افزایش یادگیری کودکان

 

افزایش تمرکز و تقویت ذهن و حافظه توسط نوروفیدبک


افزایش هوش


در مغز تمام ما انسان ها، هزاران فرایند و فعالیت خودکار و غیر ارادی در حال اتفاق افتادن است. فرایندهای ناهشیار  بی شماری که  کاملا از حوزه ی آگاهی و اختیار ما به دورهستند.

هر لحظه در مغز هریک از ما، امواج مغزی خاص و فرایندهای فیزیولوژیک بی شماری در جریان است بدون آنکه ما آگاهی وشناختی  نسبت به نحوه ی عملکرد آن ها داشته باشیم. فرایندهای فیزیولوژیک نهفته در مغز ما و امواج مغزی موجود در آن دائما و بدون دخالت آگاهانه ی ما بر روی رفتار، افکار، عملکرد و وضعیت سلامت جسمی و روانی ما تاثیر گذارند.

هیچ یک از ما انسان ها در شرایط طبیعی و نرمال نمی توانیم در مورد نحوه ی عملکرد هر یک از این واکنش های فیزیولوژیک غیرارادی و امواج مغزی موجود در مغزمان اطلاعات دقیق و روشنی داشته باشیم. به خودتان نگاه کنید! آیا می دانید در حال حاضر امواج مغزی شما در چه وضعیتی قرار دارند؟

طبیعتا در شرایط طبیعی و بدون استفاده از ابزارهای خاص نمی توانید نسبت به هیچ کدام از واکنش های فیزیولوژیک بدن خود آگاهی دقیقی داشته باشید.

نوروفیدبک، برای مغز انسان مانند یک آینه عمل می کند. ما هر روز با نگاه کردن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می شویم.

در واقع آینه ما را نسبت به وضعیت ظاهری مان و عیب و نقص های احتمالی موجود در آن آگاه می کند. این آگاهی و شناخت به ما کمک می کند تا در جهت رفع نقص های موجود در وضعیت ظاهری خود اقدام کنیم. نوروفیدبک دقیقا برای امواغ مغزی و عملکردهای فیزیولوژیک مغز ما به عنوان یک آینه ی پیشرفته عمل می کند. نوروفیدبک با استفاده از ابزارهای الکترونیک پیشرفته و کامپیوتر به ما کمک می کند تا از آن چه در مغز ما در حال رخ دادن است آگاه شویم.

نوروفیدبک، واکنش های فیزیولوژیک  نهفته درمغز انسان و امواج مغزی که هر لحظه بر وضعیت رفتاری و عملکردی ما اثر گذارند را ثبت می کند و بعد آن چه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملا دقیق، روشن و واضح روی صفحه ی نمایشگر به تصویر می کشد.

نوروفیدبک به انسان کم می کند تا از وضعیت امواج مغزی خود، از نحوه ی عملکرد واکنش های زیست شناختی غیرارادی مغز خود در لحظه، آگاهی و شناخت دقیق و فوری کسب کند. این افزایش آگاهی و شناخت به فرد کمک می کند تا بتواند در جهت رفع اشکالات و ناهنجاری های موجود در امواج مغزی خود اقدام کند. افزایش آگاهی نسبت به وضعیت امواج مغزی با عث می شود فرد بتواند کنترل بیشتری بر این امواج  داشته باشد.

نورووفیدبک روشی است برای اینکه یاد بگیریم چگونه امواج مغزی و فعالیت هایی که در مغز ما به طور طبیعی و خودکار انجام می شود را کنترل کنیم. در حقیقت با نوروفیدبک می آموزیم به طور ارادی امواج مغزی خود را با استفاده از بازخوردی که از دستگاه  دریافت می کنیم تغییر بدهیم. نوروفیدبک ابزاری است برای کنترل، تغییر و اصلاح امواج مغزی در جهت رسیدن به کاهش علائم بیماری و افزایش سطح سلامت جسمانی و روانی.

 

 

نوروفیدبک یکی از جدیدترین شیوه های افزایش قدرت تمرکز و ذهن است که به همین دلیل به آن دوپینگ مجاز نیز می گویند،که در حال حاضر در بیش از یکهزار مرکز در آمریکا جهت افزایش توانایی های ذهنی و تقویت تمرکز و حافظه استفاده می شود.

نوروفیدبک جهت افزایش تمرکز و حافظه در آمریکا و کشورهای پیشرفته قدمتی حدود 20 ساله دارد ودر حال حاضر تقریبا تمامی مراکز مهم و موثر دنیا مانند سازمان ناسا،بازیکنان تیم های فوتبال لیگ های اروپا و مدیران شرکت های بزرگ و بسیاری از موسسات آموزشی و کادر پزشکی و… از این روش جهت بهبود کارایی استفاده می کنند.

 

از حدود 2 سال پیش نیز در ایران نوروفیدبک و بیوفیدبک جهت بسیاری از بازیکنان تیم های شطرنج و تیر اندازی و توسط بسیاری از پزشکان و متخصصین و دانشجویان و محصلین در حال استفاده روز افزون می باشد.


تا به حال حدود 110 مقاله  معتبر و قابل استناد بین سالهای 85 تا 2010 میلادی در مورد نوروفیدبک در افزایش تمرکز در دنیا چاپ شده است که در حدود 80 درصد این مقالات روش نوروفیدبک در افزایش تواناییهای ذهنی،افزایش تمرکز،بهبود یادگیری و عملکرد تحصیلی،ارتقا عملکرد ورزشی و افزایش توانایی در موسیقی و افزایش خلاقیت و در نهایت افزایش میزان بهره هوشی موثر نشان داده شده است.

 

 

بوسیله این روش شمابه مغز خود آموزش می دهید که چطور امواج  خود را کنترل کند.

برای اینکه بدانید نوروفیدبک چگونه عمل می کند ابتدا باید امواج مغز خود را بشناسید، زیرا تلاش برای بهبود حافظه بدون اینکه مغز خود را بشناسیم مثل تلاش برای ارتقاء یک کامپیوتر است بدون اینکه بدانیم چطور کار می کند؟!!

امواج مغز را می توان به امواج رادیویی تشبیه کرد ، این امواج در فرکانس های مختلف فعال می شوند و تا وقتی بعضی از امواج فعال هستند، فعالیت امواج دیگر محدود است. این امواج به 4 دسته تقسیم می شوند:

 

موج دلتا کندترین و پردامنه ترین موج مغزی است و زمانی که فرد در خواب عمیق است بیشترین فعالیت را دارد.

موج آلفا موجی با فرکانس زیاد است و زمانی که ما در وضعیت Relax هستیم فعال است. موج تتا نیز در خواب فعال تر است . اما موج بتا در مواقعی که فرد در حال تمرکز و یادگیری است بیشترین فعالیت را از خود نشان می دهد.

دانستن این نکته مهم است که این 4 موج در همه زمان ها درجاتی از فعالیت را در مغز دارا هستند، اما شدت و فرکانس فعالیت امواج سبب تفاوت کارکردهای ذهنی افراد مختلف می شود.

برای مثال، افرادی که از مشکلات یادگیری رنج می برند فرکانس موج بتا پایین تری نسبت به افراد عادی دارند.

بنابراین مادامی که ما بتوانیم امواج مغزی خود را کنترل کنیم، می توانیم حافظه و تمرکز خود را بهبود بخشیم.

از سال 1960 تحقیقات بر روی کنترل امواج مغزی توسط انسان آغاز شده و امروزه این باور وجود دارد که این روش علاوه بر داشتن اثرات درمانی بر روی افراد دچار مشکلات یادگیری و بیش فعالی، در افراد عادی نیز سبب ارتقاء سطح حافظه و بهبود قدرت تمرکز می شود.

در پایان لازم است بدانیم که بنابر گفته دانشمندان، حتی افراد نخبه نیز فقط از 10% ظرفیت مغز خود استفاده می کنند و این رقم در بین افراد عادی در بهترین حالت بین 5-4% است، پس تلاش کنیم تا از ظرفیت های مغز خود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات نوروفیدبک جهت بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به مرکز و گذراندن دوره های تقویت حافظه زیر نظر متخصصین از این روش در بهبود عملکرد مغز خود بهره ببرید.

 

هوش بالاتر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امروزه نوروفیدبک به عنوان یکی از روشهای مؤثر درمانی در کودکان دجار بیش فعالی یا همان ADHD شناخته شده است. هدف از درمان بوسیله این روش این است که به کودک بیاموزیم چطور می تواند رفتارهای مغزش را تغییر دهدو در نهایت عملکردهای مربوط به بیش فعالی را از بین ببرد.

این به این معنی است که کودک شما می تواند به مغز خود بیاموزد که بیش فعال نباشد!

بیوفیدبک مانند آینه ای است که عملکرد مغزما ن را که به طور عادی ما از آن آگاه نیستیم ، به نمایش در می آورد و به ما می آموزد تا اطلاعاتی راجع به وضعیت بیولوژیک مغز خود بدست بیاوریم و از این اطلاعات جهت کنترل ارادی فعالیت های مغزمان استفاده کنیم.

نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که می تواند جهت آموزش کودکان دچارADHD جهت تغییر رفتارشان استفاده شود. به این صورت که دستگاه اطلاعات الکتریکی مغز کودک و امواج مغزی او را ثبت می کند و  با ثبت امواج و تقویت امواج مثبت و مفید، نوروفیدبک انجام می شود و کودک می آمزد که چطور می تواند بیشتر توجه و تمرکز داشته باشد.

حال این امواج مغزی که در نوروفیدبک روی آنها کار می شود، چه هستند و چگونه کار می کنند؟

هر فرد نرمال 4 دسته موج مغزی دارد که عبارتند از:

 

موج آلفا در زمان آرامش و relaxation فعالیت بسزایی دارد.

موج بتا سریع ترین موج مغزی است و در مواقع توجه و تمرکز فعالیت زیادی دارد. موجی به نام SMR نیز وجود دارد که زیرمجموعه ای از موج بتا است و زمانی که فرد برای انجام یک فعالیت کاملاً فوکوسکرده فعال است.

موج تتا در زمانی که فرد در حال به خواب رفتن است و یا افکار پوچ و بی هدفی دارد فعال است .

موج دلتا کندترین موج مغز است و در هنگام خواب عمیق فعال ترین موج است.

وقتی یک کودک نرمال تلاش می کند مطلبی بخواند یا روی موضوعی تمرکز کند، امواج بتا در مغزش افزایش می یابد، اما در کودکان بیش فعال، این اتفاق نمی افتد و به جای افزایش موج بتا، موج تتا در مغزشان افزایش می یابد (موج افکار پوچ) ، و این به این معنی است که این کودکان نمی توانند به اندازه کودکان دیگر تمرکز کنند.

آیا نوروفیدبک به راستی روش مؤثری است؟

وقتی کودک بیش فعال نیاز به توجه دارد، به جای افزایش موج بتا در مغزش، موج تتای او بالا می رود و در دستگاه EEG بالا بودن موج تتا نسبت به بتای او ثبت می شود. در جلسات نوروفیدبک درمانی، به کودک می آموزیم که چگونه موج بتای خود را بالا بیاورد. معمولاً بعد از 30 جلسه درمان، کودک کاملاً می آموزد که چطور امواج مغز خود را کنترل کند . علاوه بر بهبود توجه و تمرکز در کودکان، علائم دیگر بیش فعالی نیز در کودک کمرنگ می شوند. این بهبودی، قابل مقایسه با زمانی است که کودک در حال مصرف روزانه  4 قرص ریتالین است.

