اضطراب را بدون دارو درمان کنیم

اضطراب ، هراس و درمان با نوروفیدبک

 


اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت های استرس زا است و به ما کمک می کند تا با این موقعیتها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و .. روبرو شویم. اما زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت های روزانه بوجود می آید.

علایم اضطراب معمولاً شامل موارد زیر می باشد:

نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب ، تعریق کف دست و تنفس دشوار.

علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می کند  که شامل:

1-    اختلال اضطراب فراگیر

2-    اختلال وسواسی جبری

3-    اختلال هراس (پانیک)

4-    اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

5-    هراس اجتماعی

 

بطور کلی برای درمان اختلالات اضطرابی از دارودرمانی به همراه روان درمانی استفاده می شود و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده های بتا هستند. این داروها خود شامل عوارضی همچون: چاقی، کاهش میل جنسی، خواب آلودگی، خشکی دهان هستند و همچنین تداخلات دارویی با دیگر داروها نیز موجب محدودیت مصرف آنها می شود.

یکی از رایج ترین استفاده های نوروفیدبک در طی 30 سال گذشته، درمان اضطراب و استرس و Relaxation بوده است.

امروزه نوروفیدبک بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون نیاز به داروهای خوراکی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.


با درمان بوسیله روش نوروفیدبک، نه تنها مغز شما روش های آرام سازی را می آموزد، بلکه می آموزد چگونه روش فعالیت خود را تغییر دهد و بداند که ریشه اضطرابش کجاست؟

ابتدا مغز شما می آموزد که چطور امواج خود را تنظیم کند و زمانی که این مهم را آموخت، دیگر در برابر احساس اضطراب و استرس آسیب پذیر نیست. به عبارت دیگر شما یکبار می آموزید که چطور یک دوچرخه را برانید بدون ترس از اینکه به زمین بیفتید، و پس از آن شما دیگر از افتادن و یا خارج شدن از مسیر نخواهید ترسید!

 

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات تخصصی درمان اضطراب با روش نوروفیدبک انجام می شود و شما می توانید با تشکیل پرونده از طریق این سایت و سپس انجام جلسات درمانی تحت نظر متخصص مغز و اعصاب از نتایج این درمان در بهبود مشکلات اضطرابی بهره ببرید.

 

جزئیات برنامه درمانی اضطراب و استرس در مرکز نوروفیدبکآلومینا:

 

نکته مهم : هر جلسه از دو قسمت درمانی و آموزشی تشکیل شده است که قسمت درمانی شامل کار با دستگاه نوروفیدبک و بیوفیدبک می باشد که حدود 30 دقیقه طول می کشدو قسمت آموزشی شامل سر فصلهایی می باشد که در زیر به صورت کلی در مورد هر جلسه ذکر شده است

جلسه 1 : مصاحبه تشخیصی (در مورد چگونگی ،علت،مکان،نوع،مشکلات تغذیه ومشکلات در خصوص خواب)، 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش خواب مناسب ،ارایه فایل ریلکسیشن

جلسه2 : 30 دقیقه بیوفیدبک ،آموزش تکنیک آرامش پیشرونده(در قسمتهای عضلات بزرگ مانند سر،صورت،گردن،پاها،دست ها به صورت آرامش- تنش)،کار درمنزل(انجام همین تکنیک در منزل روزی 2 باروگوش دادن فایل ریلکسیشن وانجام دادن تکنیک ها در حین آن)

جلسه3: 30 دقیقه بیوفیدبک ، تکرار تکنیک ارامش پیشرونده ،کار در منزل (گوش دادن فایل ریلکسیشن،نوشتن برنامه های روزمره به طور کامل، انجام تکنیک روزی 3 مرتبه

جلسه4: 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش تکنیک آرامش پیشرونده در کلیه قسمتهای بدن ،کار در منزل(تکرار تکنیک در منزل 3 مرتبه در روز،گنجاندن برنامه مفرح با توجه به علاقه مراجع،ورزش صحیح چیست! گنجاندن یک برنامه غذایی مناسب)

جلسه5: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی جلسه قبل وارزیابی عملکرد وی ،آموزش تکنیک آرامش بدون تنش ،کار در منزل(انجام تکنیک آرامش،تکرار وتمرین تکنیک تنفس روزی 3 مرتبه،گوش دادن به فایل وهر دفعه با فکر بر روی یک موضوع متفاوت طبق نظر درمانگر)

جلسه6: 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش تکنیک آرامش افتراقی (هدف از آموزش این تکنیک ،ر درتعمیم آرامش به همه مکان ها) کار در منزل(تکرار وتمرین آرامش افتراقی روزی 3 مرتبه،تمرین تنفس صحیح روزی 3 مرتبه)

جلسه7: 30 دقیقه بیوفیدبک ، بررسی جلسه قبل و ارزیابی عملکرد فرد،وانجام تکنیک ها در منزل به طور مرتب

جلسه8: 30 دقیقه بیوفیدبک ، اموزش کاربرد اختصاصی آرامش یا همان مواجهه(رویاویی مکرر ولی کوتاه با طیف وسیعی از موقعیت های اضطراب انگیز،کار در منزل(تکرار وتمرین تکنیک اموخته شده روزی 3 بار،گوش دادن به فایل)

جلسه9: 30 دقیقه بیوفیدبک ،توصیف یک منظره یا یک داستان با جزییات که در وی ایجاد تنش میکند و به کار گیری تکنیک ها ،کار در منزل(نوشتن تمام چیزهایی که در وی ایجاد تنش واضطراب میکند و آموزش رویارویی)

جلسه 10: 30 دقیقه بیوفیدبک ،خواستن از مراجع تا در مورد اتفاقات اخیر ودر مورد جلسات درمان صحبت کند وارایه بازخورد از مراجع،کار در منزل(به انتخاب خودش یکی از مشکلات را انتخاب کرده و …)

جلسه 11: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی تکلیف منزل وتکرار آن در جلسه درمان ،کار در منزل( انجام تکنیک آرامش وتنفس صحیح )

جلسه 12: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی تکالیف مفرح بخش ،کار در منزل( فکر کردن در مورد چیزهایی که تنش ایجاد میکند وآموزش مقابله با آنها)

جلسه 13: 30 دقیقه بیوفیدبک ، بررسی روش های نوشته شده توسط مراجع ،کار در منزل(نوشتن پیامدهای روش های برخورد با اضطراب هم پیامد مثبت وهم منفی)

جلسه14: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی پیامدهای نوشته شده و دادن اگاهی به مراجع در این زمینه،کار در منزل(انتخاب یکی از پیامدها وخود را در موقعیت فرض کردن وبه کارگیری تکنیک های آرامش سازی)

جلسه 15: 30 دقیقه بیوفیدبک ، ارزیابی جلسات گذشته وبررسی میزان پیشرفت و انجام تکنیک ها در منزل حداقل روزی 3 مرتبه

 

برای دریافت شرایط ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

جهت ثبت نام می توانید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و به نشانی ایمیل زیر ارسال نمائید یا به صورت حضوری (طبق قرار قبلی)در دفتر مرکزی نوروفیدبک آلومینا ثبت نام نمائید.

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

 

اختلالات اضطراب: اضطراب عمومی، ترس و اختلال وسواسی جبری

اختلالات ارتباطی

اختلالات ارتباطی در میان شایع ترین اختلال در دوران کودکی هستند. برای ارتباط برقرار کردن به طور موثر، کودکان باید تسلط به زبان است که توانایی درک و بیان ایده ها با استفاده از کلمات و گفتار، شیوه ای که در آن کلمات از ایمان داشته باشند. اختلالات زبان شامل رسا و مختلط، پذیرای اختلال زبان بیانی، در حالی که اختلالات گفتاری و لکنت اختلال واج. کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی مشکلات بیان افکار خود را با کلمات و جملات را در یک سطح از پیشرفت مورد انتظار برای سن خود و سطح توسعه در مناطق دیگر است. این کودکان ممکن است مبارزه با واژگان محدود، در جملات کوتاه یا ungrammatical صحبت می کنند، و اغلب شرح حال حاضر از شرایط است که نامنظم است، گیج کننده است، و نوزادی است. آنها ممکن است در حال توسعه یک درک و حافظه از کلمات در مقایسه با دیگران سن خود را به تعویق افتاد.

زبان و گفتار عملی، با وجود دسته بندی های مشخص از اختلالات زبان و اختلالات گفتاری در بازبینی متن نسخه 4th از راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشکی آمریکا (DSM-IV-TR) در هم تنیده است. مهارت زبان شامل چهار محور: آواشناسی، دستور زبان، معانی، و واقع بین است. فنولوژی یا صدا شناسی اشاره به توانایی تولید برای تلفن های موبایل را تشکیل می دهند که کلمات در زبان داده شده و مهارت های تبعیض واج های مختلف (برای تلفن های موبایل است که توسط یک نامه یا گروهی از حروف در یک زبان ساخته شده). به تقلید کلمات، کودک باید قادر به تولید صداهای یک کلمه. دستور زبان تعیین سازمان کلمات و قواعد برای قرار دادن کلمات در یک سفارش است که در آن زبان را حس می کند. معناشناسی اشاره به سازمان از مفاهیم و کسب از کلمات خود. کودک ناشی از یک لیست ذهنی از کلمات برای تولید جملات است. کودکان با اختلالات زبان در این نمایشگاه طیف گسترده ای از مشکلات با معانی که شامل عبارت بدست آوردن، ذخیره سازی و سازمان از کلمات شناخته شده و بازیابی کلمه. ارزیابی گفتار و زبان هستند که به اندازه کافی گسترده برای آزمایش تمام سطوح مهارتی در بالا خواهد بود دقیق تر در ارزیابی نیازهای درمانی کودک است. واقع بین است که با مهارت در استفاده واقعی از زبان و “قوانین” گفتگو، از جمله این مساله به طوری که شنونده می تواند به یک سوال پاسخ و دانستن زمانی که به این موضوع هنگامی که یک وقفه رخ می دهد در یک مکالمه انجام دهید. سن 2 سال، کودکان نوپا ممکن است ندانید تا 200 کلمه و با سن 3 سال، بیشتر به کودکان برای درک قواعد اساسی زبان و به طور موثر می تواند صحبت کردن. جدول 41-1 فراهم می کند کلی از نقاط عطف معمول در زبان و توسعه غیر شفاهی است.

اختلال زبان بیانی

اختلال زبان بیانی تشخیص داده می شود زمانی که یک کودک نشان می دهد کمبود انتخابی در رشد زبان بیانی نسبت به مهارت های زبان پذیرا و هوش غیر شفاهی است. بنابراین، یک کودک مبتلا به اختلال زبان بیانی ممکن است شناسایی با استفاده از مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان III (WISC-III) در این سطح فکری کلامی ممکن است به نظر می رسد در مقایسه با کودک هوش کلی (IQ) افسرده. کودک مبتلا به اختلال زبان بیانی است که به احتمال زیاد به زیر سطح مورد انتظار از لغت به دست آورد، درست استفاده از تنش، ساخت و ساز جمله پیچیده، و فراخوان کلمه عمل است. کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی اغلب بطور شفاهی به عنوان جوانتر از سن خود را ارائه دهد. ناتوانی زبان را می توان در هر زمان در دوران کودکی به دست آورد (به عنوان مثال، ثانویه به تروما یا یک اختلال عصبی) و یا می توان آن را رشد و نمو آن است که معمولا مادرزادی بدون علت مشخصی است. اکثر اختلالات زبانی در دوران کودکی در رده توسعه قرار می گیرند. در هر دو مورد، کسری در مهارت پذیرا (درک زبان) و مهارت های بیانی (توانایی استفاده از زبان) می تواند رخ دهد. اختلال زبان بیانی اغلب در شرایطی از مشکلات درک به نظر می رسد، در حالی که اختلال استقبال به طور کلی کاهش می یابد مهارت در بیان زبان است. کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی به تنهایی دوره ها و بهبودی از مرض در اثر پیش بینی جریان مرض است که از کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر تفاوت دارند.

در DSM-IV-TR، تشخیص اختلال زبان بیانی می توان به عدم وجود اختلال زبان پذیرا شده است. مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی بر اساس DSM-IV-TR تشخیص داده شده که هر دو سندرم پذیرا و بیانی زبان وجود دارند، و اختلال زبان مختلط پذیرای بیانگر معیار انحصاری برای اختلال زبان بیانی است. به طور کلی، هر زمان که به اندازه کافی مهارت پذیرای اختلال به حکم تشخیص، مهارت های بیانی نیز دچار اختلال است. در DSM-IV-TR، اختلال زبان بیانی و مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی به ناتوانی های رشدی زبان محدود نمی شود و فرم به دست آورد اختلالات زبان را شامل می شوند. برای دیدار با معیارهای اختلال زبان بیانی، بیماران باید نمرات شما را در مقیاسهای استاندارد شده از زبان رسا به طور قابل توجهی کمتر از خرده آزمون استاندارد ضریب هوشی غیر شفاهی و آزمون های استاندارد زبان پذیرا داشته باشد.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

شیوع اختلال زبان بیانی تخمین زده می شود، به عنوان بالا به عنوان 6 درصد در کودکان بین سنین 5 و 11 سال سن. نظرسنجی میزان از زبان رسا به عنوان بالا به عنوان 15 درصد در کودکان زیر 3 سال نشان داده شده است. کودکان در سن مدرسه در سن 11 سال، تخمین می زند پایین، اعم از 3 درصد تا 5 درصد است. اختلال دو تا سه برابر در پسران شایع تر از دختران است و شایع ترین در میان

P.1176

کودکانی که خویشاوندان دارای سابقه خانوادگی اختلال واج و یا دیگر اختلالات ارتباطی.

جدول 41-1 توسعه طبیعی گفتار و زبان، و مهارت های غیر کلامی در کودکان

رشد گفتار و زبان توسعه غیر شفاهی

1 سال

نام خود را به رسمیت می شناسد به تنهایی می ایستد

به دنبال دستورات ساده همراه با حرکات (به عنوان مثال، خدا حافظ) گام برمی دارد برای اولین بار با پشتیبانی

سخنرانی یک یا دو کلمه با استفاده از اشیاء مشترک (به عنوان مثال، قاشق، فنجان)

آمیزه ای از کلمات و اصطلاحات مخصوص یک صنف برای تلفن های موبایل منتشر شده در اشیاء آگاهانه

با استفاده از حرکات ارتباطی (به عنوان مثال، نشان دادن، با اشاره) جستجو برای شی در محل که در آن دیده می شود آخرین

2 سال

از 200 تا 300 کلمه استفاده می کند راه می رود بالا و پایین پله ها به تنهایی، اما بدون متناوب پا

نام رایج ترین اشیاء اجرا می شود منظم است، اما قادر به متوقف کردن و یا شروع به هموار

با استفاده از دو کلمه یا بیشتر عبارات خورد با چنگال

با استفاده از حروف اضافه (به عنوان مثال، در)، ضمایر (به عنوان مثال، شما، به من)، از انتهای فعل (به عنوان مثال، نشستند،-S-ED) و جمع (ها)، اما همیشه به درستی

لذت بردن از بازی با اسباب بازی ها اقدام به همکاری با بزرگسالان در انجام وظایف خانگی ساده

دستورات ساده به شرح زیر است که توسط حرکات و اشارات همراه نیست

3 سال

استفاده 900 تا 1،000 کلمات سه چرخه سواری

ایجاد سه تا چهار کلمه احکام، معمولا با فاعل و فعل اما ساختار ساده ساده “افسانه” بازی لذت می برد.

