ‌عبارت ‌است ‌از احساس‌ ناراحت‌كننده ‌و مبهم ‌ترس‌، وحشت یا خطر با علتی ‌ناشناخته‌ كه ‌بر فرد مستولی‌ می‌شود…

برای‌ برخی افراد این ‌حالت‌ ممكن‌ است‌ ناگهانی ‌باشد و برطرف ‌شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این ‌حالت ‌به ‌صورت ‌مزمن ‌در می‌آید.

زمانی كه دچار استرس،‌ اضطراب و دلشوره می‌شوید، كارهای زیر را انجام دهید:

درخواست كمك از دیگران، مشغول شدن به انجام كاری، صحبت با دوستان، خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه، ورزش و بالاخره انجام تمرینات آرام‌سازی كه در این تمرین عضلات،10 تا 15 ثانیه سفت و به آرامی شل می‌شود، این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی برآرامش ذهن می‌گذارد.

برای این كار، ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید. ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی رها كنید.

چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید. زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و آن را چند ثانیه نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید.

دندان‌های خود را روی هم چند ثانیه فشار دهید، سپس به آهستگی رها كنید. شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی رها كنید.

دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید و در این حالت نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید، این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را پر از هوا كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید، سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید.

كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید. پای راست و چپ را به ترتیب صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید.

 

این حركت را با پای چپ تكرار كنید. زانوها را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید .

Comments are closed.