در کودک تحت درمان با دارو، با پایان نیمه عمر دارو در بدن، علائم برمی گردد اما زمانی که کودک می آموزد که چطور امواج مغز خود را کنترل کند، علائم خاموش می شوند و این بهبودی دائمی است ، و بدان معنی است که وقتی جلسات درمانی کامل شد، کودک شما فردی نرمال خواهد بود و این نکته وجه تفاوت نوروفیدبک با سایر روش های درمانی است.

مقاله نوروفیدبک  در درمان کودکان بیش فعال و مقایسه آن با ریتالین :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/5791387V1107.pdf

آیا نوروفیدبک محدودیت و عوارضی نیز دارد؟

در مورد عوارض احتمالی جانبی این روش در 30 سال گذشته مطالعات بسیاری انجام شده و خوشبختانه هیچگونه عارضه جانبی برای این روش درمانی ذکر نشده است.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که برای ادامه جلسات نوروفیدبک، کودک باید انگیزه داشته باشد و اگر کودک در سن مناسبی نباشد، خسته می شود و انگیزه ادامه درمان را نخواهد داشت. اگر سن کودک خیلی پایین باشد، نمی تواند همکاری مناسبی داشته باشد و در سنین بالا نیز  بازی ها برای او به انداز کافی جذاب و سرگرم کننده نیستند. بهترین سن توصیه شده برای این درمان سن 9- 5 سال می باشد.

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات درمانی بوسیله روش نوروفیدبک  در کودکان بیش فعال انجام می شود و شما می توانید با پر کردن فرم تشکیل پرونده و سپس انجام جلسات درمانی، از این درمان جهت بهبود بیش فعالی کودکتان بهره ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

 

اختلالات در یادگیری

اختلالات یادگیری در یک کودک یا نوجوان underachievement دانشگاهی در خواندن، عبارت نوشته شده است یا ریاضیات در مقایسه با هوش کلی کودک مشخص می شود. کودکان با اختلالات یادگیری اغلب پیدا کردن آن مشکل را با همسالان خود را در موضوعات خاص علمی است، در حالی که در دیگران بهتر است. آموزش اختلال در underachievement غیر منتظره است که بر اساس پتانسیل کودک را نیز به عنوان یک فرصت به آموخته اند. هنگامی که آزمایش موفقیت تحصیلی همراه با اندازه گیری از توانایی فکری اداره می شد، این ارزیابی psychoeducational را می تواند از مشکلات یادگیری را تشخیص دهد. مشکلات یادگیری در یک کودک یا نوجوان که در این روش شناسایی می توانند واجد شرایط بودن برای خدمات دانشگاهی از طریق سیستم مدارس دولتی ایجاد.

اختلالات در یادگیری حداقل 5 درصد از کودکان در سن مدرسه را تحت تاثیر قرار دهد. این نشان دهنده حدود نیمی از همه کودکان مدارس دولتی که از خدمات آموزش ویژه در ایالات متحده است. در سال 1975، قانون عمومی 94-142 (آموزش و پرورش برای همه کودکان معلول قانون) تمامی کشورها موظف به ارائه خدمات رایگان و مناسب آموزشی برای همه کودکان. از آن زمان، تعدادی از کودکان شناسایی شده مبتلا به اختلالات یادگیری افزایش یافته است و انواع مختلفی از تعاریف ناتوانی در یادگیری مطرح شده است. اصطلاح اختلالات در یادگیری، به طور رسمی به اختلالات مهارت های آکادمیک اشاره شد، نسخه 4th از راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV) معرفی شد. برای دیدار با معیارهای تشخیص اختلال در یادگیری، موفقیت در آن اختلال در یادگیری کودک باید قابل توجهی پایین تر از حد انتظار و مشکلات یادگیری اختلال در پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره است.

جدید ترین نسخه تجدید نظر شده DSM-IV (DSM-IV-TR) شامل چهار دسته تشخیصی اختلالات یادگیری: اختلال خواندن، اختلال در ریاضیات، اختلال در بیان نوشتاری، و یادگیری اختلال در غیر این صورت مشخص نشده است. کودکان مبتلا به یک اختلال یادگیری، اختلال خواندن، به عنوان مثال، می توان در دو راه شناخته شده: کودکانی که در خواندن ضعیف در مقایسه با کودکان دیگر هم سن و سال و کودکان که موفقیت در خواندن به طور قابل توجهی پایین تر از ضریب هوشی کلی خود پیش بینی می است. معیارهای DSM-IV-TR برای اختلالات یادگیری نیاز قابل توجهی اختلاف IQ-دستاورد و موفقیت در خواندن به طور قابل توجهی ضعیف در مقایسه با که اکثر بچه های هم سن و سال است. مطالعات تحقیقات منجر به پرسش های مربوط به گنجاندن مولفه اختلاف IQ-موفقیت در تعریف از یک اختلال یادگیری، چرا که اطلاعات موجود نشان می دهد که بسیاری از کودکان مبتلا به اختلالات خواندن، برای مثال، کسری بودجه مشابه در مهارت های پردازش واج، بدون در نظر گرفتن ضریب هوشی خود را. است که، بسیاری از کودکان مبتلا به اختلالات خواندن مشکل دارند با به رسمیت شناختن کلمه و صدایی از “کلمات چون آنها نمی توانند درک و استفاده از واج، بیت های کوچک تر از کلمات هستند که با صداهای خاصی همراه است.

اختلالات در یادگیری اغلب دردناک برای یک کودک در مدرسه موفق و در برخی موارد، منجر به تضعیف روحیه احتمالی، عزت نفس پایین، سرخوردگی مزمن، و روابط همسالان فقیر را. اختلالات در یادگیری با بالاتر از خطر به طور متوسط ​​از انواع اختلالات همراه، از جمله اختلال فعالی (ADHD)، اختلالات ارتباطی، اختلال سلوک و اختلالات افسردگی همراه است. نوجوانان مبتلا به اختلالات یادگیری حدود یک و نیم برابر بیشتر احتمال دارد به رها کردن از مدرسه، تخمین نرخ از 40 درصد است. بزرگسالان مبتلا به اختلالات یادگیری در معرض خطر افزایش مشکلات اشتغال و سازگاری اجتماعی هستند. اختلالات در یادگیری را می توان با دیگر اختلالات رشد، اختلال افسردگی عمده، اختلال افسرده خویی و همراه است.

استعداد ژنتیکی، آسیب های پری ناتال، و نورولوژیک و دیگر وضعیت های پزشکی می تواند به توسعه اختلالات یادگیری نقش داشته باشد، اما بسیاری از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات یادگیری بدون عوامل خطر خاص. با این حال، اختلالات در یادگیری، اغلب در ارتباط با بیماری هایی مانند مسمومیت با سرب، نشانگان الکل جنینی و در رحم مادر قرار گرفتن در معرض مواد مخدر در بر داشت.

اختلال خواندن

اختلالات خواندن هستند در حدود 75 درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات یادگیری وجود دارد. دانش آموزانی که مشکلات یادگیری دارند در زمینه های دیگر علمی اغلب تجربه مشکلات با خواندن نیز هست.

اختلال خواندن است که به عنوان دستاورد خواندن در زیر سطح مورد انتظار برای سن کودک، آموزش و پرورش، و هوش تعریف شده با اختلال مداخله به میزان قابل توجهی با موفقیت تحصیلی و یا فعالیت های روزانه که شامل خواندن. بر اساس DSM-IV-TR، اگر یک بیماری عصبی یا اختلال حسی وجود دارد، ناتوانی در خواندن به نمایش گذاشته فراتر می رود که معمولا با شرط دیگر همراه است.

اختلال خواندن توانایی اختلال در به رسمیت شناختن کلمات، آهسته و نادرست خواندن، و درک ضعیف مشخص می شود. علاوه بر این، کودکان مبتلا به ADHD در معرض خطر بیشتری برای اختلال خواندن هستند. از لحاظ تاریخی، بسیاری از برچسب مختلف برای توصیف ناتوانی های خواندن، از جمله کلمه نابینایی، عقب مانده خواندن، ناتوانی یادگیری، alexia، و کوری کلمه توسعه استفاده شده است. alexia مدت رشد و نمو و تعریف شده به عنوان یک کسری توسعه در به رسمیت شناختن از نمادهای چاپ پذیرفته شد. این اصطلاح با اتخاذ نارساخوانی مدت در 1960s ساده بود. نارساخوانی گسترده ای را برای سالهای زیادی مورد استفاده قرار گرفت برای توصیف ناتوانی خواندن سندرم که اغلب شامل سخنرانی

P.1159

و کسری زبان و سردرگمی چپ راست. اختلال خواندن در اغلب توسط معلولیت را در مهارت های علمی دیگر همراه است، و اصطلاح نارساخوانی شده است جای خود را به لحاظ گسترده تر، مانند اختلال در یادگیری است.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

حدود 4 درصد از کودکان در سن مدرسه در ایالات متحده، اختلال خواندن، مطالعات شیوع پیدا نرخ در محدوده بین 2 و 8 درصد است. سه تا چهار بار به عنوان بسیاری از پسران و دختران به ناتوانی در نمونه های بالینی ارجاع شده است. دقیق مطالعه اپیدمیولوژیکی پیدا کرده اند و نزدیک به میزان مساوی از اختلال خواندن در میان دختران و پسران است. پسران مبتلا به اختلال خواندن ممکن است برای ارزیابی بیشتر از دختران به دلیل مشکلات رفتاری اغلب همراه اشاره شده است. هیچ دیفرانسیل جنسیتی در میان بزرگسالانی که از مشکلات خواندن مشخص است دیده می شود.

همبودی

کودکان مبتلا به اختلال خواندن در بالاتر از خطر به طور متوسط ​​برای مشکلات توجه، اختلالات رفتار مخرب و اختلالات افسردگی، به ویژه در کودکان بزرگتر و نوجوانان هستند. داده ها نشان می دهد که تا 25 درصد از کودکان مبتلا به اختلال خواندن ADHD. در مقابل، تخمین زده می شود که بین 15 و 30 درصد از کودکان مبتلا به ADHD، اختلال یادگیری. اگر چه این اختلالات اغلب به طور همزمان رخ می دهد، آنها به شرایط مشخص و نیاز به مداخلات جداگانه. مطالعات خانواده نشان می دهد، با این حال، در برخی موارد، ممکن است اختلال ADHD و خواندن ژنتیکی منتقل می شود با هم. است که، برخی از عوامل شایع ژنتیکی در تولید هر دو اختلال خواندن و سندرم توجه است. برخی شواهد نیز نشان می دهد که بالاتر از تصادفی از بروز رفتار پرخاشگرانه در کودکان خردسال مبتلا به اختلالات خواندن وجود دارد. به نظر می رسد که در نمونه ها از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک، اختلال خواندن مکرر از حد انتظار بود. کودکان مبتلا به اختلال خواندن نسبت به میزان بالاتر از حد متوسط ​​افسردگی در گزارش اقدامات خود و تجربه به سطوح بالاتری از اضطراب نسبت به کودکان بدون اختلالات در یادگیری است. علاوه بر این، کودکان مبتلا به اختلالات خواندن تمایل دارند در معرض خطر بیشتری برای روابط با همسالان مشکل و مهارت کمتر در پاسخ به نشانه های اجتماعی ظریف باشد.