مسابقات رنگ های اصلی

دستورات دو مرحله ای از دستورات ایجاد توازن در لحظه ای بر روی یک پا

تکرار پنج تا هفت هجا احکام

گفتار معمولا توسط اعضای خانواده سهام اسباب بازی با دیگران برای دوره های کوتاه مدت درک

4 سال

از 1500 به 1600 کلمه استفاده می کند راه می رود بالا و پایین پله با پای متناوب

بازگو داستان ها و حوادث از گره ای گذشته بر روی یک پا

درک بسیاری از سوالات در مورد فوری کپی بلوک نامه محیط زیست

با استفاده از حرف ربط (به عنوان مثال، اگر، اما، چرا که) نقش نمایشنامه با دیگران

گفتار معمولا توسط غریبه درک طبقه بندی اشیا آشنا

5 سال

استفاده از 2100 تا 2300 واژه خود لباس بدون نیاز به کمک

را مورد بحث احساسات کاهش گوشت خود را با چاقو

درک حروف اضافه بیشتر اشاره به فضا (به عنوان مثال، در بالا، در کنار سمت) و زمان (به عنوان مثال، قبل، بعد، تا)، تساوی یک فرد تشخیص

بازی هدفمند و سازنده

به دنبال سه مرحله دستورات

نام و نام خانوادگی چاپ خود، روابط، نیمه تمام را به رسمیت می شناسد

6 سال

توسط تابع را مشخص می کلمات و ویژگی های دوچرخه سواری

استفاده از انواع مختلفی از جملات پیچیده به خوبی شکل یک توپ می اندازد

از همه بخش هایی از سخنرانی (به عنوان مثال، فعل ها، اسم ها، قیدها، صفت، حروف ربط، حروف اضافه استفاده می کند)

درک صدا نامه انجمن در خواندن حفظ توجه به انگیزه وظایف

لذت بردن از بازی های رقابتی

8 سال

بار مطالعه شده است کتاب های ساده برای لذت بردن

لذت بردن از چیستان ها و لطیفه درک حفاظت از مایع، تعداد، طول، و غیره

Verbalizes ایده ها و مشکلات به راحتی چپ می داند و حق دیگران

درک درخواست های غیر مستقیم (به عنوان مثال، این داغ را در اینجا “درک به عنوان درخواست برای باز کردن پنجره) می داند تفاوت ها و شباهت

قدردانی که دیگران از دیدگاه های مختلف

همه بیان به نظر می رسد در صورت بزرگسالان مانند تولید طبقه بندی شیء به دسته های مختلف

(اقتباس از اونز RE زبان توسعه: مقدمه 4 ارتفاعات Needham ED، MA:. Allyn و بیکن، سال 1996، با اجازه)

 

 

همبودی

کودکان با اختلالات رشد زبان، مانند اختلال زبان بیانی، بالاتر از متوسط ​​نرخ از اختلالات روانی همراه است. در یک مطالعه بزرگ از کودکان مبتلا به اختلالات گفتار و زبان توسط Lorian بیکر و دنیس کانتول، شایع ترین اختلالات همراه اختلال فعالی (ADHD) (19 درصد)، اختلال اضطراب (10 درصد)، اختلال نافرمانی مخالف، و انجام اختلال (7 درصد ترکیب). کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی نیز در معرض خطر بیشتری برای اختلال گفتار، مشکلات پذیرا، و سایر اختلالات در یادگیری است. بسیاری اختلالات مانند اختلال خواندن، اختلال رشد، هماهنگی و ارتباطات دیگر اختلالات مبتلا به اختلال زبان بیانی در ارتباط است. کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی اغلب از اختلالات پذیرا، هر چند همیشه نمی تواند به حد کافی برای تشخیص اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر معنی دار است. نقاط عطف موتور تاخیر و سابقه شب ادراری هستند شایع در کودکان مبتلا به رسا

P.1177

اختلال زبان. اختلال ئی است که معمولا در کودکان خردسال مبتلا به این اختلال در بر داشت، و ناهنجاری های عصبی در تعدادی از کودکان، از جمله نرم نشانه های عصبی، افسردگی پاسخ دهلیزی، و منحنی هایی که توسط دستگاه ثبت امواج مغز ثبت شده است (EEG) اختلالات گزارش شده اند. از سوی دیگر، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که پسران با مشکلات رفتاری جدی بود و سطح بالا از اختلال زبان بیانی ناشناس، در نتیجه ممکن است مهم باشد به صفحه نمایش برای اختلال زبان در کودکانی که به شدت رفتار بی نظم است.

علت

علت خاص اختلال رشد زبان بیانی است به احتمال زیاد به چند است. ظریف و آسیب مغزی و maturational تاخیر در توسعه مغزی شده اند به عنوان علل فرض شده است. برخی از کودکان مبتلا به اختلالات زبان مشکل دارند پردازش اطلاعات را به شیوه ای محدود به زمان است. داده های اندک در ساختار خاص مغز کودکان مبتلا به اختلال زبان در دسترس هستند، اما محدود تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) مطالعات نشان می دهد که اختلالات زبانی با از دست دادن معمولی راست و چپ مغز در perisylvian و planum مناطق temporale عدم تقارن همراه است. نتایج حاصل از یک مطالعه MRI کوچک عدم تقارن وارونگی ممکن است از مغز (راست به چپ>). چپ دستی یا ambilaterality به نظر می رسد در ارتباط با مشکلات زبان بیان می شود. شواهد نشان می دهد که اختلالات زبان با فرکانس بالاتر در خانواده های خاصی اتفاق می افتد. عوامل ژنتیکی شده اند مشکوک به نقش و انجام مطالعات مختلفی از دوقلوها نشان می دهد تطابق قابل توجهی را برای دوقلوها monozygotic اختلالات زبان توسعه است. گزارش اخیر یک فرضیه از ژنهای خاص در 7q11.23 که به نظر می رسد حساس به تغییرات دوز است که می تواند زبان انسان و قابلیت های visuospatial را تحت تاثیر قرار می توصیف کرد. ویلیامز، Beuren در سندرم (WBS) منبع در 7q11.23 است مستعد ابتلا به بازآرایی کروموزومی مکرر، با جمله microdeletion است که باعث WBS است. WBS به طور معمول به عنوان یک فنوتیپ، از جمله مشخصه های قلبی و عروقی، شناختی، و ویژگی های رفتاری ارائه است. این فرضیه ارائه می شود، با این حال، که به جای microdeletions به، duplications متقابل WBS همچنین می تواند رخ دهد و ممکن است با فنوتیپ اختلال در زبان همراه است. برخی مطالعات نشان داده اند که بعضی از افراد با WBS در افزایش خطر ابتلا به اختلال زبان بیانی هستند. عوامل زیست محیطی و آموزشی نیز فرض بر این به منظور کمک به اختلالات زبان توسعه است. داده ها نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض قبل از تولد به موادی مانند الکل و کوکائین، برای مثال، به احتمال زیاد در ارتباط با هر دو تاخیر در اکتساب زبان، توانایی زبان و بیانی است.

تشخیص

اختلال زبان بیانی است که کودک کمبود انتخابی در مهارت های زبانی و عملکرد خوب در مناطق غیر شفاهی و در مهارت های پذیرای. به طور قابل توجهی کمتر از سن سطح زبان شفاهی یا نشانه، به همراه نمره پائین در آزمونهای استاندارد کلامی رسا، تشخیص اختلال زبان بیانی (جدول 41-2) است. این اختلال، یک اختلال فراگیر رشد ایجاد می شود، و معمولا کودک مبتلا به اختلال زبان بیانی توسعه برخی از استراتژی های غیر شفاهی به کمک در اجتماعی. کودک مبتلا به اختلال زبان بیانی نمایشگاه ویژگی های زیر است: لغات محدود، دستور زبان ساده و بیان متغیر است. “زبان درونی” و یا استفاده ی مناسب از اسباب بازی ها و اشیاء خانگی موجود است. یک ابزار ارزیابی اخیر، کارتر ارزیابی Neurocognitive به ظرفیت به جزء به جزء نوشتن و کمی مهارت در زمینه های آگاهی اجتماعی، توجه بصری، درک شنوایی و ارتباط صوتی حتی زمانی که به خطر بیافتد و زبان رسا و مهارت های حرکتی وجود دارد بسیار جوان کودکان تا 2 سال سن داشتند. چنین ابزاری ممکن است قادر به ارائه یک دید مثبت از توانایی بالقوه یادگیری در کودکان مبتلا به معلولیت از جمله زبان رسا است. برای تأیید تشخیص، به یک کودک داده می شود استاندارد زبان رسا و آزمون هوش غیرکلامی است. مشاهدات از کودکان الگوهای کلامی و نشانه زبان در تنظیمات مختلف (به عنوان مثال، حیاط مدرسه کلاس های درس، خانه، و playroom) و در تعامل با کودکان دیگر کمک کند معلوم شدت و مناطق خاص از اختلال کودک و کمک در تشخیص زودرس رفتاری و هیجانی عوارض. سابقه خانوادگی وجود یا عدم وجود اختلال زبان بیانی در میان بستگان باشد.

جدول 41-2 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال زبان بیانی

نمرات به دست آمده از استاندارد اقدامات به صورت جداگانه اداره توسعه زبان بیانی قابل ملاحظه ای در زیر آن به دست آمده از اقدامات استاندارد غیر شفاهی از هر دو ظرفیت فکری و توسعه زبان پذیرا هستند. اختلال ممکن است آشکار بالینی علائم که شامل داشتن واژگان به طور قابل توجهی محدود، خطا در پر تنش، و یا دچار مشکل در یادآوری کلمات یا جملات با طول تکامل مناسب یا پیچیدگی است.

مشکلات با زبان رسا تداخل با پیشرفت تحصیلی و یا شغلی و یا با ارتباطات اجتماعی است.

معیار برای اختلال زبان مختلط پذیرای بیانگر و یا یک اختلال فراگیر رشد روبرو شده است.

اگر عقب ماندگی ذهنی، کمبود گفتار و حرکتی و یا حسی یا محرومیت از محیط زیست وجود دارد، مشکلات زبان در بیش از کسانی که معمولا با این مشکلات همراه می شوند.

برنامه نویسی توجه: اگر کسری گفتار و حرکتی و یا حسی و یا یک بیماری عصبی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

ویژگی های بالینی

کودکان با اختلالات زبان رسا ممکن است توسط همسالان به دلیل توانایی های فقیر خود را به توضیح آنچه که در حال صحبت کردن در مورد طرد شده است. آنها ممکن است مبهم به نظر می رسد زمانی که گفتن یک داستان و استفاده از بسیاری از کلمات پرکننده مانند “چیز” و “همه چیز” به جای نامگذاری اشیاء خاص.

از ویژگی های اساسی از اختلال زبان بیانی، اختلال در توسعه زبان متناسب با سن رسا، که منجر به استفاده از زبان شفاهی یا نشانه ای بطور قابل ملاحظه ای در زیر سطح مورد انتظار در نظر ظرفیت غیر شفاهی فکری کودک مشخص شده است. فهم زبان (رمز گشایی) مهارت های نسبتا دست نخورده باقی می ماند. هنگامی که شدید، اختلال قابل تشخیص می شود در حدود سن 18 ماهگی، هنگامی که کودک نتواند خود به خود و یا حتی در نگو اکو تک واژه ها و یا تلفن های موبایل. حتی ساده از واژه ها، به عنوان “مادر” و “دادا”

P.1178

غایب واژگان فعال کودک، و فرزند و یا با استفاده از حرکات و اشارات برای نشان دادن تمایلات است. به نظر می رسد کودک برای برقراری ارتباط، حفظ تماس چشمی، به خوبی به مادر، برخوردار است و بازی های از جمله پت یک کیک و زیرچشمی نگاه کردن، کاری است. واژگان کودک را به شدت محدود شده است. در 18 ماه، کودک ممکن است برای اشاره به اشیاء مشترک را به زمانی که آنها به نام محدود است.

هنگامی که یک کودک مبتلا به اختلال زبان بیانی، شروع به صحبت می کنند، اختلال زبان به تدریج آشکار می شود. بیان است که اغلب نارس اشتباهات بیان متعدد رخ می دهد اما متناقض هستند، به خصوص با صدای مانند هفتم، R، S، Z، Y، و ل، که یا حذف شده و یا صداهای دیگر جایگزین.

با سن 4 سال، بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی می تواند در عبارات کوتاه صحبت می کنند، اما ممکن است حفظ لغات جدید داشته باشند. پس از شروع به صحبت می کنند، زبان دست پیدا می کنند آهسته تر از بسیاری از کودکان است. استفاده از آنها در ساختارهای مختلف گرامری نیز به طور قابل توجهی پایین تر از سطح انتظار به سن، و نقاط عطف رشد و نمو خود را ممکن است کمی تاخیر. مشکلات عاطفی که شامل فقیر تصویر از خود، سرخوردگی و افسردگی ممکن است در کودکان در سن مدرسه است.

جاش هوشیار، پرانرژی 2-سال قدیمی، واژگان بیانی که به تنها چهار کلمه (مامان، بابا، سلام، و بیشتر) محدود بود. او این کلمات در یک زمان 1 در موقعیت های مناسب استفاده می شود. او نادر ارتباطات کلامی خود را با اشاره و حرکات ساده برای درخواست اشیاء و یا اقدامات مورد نظر تکمیل شد. او به ندرت در ارتباط برقرار کردن، با این حال، برای مقاصد دیگر (به عنوان مثال، اظهار نظر یا اعتراض). جاش به نظر می رسد در حال توسعه به طور معمول در تمام زمینه های دیگر، به جز زبان رسا. او نشسته، ایستاده بود و راه می رفت در زمان مورد انتظار است. او با خوشحالی با بچه های دیگر، با بهره گیری از فعالیت ها و اسباب بازی که برای 2 ساله مناسب بودند، ایفا کرده است. اگر چه او تا به حال سابقه عفونت های مکرر گوش، یک آزمایش محاوره شنوایی اخیر نشان می دهد که شنوایی طبیعی است. از همه مهمتر، او درک متناسب با سن را برای نام اشیاء آشنا و اقدامات و دستورالعمل های ساده کلامی نشان داد (به عنوان مثال، قرار دهد که به پایین. “” پیراهن خود را. “” کف زدن دست های خود را است. “). البته، در سن و سال خود، تست درک مطلب، باید به دقت انجام شده برای اطمینان از توجه و انگیزه خود را.

