زندگی زناشویی موفق!

 

آیا من زندگی زناشویی موفقی خواهم داشت؟

سلامت در عملکرد جنسی یعنی اینکه فرد بتواند کاری کند که هم خودش و هم همسرش از یک تجربه جنسی لذت ببرند و راضی باشند. این به شرطی است که طرف مقابل هم مشکلی نداشته باشد. ۷۰ درصد طلاق‌‌های ما به خاطر مشکل داشتن زن و شوهرها در همین لایه زندگی جنسی است. متاسفانه ما در تمام شئون زندگی‌مان بین سنت و مدرنیته گیر کرده‌ایم.

مشکل شایعی که در این زمینه در ایران وجود دارد، به تخیلات جنسی مردان مجرد برمی‌گردد. آنها با دیدن فیلم‌‌های غیراخلاقی رفتاری شبه‌مدرنیستی پیش می‌گیرند و سپس در همه جوانب، توقعات بالایی از همسر آینده‌شان دارند ؛ توقعاتی که بعضی‌هایش با فرهنگ ما و … نمی‌خواند. همین تنش، باعث می‌شود که زن ایرانی در زندگی زناشویی، مضطرب و مرد ایرانی ناراضی باشد و این زمینه مشکلات دیگر است.

با افزایش سن عملکرد جنسی چه تغییری می کند ؟

با افزایش سن ، بطور طبیعی تغییراتی در بدن مرد و زن بوجود می آید که موجب کاهش تدریجی روابط زناشویی می شود .آین تغییرات طبیعی است ؛ اما اگر در حدی بود که باعث نارضایتی شما یا همسرتان گرددو یا اگر بطور ناگهانی ایجاد شد ، لازم است به پزشک مراجعه کنید .

این مشکلات بیشتر به تخصص های مجاری ادراری ( ارولوژی ) ، زنان وزایمان و روانپزشکی ارتباط دارد .

تغییر طبیعی دیگری که می تواند موجب مشکل در رابطه زناشویی شود ،کم شدن ترشحات زنانه است که موجب خشکی مجاری زنانگی ( مهبل ) می شود .این مشکل نیز با مراجعه به پزشک نیز براحتی برطرف میگردد.
علاوه بر این . مسایل دیگری نیز وجود دارد که در روابط زناشویی مشکل ایجاد می کند.؛ بیماری قند خون ، مصرف برخی داروها ، مصرف سیگار و الکل .بنابر این هر چند روابط زناشویی ، یک مسئله بسیار شخصی و خصوصی است اما اگر در این مورد مشکلی دارید حتما آن را با پزشک در میان بگذارید ؛ زیرا بسیاری از این مشکلات قابل درمان است .

 

مشاوره و درمان مشکلات جنسی (زناشویی) و روابط زوجین  را به تیم روانپزشکان ، روانشناسان و مشاورین آلومینا بسپارید.

مشاور جنسی

جهت مشاوره و درمان با ما تماس بگیرید.


کلینیک تخصصی روانپزشکی،روانشناسی، مشاوره ،نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

Comments are closed.