علت

داده ها از شناختی، مطالعات نشان می دهد که سیستم عصبی و ژنتیکی اختلال خواندن با دقت به عنوان یک اختلال neurobiological با منشاء ژنتیکی شرح داده شده است. در حال حاضر اعتقاد بر این است تا منعکس کننده کمبود با استفاده از صداها پردازش زبان گفتاری است. به این معنا که کودکانی که مبارزه با خواندن یک نقص در مهارت های پردازش واج. این کودکان می توانند به طور موثر بخش هایی از کلماتی که معنی صداهای خاص، که منجر به مشکلات جدی در به رسمیت شناختن و صدایی کلمات مشخص نشده بود. کودکان با اختلالات خواندن آهسته تر از حد متوسط ​​در نامگذاری حروف و اعداد، حتی زمانی که کنترل برای IQ. به این ترتیب، کمبود اصلی برای کودکان مبتلا به اختلالات خواندن نهفته است در حوزه استفاده از زبان است.

با توجه به اختلال خواندن در اصل کسری زبان، مغز چپ به سایت تشریحی اختلال فرضیه ارائه شده است. مطالعات پژوهشی متعددی با استفاده از تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) مطالعات نشان داده اند که temporale planum در مغز سمت چپ نشان می دهد کمتر از همان سایت در سمت راست مغز در کودکان مبتلا به هر دو زبان و اختلالات یادگیری عدم تقارن است. توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) مطالعات باعث شده برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که الگوهای جریان خون تمپورال چپ در وظایف زبان بین کودکان با و بدون اختلال یادگیری متفاوت است. همچنین، برخی از سلول مطالعات تجزیه و تحلیل نشان می دهد که افراد در خواندن، اختلال، سیستم magnocellular بصری (که به طور طبیعی شامل سلول های بزرگ) شامل آشفته تر و کوچکتر دیواره سلولی از حد انتظار است. هیچ یک از مطالعات فوق، ارائه شواهد قطعی در مورد تفاوت های مغز بین کسانی که خواندن مشکلات و کسانی که نیستند.

بسیاری از مطالعات از این فرضیه که عوامل ژنتیکی نقش عمده ای را در حضور اختلالات خواندن حمایت است. مطالعات نشان می دهد که 35 تا 40 درصد از بستگان درجه اول کودکان مبتلا به اختلال خواندن نیز برخی از ناتوانی خواندن. مطالعات متعدد اخیر نشان داده اند که آگاهی واج شناختی (به عنوان مثال، توانایی برای رمزگشایی صدا و صدا از کلمات) به کروموزوم 6 در ارتباط است. علاوه بر این، توانایی برای شناسایی تک واژه ها شده است به کروموزوم 15 پیوند خورده است. اختلال در خواندن و هجی شده است بر روی کروموزوم های مختلف، از جمله کروموزومهای 1، 2، 3، 6، 15، و 18 به جایگاه حساسیت در ارتباط است. اگرچه پژوهش های اخیر لوکوس روی کروموزوم 18 به عنوان یک تأثیر قوی در خواندن کلمه و آگاهی واج شناسایی، ژن است عمومی نیز به عنوان مسئول اختلالات در یادگیری نقش دارد. ژن های مرتبط با اختلالات یادگیری مشترک، مانند ناتوانی در خواندن، اختلال در ریاضیات، و اختلالات زبان، اعتقاد به کل در روش های زیر است. اول، ژن هایی است که اختلالات رایج یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهد نیز ممکن است به تغییرات طبیعی در توانایی یادگیری را تحت تاثیر قرار می. علاوه بر این، ژن هایی است که بر 1 یادگیری اختلال نیز به احتمال زیاد بر اختلالات یادگیری دیگر است.

چند فرضیه تاریخی در مورد منشاء اختلالات خواندن در حال حاضر شناخته شده باشد نادرست است. افسانه اول این است که اختلالات خواندن در درجه اول مشکلات بصری، موتور ایجاد می شود، و یا آنچه شده است سندرم حساسیت scotopic نامیده. هیچ شواهد نشان می دهد که کودکان مبتلا به اختلالات خواندن مشکلات بصری یا مشکلات سیستم خود را با موتور بصری. نظریه دوم با هیچ مدرکی دال بر حمایت از این است که حساسیت ها می تواند باعث، یا کمک به، خواندن معلولیت. در نهایت، نظریه های موثق حاکی از دخالت نظام مخچه دهلیزی به عنوان منبع به اختلال خواندن است.

پژوهش در زمینه علوم اعصاب شناختی و عصب پشتیبانی از این فرضیه که فرآیندهای پشتیبانی می کند و کار حافظه، به جای توجه و یا در حافظه بلند مدت، مناطق از ضعف کودکان مبتلا به اختلال خواندن هستند. عوامل رشد و نمو کرده اند، فرضیه ارائه شده است به ایفای نقش در اختلالات خواندن است. یک مطالعه اخیر نشان داده، ارتباط بین نارساخوانی و تولد در ماه مه، ژوئن، و ژوئیه، که نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض قبل از تولد به مادر، یک بیماری عفونی مانند آنفلوانزا، در ماه های زمستان ممکن است به اختلال خواندن. مطالعات انجام شده در 1930s تلاش برای توضیح به اختلال خواندن با توجه به مدل عملکرد نیمکره مغزی که پیشنهاد ارتباط مثبت اختلال خواندن با دست چپ، چپ eyedness، یا اگ مخلوط. بعدی مطالعه اپیدمیولوژیکی ارتباط مداوم بین اختلال خواندن و اگ امروزکه با دست و یا eyedness را پیدا کند، اما سردرگمی راست سمت چپ نشان داده شده است تا با مشکلات خواندن در ارتباط است.

P.1160

 

عوارض در دوران بارداری و دوران بارداری و مشکلات پری ناتال در تاریخ از کودکان مبتلا به اختلال خواندن است. وزن بسیار کم و به شدت زودرس کودکان در معرض خطر بیشتری برای اختلال در خواندن و سایر اختلالات در یادگیری از کودکان که متولد می شوند ترم و وزن نرمال هستند. مطالعه اخیر به بررسی رابطه بین دوره های حیاتی برای رشد مغز و نوزادان متولد شده به طور قابل ملاحظه زودرس است. کودکانی که به دنیا می آیند بسیار زودرس که حضور در مدارس جریان اصلی ذکر شده است در افزایش خطر ابتلا به موتور جزئی، رفتاری، و اختلالات یادگیری باشد. این به نظر می رسد در ارتباط با رشد، پس از تولد، به خصوص از سر می شود. اگر چه عقب ماندگی رشد داخل رحمی ممکن است یک نقش بازی در ظرفیت فکری به خطر بیافتد، مداخلات است که با هدف بهبود توانایی حرکتی و بالقوه اختلالات در یادگیری باید در تغذیه مطلوب و مراقبت postnatally تمرکز می کنند.

بروز بالاتر از حد متوسط ​​اختلال خواندن در میان کودکان از هوش طبیعی که فلج مغزی دارند، و کودکان مبتلا به صرع نمایشگاه شیوع کمی افزایش اختلال خواندن اتفاق می افتد. کودکان مبتلا به ضایعات مغزی پس از تولد در لوب سمت چپ ناحیه پس سری، که منجر به کوری بصری میدان در سمت راست، ممکن است با اختلال خواندن ثانویه، به عنوان کودکان ممکن است با ضایعات در splenium callosum جسم است که بلوک های انتقال اطلاعات بصری را از نیمکره راست دست نخورده به نواحی مربوط به زبان در نیمکره چپ.

داده ها در ارتباط تأخیر رشد و ناتوانی های یادگیری در سندرم الکل جنینی. شواهد اخیر حاکی از آن است که پپتیدهای، برخی مانند کسانی که از فعالیت های وابسته به نوروتروفیک عامل-12 مشتق شده است، ممکن است ناشی از الکل مرگ جنین و رشد معلولیت های یادگیری کاهش می باشد. این نشان می دهد که درمان تنها با یک پپتید ممکن است موثر در پیشگیری و کاهش آسیب ناشی از مصرف الکل جنینی است. مطالعات دیگر نشان می دهد ارتباط بین سوء تغذیه و اختلال خواندن پس از آن است. کودکانی که دچار سوء تغذیه بودند برای مدت طولانی در طی دوران کودکی در معرض خطر افزایش عملکرد subaverage در بسیاری از مناطق شناختی، از جمله خواندن هستند. عملکرد شناختی آنها، به نظر می رسد کمتر از کسانی که از خواهر و برادر بودند که به همان درجه از سوء تغذیه است.

تشخیص

اختلال خواندن تشخیص داده می شود که موفقیت خواندن کودک به طور قابل توجهی زیر است که انتظار می رود یک کودک هم سن و سال و ظرفیت فکری (جدول 39-1) است. مشخصه ویژگی های تشخیصی عبارتند از: اشکال در یادآوری، فراخوانی و تعیین توالی حروف و کلمات چاپ شده؛ پردازش سازه های پیچیده گرامری و استنباط است. بالینی، یک کودک ممکن است برای اولین بار با اختلال خواندن پس از تبدیل شدن به جرئت و یا برگزاری نمایشگاه علائم افسردگی را قادر به موفقیت در مدرسه شناخته شده است. نارسایی مدرسه و متعاقب آن فقیر اعتماد به نفس می تواند مشکلات را به عنوان فرزند تر می شود احساس شکست مصرف شده و صرف زمان کمتر با تمرکز بر کار آکادمیک را تشدید کند. دانشجویان مشکوک به داشتن اختلال خواندن به ارزیابی آموزش و پرورش از طریق مدارس برای تعیین واجد شرایط بودن برای خدمات آموزش ویژه برخوردار شوند. طبقه بندی آموزش ویژه، با این حال، در سراسر ایالات و یا مناطق یکسان نیست، و دانش آموزان با مشکلات خواندن یکسان ممکن است واجد شرایط برای ارائه خدمات در یک منطقه، اما فاقد شرایط لازم در دیگری. در برخی موارد، ارزیابی بر اساس مشکلات های مخل رفتاری رخ می دهد که در ارتباط با اختلال خواندن درخواست شده است.

جدول 39-1 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال خواندن

خواندن موفقیت، تست ها به صورت جداگانه اداره استاندارد دقت و صحت خواندن یا درک اندازه گیری، قابل ملاحظه است که سن تقویمی، هوش اندازه گیری شده، و آموزش متناسب با سن با توجه به انتظار.

اختلال در معیار قابل توجهی با پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره که نیاز به مهارت در خواندن تداخل.

اگر اختلال عملکرد حسی وجود داشته باشد، مشکلات خواندن بیش از کسانی که معمولا با آن همراه هستند.