با وجود شروع آرام جاش در توسعه زبان، بسیاری از متخصصان خواهد بود تمایلی برای تشخیص اختلال زبان بیانی در سن جوان خود. پژوهشهای آینده نگر در توسعه از talkers اواخر چنین جاش نشان داده است که بسیاری از آنها را خود به خود حل اولیه خود را شروع کند در توسعه زبان. اندازه گیری گزارش والدین از فهم لغات وعده به عنوان یک شاخص پیش آگهی است که می توان به عنوان زودرس به عنوان سن 10 ماه پس از استفاده می شود نشان داده شده است.

امی اجتماعی، فعال 5-سال قدیمی، که با اختلال زبان بیانی تشخیص داده شد بود. او اغلب با لیزا، همکلاسی مهد کودک خود را ایفا کرده است. در طول وانمود بازی یک روز، هر دختر گفت: داستان کوچک هود سرخ سواری به عروسک خود را. داستان لیزا آغاز کرد: “سواری هود سرخ کوچک بود مصرف سبد مواد غذایی به مادربزرگش او را که بیمار بود. گرگ بد قرمز سواری هود در جنگل متوقف شده است. او تلاش کرد تا سبد را از شما دور از او، اما او آن را به او نمی دهد. “

در مقابل، داستان امی مشکلات مشخص خود را در بیان شفاهی نشان داده شده است: “سواری هود رفتن به خانه مادربزرگ. او غذا. گرگ بد در بستر. سواری هود بگو، چه گوش های بزرگ، مادر بزرگ؟ گوش شما هموطنان عزیز باشد. پرسیدم: چه چیزی در چشمها بزرگ، مادر بزرگ؟ می بینمت عزیزم. چه بزرگ دهان، مادر بزرگ؟ خوردن همه شما!

داستان امی است شامل ویژگی های بسیاری از ویژگی های کودکان با اختلالات رسا در سن او، از جمله کوتاه، ناقص جملات ساختار جمله ساده، حذف کلمات تابع دستور زبان (به عنوان مثال، و) و انتهای inflectional (به عنوان مثال، possessives و در حال حاضر افعال تنش)؛ مشکلات موجود در شکل گیری پرسش و استفاده نادرست از ضمایر (به عنوان مثال، او را برای او) است. با این حال، امی، و همچنین لیزا در درک جزئیات و طرح داستان سواری هود، تا زمانی که او با استفاده از روش که شامل نه کلامی پاسخ مورد آزمایش قرار گرفت. امی نیز مهارت درک کافی در کلاس مهد کودک خود را، که در آن او به آسانی به دنبال پیچیده معلم، چند مرحله دستورالعمل شفاهی (به عنوان مثال، “پس از نام و نام خانوادگی خود را به شما نوشتن در گوشه سمت چپ بالا از مقاله خود، دریافت مداد رنگی شما و قیچی، قرار دادن کتاب های کتابخانه خود را نشان داد در زیر صندلی خود را، و خط تا در پشت اتاق است. “).

خولیو بود آرام و عبوس 8 ساله که بیانگر مشکلات زبان دیگر آشکار در گفتگوهای گاه به گاه، اجتماعی است. سخنان او در حال حاضر به ندرت شامل جملات ناقص و اشتباهات گرامری که آشکار زمانی که او جوانتر بود. مشکلات بیانی او، با این حال، هنوز هم در انجام وظایف مربوط به استفاده استادانه درست شده و انتزاعی از زبان، مانند آنهایی که در مورد نیاز به مقدار زیادی از کار خود را با درجه سوم علمی ظاهر شده است. یک مثال توضیح خولیو نتیجه یک آزمایش علمی اخیر بود: “معلم، مسائل را در برخی از کوزه بود. او آن را ریخت و آن را صورتی کردم. چیز دیگری از آن ساخته شده سفید است. “اگر چه هر یک جمله دستوری بود، توضیح خود را به عنوان یک کل بود ولی پیگیری آن مشکل است، زیرا ایده های کلیدی و جزئیات یا حذف شدند و ضعیف توضیح داده شده است. خولیو همچنین نشان داد که مشکلات در پیدا کردن کلمه، است که در استفاده از کلمات خاص مفاهیم و اقدامات او توصیف. در عوض، او در شرایط مبهم و غیر اختصاصی متکی بود، چیز، چیز، و.

در اوایل کلاس ابتدایی، سرعت خولیو با همکلاسی های خود را در خواندن و نگهداری کرده بود، نوشتن، و سایر مهارت های آکادمیک است. کلاس سوم، با این حال، افزایش تقاضا برای کار نوشته شده است شروع به تحت تاثیر منفی قرار کلی جایگاه علمی خود را. نوشته شده کار خود را با مشکلات مشابه به آن اشاره کرد در بیان او، دهان مانند سازمان ضعیف و عدم دقت مشخص شده است. همکلاسی ها نیز شروع به او را در مورد مشکلات خود کسی را دست انداختن، و او واکنش نشان دادند کاملا پرخاشگرانه، گاهی اوقات به نقطه جنگ. با این حال، خولیو ادامه داد: برای نشان دادن درک نسبتا خوبی از زبان محاوره ای، از جمله سخنرانی در کلاس درس مربوط به مفاهیم انتزاعی. وی همچنین به درک جملات گرامری و مفهومی پیچیده بودند (به عنوان مثال، ماشین ضربه کامیون به حال hubcaps که از دزدیده شدن آن ممکن است، او را به ما از طریق پست یا از طریق تلفن مطلع است. “).

تشخیص های افتراقی

اختلالات زبان با بسیاری از اختلالات روانپزشکی دیگر همراه است و، بنابراین، اختلال زبان خود ممکن است مشکل از مشکلات دیگر جدا است. در عقب ماندگی ذهنی، بیماران دارای اختلال کلی در عملکرد عقلانی، به عنوان زیر نرمال نمرات آزمون هوش در تمام زمینه ها نشان داده شده است، اما ظرفیت غیر شفاهی فکری و عملکرد کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی در محدوده نرمال هستند. در اختلال زبان مختلط پذیرا و بیانی، درک زبان (رمز گشایی) است به طور قابل توجهی پایین تر از انتظار می رود سطح متناسب با سن، در حالی که در اختلال زبان بیانی، درک زبان در محدوده طبیعی باقی می ماند.

P.1179

 

در اختلالات نافذ رشد، علاوه بر ویژگی های اصلی شناختی، کودکان مبتلا به هیچ کدام از زبان های درونی، بازی نمادین یا تصاویر، استفاده مناسب از حرکت، یا ظرفیت به شکل روابط اجتماعی گرم و معنادار است. علاوه بر این، کودکان نشان می دهد یا نه با نا امیدی عدم توانایی در برقراری ارتباط شفاهی است. در مقابل، تمام این ویژگی ها در کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی وجود دارد.

کودکان مبتلا به آفازی اکتسابی یا دیسفاژی دارای سابقه در اوایل رشد زبان طبیعی و زبان بی نظم شروع آن بعد از ضربه به سر یا سایر اختلالات عصبی (به عنوان مثال، یک اختلال تشنج). کودکان با انتخابی mutism دارای سابقه رشد زبان طبیعی است. اغلب این کودکان تنها در مقابل اعضای خانواده (به عنوان مثال، پدر، مادر، و خواهر و برادر) صحبت می کنند. کودکان مبتلا به انتخابی mutism اجتماعی اضطراب و خارج در خارج از خانواده هستند.

آزمون آزمایشگاه و پاتولوژی

کودکان با اختلالات گفتار و زبان باید audiogram را برای رد کردن از دست دادن شنوایی داشته باشد.

سیر و پیش آگهی

پیش آگهی اختلال زبان بیانی به شدت این اختلال در ارتباط است. مطالعات “talkers اواخر” موافقم که 50 تا 80 درصد از این کودکان مهارت های زبان کارشناسی ارشد که در داخل سطح مورد انتظار در طول سال های پیش دبستانی هستند. اکثر کودکانی که شروع به صحبت بعد از حد متوسط ​​است اما گرفتن در سنین قبل از مدرسه، در معرض خطر بالا به زبان بیشتر و یا اختلالات در یادگیری نیستند. نتیجه اختلال زبان بیانی دیگر اختلالات همراه را تحت تاثیر قرار می شود. اگر کودکان به اختلالات خلقی و یا مشکلات رفتاری مخل توسعه نیست، پیش آگهی بهتر است. سرعت و میزان بهبودی در شدت اختلال، انگیزه کودک برای شرکت در درمان، و نهاد به موقع بیان و دیگر مداخلات درمانی بستگی دارد. وجود یا عدم وجود عوامل دیگر به عنوان متوسط ​​تا شدید، کاهش شنوایی عقب ماندگی ذهنی خفیف، شدید و مشکلات عاطفی نیز برای بهبود پیش آگهی تاثیر می گذارد. همانطور که بسیاری به عنوان 50 درصد از کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی ملایم خود به خود بهبود می یابند، بدون هیچ نشانه ای از اختلال زبان، اما کودکان مبتلا به اختلال شدید زبان بیانی بعد ممکن است از ویژگی های خفیف تا متوسط ​​اختلال زبان نمایش داده می شود.

ادبیات اخیر نشان داده است که کودکانی که درک ضعیف، ضعیف بیان، و یا عملکرد ضعیف تحصیلی را نشان می دهد تمایل برای ادامه به مشکلات موجود در این حوزه ها پس از 7 سال بعد. ارتباط بین پروفیل های اختلال زبان خاص و مشکلات مداوم خلق و خو و رفتار نیز دیده می شود. کودکانی که درک ضعیف در ارتباط با مشکلات رسا به نظر می رسد اجتماعی جدا شده و با توجه به روابط همسالان اختلال.

سطح زبان رسا و بسیاری از غیر شفاهی و مهارت های ارتباطی به شدت در کودکان مبتلا به اختلال زبان مربوط می شود. زبان بیانی ممکن است به عنوان شاخص توسعه به طور کلی و یا به عنوان یک نشانگر مهارت های ارتباطی اجتماعی و دیگر دیده می شود. به خصوص در گروه های سنی پیش دبستانی، زبان رسا به نظر می رسد به اندازه مربوط به مهارت های ارتباطی اجتماعی و غیر کلامی آن را به سادگی اندازه گیری از دانش از کلمات است.

درمان

اختلاف میان کارشناسان که آیا مداخله برای کودکان خردسال با مشکلات زبان گویا باید شروع شود در اسرع وقت آن است اشاره کرد، یا اینکه آیا انتظار تا سن 4 یا 5 سال است، زمان بهینه برای شروع درمان وجود دارد. درمان برای اختلال زبان بیانی هنوز آغاز طور کلی نمی کند مگر اینکه پس از سال های پیش دبستانی همچنان ادامه دارد. تکنیک های مختلف استفاده شده است برای کمک به یک کودک را بهبود بخشد استفاده از قطعات مانند بیان به عنوان ضمایر، زمانها درست است، و فرم های سوال. مداخلات مستقیم استفاده از یک آسیب شناس گفتار و زبان که به طور مستقیم با کودکان کار می کند. مداخلات واسطه، که در آن گفتار و زبان حرفه ای معلم یا پدر و مادر چگونه برای ترویج روش های درمان زبان یک کودک می آموزد، نیز موثر است. درمان زبان است که اغلب در استفاده از کلمات برای بهبود استراتژی های ارتباطات و تعاملات اجتماعی به عنوان هدف. درمان شامل رفتار تمرین های تقویت شده و عمل با واج (واحد صوت)، واژگان، و ساخت جمله است. هدف این است که افزایش تعداد عبارات با استفاده از روش بلوک ساختمان و درمان سخنرانی معمولی است.

روان درمانی ممکن است برای کودکان که زبان اختلال اعتماد به نفس آنها را تحت تأثیر قرار داده است، تا آنجا که می توان آن را به عنوان یک الگوی مثبت برای ارتباط بیشتر موثر و گسترش مهارت های اجتماعی استفاده می شود مفید می باشد. حمایتی مشاوره والدین ممکن است در برخی موارد نشان داده شده است. پدر و مادر ممکن است لازم باشد برای کمک به کاهش تنش intrafamilial ناشی از مشکلات در پرورش کودکان به زبان بی نظم و به افزایش آگاهی و درک خود را از این اختلال است.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است برای ایجاد اینکه آیا مداخله اولیه برای پیش دبستانی با کسری زبان، منافع دراز مدت و به منظور توسعه برنامه های درمان جامع که ممکن است زبان مداخلات مستقیم همراه با مداخلات برای برقراری ارتباط مشترک همراه و اختلالات یادگیری رسیدگی است.

پذیرای مختلط اختلال زبان بیانی

کودکان با اختلالات یادگیری مخلوط پذیرای بیانگر مهارت های اختلال در بیان و پذیرش (درک و فهم) از زبان گفتاری است. مشکلات بیانی در این کودکان ممکن است شبیه به کسانی که از کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی، تنها است که با واژگان محدود، استفاده از جملات ساده، و استفاده از جمله های کوتاه مدت مشخص است. کودکان با مشکلات زبان پذیرا ممکن است کسری اضافی در یادگیرندهها مهارت های شنیداری پردازش اولیه، مانند تبعیض بین صداها، تغییرات سریع صدا، ارتباط صداها و نمادها، و حافظه از توالی های صوتی است. این کسری بودجه ممکن است به یک میزبان کامل از موانع ارتباطی برای یک کودک، از جمله عدم درک درست از پرسش ها یا دستورات از دیگران، و یا ناتوانی در به دنبال گفتگوهای هم سن و سالان یا اعضای خانواده منجر شود. شناخت اختلال در کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط رسا، پذیرای ممکن است به دلیل misattribution اولیه ارتباطات خود را با معلمان و والدین به عنوان یک مشکل رفتاری و نه از یک نقص در درک به تعویق افتاد.