برنامه نویسی توجه: اگر پزشکی به طور کلی (به عنوان مثال، عصبی) بیماری یا اختلال عملکرد حسی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

ویژگی های بالینی

کودکانی که اختلال خواندن می تواند با سن 7 سال (کلاس دوم) مشخص می شود. خواندن مشکل ممکن است آشکار در میان دانش آموزان در کلاس های درس که در آن مهارت خواندن در اوایل به عنوان اولین کلاس انتظار می رود. کودکان گاهی اوقات می تواند برای خواندن اختلال در اوایل کلاس ابتدایی با استفاده از حافظه و استنتاج را جبران کند، به خصوص زمانی که این اختلال با هوش بالا همراه است. در چنین مواردی، این اختلال ممکن است تا سن 9 (کلاس چهارم) و یا بعد از آشکار است. کودکان مبتلا به اختلال خواندن در بسیاری از اشتباهات را در خواندن دهان خود را. اشتباهات توسط حذفیات، ارسال شده، و تحریف از کلمات مشخص شده است. کودکان دارای مشکل در افتراق بین شخصیت های نامه ها و اندازه ها، به خصوص کسانی که تنها تفاوتشان تفاوت در جهت گیری فضایی و طول خط چاپ می شود. مشکلات در مدیریت زبان چاپ شده و یا نوشته شده می توانید به نامه های فردی، احکام، و حتی یک صفحه مربوط بودن. سرعت خواندن کودک آهسته است، اغلب با درک حداقل. اکثر کودکان مبتلا به اختلال خواندن، توانایی به سن مناسب برای کپی کردن از متن نوشته شده یا چاپ شده است، اما تقریبا تمام طلسم ضعیف است.

مرتبط به مشکلات عبارتند از: مشکلات زبان، اغلب به عنوان تبعیض صدای اختلال و مشکل در توالی کلمات به درستی به نمایش گذاشته است. کودکان با اختلالات ممکن است یک کلمه یا در وسط و یا در پایان از جمله چاپ و یا نوشته شده است شروع می شود. در آن زمان، به دلیل ضعیف تاسیس دنباله ردیابی چپ راست، از جمله کودکان نامه ترانهادن به خواندن. شکست در هر دو حافظه و در نتیجه استخراج مداوم در فراخوان فقیر از نام حروف و صداها.

اکثر کودکان مبتلا به اختلال خواندن را دوست ندارند و اجتناب از خواندن و نوشتن. اضطراب خود را به اوج زمانی که آنها با خواسته های که شامل زبان چاپ شده مواجه شده است. بسیاری از کودکان مبتلا به این اختلال که درمانی آموزش و پرورش را دریافت نمی دارند احساس شرم و حقارت به دلیل شکست خود را در ادامه و پس از آن سرخوردگی است. این احساسات شدید با زمان رشد بیشتر است. کودکان بزرگتر معمولا به خشم و افسردگی و عزت نفس را نشان فقیر.

P.1161

 

جیسون، یک پسر 11 ساله، برای بررسی مشکلات در مدرسه، از جمله شکست در تکالیف کلاس و مشق شب کامل ارجاع شد. عدم آزمون خواندن، املا و ریاضی پرش کلاس و بعضی از پرسه زنی. او در 2 سال گذشته (نمرات 5 و 6) شده است شرکت در یک کلاس آموزشی ویژه هر روز صبح در مدرسه جامعه محلی، بر اساس قرار دادن توصیه از یک ارزیابی قبل زمانی که او در درجه 2 بود. در آن زمان، او معیارهای DSM-IV-TR برای هر گونه اختلال در برون را برآورده نمی کنند، اما انجام نمی دهد و در مدرسه، و یک اختلال یادگیری خاص درخواست شد. پس از آن ارزیابی psychoeducational توسط یک روانشناس بالینی را تایید کرد به خواندن، اما او معیارهای هیئت مدیره مدرسه برای اختلال در یادگیری، که بر اساس اختلاف IQ-دستاورد را برآورده نمی کنند. بنابراین، او واجد شرایط برای خدمات آموزش ویژه نیست. تغییر در سال بعد در سیاست های هیئت مدیره مدرسه با توجه به نیاز به تعریف اختلاف مبتنی بر اختلال در یادگیری بدان معنی است که جیسون در حال حاضر واجد شرایط برای آموزش و پرورش ویژه، بر روی ان او شروع به حضور در برنامه نیم روز. او در یک کلاس با هشت دانشجوی دیگر اعم از 6 تا 12 سال سن بود.

مصاحبه بالینی با پدر و مادر خود را نشان می دهد که یک حاملگی نرمال است، اما سابقه تاخیر زبان. در کودکان پیش دبستانی و مهد کودک، او که به حال مشکل با بازی قافیه گزارش شد و نشان داد که عدم مشخص از علاقه به کتاب و ترجیح داده شده به بازی با اسباب بازی های ساخت و ساز است. در مدارس ابتدایی، او تا به حال بیشتر مشکل یادگیری نسبت به پسران در کلاس های خود را ادامه داد و به مشکلاتی که در تلفظ کلمات multisyllabic (به عنوان مثال، او گفت: “aminals” برای “حیوانات” و “sblanation” برای “توضیح”). سابقه خانوادگی اختلال خواندن و اختلال مثبت بود. به طور خاص، پدر جیسون در بستری از مشکلات خواندن، اما اظهار نظر که اگر چه او هنوز نمی تواند به خوبی (و هرگز برای لذت بردن)، او یک کسب و کار موفق را اداره می کند. برادر بزرگتر، از 15 سال سن، ADHD، بود که پاسخ نسبتا خوبی به داروهای محرک است. نگرانی اصلی والدین این بود که جیسون به نظر می رسید، مثل برادرش و عدم تمرکز بر کار مدرسه “، و آنها با تردید که آیا او نیز بود ADHD. در مصاحبه بالینی با جیسون، که او به ندرت تماس با چشم با پزشک ساخته شده، زیر لب زیادی، و تلاش برای پیدا کردن کلمه مناسب (به عنوان مثال، تجلی شروع می شود بسیاری از نادرست، تردیدم، و غیر اختصاصی، مانند “چیزی که مورد توجه قرار گرفت که شما رسم … ام … مداد نه … ام … خط). او با اعتراف به طبقه پرش و گاهی اوقات مدرسه، اضافه کردن نظر: “خواندن خسته کننده است و احمقانه I’d به جای دوچرخه سواری” او همچنین در مورد میزان مطالعه او انجام دهند حتی در شکایت ریاضی و اظهار داشت: “خواندن زمان زیادی طول می کشد. در آن زمان من یک کلمه را کشف کردن، من می توانم آنچه که من فقط خواندن و بنابراین باید مسائل را به خواندن نیست. “

ارزیابی روانی و psychoeducational شامل مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان-IV، ارزیابی بالینی زبان اصول-IV (CELF-IV)، هوشی وکسلر برای پیشرفت فردی تست-II، و رأی خود را از اضطراب، افسردگی، و اعتماد به نفس. نتایج نشان داد کم کلامی و بالاتر از متوسط ​​ضریب هوشی عملکرد به طور متوسط، ضعیف حمله و کلمه کلمه مهارت های شناسایی (زیر صدک 12th)، درک ضعیف (کمتر از 9 درصد)، املا ضعیف (زیر صدک 6)، درک ضعیف از زبان دهان (زیر صدک 16 )، نمره بالا اما subthreshold در پرسشنامه افسردگی کودکان و عزت نفس پایین. هر چند جیسون نشانه های بارز بی توجهی، برخی از بی قراری، و مقابله با رفتار (به خصوص در مدرسه)، او معیار برای ADHD یا هر نوع دیگر درون یا برون اختلال را برآورده نمی کنند. با این حال، او با معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال خواندن و پذیرای اختلال زبان بیانی. مقایسه با نتایج حاصل از ارزیابی های قبلی psychoeducational نشان داد که، اگر چه او به برخی از دستاوردهای کوچک ساخته شده بود، او شکاف میان مهارت های خود را خواندن و کسانی که از هم سن و سالان خودش را بسته نشده است، با وجود بودن در آموزش و پرورش ویژه به مدت 2 سال است. توصیه تداوم در آموزش و پرورش به همراه حضور در اردوی تابستانی و متخصص در کودکان مبتلا به اختلال خواندن، و همچنین نظارت مستمر از اعتماد به نفس و صفات افسردگی گنجانده شده است.

در 1-سال پیگیری، جیسون و پدر و مادر خود را گزارش پیشرفت های قابل توجه در خواندن او، عملکرد مدرسه به طور کلی، خلق و اعتماد به نفس، که آنها را به آموزش تخصصی در اردوگاه تابستانی نسبت داده شده است. یک در یک برنامه متمرکز و صریح آموزش به مدت 1 ساعت در روز در مجموع از 70 ساعت است. جیسون توضیح داد که او آموزش داده شده است مجموعه ای از استراتژی های رمزگشایی خاص برای استفاده در یک روش سیستماتیک (“مانند یک برنامه بازی”) و به چالش پزشک به او “واقعا دشوار کلمه به خواندن است.” او نشان داد استراتژی که او برای خواندن کلمه “بدون قید و شرط” و همچنین توضیح داد: این بدان معنی است. به منظور افزایش تسلط خود را در خواندن و درک مطلب خواندن، تیم بالینی توصیه می شود استفاده از تکرار خواندن، خواندن همراه با ضبط صوتی (مشروح) نسخه از کتاب مورد علاقه خود را در استفاده از سازمان دهندگان گرافیکی برای تسهیل خواندن برای درک، و مشارکت بیشتر در فصل تابستان برنامه خواندن اردوگاه. (از حسن نیت ارائه میدهد از رزماری Tannock، دکتری)

آزمون آزمایشگاه و پاتولوژی

هیچ نشانه خاص جسمی یا اقدامات آزمایشگاهی در تشخیص اختلال خواندن مفید است. تست Psychoeducational، با این حال، در تعیین این تشخیص بسیار مهم است. تشخیص اختلال خواندن است پس از جمع آوری داده ها از آزمون هوش استاندارد و ارزیابی آموزشی موفقیت ساخته شده است. باتری تشخیصی به طور کلی شامل تست استاندارد هجی، ترکیب نوشته شده، پردازش و استفاده از دهان زبان، کپی، و قضاوت کفایت استفاده از مداد است. خرده آزمون خواندن ابیا جانسون روانی آموزشی باتری اصلاح شده و پیشرفت فردی پی بادی تست اصلاح شده در تشخیص ناتوانی خواندن مفید می باشد. ممکن است باتری غربالگری تصویری نقاشی های انسان شکل، آزمون های طبقه تصویر و تکمیل جمله باشد. ارزیابی نیز باید نظارت سیستماتیک از متغیرهای رفتاری باشد.

سیر و پیش آگهی

بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال خواندن به دست آوردن برخی از دانش زبان چاپ شده در 2 سال اول خود را در مدرسهء ابتدایی، حتی بدون کمک های درمانی است. در پایان از کلاس اول، بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال خواندن، در واقع، آموخته اند که چگونه به خواندن چند کلمه، با این حال، آن زمان یک کودک مبتلا به اختلال خواندن به کلاس سوم می رسد، نگهداری با همکلاسی های بسیار دشوار است و بدون مداخله درمانی آموزشی. در بهترین شرایط، یک کودک که در معرض خطر برای اختلال خواندن در طول سال مهد کودک و یا در اوایل کلاس اول شناخته شده است. هنگامی که بازسازی اولیه برقرار شده است، در موارد خفیف تر از آن است که دیگر لازم در پایان کلاس اول یا دوم. در موارد شدید و با توجه به الگوی کسری ها و قوت ها، بازسازی ممکن است به سالهای مدرسه متوسط ​​و بالا ادامه داده است.