ویژگی های اساسی اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر نمرات آزمون های استاندارد نشان داده شده است، هر دو پذیرای (درک مطلب) و رسا به زبان نمرات توسعه قرار می گیرند قابل ملاحظه ای در زیر آن به دست آمده از

P.1180

اقدامات استاندارد از ظرفیت فکری غیر شفاهی. مشکلات زبان را باید به اندازه کافی لطمه شدید پیشرفت تحصیلی و یا ارتباطات اجتماعی روزانه. بیمار مبتلا به این اختلال باید معیارهای یک اختلال فراگیر رشد را برآورده نمی کنند، و اختلالات زبان باید کسانی که معمولا با عقب ماندگی ذهنی و دیگر سندرم های عصبی و حسی با نقص همراه تجاوز.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

پذیرای مختلط اختلال زبان بیانی، اعتقاد بر این است که در حدود 5 درصد از کودکان پیش دبستانی رخ می دهد و در حدود 3 درصد از کودکان در سن مدرسه باقی بماند. این است که کمتر شایع از اختلال زبان بیانی به تنهایی است. پذیرای مختلط اختلال زبان بیانی اعتقاد بر این است که حداقل دو برابر در پسران شایع در دختران است.

همبودی

کودکان مبتلا به اختلال مخلوط پذیرای رسا در معرض خطر بالا برای سخنرانی اضافی و اختلالات زبان، اختلالات در یادگیری، و سایر اختلالات روانی هستند. در حدود نیمی از کودکان مبتلا به این اختلال نیز مشکلات تلفظ منجر به اختلال واج، و در حدود نیمی نیز اختلال خواندن است. این نرخ به میزان قابل توجهی بالاتر از همبودی که در کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی به تنهایی یافت. ADHD در حال حاضر به حداقل یک سوم از کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر است.

علت

اختلالات زبان به احتمال زیاد عوامل تعیین کننده متعدد، از جمله عوامل ژنتیکی، اختلالات رشد و نمو مغز، تأثیرات زیست محیطی، نارسی neurodevelopmental، و ویژگی های پردازش شنوایی را در مغز است. همانطور که مبتلا به اختلال زبان بیانی به تنهایی، شواهد از تجمع خانوادگی اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر یافت می شود. سهم ژنتیک در این اختلال توسط مطالعات دوقلو دخیل است، اما هیچ حالت انتقال ژنتیکی ثابت شده است. برخی از مطالعات انجام شده از کودکان مبتلا به اختلالات گفتار های مختلف و زبان را نشان داده اند کسری شناختی، پردازش به خصوص کندتر از وظایف مربوط به نامگذاری اشیاء، و نیز وظایف موتور خوب است. myelinization آهسته تر از راه های عصبی برای پردازش کند که در کودکان مبتلا به اختلالات زبان توسعه یافت شده است را به حساب فرض می شود. مطالعات متعدد نشان می دهد اختلال اساسی در ارتباط با تبعیض شنوایی، به دلیل اینکه اکثر کودکان مبتلا به این اختلال بیشتر در پاسخ به صداهای محیطی نسبت به صداهای گفتار است.

تشخیص

کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر زبان را خیلی آهسته تر از همسالان خود و مشکل درک مکالمات که همسالان می تواند به دنبال داشته باشند. در مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی، اختلال بیفتد استقبال با اختلال عملکرد بیانی. بنابراین، آزمایش های استاندارد شده برای توانایی های زبانی هم پذیرا و بیانی باید به هر کسی که مظنون به داشتن پذیرای مخلوط اختلال زبان بیانی داده شده است.

سطح به طور قابل ملاحظه زیر حد انتظار درک از زبان شفاهی یا نشانه با دست نخورده سن متناسب با ظرفیت فکری غیر شفاهی، تایید مشکلات زبان آزمون استاندارد زبان پذیرا، و عدم وجود اختلالات فراگیر رشد، تأیید تشخیص اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر ( جدول 41-3).

جدول 41-3 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال زبان مختلط پذیرای بیانگر

نمرات به دست آمده از یک باتری استاندارد اقدامات به صورت جداگانه اداره توسعه زبان هم پذیرا و بیانی قابل ملاحظه ای در زیر آن به دست آمده از اقدامات استاندارد از ظرفیت فکری غیر شفاهی هستند. علائم آن شامل کسانی که برای اختلال زبان بیانی و همچنین درک مشکل کلمات، جملات، و یا انواع خاصی از کلمات، مانند شرایط مکانی.

مشکلات با زبان پذیرا و بیانی به طور قابل توجهی با پیشرفت تحصیلی و یا شغلی و یا با ارتباطات اجتماعی تداخل پیدا کند.

معیار برای یک اختلال فراگیر رشد روبرو شده است.

اگر عقب ماندگی ذهنی، کمبود گفتار و حرکتی و یا حسی یا محرومیت از محیط زیست وجود دارد، مشکلات زبان در بیش از کسانی که معمولا با این مشکلات همراه می شوند.

برنامه نویسی توجه: اگر کسری گفتار و حرکتی و یا حسی و یا یک بیماری عصبی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

ویژگی های بالینی

ویژگی های بالینی ضروری از این اختلال، اختلال قابل توجهی در درک زبان و بیان به زبان است. در اختلال مختلط، اختلالات بیانی شبیه به کسانی که از اختلال زبان بیانی، اما می تواند شدیدتر باشد. ویژگی های بالینی از جزء پذیرای اختلال به طور معمول قبل از سن 4 سال ظاهر می شود. فرم های شدید هستند آشکار سن از 2 سال، اشکال خفیف بیماری ممکن است تا سن 7 (درجه دوم) آشکار یا مسن تر، هنگامی که زبان پیچیده می شود. کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر نشان می دهد به طور قابل توجهی به تاخیر افتاد و سالم از نظر زیر توانایی به درک (رمزگشایی) زبان شفاهی یا نشانه، اگر چه آنها را متناسب با سن غیر شفاهی ظرفیت معنوی است. در بسیاری از موارد اختلال در استقبال، بیان لفظی یا نشانه (رمزگذاری) از زبان نیز دچار اختلال میشود. ویژگی های بالینی اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر در کودکان بین سنین 18 و 24 ماه در نتیجه از شکست یک کودک به نگو واج تنها به طور خود به خودی و یا به به تقلید کلمات شخص دیگری است.

بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر مشکلات شنوایی حسی و یا می توانید نمادها، تصویری از قبیل توضیح معنای یک تصویر را پردازش کنند. آنها کسری در یکپارچه شنیداری و بصری نمادها به عنوان مثال، شناخت ویژگی های مشترک پایه کامیون اسباب بازی و اسباب بازی ماشین سواری. در حالی که در 18 ماه، یک کودک با اختلال زبان بیانی فقط می توانند دستورات ساده و درک می تواند اشاره به اشیاء خانواده آشنا وقتی که گفت: برای انجام این کار، یک کودک از سن همان با اختلال زبان مختلط پذیرا و بیانی می تواند یا نه به اشیاء مشترک نقطه یا اطاعت

P.1181

دستورات ساده. کودک مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر معمولا به نظر می رسد ناشنوا، اما کودک می تواند بشنود. او پاسخ می دهد به طور معمول به صداهای nonlanguage از محیط زیست، اما نه به زبان سخن گفته است. اگر کودک بعد شروع به صحبت می کنند، این سخنرانی حاوی اشتباهات بیان متعدد، مانند حذفیات، تحریفات و جایگزینی واج. اکتساب زبان است که بسیار کندتر برای کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر نسبت به کودکان بدون این اختلال است.

کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر یادآوری اوایل بصری و خاطرات شنوایی و شناخت و بازتولید نمادها در توالی مناسب مشکل است. در برخی از موارد، اختلالات EEG دو طرفه دیده می شود. برخی از کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر نقص شنوایی نسبی برای برگرفته از صداهای واقعی، افزایش آستانه از انگیختگی شنوایی، و ناتوانی به ترجمه و بومی سازی منابع صوتی. اختلالات تشنج و اختلال خواندن هستند بیشتر رایج در میان بستگان از کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط پذیرای بیانگر نسبت آنها در جمعیت عمومی هستند.

اکثر کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر اختلال و اجتماعی در ارتباطات غیر شفاهی است. این اختلال باعث می شود انواع مختلفی از مشکلات اضافی و اغلب منجر به فقیر اعتماد به نفس و احساس حقارت که در نوبه خود، بیشتر می تواند مانع از موفقیت در انجام وظایف معمول رشد کودک است.

آزمون آزمایشگاه و پاتولوژی

audiogram برای همه کودکان فکر به مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی، به رد و یا تایید حضور ناشنوایی و تعیین نوع کسری شنوایی نشان داده شده است. تاریخچه از کودک و خانواده و مشاهده کودک در تنظیمات مختلف برای روشن شدن تشخیص کمک می کند.

سوزان بود دلپذیر 2 ساله، که هنوز استفاده از هر یک از عبارات گفتاری. او نیازهای شناخته شده با صدا و حرکات (به عنوان مثال، نشان دادن و یا اشاره) ساده، مانند کسانی که به طور معمول کودکان جوان تر استفاده می شود. او به نظر می رسید برای درک نام چند نفر آشنا و اشیاء (به عنوان مثال، مادر، پدر، گربه، بطری، و کلوچه). در مقایسه با کودکان هم سن و سال خود، او تا به حال فهم لغات کوچک و درک محدودی از دستورات ساده کلامی را نشان داد (به عنوان مثال، “عروسک خود را” “چشمانتان را ببندید.”). با این وجود، شنوایی او طبیعی بود، و مهارت های حرکتی او و بازی در حال توسعه برای سن او انتظار می رود. او علاقه به محیط زیست خود و در فعالیت های سایر کودکان مراقبت روزانه خود را نشان داد.

حداقل خجالتی، محفوظ و متعلق به 5-سال که در یک خانه دو زبانه بزرگ بود. پدر و مادر و خواهر و برادر مسن تر حداقل کانتونی و انگلیسی صحبت proficiently. پدربزرگ و مادربزرگ او، که در همان خانه زندگی می کردند، سخن گفت که کانتونی است. حداقل شروع به درک و صحبت به هر دو زبان بسیار دیرتر از خواهر و برادر بزرگتر او. حداقل در طول سال های پیش دبستانی خود، همچنان به توسعه به آرامی در درک و تولید. در شروع از مهد کودک، حداقل کمتر کلمات انگلیسی برای اشیاء، اعمال و روابط از همکلاسی های او از درک شده است. او نشان داد که مشکلات در دستورالعمل زیر کلاس درس، به خصوص آنهایی که درگیر کلمات برای مفاهیم از زمان (به عنوان مثال، فردا، قبل از، یا در روز) و فضا (به عنوان مثال، در پشت، در کنار و یا زیر). به سختی هم بود برای حداقل برای مطابقت با یکی از تصاویر چند جمله نحوی پیچیده ای که او شنیده بود (به عنوان مثال، “قطار منتظر او نیست.” “از آنجا که او در حال حاضر به اتمام بود و کار خود را نگه داشته، او نه بعد از مدرسه می باشد. “). حداقل گاهی اوقات سعی کردم تا با بچه های دیگر صحبت می کنند. این گفتگوها معمولا خراب شد، با این حال، چرا که او اشتباه تفسیر می آنچه که دیگران می گفت و می تواند افکار خود را به وضوح بیان نیست. در نتیجه، همکلاسی های او به طور کلی او را نادیده گرفته میشوند، ترجیح می دهند به جای بازی با همسالان بیشتر شفاهی صالح. تعامل نادر دقیقه بیشتر فرصت خود را برای یادگیری و به عمل در حال حاضر ضعف مهارت های زبانی خود را محدود. حداقل همچنین محدود پذیرا و بیانی مهارت در کانتونی نشان داد، به عنوان یک ارزیابی انجام شده با کمک یک مترجم کانتونی نشان داد. با این حال، او را شناخت و مهارت های حرکتی غیر شفاهی در محدوده طبیعی برای سن خود بودند. او نشان داد که مشکلات در حل فضایی، عددی، مشکلات مفهومی، و یا آنالوگ، فراهم آنها nonverbally ارائه شد.

فرد تشخیص اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر هنگامی که او کودک بود. با 8 سال سن، او نیز دریافت کرده بود و تشخیص همراه به اختلال خواندن و اختلال است. این ترکیب از زبان، خواندن، و توجه به آن عملا غیر ممکن است فرد در مدرسه موفق. درک او و مشکلات توجه به توانایی های خود را به درک و یادگیری اطلاعات مهم از دستورالعمل های کلاس درس، بحث، و سخنرانیهای محدود. از آنجا که اطلاعات مهم و حیاتی به درک درس های آینده علمی unlearned بود، فرد بیشتر و بیشتر پشت سر همکلاسی های خود را کاهش یافت. او نیز محروم بود زیرا او می تواند تنها چند واژه آشنا را بخواند. این بدان معنی است که او می تواند اطلاعات دیگر علمی است که همکلاسی های خود را به دست آورد با خواندن کتاب های درسی، کتاب های کتابخانه، روزنامه ها، و دیگر مواد نوشته شده یاد بگیرند. توانایی خواندن او ضعیف نیز فرصت های محدود خود را برای یادگیری واژگان جدید، فرم جمله پیچیده، و ایده های پیچیده ای است که بچه های دیگر از خواندن جذب است. با وجود مشکلات علمی خود را، با این حال، فرد ادامه داد: برای نشان دادن غیر شفاهی از مهارت های فکری در محدوده پایین طبیعی، اگر چه نمرات خود را تا حدودی کمتر از کسانی که او به عنوان یک کودک پیش دبستانی به دست آورده بود.

تشخیص های افتراقی

کودکان مبتلا به اختلال قابل توجه زبان مخلوط پذیرای بیانگر نقص در درک زبان است. این کمبود ممکن است در ابتدا نادیده گرفته شده است، به دلیل کسری زبان بیانی ممکن است واضح تر است. در اختلال زبان بیانی به تنهایی، درک زبان صحبت (رمز گشایی) باقی مانده است درون هنجارهای سن. کودکان مبتلا به اختلال واج یا لکنت صلاحیت زبان رسا و پذیرای طبیعی است که، با وجود اختلال گفتار است. شنوایی اختلال باید رد کرد.

اکثر کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر تاریخ پاسخ های متغیر و متناقض به صداهای پاسخ آنها اغلب به صداهای محیطی نسبت به صداهای گفتار است (جدول 41-4). عقب ماندگی ذهنی، انتخابی mutism، آفازی را به دست آورد، و اختلالات نافذ رشد نیز باید رد کرد. شنوایی اختلال، اختلالات رشدی فراگیر، شدید و محرومیت زیست محیطی قابل توجهی می تواند منجر به اختلال در زبان است.

سیر و پیش آگهی

پیش آگهی کلی اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر مطلوب از آن کمتر است برای زبان رسا

P.1182

اختلال تنهایی. هنگامی که اختلال مختلط در یک کودک خردسال شناسایی شده است، آن است که معمولا شدید و کوتاه مدت پیش آگهی ضعیف است. زبان توسعه در نرخ سریع در دوران کودکی، و کودکان خردسال مبتلا به این اختلال ممکن است به نظر می رسد به عقب. در نظر احتمال اختلالات یادگیری همراه و سایر اختلالات ذهنی، پیش آگهی محفوظ است. کودکان با اختلال شدید زبان مخلوط پذیرای بیانگر احتمال زیاد به اختلالات یادگیری در آینده هستند. در کودکان با نسخه های خفیف، اختلال مختلط، ممکن است برای چندین سال مشخص نشده، و اختلال در زندگی روزمره ممکن است کمتر قریب به اتفاق از آنچه که در اشکال شدید این اختلال است. در طول دراز مدت، برخی از کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر دستیابی به نزدیک به عملکرد طبیعی زبان است. پیش آگهی برای کودکان که مخلوط پذیرای بیانگر اختلال زبان به طور گسترده ای متفاوت است و بستگی به ماهیت و شدت آسیب است.

جدول 41-4 تشخیص افتراقی اختلالات زبان

شنوایی اختلال عقب ماندگی ذهنی نوزاد اوتیسم رسا زبان اختلال مختلط پذیرای رسا زبان اختلال انتخابی اختلال Mutism ئی

درک زبان — + – + +

زبان رسا متغیر —– +

Audiogram – + + + متغیر + +

بیان —

(متغیر) –

(متغیر) –

(متغیر) + –

زبان درون + +

(محدود) – + +

(کمی محدود) + +

با استفاده از حرکات + +

(محدود) – + + +

(متغیر) +

پژواک – + +

(نامناسب) + + + +

حضور برای تلفن های موبایل فرکانس صدای بلند یا پایین + – + متغیر + +

به تماشای چهره + + – + + + +

عملکرد + – + + + +

+، طبیعی، -، غیرطبیعی است.

(حسن نیت ارائه میدهد Lorian بیکر، دکتری، و دنیس کانتول، MD)

 

 

درمان

یک سخنرانی جامع و ارزیابی زبان برای کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر، توصیه می شود قبل از شروع در گفتار و زبان برنامه بازسازی است. پیش دبستانی با اختلال زبان مختلط پذیرای بیانگر مطلوب مداخلات طراحی شده برای ترویج ارتباطات اجتماعی و سواد آموزی نیز به عنوان زبان شفاهی را دریافت خواهید کرد. برای کودکان در سطح مهد کودک، مداخله مطلوب شامل آموزش مستقیم مهارت های prereading کلیدی و همچنین آموزش مهارتهای اجتماعی است. هدف اولیه مهم مداخلات برای کودکان خردسال مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر دستیابی به مهارت های ابتدایی خواندن که این مهارت ها در حفاظت در برابر پیامدهای علمی و روانی اجتماعی در حال سقوط از پشت اولیه در خواندن هستند. برخی از درمانگران زبان به نفع کم محرک های محیط، که در آن بچه ها با توجه به دستور العمل های فردی زبانی است. دیگران توصیه می شود که آموزش گفتار و زبان را به یک محیط متنوع با کودکان آموزش داده می شود که چندین ساختار زبان به طور همزمان یکپارچه. اغلب، یک کودک مبتلا به اختلال زبان مختلط می شود که با استقبال بیانگر از تنظیمات کوچک، آموزش خاص است که اجازه می دهد تا یادگیری بیشتر فردی بهره مند شوند.

روان درمانی ممکن است مفید برای کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط پذیرا و بیانی که مشکلات احساسی و رفتاری همراه است. توجه خاص باید به ارزیابی خود تصویر و اجتماعی مهارت های کودک پرداخت می شود. مشاوره خانواده که در آن پدر و مادر و بچه ها می توانند به توسعه موثرتر، کمتر خسته کننده ابزار برقراری ارتباط ممکن است مفید باشد.

اختلال ئی

کودکان مبتلا به اختلال واج قادر به تولید گفتار به درستی به دلیل حذفیات برای تلفن های موبایل، تحریف اصوات، یا تلفظ آتیپیک برای تلفن های موبایل. اختلالات گفتار نمونه در این اختلال عبارتند از حذف صداهای گذشته از کلمه (به عنوان مثال، گفت: تفاهم نامه برای استفاده از ماوس یا drin نوشیدنی)، و یا جانشین کردن یک صدا برای دیگری (گفت bwu به جای آبی یا چکش جام). تحریف با استفاده از صداها می تواند رخ دهد هنگامی که کودکان اجازه می دهد بیش از حد هوا از طرف دهان خود خاموش کنند و فرار در حالی که گفت به نظر می رسد شل و یا به نظر می رسد و یا Z با زبان خود برآمده است. گفتار اشتباهات صدا نیز می تواند در الگوهای رخ می دهد، دلیل که یک بچه یک جریان هوا قطع به جای جلوگیری از جریان هوا ثابت تمام کلمه به تلفظ (به عنوان مثال، پت برای تصویب و یا bacuum برای خلاء). کودکان مبتلا به اختلال واج می تواند برای کودکان خردسال، اشتباه به خاطر مشکلات خود را در تولید گفتار به نظر می رسد به درستی. تشخیص یک اختلال واج با مقایسه مهارت های یک کودک با توجه به سطح مهارت مورد انتظار از دیگران از هم سن و سال ساخته شده است. اختلال در خطاهای موجود در کلمات کل به علت تلفظ نادرست از حروف صدادار، جایگزینی یک صدای دیگر، حذف واج کل، و در برخی موارد،

P.1183

اختلال تکلم (لکنت زبان به دلیل ناهماهنگی عضلات گفتار) و یا (اشکال در برنامه ریزی و اجرای سخنرانی)، کنش پریشی (dyspraxia). سخنرانی توسعه صوتی اعتقاد بر این است تا در هر دو زبانی و توسعه موتور است که باید یکپارچه به تولید اصوات می شود بر اساس. بر اساس DSM-IV-TR، اگر عقب ماندگی ذهنی، کمبود گفتار و حرکتی و یا حسی یا محرومیت از محیط زیست وجود داشته باشد، اختلال در زبان باید تجاوز است که با این مشکلات همراه است.

اجزاء از اختلال واج مانند اختلال تکلم و کنش پریشی (dyspraxia)، بیشتر احتمال دارد که به صورت عصبی هستند. اختلال بیان رشد، با این حال، شایع ترین اختلال واج شناختی در کودکان می باشد. رشد اختلال واج، مشخص شده توسط misarticulation مکرر، جایگزینی صدا، حذف صدا و گفتار، به این تصور از «بحث کودک. فرم رشد این اختلال آناتومیک، اختلالات ساختاری، فیزیولوژیکی، شنوایی، و یا عصبی ایجاد می شود. این موضوع ممکن است از خفیف تا شدید و نتایج در سخنرانی که به طور کامل از فهم به ناخوانا محدوده متفاوت است.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان شیوع اختلال واج است حداقل 3 درصد در کودکان پیش دبستانی، 2 درصد در کودکان 6 تا 7 سال سن، و 0.5 درصد در نوجوانان 17 ساله است. حدود 7 تا 8 درصد از کودکان 5 ساله در یکی از نمونه جامعه بزرگ بیان مشکلات تولید صدا منشاء رشد و نمو، ساختاری، یا عصبی است. مطالعه دیگری نشان داد که تا 7.5 درصد از کودکان بین سنین 7 تا 11 سال مبتلا به اختلالات واج. از آن، 2.5 درصد تأخیر گفتار (خطاهای حذف و جایگزینی سن 4 سال گذشته) و 5 درصد خطاهای بیان باقی مانده فراتر از سن 8 سال بود. اختلالات واج رخ می دهد بسیار بیشتر از اختلالات با منشا ساختاری و یا عصبی شناخته شده است. اختلال در حدود دو تا سه برابر در پسران شایع تر از دختران است. این است که بیشتر رایج است در میان بستگان درجه اول بیماران مبتلا به این اختلال نسبت به جمعیت عمومی است. بر اساس DSM-IV-TR، شیوع می افتد به 0.5 درصد در اواسط تا اواخر نوجوانی است.

همبودی

بیش از نیمی از کودکان مبتلا به اختلال رشد واج برخی مشکل با زبان رسا است. اختلالات که به طور معمول با اختلال واج ارائه هستند، اختلال زبان بیانی، مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی، اختلال خواندن، و اختلال هماهنگی رشدی است. شب ادراری نیز ممکن است با اختلال همراه است. تاخیر در رسیدن به نقاط عطف بیان (به عنوان مثال، کلمه و جمله اول) در برخی از کودکان مبتلا به اختلال واج شناختی گزارش شده است، اما بیشتر کودکان مبتلا به این اختلال شروع به صحبت کردن در سن مناسب است. کودکان مبتلا به اختلال واج که اختلالات زبانی در معرض بیشترین خطر ابتلا به مشکلات توجه و اختلالات یادگیری هستند. کودکان مبتلا به اختلال واج که اختلال زبان را نداشته باشند در معرض خطر پایین تر از مشکلات روانی و یا رفتاری همراه است.

علت

علل احتمالی اختلال واج شامل چند متغیر-پری ناتال، عوامل ژنتیکی، مشکلات پردازش شنوایی، اختلال شنوایی، و ناهنجاری های ساختاری مربوط به گفتار است. تاخیر رشد یا تاخیر maturational در سخنرانی فرایند عصبی زمینه ای شده است در برخی موارد، لازم دانسته شده است. احتمال اختلال مغز ظریف است مشاهده که کودکان مبتلا به اختلال واج نیز احتمال بیشتری برای آشکار “نرم نشانه های عصبی و همچنین بیماری های اضافی، از جمله مشکلات پذیرا و بیانی به زبان و با سرعت بالاتر از حد انتظار خواندن این اختلال است. عوامل ژنتیکی به داده ها از مطالعات دوقلو است که نشان می دهد میزان تطابق برای دوقلوها monozygotic که بالاتر از شانس دخیل است.

اختلالات مفصل ناشی از مشکلات ساختاری و یا مکانیکی نادر هستند. اختلالات های واجی ناشی از اختلال عصبی می تواند به اختلال تکلم و apraxia یا کنش پریشی (dyspraxia) تقسیم شده است. اختلال تکلم منجر به اختلال در مکانیسم های عصبی تنظیم کنترل عضلانی بیان است. این می تواند در شرایط، مادرزادی از قبیل فلج مغزی، دیستروفی عضلانی، و یا ضربه به سر یا به دلیل فرآیندهای عفونی رخ می دهد. Apraxia یا کنش پریشی (dyspraxia) مشکل در اجرای سخنرانی حتی زمانی که هیچ فلج آشکار و یا ضعف عضلات مورد استفاده در گفتار وجود دارد مشخص می شود.

عوامل محیطی در اختلال رشد ئی ممکن است نقش بازی کنند، اما به نظر می رسد عوامل قانون اساسی را به سهم مهم ترین است. نسبت بالایی از اختلال واج شناختی در خانواده های خاصی، دلالت بر یک جزء ژنتیکی در توسعه این اختلال است. موتور ضعیف هماهنگی، اگ و امروزکه با دست مبتلا به اختلال واج شناختی همراه است.

تشخیص

از ویژگی های اساسی اختلال واج تاخیر یک کودک یا شکست برای تولید صداهای تکامل انتظار می رود سخنرانی، به خصوص همخوان، و در نتیجه حذفیات صدا، تعویض، و تحریف از واج است. دستورالعمل خشن برای ارزیابی بالینی مفصل کودکان است که طبیعی 3، سال، ساله به درستی بیان M، N، نانوگرم، B، P، ساعت، تی، ک، س، و د. طبیعی 4، سال، ساله به درستی بیان F، Y، CH، شل و Z و عادی 5 ساله به درستی بیان هفتم،، و r.

اختلال ئی می تواند به ناهنجاری های ساختاری و یا عصبی نسبت داده، و آن است که توسط توسعه زبان طبیعی همراه است. معیارهای تشخیصی DSM-IV-TR اختلال واج در جدول 41-5 داده شده است.

ویژگی های بالینی

کودکان مبتلا به اختلال واج با تاخیر، و یا قادر به تولید صداهای گفتار است که برای سن، هوش، و گویش خود را انتظار می رود. برای تلفن های موبایل اغلب جایگزینی برای مثال، استفاده از T به جای K-و حذفیات، مانند ترک کردن همخوان نهایی از کلمات است. اختلال ئی می توان در دوران کودکی به رسمیت شناخته شده است. در موارد شدید این اختلال است که برای اولین بار در حدود 3 سال از سن شناخته شده است. در موارد کمتر شدید، این اختلال ممکن است تا سن 6 سال آشکار است. بیان کودک بی نظم در نظر گرفته شده است زمانی که آن را به میزان قابل توجهی پشت که بسیاری از کودکان در همان سطح سن، سطح فکری، و سطح آموزشی است.

در موارد بسیار خفیف، صدای سخنرانی (به عنوان مثال، واج) ممکن است تحت تاثیر قرار می گیرد. هنگامی که یک واج تنها متاثر باشد، آن است که معمولا یکی است که اواخر در اکتساب زبان طبیعی به دست آورد. این سخنرانی

P.1184

برای تلفن های موبایل اغلب misarticulated نیز کسانی که در اواخر توالی رشد، از جمله تحقیق، شل، هفتم، F، Z، L، و CH به دست آورد. در موارد شدید و در کودکان خردسال، صداها مانند B، M، T، D، N، و h mispronounced ممکن است. یک یا بسیاری از صداهای گفتار ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند، اما برای تلفن های موبایل واکه در میان آنها هستند.

جدول 41-5 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال ئی

عدم استفاده از صداهای تکامل گفتار انتظار می رود که برای سن و لهجه مناسب هستند (به عنوان مثال، خطاهای موجود در تولید صدا، استفاده، نمایندگی، و یا سازمان از جمله، اما نه محدود به تعویض از یک صدا برای استفاده از [یکی دیگر از / T / هدف / ک / صدا] و یا حذفیات برای تلفن های موبایل از قبیل بیصدا نهایی).

مشکلات در تولید گفتار صوتی با پیشرفت تحصیلی و یا شغلی و یا تداخل با ارتباطات اجتماعی.

اگر عقب ماندگی ذهنی، کمبود گفتار و حرکتی و یا حسی یا محرومیت از محیط زیست وجود دارد، مشکلات سخنرانی در بیش از کسانی که معمولا با این مشکلات همراه می شوند.