تشخیص های افتراقی

اختلال خواندن در اغلب همراه با اختلالات همراه مانند اختلال زبان بیانی، اختلال نوشته شده

P.1162

بیان، و ADHD. یک مطالعه جدید نشان می دهد که کودکان با خواندن مشکلات اختلال به طور مداوم در حال حاضر با توانایی های زبانی، در حالی که کودکان مبتلا به ADHD است. کودکان مبتلا به اختلال خواندن که برای تشخیص ADHD واجد شرایط نیست، با این حال، به برخی از کسری با هم تداخل دارند در منطقه مهار شناختی به طوری که آنها به انجام impulsively در وظایف عملکرد مداوم نشان دادند. کسری بودجه در زبان رسا و تبعیض سخنرانی در اختلال خواندن می تواند به اندازه کافی شدید تشخیص اختلال زبان بیانی یا مختلط اختلال زبان بیانی پذیرای ضمانت. برخی از کودکان در این نمایشگاه از اختلاف بین نمرات هوش کلامی و عملکرد است. ویژوال کسری ادراکی در تنها در حدود 10 درصد از موارد اتفاق می افتد. اختلال خواندن باید از سندرم های عقب ماندگی ذهنی که خواندن، همراه با مهارت های دیگر متمایز است، کمتر از دستاورد مورد انتظار برای سن تقویمی کودک. آزمایش فکری کمک می کند تا برای افتراق کسری های جهانی از مشکلات خواندن مشخص تر است.

مهارت های خواندن ضعیف ناشی از تحصیل ناکافی می تواند با پیدا کردن که آیا کودکان دیگر در همان مدرسه، اجرای مشابه ضعیف خواندن در آزمون های خواندن استاندارد شناسایی شده است. شنوایی و اختلالات بینایی باید با آزمونهای غربالگری اداره می شود.

درمان

استراتژی فعلی اصلاح برای کودکان مبتلا به اختلال خواندن با دستور مستقیم از اجزای مختلف از خواندن است که تمرکز توجه کودک را به ارتباط بین صداهای گفتار و تلفظ مشخص می شود. بررسی های اخیر اثر مطالعه کلمه خاص با عمل خواندن متن یا کلمه تدریس خصوصی در مطالعه در دانش آموزان کلاس اول که در پایین ترین چارک را برای مهارت در خواندن به ثمر رساند نشان داد که دانش آموزان در معرض به هر کدام از دستورات بالا عملکرد بهتری نسبت به کسانی که تنها به کلاس درس است. بهبود در اندازه گیری دقت و صحت خواندن، درک مطلب، خواندن بهره وری، خواندن گذشت روانی، و املایی مشاهده شد. بسیاری از برنامه های بازسازی موثر با آموزش کودک را به ارتباط دقیق بین حروف و صدا آغاز خواهد شد. این رویکرد بر اساس اجماع در حال حاضر که در اکثر موارد، کسری بودجه اصلی در اختلالات خواندن مربوط به مشکل به رسمیت شناختن و به یاد آوردن ارتباط بین حروف و صداها. پس از تسلط انجمن های فردی نامه صدا شده اند، بازسازی می تواند به اجزاء بزرگتر از خواندن به عنوان هجا و واژه ها را مورد هدف قرار. تمرکز دقیق هر برنامه خواندن تنها می تواند پس از ارزیابی دقیق از کسری ها و ضعف های خاص یک کودک در تعیین می شود. راهبرد مقابلهای مثبت عبارتند از گروه های کوچک و خواندن و ساختار که ارائه به توجه فردی و آن را آسان تر برای کودک تا کمک بخواهد.

کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات خواندن به برنامه آموزشی فردی (IEP) ارائه شده توسط سیستم مدارس دولتی برخوردار شوند. با این حال، برای دانش آموزان دبیرستانی با اختلالات خواندن مداوم و مشکلات مداوم با رمزگشایی و شناسایی کار، خدمات IEP ممکن است به اندازه کافی برای اصلاح مشکلات خود را. یک مطالعه اخیر از دانش آموزان با اختلالات خواندن در 54 مدرسه نشان داد که در سطح دبیرستان، اهداف خاص به اندازه کافی نه تنها از طریق بازسازی مدرسه ملاقات کرد. این احتمال وجود دارد که دانش آموزان با تداوم مشکلات خواندن ممکن است به نفع بیشتری از اصلاح خواندن منحصر به فرد داشته باشند.

خواندن برنامه های آموزش از قبیل Gillingham Orton و مستقیم سیستم آموزشی برای آموزش و بازسازی (DISTAR) روش با تمرکز بر روی نامه های فردی و تلفن های موبایل، پیش به تسلط از واحدهای آوایی ساده شروع شده و سپس ترکیب این واحد را به کلمات و جملات است. بنابراین، اگر به بچه ها آموزش مقابله با graphemes، آنها را به خواندن. دیگر برنامه های بازسازی، خواندن مانند برنامه Merill، و همکاران تحقیقاتی و پژوهشی، شرکت (SRA) برنامه پایه خواندن، با معرفی کلمات کل آغاز و پس از آن تدریس به کودکان چگونه به آنها شکستن و تشخیص صداها هجا ها و نامه فرد در کلمه. یکی دیگر از روش می آموزد کودکان مبتلا به اختلالات خواندن برای تشخیص کلمات کل از طریق استفاده از وسایل بصری و روند صدایی از دور می زند. یکی از برنامه از جمله برنامه خواندن پل نامیده می شود. روش Fernald با استفاده از یک رویکرد multisensory است که ترکیبی از آموزش کلمات کل با روش ردیابی به طوری که کودک تحریک جنبشی است در حالی که یادگیری خواندن کلمات.

همانطور که در رواندرمانی، رابطه درمانگر و بیمار به نتیجه درمان موفق در درمان آموزشی درمانی مهم است. کودکان باید در کلاس به عنوان حد امکان نزدیک به خود را در سطح اجتماعی کارکردی و با توجه به کار درمانی ویژه در خواندن قرار می گیرد. همزمان مشکلات عاطفی و رفتاری را باید با استفاده مناسب رواندرمانی درمان شده است. مشاوره والدین نیز ممکن است کمک کننده باشند. تقریبا 75 درصد از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری را می توان از نمونه مقایسه با اقدامات پایین تر از شایستگی های اجتماعی از یکدیگر افتراق داد. مهم است، بنابراین، شامل بهبود مهارت های اجتماعی به عنوان یک بخش درمانی یک برنامه درمانی برای کودکان مبتلا به اختلالات خواندن.

ریاضیات اختلال

کودکان مبتلا به اختلال ریاضیات، اشکال در یادگیری و به خاطر سپردن اعداد، می تواند اطلاعات اساسی در مورد اعداد را به یاد داشته باشید و آهسته و نادرست در محاسبات است. دستاورد ضعیف در چهار گروه مهارت در اختلال ریاضیات شناسایی شده اند: مهارت های زبانی (کسانی که مربوط به درک روابط ریاضی و تبدیل مشکلات نوشته شده است را به نمادهای ریاضی)، مهارت های ادراکی (توانایی تشخیص و درک نمادها و خوشه ها به ترتیب شماره)، ریاضی مهارت (علاوه بر این پایه، تفریق، ضرب، تقسیم، و توالی زیر از عملیات اساسی)، و مهارت های توجه (کپی کردن ارقام صحیح و رعایت صحیح نمادهای عملیاتی). انواع شرایط در طول سال ها، از جمله dyscalculia، اختلال مادرزادی حساب، acalculia، Gerstmann سندرم و اختلال حساب توسعه استفاده شده است به معنی مشکلات موجود در اختلال ریاضیات.

ریاضیات اختلال می تواند در انزوا و یا در ارتباط با زبان و اختلالات خواندن رخ می دهد. تشخیص اختلال ریاضیات از کسری بودجه در مهارت های ریاضی انتظار می رود ظرفیت فکری کودک و سطح آموزشی، استاندارد، آزمون به صورت جداگانه اداره اندازه گیری تشکیل شده است. این عدم توانایی ریاضی انتظار می رود باید با عملکرد مدرسه یا فعالیت های زندگی روزمره تداخل و مشکلات باید از اختلال در ارتباط با هر گونه کسری موجود عصبی یا حسی تجاوز.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

ریاضیات اختلال تنها تخمین زده می شود در حدود 1 درصد از کودکان در سن مدرسه است که حدود 1 از هر رخ می دهد

P.1163

5 کودکان مبتلا به اختلال در یادگیری. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده اند که تا 6 درصد از کودکان در سن مدرسه برخی از مشکل با ریاضیات است. اختلال در ریاضیات ممکن است با فرکانس بیشتری در دختران رخ می دهد. مطالعات بسیاری از اختلالات در یادگیری در کودکان، چندین گروه بندی اختلالات همراه به جای جدا کردن آنها را به اختلالات فردی، که مشکل تر میکند برای تعیین میزان شیوع دقیق اختلال ریاضیات است.

همبودی

اختلال در ریاضیات است که معمولا همراه با اختلال خواندن و اختلال در بیان کتبی است. کودکان مبتلا به اختلال ریاضیات نیز ممکن است در معرض خطر بیشتری برای اختلال زبان بیانی، مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی، اختلال هماهنگی رشدی باشد.

علت

ریاضیات اختلال با سایر اختلالات یادگیری، احتمالا حداقل تا حدی ناشی از عوامل ژنتیکی است. نظریه اولیه نقایص عصبی در نیمکره راست مغز پیشنهاد کرد، به ویژه در مناطق لوب اکسیپیتال. این مناطق مسئول برای پردازش محرکهای بصری فضایی که به نوبه خود، مسئول مهارت های ریاضی است. این تئوری، با این حال، دریافت کرده است پشتیبانی کمی در مطالعات بعدی عصبی است.

در حال حاضر، به علت به چند، به طوری که maturational، شناختی، عاطفی، آموزشی و اجتماعی و اقتصادی عوامل در درجات مختلف و ترکیب ریاضیات اختلال است. در مقایسه با خواندن، توانایی های ریاضی به نظر می رسد بیشتر در مورد مقدار و کیفیت آموزش به وابسته.

تشخیص

تشخیص اختلال ریاضیات ساخته شده است زمانی که مهارت های کودک را در ریاضیات سقوط میزان قابل توجهی کمتر از آن چه برای سن آن کودک، توانایی فکری، و آموزش و پرورش انتظار می رود. بسیاری از مهارت های مختلف برای ریاضیات مهارت مورد نیاز است. این خدمات عبارتند از مهارت های زبانی، مهارتهای مفهومی، و مهارت های محاسباتی. مهارت های زبانی شامل بودن قادر به درک روابط ریاضی، درک مشکلات کلمه و ترجمه آنها را به روند مناسب ریاضی. مهارت های مفهومی شامل به رسمیت شناختن از نمادهای ریاضی و قادر به استفاده از علائم ریاضی به درستی. مهارت های محاسباتی عبارتند از: توانایی به خط اعداد صحیح و به دنبال “قوانین” عملیات ریاضی است. تشخیص قطعی می توان تنها پس از یک کودک آزمون ریاضی به صورت جداگانه اداره استاندارد و نمرات به طور قابل توجهی پایین تر از سطح انتظار می رود در نظر تعلیم و تربیت کودک و ظرفیت های فکری به عنوان یک آزمون هوش استاندارد اندازه گیری طول می کشد. اختلال فراگیر رشد و عقب ماندگی ذهنی نیز باید قبل از تایید تشخیص اختلال ریاضیات اداره می شود. معیارهای تشخیصی DSM-IV-TR اختلال ریاضیات در جدول 39-2 داده شده است.

ویژگی های بالینی

ویژگی های مشترک از اختلال ریاضیات عبارتند از: مشکل با اجزای مختلف ریاضیات مانند یادگیری اسامی تعداد، به یاد نشانه هایی برای جمع و تفریق، یادگیری جدول ضرب، ترجمه کلمه مورد نظر را محاسبات و انجام محاسبات در سرعت مورد انتظار است. اکثر کودکان مبتلا به اختلال ریاضیات را می توان در کلاس های دوم و سوم در مدرسه ابتدایی تشخیص داده شده است. کودک مبتلا به اختلال در ریاضیات به طور کلی دارای مشکلات قابل توجهی با مفاهیم، ​​مانند شمارش و اضافه کردن حتی اعداد یک رقمی، در مقایسه با همکلاسی های هم سن و سال است. در طول 2 یا 3 سال اول مدرسه ابتدایی، یک کودک مبتلا به اختلال ریاضیات در ریاضیات ممکن است با تکیه بر حافظه صدای موج. اما به زودی، به عنوان ریاضیات مشکلات نیاز به تبعیض و دستکاری روابط فضایی و عددی، یک کودک مبتلا به اختلال ریاضیات غرق.

جدول 39-2 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای ریاضیات اختلال

توانایی های ریاضی، آزمون به صورت جداگانه اداره استاندارد اندازه گیری، قابل ملاحظه ای در زیر است که سن تقویمی، هوش اندازه گیری شده، و آموزش متناسب با سن با توجه به انتظار.

اختلال در معیار قابل توجهی با پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره است که نیاز به توانایی ریاضی تداخل.

اگر کسری حسی وجود داشته باشد، مشکلات در توانایی ریاضی بیش از آن که معمولا با آن همراه هستند.

برنامه نویسی توجه: اگر پزشکی به طور کلی (به عنوان مثال، عصبی) بیماری یا اختلال عملکرد حسی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

مشکل تسلط بر سیستم های اصلی و ترتیبی انجام عملیات های ریاضی مشکل و مشکل تجسم خوشه ای از اشیاء به عنوان گروه اشکال در یادگیری به حساب معناداری: برخی از محققان، اختلال در ریاضیات را به زیر مجموعه طبقه بندی شده است. کودکان مبتلا به این اختلال ممکن است مشکل به ارتباط نمادهای بصری و شنوایی، درک حفاظت از کمیت، به یاد آوردن توالی مراحل حساب و انتخاب اصول برای فعالیت های حل مشکل را داشته باشد. کودکان با این مشکلات در اصل به شنوایی خوب و توانایی های کلامی.

ریاضیات اختلال اغلب با اختلالات دیگر موثر در خواندن، نوشتن رسا، هماهنگی، و زبان رسا و پذیرای بیفتد. مشکلات املایی، کسری بودجه را در حافظه و توجه، و مشکلات عاطفی و یا رفتاری ممکن است وجود داشته باشد. جوان درجه مدرسه کودکان اغلب برای نخستین بار سایر اختلالات در یادگیری و نشان می دهد باید برای اختلال در ریاضیات بررسی است. کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است با اختلال ریاضیات با هوش طبیعی به طور کلی داشته باشد.

رابطه بین اختلال در ریاضیات و ارتباط و اختلالات در یادگیری مشخص نیست. اگر چه کودکان مبتلا به اختلال زبان مختلط پذیرای رسا و اختلال زبان بیانی، اختلال ریاضیات لزوما نمی شود، شرایط در اغلب موارد، همزیستی، چرا آنها را با اختلال در هر دو رمز گشایی و فرآیندهای پشتیبانی می کند.

KR، یک دختر 8 ساله بود، برای ارزیابی از مشکلات روزافزون در توجه، رفتار و یادگیری، که برای اولین بار در مهد کودک مورد توجه قرار گرفتند به آن اشاره شد اما در حال حاضر باعث مشکل در منزل و مدرسه است. در زمان این ارزیابی اول، او را در کلاس سوم به طور منظم در یک مدرسه محلی عمومی که او شرکت کرده بود از آنجا که نیمه راه را از طریق درجه 1، که خانواده به این منطقه نقل مکان کرده بود وارد شد.

مصاحبه بالینی با پدر و مادر او یک حاملگی طبیعی را نشان داد، اما اشاره کرد که او تا حدی کند شده بود به صحبت کنید (به عنوان مثال، کلمات برای اولین بار در حدود 20 ماه سن و جملات کوتاه در حدود 3 سال سن)، اما در غیر این صورت به حال نگرانی های عمده توسعه تا مهد کودک، معلم، نگرانی در مورد بی توجهی KR و مشکل به دنبال دستورالعمل و تسلط بر مفاهیم عدد پایه (به عنوان مثال، شمارش نادرست از مجموعه ای از اشیاء) مطرح کرده بود. گفتار و زبان، و شنیدن ارزیابی تکمیل در پایان مهد کودک نشان داد پذیرا و بیانی مشکلات خفیف زبانی که مداخله خاص حکم نیست. گزارش مدرسه را از درجه 1 اشاره کرد نگرانی های مداوم در مورد بی توجهی، برخی از اشکال در یادگیری خواندن، مشکل تسلط بر حقایق ریاضی ساده، و “اشتباه بی دقت در کپی کردن شماره ها از هیئت مدیره و انجام جمع و تفریق است.” این مشکلات را از طریق درجه 2 ادامه داشت، با وجود برخی از تسهیلات در مدرسه (به عنوان مثال، حرکت صندلی KR نزدیک به معلم و به یک دانشجوی آکادمیک قوی) و تغییرات (به عنوان مثال، ارائه ورق های چاپ شده از مسائل ریاضی را کاهش می دهد کپی کردن خطاها و کاهش در تعداد از مشکلات اختصاص داده). پدر و مادر او نیز با از دست دادن کارها سابقه 3 سال و مشکلات جاری گزارش شده است، twirling مو و جزئی با هر چیزی در چشم او، اشکال در تمرکز بر روی بازی ها و مدرسه، و فراموشی را به یادداشت ها و از مدرسه. والدین همچنین گزارش شده که خواهر و برادر بزرگتر (زن) در ریاضیات نیز ضعیف بود و افزود: این دیدگاه، “اما من حدس می زنم که نسبتا شایع در میان دختران است.” ارزیابی روانشناسی شامل مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان-III، ارزیابی بالینی مبانی زبان IV، آزمون جامع پردازش واجی، و ابیا جانسون Psychoeducational باتری-III. نتایج نشان داد هوش به طور متوسط، با عملکرد نسبتا ضعیف تر در آزمون های سازمان ادراکی، آگاهی واج شناختی ضعیف، مشکلات تحت بالینی در زبان پذیرا و بیانی، و مطالعه و توانایی های ریاضی که پایین تر از سطح کلاس بود. پدر و مادر و معلم رأی در پرسشنامه رفتار استاندارد (امتیاز Conners صورت فلس-) بالاتر از آستانه بالینی برای بی توجهی DSM-IV بودند.

تیم بالینی با فرموله تشخیص ADHD، نوع، عمدتا بی توجه و اختلال خواندن، بر اساس تاریخ توسعه، تصویر بالینی و ارزیابی استاندارد شده است. او معیار برای اختلال های ارتباطی را برآورده نمی کنند، و آن که مشکلات حساب خود را به احتمال زیاد با اختلال خواندن و اختلال در ارتباط بودند این باورند. توصیه ها شامل موارد زیر است: psychoeducation (به عمدتا bibliotherapy (ADHD) و اختلال خواندن)، مداخله های خاص برای خواندن و درمان از بی توجهی مشخص شده با دارو psychostimulant.

در 1-سال پیگیری، KR و پدر و مادر خود را کاهش بارز عدم توجه او است، اما مشکلات جاری را با خواندن و ریاضیات، هر چند او آغاز شده بود به خواندن “کتاب فصل” با معلم آموزش و پرورش ویژه ای فراهم بود که در گروه های کوچک آموزش چند بار در هفته. یکی دیگر از انتصاب پیگیری، توصیه می شود بود، اما تغییرات دیگری در درمان ساخته شد. دو سال بعد، زمانی که KR از سن 11 سال بود، پدر و مادر او به نام «بازنگری فوری” به دلیل از خانه و افزایش مشکلات مدرسه. ارزیابی بالینی ADHD تداوم، نوع بی توجه بود که پاسخ خوبی به درمان محرک و خواندن آهسته اما دقیق البته با درک ضعیف اما مشکلات مشخص شده با ریاضیات را نشان داد. پدر و مادر که KR دروغ گفتن در مورد مشق شب ریاضیات آغاز شده بود و یا برای انجام آن سرباز زد، از کلاس ریاضی دو بار در 3 ماه گذشته به دلیل رفتار متضاد به حالت تعلیق، و ریاضی کلاس ششم را شکست خورده بود. KR اذعان disliking و نگرانی در مورد ریاضی: “هر زمان که معلم شروع به پرسش ها درخواست و به نظر می رسد در راهنمای مسیرم قرار دادم، ذهنم تنها می رود خالی و من مرتب کردن بر اساس از لرزان، آن است خیلی بد در آزمون که من باید به ترک کلاس به خودم را دریافت کنید با هم احساس می کنم.” در این مرحله، تیم بالینی تشخیص فرموله شده به شرح زیر است: ADHD، نوع بی توجه، اختلال خواندن، اختلال در ریاضیات، و همچنین اشاره کرد مشخص شده اضطراب ریاضی. توصیه هایی برای بازسازی خاص آموزشی برای ریاضیات گسترش شد. در پیگیری، KR که معلم منابع او را آموخته بود و برخی از استراتژی های مفید برای مقابله با اضطراب خود را در مورد ریاضیات، و همچنین روش های طبقه بندی مشکلات کلمه و افتراق اطلاعات حیاتی از اطلاعات بی ربط است. در دسترس بودن طولانی از چندین فرمولاسیون دارو محرک اجازه تغییر از استاندارد به طولانی اثر محرک، که از نگرانی KR در مورد دوز ظهر و مشکلات خود را در تمرکز بر روی مشق شب بعد از مدرسه برای رفتن به دفتر مدرسه خطاب. (از حسن نیت ارائه میدهد از رزماری Tannock، دکتری)

P.1164

 

آزمون آزمایشگاه و پاتولوژی

هیچ نشانه و یا نشانه های فیزیکی نشان می دهد، اختلال در ریاضیات، تست های آموزشی و اندازه گیری استاندارد عملکرد عقلانی برای این تشخیص لازم است. تست Keymath حسابی تشخیصی اندازه گیری مناطق مختلفی از ریاضیات، از جمله دانش از محتوای ریاضی، تابع، و محاسبات است. برای ارزیابی توانایی در ریاضیات از کودکان در کلاس از شماره 1 تا 6 آن استفاده می شود.