برنامه نویسی توجه: اگر کسری گفتار و حرکتی و یا حسی و یا یک بیماری عصبی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

کودکان مبتلا به اختلال واج واج خاص انعکاس صحیح و ممکن است تحریف، جایگزین، و یا حتی حذف واج آسیب دیده است. با حذفیات، واج وجود ندارد به طور کامل به عنوان مثال، BU آبی، CA برای ماشین، یا whaa؟ برای چه؟ با تعویض، واج مشکل با جای خود را به آنهایی که برای مثال نادرست، wabbit برای خرگوش، fum برای انگشت شست، یا whath DAT؟ برای چه؟ با تحریف، واج درست تقریبی است، اما بیان نادرست است. به ندرت شده (معمولا از آن محله واکه) رخ می دهد به عنوان مثال، puhretty زیبا، چه آن محله که بودیم و در باره؟ برای چه؟

از حذفیات تصور بود که جدی ترین نوع misarticulation، با تعویض های بعد از جدی ترین، و تحریف دست کم نوع جدی است. حذفیات، که مکرر در ترین سخنرانی از کودکان خردسال، معمولا در به پایان می رسد از کلمات و یا در خوشه های صامت (کا برای ماشین، scisso برای قیچی) رخ می دهد. تحریف، که به طور عمده در سخنرانی از کودکان بزرگتر، در نتیجه در صدا است که بخشی از گویش گوینده نیست. تحریف ممکن است نوع های از misarticulation باقی مانده در این سخنرانی از کودکانی که مشکلات بیان عمدتا پرداخت. رایج ترین انواع انحرافات، لغزش جانبی که در آن یک کودک مدعی با جریان هوا در سراسر زبان برای تلفن های موبایل، تولید یک اثر و سوت پالاتال و یا لیسپ که در آن صدا، با زبان تشکیل شده بیش از حد برای بستن کام، تولید می اثر صدا SSH.

misarticulations از کودکان مبتلا به اختلال واج اغلب متناقض و تصادفی است. واج ممکن است به درستی تلفظ می شود یک بار و به اشتباه دیگری است. Misarticulations مشترک به پایان می رسد از کلمات در جملات طولانی و نحوی پیچیده، و در سخنرانی سریع.

حذفیات، تحریفات و جایگزینی نیز رخ می دهد به طور طبیعی در گفتار کودکان در یادگیری به صحبت کردن. اما، در حالی که جوان، به طور معمول صحبت کردن کودکان به زودی جایگزین این misarticulations، کودکان مبتلا به اختلال واج نمی کنند. حتی در حالی که کودکان مبتلا به اختلال واج رشد و در نهایت بدست آوردن واج درست، آنها ممکن است آن را تنها در واژه به تازگی خریداری و استفاده از کلمات آموخته که قبلا شده اند mispronouncing برای برخی از زمان درست نیست.

بیشتر بچه ها در نهایت اختلال واج، زودتر به مرحله معمولا با درجه سوم است. بعد از کلاس چهارم، با این حال، بهبود خود به خودی است بعید است، و پس از آن به منظور تلاش برای اصلاح این اختلال قبل از بروز عوارض مهم است. اغلب، در آغاز در مهد کودک یا مدرسه رسوب بهبود بازیابی از اختلال واج خودجوش است. گفتار درمانی است که به وضوح برای کودکان که بهبود خود به خودی شده توسط کلاس سوم یا چهارم نشان داده شده است، نشان داده شده است. گفتار درمانی را باید در سال های اولیه برای کودکان که مفصل به طور قابل توجهی نامفهوم است و به وضوح عدم توانایی خود را به صحبت می کنند به وضوح مشکل آغاز شده است.

کودکان مبتلا به اختلال واج ممکن است مختلف همزمان مشکلات اجتماعی، عاطفی، و رفتاری، به ویژه هنگامی که همراه مشکلات زبان رسا حضور دارند. کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی و اختلال در بیان شدید و کسانی که به اختلال مزمن است و nonremitting هستند که به احتمال زیاد از مشکلات روانی رنج می برند.

رامون پرحرف، دوست داشتنی 3-سال قدیمی با سخنرانی عملا ناخوانا بود، با وجود شنوایی طبیعی خود و مهارت های درک مطلب زبان. سطح رامون از رشد زبان بیانی نمی تواند تعیین می کند، چرا که سخنرانی خود را به درک آنقدر سخت بود. ریتم و ملودی از سخنان خود، با این حال، پیشنهاد کرد که او در تلاش بود تا سخنان multiword، آنطور که در سن او انتظار می رود. رامون تولید تنها چند صدادار (/ EE /، / ق / و / دیگه /)، برخی از همخوان های اولیه در حال توسعه (/ M /، / N /، / د /، / T /، / p /، / ب / / ساعت / و / W /)، و هجا های محدود است. این فهرست نمایش های اماده برای نمایش دادن صدا کاهش می یابد، بسیاری از کلمات محاوره ای خود را غیر قابل تشخیص از یکدیگر ساخته شده (به عنوان مثال، او گفت: bahbah بطری، عزیزم، و حباب، و او موسوم به زانو استفاده می شود، نیاز، و آنیتا [خواهرش]). علاوه بر این، او به طور مداوم حرف بیصدا در پایان کلمات و در توالی خوشه همخوان حذف شده (به عنوان مثال، / TR-/، / ST-/ /-NT / و / /-MP). رامون به مناسبت، با سرخوردگی و اوقات تلخی به مشکلات خود را در ساخت نیاز خود درک واکنش نشان دادند.

کنت دلپذیر، تعاونی 5-سال قدیمی، که با اختلال واج توسعه داده شده بود زمانی که او را به کودک پیش دبستانی بود بوده است. شنوایی و مهارت های درک زبان او در محدوده نرمال بودند. او نشان داد با این حال، برخی از مشکلات خفیف زبان رسا، در استفاده از ویژگی های خاص دستور زبان (به عنوان مثال، ضمایر، افعال کمکی، و گذشته پر تنش از انتهای کلمات) و در تدوین احکام پیچیده است. او به درستی تمام صداهای واکه و همخوان اولیه در حال توسعه بود، اما در تلاش خود را به بعد در حال توسعه همخوان (به عنوان مثال، / R /، / l /، / /، / Z /، / SH / ناسازگار، / هفتم / و / CH /). گاهی اوقات، او آنها را حذف، و گاه به نظر می رسد دیگر برای آنها جایگزین (به عنوان مثال، / W / / تحقیق / یا / F / / هفتم /)؛ گاهی اوقات، او حتی آنها را تولید صحیح است. کنت مشکلات خاص به درستی تولید توالی خوشه همخوان و multisyllabic کلمات بود. توالی های خوشه ای و یا حذف شده بود و صداهای نادرست (به عنوان مثال، آبی ممکن است به عنوان bue یا bwue تولید می شود، و قلب ممکن است به عنوان hots یا hars گفت). کلمات Multisyllabic هجا حذف شده (به عنوان مثال، efant فیل و getti برای ماکارونی) و برای تلفن های موبایل mispronounced یا حتی منتقل شده (به عنوان مثال، aminal برای حیوانات و لیمو برای خربزه). غریبه بود قادر به درک حدود 80 درصد از سخنرانی کنت. کنت اغلب آهسته تر و به طور واضح تر از حد معمول صحبت می کرد، با این حال، زمانی که او به تکرار، به عنوان او اغلب خواسته شده بود.

ناتاشا خجالتی محفوظ است 8 ساله با سابقه تأخیر گفتار قابل توجهی بود. در طول سال برای کودکان پیش دبستانی و اوایل مدرسه اش، او بسیاری از اشتباهات قبلی سخنرانی خود را غلبه بر بود. چند اواخر در حال توسعه برای تلفن های موبایل (/ R /، / l /، و / TH /)، با این حال، همچنان یک چالش برای او در برخواهد داشت. ناتاشا اغلب جایگزین / F / یا / D / / TH / و تولید / W / / تحقیق / و / ل /. به طور کلی، گفتار او به راحتی، با وجود این اشتباهات جزئی درک است. با این وجود، او اغلب تمایلی به صحبت در مقابل دیگران به خاطر اذیت کردن او از همکلاسی های او در مورد سخنرانی خود بود.

P.1185

 

جدول 41-6 تشخیص افتراقی اختلالات واجی

معیارهای اختلال ئی با توجه به سازه و یا ناهنجاری های عصبی (اختلال تکلم) ئی اختلال عملکرد با توجه به شنوایی آسیب اختلال اختلال ئی ئی در ارتباط با عقب ماندگی ذهنی، اوتیسم نوزاد، رشد دیسفاژی، آفازی اکتسابی، یا ناشنوایی

توسعه زبان در محدوده نرمال در محدوده طبیعی، مگر اینکه اختلال شنوایی در محدوده نرمال در محدوده طبیعی جدی است

ناهنجاری های آزمون های مناسب برای آنها عبارتند از لب ها، زبان، کام، ضعف عضلانی، عدم هم اهنگی، و یا اختلال در عملکرد رویشی، مانند مکیدن یا جویدن اختلال شنوایی نشان داده شده در تست نرمال اوریولوژیک

نرخ گفتار آهسته و زوال قابل بیان با افزایش نرخ عادی زوال طبیعی، ممکن است از بیان با سرعت افزایش یافته

واج تحت تاثیر هر واج، حتی F صدادار هفتم، شل، و Sr، شل، هفتم، CH، DG، J، F، V، S، Z و اغلب تحت تاثیر قرار

(حسن نیت ارائه میدهد Lorian بیکر، دکتری، و دنیس کانتول، MD)

 

 

تشخیص های افتراقی

تشخیص افتراقی اختلال واج شامل تعیین دقیق شدت علائم و ممکن است شرایط پزشکی که ممکن است علائم است. اول، پزشک باید تعیین که misarticulations به اندازه کافی شدید، اختلال در نظر گرفته شود، به جای هنجاری فرایند توسعه یادگیری به صحبت می کنند. دوم، پزشک باید که هیچ حساب اختلالات فیزیکی برای بیان اشتباهات تعیین و رد کردن اختلالات عصبی که ممکن است باعث اختلال تکلم، اختلال شنوایی، عقب ماندگی ذهنی و اختلالات نافذ رشد. سوم، پزشک باید ارزیابی زبان پذیرا و بیانی مشخص است که مشکل گفتار است صرفا مربوط به اختلالات ذکر شده در بالا نیست به دست آورد.

عصبی، ساختاری، و اوریولوژیک از امتحانات شفاهی ممکن است لازم باشد برای رد کردن عوامل فیزیکی است که باعث انواع خاصی از اختلالات مفصل. کودکان مبتلا به اختلال تکلم، اختلال ناشی از اختلالات ساختاری و یا عصبی، از کودکان مبتلا به اختلال رشد و نمو ئی که اختلال تکلم متفاوت است احتمال کمتری دارد که به حواله خود به خود است و ممکن است دشوار به اصلاح است. سرازیر شدن آب دهان، آرام، و یا ناهماهنگ موتور رفتار غیر طبیعی در جویدن یا بلع و بی دست و پا و یا به کندی پیش رفتگی و عقب رفتن از زبان، اختلال تکلم نشان می دهد. نرخ آهسته بیان همچنین نشان می دهد اختلال تکلم است (جدول 41-6).

سیر و پیش آگهی

بهبودی خود به خود از علائم شایع در کودکان که misarticulations شامل تنها چند واج است. کودکانی که در برگزاری نمایشگاه مشکلات بیان پس از سن 5 سال باقی بماند، ممکن است تجربه های بی شمار از اختلالات گفتار و زبان، به طوری که یک ارزیابی جامع را ممکن است در این زمان نشان داد. کودکان بیش از 5 سال با مشکلات مفصل در معرض خطر بالاتری برای مشکلات شنوایی ادراکی هستند. بهبود خود به خودی پس از سن 8 سال نادر است.

درمان

درمان به طور معمول برای کودکان با شدت متوسط ​​تا شدید اختلالات واج توسعه توصیه می شود. دو روش اصلی استفاده شده اند با موفقیت به بهبود مشکلات واج. یکی از اولین، رویکرد ئی، معمولا برای کودکان با الگوهای گسترده ای از خطاهای صدای سخنرانی های متعدد که ممکن است شامل حذف همخوان نهایی یا کاهش همخوان خوشه انتخاب شده است. تمرین در این رویکرد به تمرکز درمان در عمل هدایت از اصوات خاص، مانند صامت نهایی، و وقتی که مهارت، تمرین توسعه یافته در کلمات و جملات معنی دار استفاده کنید. روش دیگر، روش سنتی است برای کودکان که در تولید مورد استفاده قرار

P.1186

جایگزینی یا اعوجاج خطاها در چند برای تلفن های موبایل. در این روش، شیوه فرزند تولید صدا مشکل در حالی که پزشک بازخورد فوری و نشانه های مربوط به قرار دادن صحیح زبان و دهان برای بیان بهبود را فراهم می کند. کودکانی که خطاهای موجود در بیان به دلیل بلع غیرطبیعی و در نتیجه زبان محوری و Lisp های با ورزش که باعث بهبود الگوی بلع و به نوبه خود، بهبود سخنرانی ای در نظر گرفته شده است. گفتار درمانی است که به طور معمول توسط یک آسیبشناس گفتار و زبان، با این حال پدر و مادر را می توان به ارائه کمک های کمکی تمرین تکنیک های مورد استفاده در درمان، آموزش داده است. مداخله زود هنگام می تواند مفید باشد، زیرا برای بسیاری از کودکان با بیان مشکلات خفیف، حتی چند ماه از مداخله در مدرسه ابتدایی در اوایل ممکن است مفید باشد. به طور کلی، هنگامی که بیان کودک و فهم است به طرز محسوسی متفاوت نسبت به همسالان با سن 8 سال سن، کسری سخنرانی اغلب به مشکلات با همسالان، یادگیری، و پیش خود مجسم سازی منجر شود، به ویژه هنگامی که این اختلال است طوری شدید که صامت بسیاری از misarticulated، و هنگامی که اشتباهات شامل حذفیات و تعویض واج، به جای تحریف.

کودکان مبتلا به مشکلات بیان مداوم به احتمال زیاد می شود و یا توسط همسالان به طعنه و طرد شده و ممکن است جدا شده و جرئت. بنابراین، مهم است که برای حمایت از کودکان مبتلا به اختلالات واج و در صورت امکان، به حمایت از فعالیت های prosocial و تعاملات اجتماعی با همسالان. مشاوره والدین و نظارت بر روابط فرزند همکار و رفتار مدرسه می تواند کمک به حداقل رساندن اختلال اجتماعی با اختلالات گفتار و زبان.