سیر و پیش آگهی

کودک مبتلا به یک اختلال ریاضی معمولا می تواند با سن 8 سال (کلاس سوم) شناخته شده است. در برخی از کودکان، اختلال آشکار است اوایل تا 6 سال (کلاس اول) و در برخی دیگر، آن را نمی ممکن است آشکار تا سن 10 (کلاس پنجم) و یا بعد. داده های خیلی کم در حال حاضر در دسترس از مطالعات طولی پیش بینی الگوهای روشنی از رشد و پیشرفت تحصیلی کودکان طبقه بندی شده به عنوان اختلال ریاضیات در کلاس های اولیه مدرسه. از سوی دیگر، کودکان مبتلا به یک اختلال متوسط ​​و ریاضیات که مداخلهای دریافت نکردند ممکن است عوارض، از جمله مشکلات ادامه دانشگاهی، شرم، فقیر تصور از خود، سرخوردگی و افسردگی داشته باشد. این عوارض می تواند منجر به بی میلی به حضور در مدرسه، پرسه زنی، و ناامیدی نهایی در مورد موفقیت تحصیلی.

تشخیص های افتراقی

اختلال در ریاضیات باید از علل جهانی از اختلال در عملکرد به عنوان سندرم عقب ماندگی ذهنی متمایز است. مشکلات حسابی در عقب ماندگی ذهنی با اختلال عمومی در کارکرد کلی فکری همراه است. در موارد غیر معمول از عقب ماندگی ذهنی خفیف، مهارت های ریاضی ممکن است به میزان قابل توجهی پایین تر از سطح مورد انتظار بر اساس تعلیم و تربیت فرد و سطح کم توانی ذهنی می شود. در چنین مواردی، تشخیص اضافی اختلال ریاضیات باید ساخته شده است. درمان مشکلات محاسباتی به خصوص می تواند شانس کودک برای اشتغال در بزرگسالی کمک کند. تحصیل ناکافی اغلب می تواند عملکرد حساب یک کودک فقیر در آزمون استاندارد ریاضی تاثیر می گذارد. انجام اختلال ADHD می تواند با اختلال در ریاضیات و در این موارد رخ می دهد، هر دو تشخیص باید ساخته شده است.

P.1165

 

درمان

ریاضیات مشکلات برای کودکان نشان داده نشده است به اختلال در طول زمان پایدار باشد، در نتیجه، مداخله زودرس ممکن است به مهارت های بهبود یافته در محاسبات اولیه منجر شود. وجود اختلال خواندن همراه با مشکلات ریاضیات مانع پیشرفت، هنوز کودکان به بازسازی در مدارس در صبح زود کلاس پاسخگو هستند. برای کودکان در اوایل در مهد، نشانه ای از اختلال ریاضیات و نیاز به مداخله شامل عدم تسلط در علم است که رقمی در یک جفت بزرگتر است، شمارش توانایی، شناخت اعداد، حافظه کاری و فقیر برای اعداد، مانند مشکل با معکوس طول رقمی. در حال حاضر، موثرترین درمان برای اختلال در ریاضیات، ترکیب ریاضیات آموزش مفاهیم با تمرین مداوم در حل مسائل ریاضی است. کارت های فلش، workbooks و بازی های رایانه ای می تواند مناسب رشد و ترقی را از این درمان است. گزارش های اخیر نشان می دهد که آموزش ریاضیات است به هنگام تمرکز بر روی حل مسئله فعالیت ها، از جمله مشکلات کلمه، به جای محاسبه تنها. MATH پروژه، چند رسانه ای برنامه های آموزشی خود و یا گروه های آموزشی در خدمت آموزش، برای برخی از کودکان مبتلا به اختلال ریاضیات موفق بوده است. برنامه های کامپیوتری می تواند مفید باشد و می تواند انطباق با تلاش های بازسازی را افزایش می دهد.

کسری مهارت های اجتماعی می تواند به تردید یک کودک در درخواست کمک، به طوری که یک کودک شناسایی شده با یک اختلال ریاضیات، ممکن است از به دست آوردن مهارت های حل مسئله مثبت در عرصه های اجتماعی و همچنین در ریاضیات، بهره مند گردند.

اختلال در بیان نوشته شده

نوشته شده بیان پیچیده ترین مهارت است که برای انتقال درک از زبان و برای ابراز افکار و ایده های به دست آمده است. مهارت های نوشتن به شدت در ارتباط با خواندن بسیاری از کودکان، برای برخی از کودکان، با این حال، خواندن درک مطلب ممکن پیش افتادن از توانایی خود را برای بیان افکار پیچیده است. نوشته شده بیان در برخی موارد یک شاخص حساس زیرکانه تر است، هر چند خدشه دار، کسری در استفاده از زبان است که به طور معمول خواندن استاندارد شده و آزمون زبان تشخیص داده نشده است.

اختلال در بیان کتبی با نوشتن مهارت است که به میزان قابل توجهی پایین تر از سطح مورد انتظار برای سن کودک و ظرفیت های فکری هستند، مشخص می شود. این مشکلات را مختل عملکرد تحصیلی کودک و نوشتن در زندگی روزمره است. اجزای بسیاری از نوشتن اختلال عبارتند از هجی فقیر، خطاهای موجود در دستور زبان و نقطه گذاری، و خط فقیر است. اشتباهات املایی در میان شایع ترین مشکلات برای یک کودک مبتلا به اختلال نوشتن هستند. غلط املایی اغلب خطاهای آوایی است که، املا غلط است که برای تلفن های موبایل مثل املای درست است. نمونه هایی از انواع شایع از اشتباهات املایی برای تلفن، یا beleeve برای باور تبادل نظر شده است.

از لحاظ تاریخی، dysgraphia (به عنوان مثال، مهارتهای نوشتاری ضعیف) به یک شکل از اختلال خواندن در نظر گرفته شد، با این حال، شواهد نشان می دهد که اختلال در بیان کتبی می تواند به خودی خود اتفاق می افتد. شرایط یک بار مورد استفاده برای توصیف ناتوانی نوشتن عبارتند از نارساخوانی اختلال تلفظ و هجی. معلولیت نوشتن اغلب با سایر اختلالات یادگیری همراه است، اما آنها ممکن است تشخیص داده شود بعد به دلیل نوشتن رسا بعد از زبان و خواندن به دست آورد.

علاوه بر این به یک اختلال به اختلال در بیان کتبی DSM-IV-TR، 10 تجدید نظر از طبقه بندی بین المللی آماری بیماری ها و مشکلات مرتبط با سلامت (ICD-10) شامل جداگانه اختلال املا خاص است.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

شیوع اختلال عبارت نوشته شده است به تنهایی نمی مورد مطالعه قرار گرفته شده است، اما با اختلال خواندن، آن را تخمین زده می شود که در حدود 4 درصد از کودکان در سن مدرسه رخ می دهد. نسبت جنسیتی در اختلال نوشتن است اعتقاد بر این است که اختلال خواندن مشابه، که در حدود سه بار به عنوان بسیاری از پسران اتفاق می افتد. اختلال در بیان نوشته شده اغلب رخ می دهد همراه با اختلال خواندن است، اما نه همیشه.

همبودی

کودکان با اختلال نوشتن در معرض خطر بالاتری برای انواع اختلالات یادگیری و زبان، از جمله اختلال خواندن، اختلال در ریاضیات، و اختلالات زبانی رسا و پذیرا هستند. ADHD با فرکانس بیشتر در کودکان با اختلال نوشتن در مقایسه با جمعیت عمومی رخ می دهد. در نهایت، کودکان با اختلال نوشتن بر این باورند که در معرض خطر بالاتری برای مشکلات مهارت های اجتماعی، و برخی به توسعه اعتماد به نفس و علایم افسردگی ضعیف است.

علت

علل اختلالات نوشتن باشد شبیه به کسانی که از اختلال خواندن، است که کسری بودجه در استفاده از اجزای زبان مربوط به تلفن های موبایل نامه. این احتمال وجود دارد که عوامل ژنتیکی قابل توجهی در توسعه اختلال نوشتن. نوشتن مشکلات اغلب با اختلالات زبان که در آن یک کودک داده شده ممکن است به درک قواعد دستور زبان، پیدا کردن کلمات و بیان ایده ها به وضوح مشکل همراه است. با توجه به یک فرضیه، اختلال بیان نوشتاری ممکن است منجر به از اثرات ترکیبی از یک یا بیشتر از موارد زیر است: اختلال زبان بیانی، مخلوط پذیرای اختلال زبان بیانی، اختلال خواندن و. استعداد ارثی به این اختلال توسط یافته که بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال بیان نوشتاری دارای بستگان درجه اول مبتلا به این اختلال است. کودکان با دهانه توجه محدود و سطح بالایی از حواسپرتی ممکن است به نوشتن یک کار دشوار است.

تشخیص

تشخیص اختلال بیان نوشتاری بر اساس عملکرد ضعیف کودکان در آهنگسازی متن نوشته شده، از جمله دستخط و توانایی اختلال در طلسم و به جای کلمات پی در پی احکام منسجم، در مقایسه با بسیاری از کودکان دیگر هم سن و توانایی های فکری است. علاوه بر به غلط املایی، یک کودک مبتلا به اختلال نوشتن ممکن است جدی، اشتباهات گرامری از قبیل استفاده از زمانها نادرست، فراموش کردن کلمات در جمله، و قرار دادن کلمات را در جهت اشتباه را داشته باشد. نقطه گذاری ممکن است نادرست باشد و فرزند، ممکن است توانایی فقیر به خاطر داشته باشید که کلمات با حروف بزرگ شروع. دست خط ضعیف نیز ممکن است به اختلال نوشتن، از جمله نامه که خوانا نیست، نامه معکوس، و ترکیبی از حروف کوچک سرمایه و در یک کلمه داده شده است. ویژگی های دیگر اختلالات نوشتن عبارتند از سازمان ضعیف از داستان های نوشته شده، که فاقد عناصر حیاتی مانند “که در آن”، “هنگام” و “که” و یا بیان روشنی از طرح.

P.1166

 

ویژگی های بالینی

کودکان مبتلا به اختلال بیان نوشتاری، مشکلات اولیه در مدرسهء ابتدایی در تلفظ کلمات و بیان افکار خود را با توجه به هنجارهای دستوری متناسب با سن است. جملات گفتاری و نوشتاری آنها حاوی تعداد زیادی اشتباهات دستوری و سازمان پاراگراف فقیر است. در طی و بعد از کلاس دوم، این کودکان معمولا خطاهای گرامری ساده را در نوشتن یک جمله کوتاه. به عنوان مثال، رغم یادآوری ثابت، آنها اغلب قادر به سرمایه گذاری حرف اول کلمه برای اولین بار در یک جمله و برای پایان دادن به حکم با یک دوره است. ویژگی های مشترک از اختلال در بیان کتبی هجی خطاها، اشتباهات دستوری، اشتباهات نقطه گذاری، سازمان پاراگراف فقیر، و دست خط فقیر.