لکنت زبان

لکنت زبان یک بیماری است که در جریان طبیعی گفتار حوادث سخنرانی حرکتی غیر ارادی مختل شده است. لکنت زبان می تواند انواع مختلفی از اختلالات خاص روانی، از جمله صدا یا هجا تکرار، prolongations صدا، phonations dysrhythmic، و مسدود کردن کامل و یا غیر معمول مکث بین صداها و هجا از کلمات. در موارد شدید، لکنت زبان ممکن است تلاش و لوازم جانبی یا ثانویه به جبران مانند تنفس، phonations صدای غیر طبیعی، و یا کلیک های زبان همراه است. رفتارها، همراه مانند چشم blinks فشارد صورت، تالارهای سر و حرکات بدن غیر طبیعی، ممکن است قبل یا در حین سخنرانی مختل مشاهده شده است. اختلال معمولا در کودکی سرچشمه.

اختلاف در میان متخصصان گفتار و زبان به عنوان اینکه آیا لکنت زبان باید یک نهاد مستقل و یا بخشی از یک سخنرانی گسترده تر و اختلال زبان در نظر گرفته شود در بر داشت. برخی از سوال که آیا لکنت زبان باید یک بیماری روانی در نظر گرفته است. بسیاری از کودکان که به لکنت انجام تحمل زجر روانی، قابل توجه و لکنت زبان باعث اختلال در زندگی روزمره برای بسیاری از کودکان مبتلا به این بیماری است.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

نظرسنجی ها که عمدتا در ایالات متحده و اروپا انجام شده نشان می دهد شیوع لکنت زبان حدود 1 درصد در جمعیت عمومی است. لکنت زبان شایع در اطفال است و اغلب خود به خود توسط کودک بزرگتر حل و فصل است. سن معمول شروع، 2 تا 7 سال سن با یک قله در سن 5 سال است. تخمین زده میشود که به 3 تا 4 درصد از افراد ممکن است در برخی از زمان در زندگی آنها لکنت است. تقریبا 80 درصد کودکان که لکنت به احتمال زیاد به بهبودی خود به خود در طول زمان هستند. بر اساس DSM-IV-TR، آن را به 0.8 درصد توسط نوجوانی نرخهای پایین. لکنت زبان بر حدود سه تا چهار مرد برای هر زن تاثیر می گذارد. این اختلال در میان اعضای خانواده کودکان مبتلا به میزان قابل توجهی شایع تر از آن در جمعیت عمومی است. بر اساس DSM-IV-TR برای افراد مرد که لکنت، 20 درصد از کودکان پسر و 10 درصد از کودکان زن خود را نیز لکنت.

همبودی

کودکان خیلی خردسال که لکنت به طور معمول نشان می دهد برخی از تاخیر در توسعه زبان و بیان بدون اضافی اختلالات گفتار و زبان. پیش دبستانی و کودکان در سن مدرسه که لکنت نمایشگاه افزایش بروز اضطراب اجتماعی، امتناع از مدرسه، و سایر علائم اضطراب. کودکان بزرگتر که لکنت نیز لزوما گفتار همراه و اختلالات زبان، اما اغلب علائم اضطراب آشکار و اختلالات. هنگامی که لکنت زبان همچنان ادامه دارد به را در دوران نوجوانی، انزوای اجتماعی در سطوح بالاتر در مقایسه با جمعیت عمومی نوجوانان اتفاق می افتد. لکنت زبان نیز با انواع مختلفی از حرکات غیر طبیعی، بالا تیک بدن، و grimaces صورت همراه است. اختلالات دیگری که همزیستی با لکنت زبان عبارتند از: اختلال واج، اختلال زبان بیانی، اختلال زبان مخلوط پذیرای بیانگر، و اختلال است.

علت

همگرا شواهد نشان می دهد که علت لکنت زبان است چند، از جمله عوامل ژنتیکی، فیزیولوژی عصبی را وادار، و روحی که مستعد یک کودک به سخنرانی فقیر روانی. اگر چه شواهد پژوهشی نشان می دهد که اضطراب یا درگیری باعث لکنت زبان و یا افرادی که لکنت دارند اختلالات روانی بیشتر از کسانی که با انواع دیگری از اختلالات گفتار و زبان، لکنت زبان را می توان با برخی شرایط استرس زا تشدید شده است.

نظریه دیگر در مورد علت لکنت زبان عبارتند از: مدل های آلی و مدل یادگیری. مدل های آلی شامل آن تمرکز است که برتری جانبی ناقص یا غیر طبیعی تسلط مغز است. مطالعات متعددی با استفاده از EEG متوجه شد که مرد لکنت زبان راست نیمکره سرکوب آلفا در سراسر کلمات محرک و وظایف nonstutterers سرکوب چپ، نیمکره غربی است. برخی از مطالعات انجام شده از افراد مبتلا به لکنت به ذکر overrepresentation چپ دستی و ambidexterity. مطالعات دوقلو و جنس تفاوت قابل توجه در لکنت زبان نشان می دهد که لکنت زبان برخی از اساس ژنتیکی دارد.

نظریههای یادگیری در مورد علت لکنت زبان عبارتند از نظریه semantogenic، که در آن لکنت زبان اساسا یک پاسخ آموخته به هنجاری dysfluencies های دوران اولیه کودکی است. یکی دیگر از مدل یادگیری با تمرکز بر تهویه کلاسیک، که در آن لکنت می شود مشروط به عوامل محیطی است. در مدل سایبرنتیک، بیان شده است به عنوان یک فرایند است که بستگی به بازخورد مناسب برای تنظیم مشاهده لکنت زبان به دلیل شکست در حلقه بازخورد رخ می دهد فرضیه ارائه می شود. مشاهدات که لکنت زبان شده توسط صدای سفید کاهش می یابد و که بازخورد شنوایی تاخیر در تولید بلندگوهای عادی لکنت زبان پشتیبانی به نظریه بازخورد میدهند.

عملکرد موتور برخی از کودکانی که لکنت به نظر می رسد به تاخیر می شود و یا کمی غیر طبیعی است. مشاهده مشکلاتی در برنامه ریزی گفتار گذاشته شده توسط برخی از کودکان که به لکنت زبان، نشان می دهد که اختلال شناختی در سطح بالاتر ممکن است کمک

P.1187

به لکنت زبان است. اگر چه کودکانی که لکنت به طور معمول نشان نمی اختلالات گفتار و زبان، اعضای خانواده از این کودکان اغلب افزایش شیوع انواع اختلالات گفتار و زبان نشان می دهند. لکنت زبان است به احتمال زیاد به مجموعه ای از تعامل متغیر که شامل هر دو عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی ایجاد می شود.

تشخیص

تشخیص لکنت زبان مشکل است هنگامی که ویژگی های بالینی آشکار هستند و به خوبی توسعه یافته و هر یک از چهار مرحله شرح داده شده در بخش بعدی می تواند به آسانی به رسمیت شناخته شده است. مشکلات تشخیصی می تواند بوجود می آیند که در تلاش برای تعیین وجود لکنت زبان در کودکان خردسال، زیرا برخی از کودکان مهد کودک dysfluency گذرا را تجربه. این ممکن است روشن شده که آیا الگوی nonfluent بخشی از گفتار و زبان است و یا اینکه آیا آن را نشان دهنده مرحله اولیه در توسعه لکنت زبان است. اگر لکنت اولیه مورد ظن باشد، ارجاع به متخصص گفتار درمانی نشان داده شده است. جدول 41-7 ارائه معیارهای DSM-IV-TR تشخیصی برای لکنت زبان.

ویژگی های بالینی

لکنت زبان معمولا بین سنین 18 ماه و 9 سال به نظر می رسد با دو قله های نوک تیز بروز بین سنین 2 تا 3.5 سال و 5 تا 7 سال. برخی، نه همه افراد مبتلا به لکنت گفتار و زبان، از جمله اختلال واج شناختی و اختلال زبان بیانی. لکنت زبان به طور ناگهانی آغاز نشده، آن را به طور معمول در طول هفته ها یا ماه ها توسعه با تکرار صامت های اولیه، عبارت تمام می شود که معمولا کلمات برای اولین بار یک عبارت و یا کلمه است. به عنوان اختلال پیشرفت می کند، تکرار می شوند مکرر، با لکنت سازگار بر روی کلمات یا عبارات مهم ترین است. حتی پس از آن توسعه، لکنت زبان ممکن است در خوانش شفاهی وجود ندارد، آواز خواندن، و صحبت کردن به حیوانات و یا اشیاء بی جان.

جدول 41-7 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای لکنت

اختلال در الگودهی طبیعی روانی و زمان گفتار (برای سن فرد نامناسب)، با وقوع مکرر از یک یا بیشتر از موارد زیر مشخص شود:

تکرار هجا و صدا

prolongations صدا

interjections

کلمات شکسته (به عنوان مثال، مکث در درون یک کلمه)

قابل شنیدن و یا خاموش مسدود کردن (پر یا پر نشده مکث در گفتار)

circumlocutions (تعویض کلمه برای اجتناب از کلمات مشکل)

واژه تولید با بیش از تنش های فیزیکی

تکرار کل کلمه یک هجایی (به عنوان مثال، “IIII او را”)

اختلال در روانی تداخل با پیشرفت تحصیلی و یا شغلی و یا با ارتباطات اجتماعی است.

اگر کسری گفتار و حرکتی و یا حسی وجود داشته باشد، مشکلات سخنرانی در بیش از کسانی که معمولا با این مشکلات همراه می شوند.

برنامه نویسی توجه: اگر کسری گفتار و حرکتی و یا حسی و یا یک بیماری عصبی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

چهار مرحله به تدریج در حال تحول در توسعه لکنت زبان شناخته شده اند:

فاز 1 در طول دوره مهد کودک رخ می دهد. در ابتدا، مشکل، گرایش به ای و به نظر می رسد برای هفته ها یا ماه های بین میان طولانی از گفتار است. درصد بالایی از بهبود از این دوره از لکنت زبان رخ می دهد. در طول این مرحله، کودکان لکنت اغلب زمانی که هیجان زده یا ناراحت، وقتی که آنها به نظر می رسد به مقدار زیادی برای گفتن، و تحت شرایط فشار ارتباطی است.

فاز 2 معمولا در سالهای ابتدایی مدرسه رخ می دهد. اختلال مزمن است، با چند اگر هر گونه فواصل گفتار است. کودکان دچار مشکلات گفتار خود آگاه است و نظر خود را به عنوان افراد مبتلا به لکنت. در مرحله 2، لکنت زبان رخ می دهد عمدتا با بخش های عمده ای از گفتار و اسم، فعل، صفت ها و قیدها.

فاز 3 معمولا پس از سن 8 سال و تا دوران بلوغ، اغلب در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی ظاهر می شود. در طول فاز 3، لکنت زبان می آید و می رود تا حد زیادی در پاسخ به موقعیت های خاص، مانند قرائت در کلاس، صحبت کردن با غریبه ها، جهت خرید در فروشگاه ها، و با استفاده از تلفن است. برخی از کلمات و صداها را به عنوان سخت تر از دیگران در نظر گرفته شده است.

4 فاز معمولا در اواخر نوجوانی و بزرگسالی به نظر می رسد.

افراد مبتلا به لکنت زنده، پیش بینی ترس از لکنت زبان نشان می دهد. واژه ها، صداها، و موقعیت ها می ترسند. تعویض کلمه ها و circumlocutions هستند شایع است. افراد مبتلا به لکنت اجتناب از موقعیت های نیاز به بیان و نشان دادن شواهد دیگر از ترس و خجالت.

افراد مبتلا به لکنت ممکن است به همراه ویژگی های بالینی: رنگی، پیش بینی ترس از لکنت زبان، با اجتناب از کلمات خاص، صدا، یا موقعیت هایی که در لکنت می شود به پیش بینی و blinks چشم، تیک، و لرزش از لب و یا فک. سرخوردگی، اضطراب، و افسردگی های رایج در میان افراد مبتلا به لکنت زبان مزمن هستند.

تشخیص های افتراقی

گفتار dysfluency در سنین قبل از مدرسه، دشوار است به از لکنت نخستین افتراق است. در لکنت زبان رخ می دهد nonfluencies بیشتر، تکرار پاره کلمه، prolongations صدا، و اختلال در جریان هوا صدا را از طریق مسیر های صوتی است. کودکانی که لکنت با الگوی سخنرانی خود را نگران کننده و ناراحت کننده به نظر می رسد، در مقایسه با کودکان جوان که در سخنرانی خود nonfluent اما به نظر می رسد در آرامش است. دیس فونی اسپاستیک لکنت مانند اختلال گفتار است که متمایز از لکنت زبان با حضور یک الگوی تنفس غیر طبیعی است.

ریختن یک اختلال گفتار است با الگوهای نامنظم و سخنرانی dysrhythmic از جهش سریع و تشنجی از کلمات و عبارات است. در ریختن، افراد مبتلا معمولا غافل از اختلال، در حالی که پس از فاز اولیه از این اختلال، افراد مبتلا به لکنت از مشکلات، گفتار آنان آگاه هستند. ریختن است اغلب از ویژگی های ارتباط اختلال زبان بیانی است.

سیر و پیش آگهی

البته لکنت زبان معمولا دراز مدت، با برخی از دوره بهبودی نسبی به مدت هفته ها یا ماه و تشدید بیماری اتفاق می افتد اغلب، هنگامی که یک stutterer تحت فشار است

P.1188

ارتباط برقرار کند. از همه کودکان که لکنت، اغلب افراد مبتلا به موارد خفیف، 50 تا 80 درصد بهبود خود به خود. در سن مدرسه کودکان که به لکنت مزمن ممکن است روابط همکار و در نتیجه تست و طرد اجتماعی دچار اختلال میشود. این کودکان ممکن است مشکلات تحصیلی در صورتی که اجتناب از صحبت کردن در کلاس مواجه خواهند شد. بعد از عوارض عمده عبارتند از: محدودیت یک فرد مبتلا در انتخاب و پیشرفت شغلی است.

درمان

دو نوع متمایز از مداخله در درمان لکنت زبان شده اند استفاده می شود. گفتار درمانی مستقیم به طور معمول اهداف اصلاح پاسخ لکنت را به گفتار روان، صدایی با گام های سیستماتیک و قوانین مکانیک بیان که فرد می تواند عمل. نوعی دیگر از درمان برای لکنت زبان هدف کاهش تنش و اضطراب در هنگام سخنرانی. این درمان ها استفاده از تمرینات تنفس و تکنیک های تمدد اعصاب، برای کمک به کودکان برای کند کردن سرعت زبان و زیر و بم حجم سخنرانی. تا پایان قرن 19th، رایج ترین درمان برای لکنت زبان، حواس پرتی، پیشنهاد، و آرامش بود. رویکردهای اخیر با استفاده از حواس پرتی شامل افراد مبتلا به لکنت آموزش در زمان صحبت کردن با حرکات ریتمیک از دست، دست، یا انگشتان. افراد مبتلا به لکنت نیز توصیه به صحبت می کنند به آرامی در یک شیوه آواز خواندن، آهنگ و یا یکنواخت است. با این حال، این روش، حذف لکنت زبان تنها به طور موقت. تکنیک پیشنهادات، مانند هیپنوتیزم، لکنت زبان را متوقف کند، اما دوباره، تنها به طور موقت. تکنیک های تمدد اعصاب بر این فرض استوار است که آن را تقریبا غیر ممکن است به آرامش و لکنت در شیوه معمول در همان زمان است. مداخلات کنونی برای لکنت زبان استفاده از ترکیبات منحصر به فرد از انحراف های رفتاری، تکنیک های تمدد اعصاب، و کارگردانی اصلاح گفتار.

افراد مبتلا به لکنت که تصویر خود را ضعیف، اختلالات اضطرابی یا اختلالات افسردگی همراه به احتمال زیاد نیاز به درمان های اضافی است. مدرن ترین درمان لکنت زبان شامل اجزایی است که هدف لکنت زبان، در بخشی از رفتار آموخته شده است که می تواند از طریق روش های رفتاری بدون در نظر گرفتن پیچیدگی آنها ظهور تغییر یافتهاست. این روش ها کار می کنند به طور مستقیم با دشواری سخنرانی برای به حداقل رساندن پاسخ لکنت زبان، برای تغییر و یا کاهش شدت لکنت زبان از طریق از بین بردن علائم ثانویه، و به منظور تشویق افراد مبتلا به لکنت به صحبت می کنند، حتی زمانی که لکنت زبان، در مد نسبتا آسان و زحمت است که با هدف از بین بردن ترس و بلوک.

یک نمونه از این رویکرد، خود درمانی ارائه شده توسط بنیاد گفتار آمریکا است. خود درمانی است که بر اساس این فرض که لکنت زبان یک علامت نیست، بلکه یک رفتار است که می تواند اصلاح شود. افراد مبتلا به لکنت گفته است که آنها می توانند یاد بگیرند که مشکل خود را به تا حدودی با تغییر احساسات خود را در مورد لکنت زبان و نگرش آن و تا حدودی با اصلاح رفتارهای منحرف مرتبط با بلوک لکنت خود کنترل است. رویکرد شامل حساسیتزدایی، کاهش واکنش عاطفی به، و ترس، لکنت زبان، و جایگزین اقدام مثبت برای کنترل لحظه ای از لکنت زبان.

توسعه روش های درمانی تمرکز بر بازسازی روانی. تمام گفتار الگوی تولید شکل است، با تاکید بر روی انواع مختلفی از رفتار را هدف قرار میدهد، از جمله کاهش نرخ، شروع به ابراز آسان و ملایم، و انتقال صاف بین صدا، هجا، و کلمات است. روش با موفقیت قابل توجهی در ایجاد سخنرانی perceptually روان در بزرگسالان ملاقات کرد، اما نگهداری تسلط بیش از دوره های طولانی و عود باقی می ماند برای همه درگیر در درمان لکنت زبان بزرگسالان است.

جدول 41-8 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال ارتباطی در غیر این صورت مشخص نشده

این رده برای اختلال در ارتباطات که معیار برای هرگونه اختلال ارتباطی خاص را برآورده نمی کنند، برای مثال، یک اختلال صدا (به عنوان مثال، اختلال از زمین های صوتی، بلندی صدا، کیفیت، تن، و یا تشدید).

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

مداخله Psychopharmacological مانند درمان با بنزودیازپین ها (به عنوان مثال، کلونازپام [Klonopin])، استفاده شده است برای ترویج آرامش است. هیچ داده ای وجود دارد برای ارزیابی اثر بخشی این روش است. هر روش درمانی استفاده می شود، فرد و ارزیابی خانواده و مداخلات حمایتی ممکن است مفید باشد. ارزیابی تیم از یک کودک یا نوجوان و خانواده او باید قبل از هر گونه روش به درمان آغاز کرده است.

اختلال ارتباطی در غیر این صورت مشخص نشده

اختلالات دیگری که معیارهای تشخیصی اختلال ارتباطی خاص برای هر سقوط به رده اختلال ارتباطی در غیر این صورت مشخص نشده برآورده نمی کنند. به عنوان مثال، اختلال صدا، که در آن بیمار اختلال در زمین، بلندی صدا، کیفیت، تن، و یا تشدید است. به عنوان یک اختلال، اختلالات صدا کدگذاری باید به اندازه کافی شدید لطمه پیشرفت تحصیلی و یا ارتباطات اجتماعی (جدول 41-8). عملکرد، تولید گفتار را می توان به پنج زیر سیستم ها و تعامل آنها، از جمله تنفس (جریان هوا را از ریه ها)، phonation (نسل صوتی در حنجره)، طنین (شکل دادن کیفیت صدا در حلق و حفره بینی)، بیان (مدولاسیون از شکسته جریان صدا به صداهای همخوان و واکه با زبان، آرواره و لب ها) و suprasegmentalia (ریتم گفتار، بلندی صدا، و زیر و بمی صدا). در مجموع، این سیستم ها با هم کار کنند برای انتقال اطلاعات و از همه مهمتر، کیفیت صدا، وسیله انتقال اطلاعات مربوط به وضعیت عاطفی، روانی، جسمی و سخنران است. بنابراین، ناهنجاری های صوتی می تواند منطقه وسیعی از ارتباطات و همچنین نشان می دهد بسیاری از انواع مختلف ناهنجاری های را پوشش میدهد.

ریختن است به عنوان اختلال در DSM-IV-TR ذکر شده، بلکه آن است که مرتبط با اختلال گفتار است که در آن نرخ مختل شده و ریتم بیان را مختل فهم است. گفتار نامنظم است و dysrhythmic و جهش سریع، تشنجی که در تضاد با الگوهای عادی جای بازسازی تصادفی تشکیل شده است. این اختلال معمولا در کودکان بین 2 و 8 سال از سن رخ می دهد، در دو سوم موارد، بیمار بهبود خود به خود با اوایل نوجوانی. ریختن است مبتلا به اختلالات یادگیری و دیگر اختلالات ارتباطی همراه است.

رولینگ یک پسر 14 ساله با یک تعمیر لب یک طرفه کامل مبتلا به شکاف لب و کام و کام که در مرکز کام مبتلا به شکاف لب و کام خود را برای یک معاینه پیگیری ارائه شده بود. تقریبا 4 سال از زمان انتصاب خود را با تیم شکاف کام را گذرانده بودند، تا حدی به خاطر خانواده اش منتقل شده بود. JK بود هنوز خفیف هایپرنازال است، اما هر یک از مشترک مفصل مبتلا به شکاف لب و کام از نوع جبرانی نمایشگاه. او برای hypernasality، درمان گفتار و زبان در شهر جدید خود را. بلافاصله آشکار در طی مصاحبه ای شد که زمین از صدای او بیش از حد بالا بود. JK ارتفاع به طور منظم بود و برای ساختن سن و سال او، و وقتی پزشک لمس حنجره خود، آن را به حال به اندازه متناسب با سن است.

در طول مصاحبه، بیمار و خانواده اش که او را اذیت کردن در مدرسه به دلیل بالا تن به تن صدای خود را تجربه کرده بودند. بیمار و خانواده او نسبت داده کیفیت صدا به لب ترمیم شکاف کام و. در طی یک دوره کوتاه از درمان تشخیص صدا، رولینگ بلافاصله می تواند تحریک می شود برای کاهش گام خود را به سطح فیزیولوژیک است. تشخیص صدای تیز postmutational ساخته شده بود. این وضعیت معمولا یک جزء روانی قوی است، بنابراین آسیب شناس گفتار و زبان، مشاوره روانی اضافی به عنوان یک روش استاندارد توصیه می شود. بیمار و خانواده اش، با این حال، ارزیابی بیشتر روانی در این زمان کاهش یافته است. آسیبشناس گفتار و زبان در زادگاه رولینگ در مورد تشخیص مطلع شد. او به تغییر تمرکز خود را از درمان و درمان اختلال های صوتی در محاسن خود را آموزش داده شد. هنگامی که بیمار دوباره به مرکز مبتلا به شکاف لب و کام 1 سال بعد، این مشکل حل شده بود و بیمار زمین را متناسب با سن است.

P.1189

 

جدول 41-9 ICD-10 معیار تشخیصی برای اختلالات خاص رشد گفتار و زبان

اختلال خاص بیان سخنرانی

توجه داشته باشید. این اختلال به عنوان اختلال واج خاص سخنرانی نیز نامیده می شود.

بیان (واج) مهارت ها، که در آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است، زیر 2 حد استاندارد انحراف برای سن کودک هستند.

مهارت های بیان (واج) حداقل 1 انحراف استاندارد پایین تر از ضریب هوشی غیر شفاهی در تاریخ به عنوان آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است.

بیان زبان و فهم، در تاریخ به عنوان آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است، در 2 حد استاندارد انحراف برای سن کودک است.

هیچ اختلالات عصبی، حسی، یا جسمی که به طور مستقیم تحت تاثیر قرار سخنرانی تولید صدا وجود دارد، و نه یک اختلال نافذ رشد وجود دارد.

شایع ترین استفاده از بند خروج: IQ غیر شفاهی است که کمتر از 70 در آزمون استاندارد است.

اختلال زبان بیانی

مهارت های زبانی رسا، که در آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است، زیر 2 حد استاندارد انحراف برای سن کودک هستند.

مهارت های زبانی رسا حداقل 1 انحراف استاندارد پایین تر از ضریب هوشی غیر شفاهی در تاریخ به عنوان آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است.

مهارت های زبان پذیرا، که در آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است، در 2 حد استاندارد انحراف برای سن کودک است.

استفاده و درک درستی از ارتباطات غیر شفاهی و توابع زبان های تخیلی در محدوده نرمال هستند.

هیچ اختلالات عصبی، حسی، یا جسمی که به طور مستقیم بر استفاده از زبان محاوره ای وجود دارد، و نه یک اختلال نافذ رشد وجود دارد.

شایع ترین استفاده از بند خروج: IQ غیر شفاهی است که کمتر از 70 در آزمون استاندارد است.

اختلال زبان پذیرا

توجه داشته باشید. این اختلال به عنوان مخلوط شده با اختلال پذیرای / بیانی نیز نامیده می شود.

درک زبان، که در آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است، به زیر 2 حد استاندارد انحراف برای سن کودک است.

مهارت های زبان پذیرای حداقل 1 انحراف استاندارد پایین تر از ضریب هوشی غیر شفاهی در تاریخ به عنوان آزمونهای استاندارد ارزیابی شده است.

هیچ اختلالات عصبی، حسی، یا جسمی که به طور مستقیم بر زبان پذیرای وجود دارد، و نه یک اختلال نافذ رشد وجود دارد.

شایع ترین استفاده از بند خروج: IQ غیر شفاهی است که کمتر از 70 در آزمون استاندارد است.

آفازی با صرع [لاندو Kleffner سندرم اکتسابی]

از دست دادن شدید از مهارت های زبانی رسا و پذیرای بیش از یک دوره از زمان بیش از 6 ماه رخ می دهد.

رشد زبان طبیعی قبل از از دست دادن بود.

حملهای اختلالات EEG موثر بر یک یا هر دو لوب تمپورال در طول زمان گسترش از 2 سال قبل از 2 سال پس از از دست دادن اولیه زبان ظاهر شوند.

دادرسی در محدوده طبیعی است.

سطح هوش غیر شفاهی در محدوده طبیعی باقی می ماند.

هیچ تشخیص بیماری های عصبی دیگر از آن ضمنی در EEG غیر طبیعی و حضور صرع (زمانی که آنها رخ می دهد) وجود دارد.

این اختلال می کند معیارهای یک اختلال فراگیر رشد را برآورده نمی کنند.

اختلالات گفتار و زبان

اختلال در رشد گفتار و زبان، نامشخص

این رده باید توان اجتناب کرد تا آنجا که ممکن و باید شود تنها برای اختلالات نامشخص است که در آن وجود اختلال قابل توجهی در توسعه گفتار یا زبان را که می تواند برای می شود نه از عقب ماندگی ذهنی، و یا توسط عصبی، اختلالات حسی، یا فیزیکی که به طور مستقیم به حساب مورد استفاده قرار گفتار یا زبان را تحت تاثیر قرار دهد.

(از سازمان جهانی بهداشت بین المللی طبقه بندی اختلالات روانی و رفتاری. معیارهای تشخیصی را برای تحقیق کپی رایت، سازمان جهانی بهداشت، ژنو، سال 1993، با اجازه.)

 

 

از آنجا که بیمار و خانواده اش در یک ارزیابی روانی را رد کرده بود، علل دقیق صدای تیز postmutational را، نمی تواند تعیین می شود. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که آسیب شناسی روانی در افراد مبتلا به شکاف لب و کام در مقایسه با جمعیت عادی بالاتر است. صدای تیز postmutational بود، احتمالا یک بیماری مستقل است که به اشتباه در نظر گرفته شد و به شکاف لب و کام توسط بیمار، و همچنین متخصصان با مراقبت از خود را درگیر ایجاد می شود.

ICD-10

10 تجدید نظر از طبقه بندی بین المللی آماری بیماری ها و مشکلات مرتبط با سلامت (ICD-10) شامل چهار اختلالات گفتار و زبان و همچنین دو گروه باقی مانده است (جدول 41-9). ICD-10 را تعریف ریختن به عنوان نرخ “سریع بیان با شکست در تسلط، اما هیچ تکرار و یا تردیدم، به شدت منجر به کاهش قابلیت فهم گفتار می باشد. گفتار نامنظم و dysrhythmic، جهش سریع، تشنجی که معمولا شامل الگوهای معیوب جای بازسازی تصادفی استفاده است. “الگوهای معیوب سخنرانی ممکن است شامل گروه با استفاده از کلمات ربطی به

P.1190

دستور زبان جمله است. با توجه به مطالعه در ICD-10، ریختن باید از لکنت زبان مشخص است. ICD-10 را تعریف لکنت زبان به عنوان بیان “با تکرار مکرر یا طولانی از تلفن های موبایل یا هجا یا کلمه مشخص، و یا توسط تردیدم مکرر یا مکث است که اخلال در جریان ریتمیک بیان است.” لکنت کوچک در طول زندگی شایع است، اما مداوم، لکنت زبان شدید که از بین می برد روانی گفتار را باید برای لکنت زبان تشخیص داده شود وجود دارد. این اختلال ممکن است با حرکات صورت و بدن که همزمان با سخنرانی همراه است.

Comments are closed.