از آنجا که با بزرگتر شدن و پیشرفت را به کلاس های بالاتر در مدرسه، بچه ها صحبت کرده و نوشته شده حکم آشکارا بدوی، عجیب و غریب، و پایین تر از آنچه که انتظار می رود دانش آموزان در سطح کلاس خود را می شوند. انتخاب کلمه آنها اشتباه و نامناسب است؛ پاراگراف خود را منحل و در دنباله مناسب نیست و به درستی املا می شود به طور فزاینده ای دشوار به عنوان فرهنگ لغت خود را بزرگتر و انتزاعی تر می شود. ویژگی های همراه اختلال بیان نوشتاری عبارتند از: امتناع و یا بی میلی به رفتن به مدرسه و انجام مشق شب نوشته شده است، عملکرد ضعیف تحصیلی در مناطق دیگر (به عنوان مثال، ریاضیات)، اجتناب از کلی کار مدرسه، پرسه زنی، کمبود توجه و اختلال سلوک اختصاص داده است.

بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال بیان نوشتاری به دلیل احساس نارسایی و شکست در عملکرد تحصیلی آنها را نا امید و عصبانی می شوند. در موارد شدید، اختلالات افسردگی می تواند از یک حس رو به رشد از انزوا، بیگانگی و ناامیدی منجر شود. جوانان مبتلا به اختلال بیان نوشته شده که به مداخله درمانی دریافت ادامه به مشکلات در سازگاری اجتماعی که شامل مهارت های نوشتن و احساس بی کفایتی، حقارت، انزوا، و بیگانگی است. حتی برخی از آنان برای جلوگیری از نوشتن یک نامه یا یک کارت تبریک ساده برای ترس از افشای بی کفایتی خود را به نوشتن را امتحان کنید.

کول، یک پسر 11 ساله، برای ارزیابی از افزایش مشکلات در مدرسه در طول 2 سال گذشته، از جمله شکست سازگار برای تکمیل مدرسه و مشق شب اختصاص داده، برخی از عدم توجه و مقابله با رفتار، و الگوی نمرات رو به وخامت و نمرات آزمون اشاره شد است. در زمان ارزیابی کرد، در کلاس پنجم به طور منظم در مدارس دولتی، که او در آن شرکت کرده بود از درجه 1 ثبت نام شد.

مصاحبه بالینی با پدر و مادر نشان داد که کول یک برادر دوقلو (monozygotic) شد و در مدت پس از بارداری عادی به دنیا آمد. برادر او دارای سابقه ای از مشکلات زبان که او دریافت کرد گفتار و زبان درمان در سنین قبل از مدرسه و خواندن درمانی در مدارس ابتدایی است. کول هر گونه مشکل در گفتار یا توسعه زبان به نمایش گذاشته بود، با توجه به گزارش پدر و مادر و نمرات آزمون های استاندارد شده از زبان شفاهی که در سال های پیش دبستانی اداره می. گزارش های فعلی و قبلی مدرسه خود را نشان می دهد که هر چند کول در بحث های کلاس شرکت کردند و تا به حال بدون مشکل در خواندن و یا محاسبات ریاضی، نوشته شده است کار خود را تا کنون پایین تر از سطح کلاس بود که او در معرض خطر برای شکست سال جاری بود. در طول 2 سال گذشته، معلمان، افزایش نگرانی ها در مورد عدم تمایل یا عدم برای تکمیل کار نوشته شده است، شکست را به دست مشق شب کول، خیال بافی و بی قراری در کلاس، کلاس پرش، و برخی از رفتار جسور ابراز کرده است. کول اعتراف به افزایش بیزاری از مدرسه و پیدا کردن و نوشتن به یک فعالیت بسیار خسته کننده است. او توضیح داد که او تا به حال تعداد زیادی از ایده ها و آن مدرسه می باشد بیشتر سرگرم کننده است اگر معلم به سادگی خواهد اجازه می دهد او را به ایده های او صحبت کنید، به جای نوشتن همه چیز (“این که نوشتن، نوشتن تمام روز طولانی و حتی ریاضی و علوم. من می دانم چگونه می توانم در مشکلات و آزمایش است، اما من نفرت نیاز به نوشتن آن را تمام پایین ذهن خالی می رود. “). او همچنین به کلاس پرش پذیرفته است، اما تنها زمانی که او می دانست که او را به انجام بسیاری از کارهای نوشتاری (“خوب، او [معلم] است که همیشه در من، به من گفتن که من تنبل و انجام نداده به اندازه کافی، و نوشته های من بی رحم است. او سلنجس کار من به من به انجام این کار را دوباره و دوباره، به من می دهد بازداشت، و زمانی که من سعی می کنم به توضیح او به من می گوید، من بد رفتار و برخورد بنابراین چرا باید من به کلاس؟ “). هر دو کول و پدر و مادر خود را که در طول سال گذشته، او به نمایش گذاشته عزت نفس پایین، با افزایش سرخوردگی و عدم انجام دهید، مشق شب، و در چند قسمت کوتاه از خلق افسرده است.

تست شده توسط یک روانشناس بالینی که نشان داد به طور متوسط ​​به طور متوسط ​​نمرات بالا در مقیاس کلامی و عملکرد مقیاس هوش وکسلر برای کودکان-III و به طور متوسط ​​در نمرات خرده آزمون خواندن و حساب از دستیابی دامنه گسترده تست 3 (WRAT-3). با این حال، نمرات آزمونهای WRAT-3 هجی زیر صدک 9 بود که به طور قابل توجهی زیر انتظار برای سن و توانایی بودند. سؤال از اشتباهات املایی خود را نشان داد که اگر چه هجی او بود به طور معمول phonologically دقیق (به عنوان مثال، می تواند موجه تلفظ می شود مانند کلمه مورد نظر صدا)، آن را غیر قابل قبول orthographically بود که او با استفاده از توالی حروف است که آیا شبیه خط انگلیسی، بدون در نظر گرفتن تلفظ (به عنوان مثال، “خانه” را به عنوان “howssis”، “تلفن های fones” به عنوان نوشته شده است “نوشته شده بود”، و “egszakt دقیق” “را به عنوان نوشته شده بود”). شواهد بیشتر از مهارت های فقیر املایی در پایان رسیده کار انتخاب املایی، که مورد نیاز او را به دایره واقعی کلمه در یک جفت از کلمات چاپ شده است که به تلفظ مشابه (کد) همان واج، اما املای متفاوت (املایی کد متفاوت، به عنوان مثال نشان داده شد، sammon و ماهی آزاد). علاوه بر این، عملکرد خود را زیر سن و نمره در آزمون استاندارد بیان کتبی (TOWL-3)، و همچنین در مختصر (5 دقیقه) ارزیابی رسمی از نسل توضیحی متن بر روی موضوع مورد علاقه (به عنوان مثال، مقاله روزنامه در اخیر رویداد های ورزشی). او در طول فعالیت 5-دقیقه نوشتن، اغلب از پنجره خیره، به تغییر مواضع و برای جویدن مداد خود، برای گرفتن مداد خود را به تیز و آه وقتی که او مداد به کاغذ قرار داده بود، و به نوشتن مشاهده شد به آرامی و با تلاش بی وقفه. وی در پایان از 5 دقیقه، سه جمله کوتاه بدون هر نقطه گذاری و حروف بزرگ که به سختی روشن شد، که شامل چندین غلط املایی و اشتباهات گرامری را تولید کرده است، و این معنایی لینک نشده است. در مقابل، بعد از آن در ارزیابی، او توصیف این رویداد ورزشی با جزئیات و شور و شوق. ارزیابی گفتار و زبان نشان داد به طور متوسط ​​در نمرات آزمون های استاندارد زبان شفاهی (ارزیابی کلینیکی اصول زبان-IV)، اما او به حذف صدا یا هجا در یک کلمه های multisyllabic در یک آزمایش تکرار nonword و، یافت شده است که نسبت به آن حساس باشند مورد توجه قرار گرفت به ملایم اختلالات زبان باقی مانده و اختلالات زبان نوشته شده است.

تیم بالینی فرموله تشخیص اختلال عبارت نوشته شده است، بر اساس تصویر بالینی از ناتوانی این پسر را به نوشتن متن نوشته شده، املا ضعیف، و اشتباهات گرامری در غیاب کم هوش، خواندن اختلال در ریاضیات، یا تاریخ، و یا در حال حاضر ، اختلال زبان. معیارهای تشخیصی برای هر اختلال دیگر DSM-IV، از جمله اختلال مخالف جسور، ADHD، یا اختلالات خلق و خوی او را برآورده نمی کنند. توصیه های گنجانده شده است به شرح زیر است: psychoeducation (عمدتا bibliotherapy)، نیاز به تسهیلات آموزشی (به عنوان مثال، ارائه زمان بیشتر برای تست گرفتن و نوشته شده تکالیف، مداخله آموزشی خاص برای تسهیل بیان نوشته شده و به آموزش توجه داشته باشید در نظر گرفتن، و استفاده از نرم افزار کامپیوتر خاص به حمایت نوشته شده ترکیب و تلفظ)، مشاوره و یا روان درمانی باید قسمت افسردگی خود را ادامه دهد یا بدتر شدن. (از حسن نیت ارائه میدهد از رزماری Tannock، دکتری)

P.1167

 

آزمون آزمایشگاه و پاتولوژی

در حالی که شواهد فیزیکی از یک اختلال نوشتن وجود داشته باشد، تست های آموزشی در تشخیص اختلال نوشتن مورد استفاده قرار می گیرد. تشخیص بر عملکرد نگارش کودک بودن بطور قابل ملاحظه ای پایین تر از ظرفیت خود را و یا فکری، به صورت جداگانه اداره آزمون استاندارد نگارش بیانی (جدول 39-3) تایید شده است. در حال حاضر در دسترس تست زبان نوشته شده است عبارتند از: آزمون زبان نوشتاری (TOWL)، DEWS ها و آزمون اولیه زبان نوشته شده (TEWL). وجود یک اختلال عمده به عنوان یک اختلال فراگیر رشد، و یا عقب ماندگی ذهنی ممکن است تشخیص اختلال در بیان کتبی رفع کردن. اختلالات دیگر از اختلال در بیان کتبی افتراق اختلالات ارتباطی، اختلال خواندن، و اختلال در بینایی و شنوایی هستند.

کودک مشکوک به داشتن اختلال بیان نوشتاری برای اولین بار باید داده می شود آزمون هوش استاندارد، از قبیل WISC-III و یا تجدید نظر شده مقیاس هوش وکسلر بزرگسالان (WAIS-R) به تعیین ظرفیت فکری کلی کودک است.

سیر و پیش آگهی

از آنجا که اختلالات نوشتن، زبان، خواندن و اغلب همزیستی و دلیل که یک بچه به طور طبیعی صحبت می کند و قبل از یادگیری خواندن و به خواندن قبل از نوشتن به خوبی یاد می گیرد، یک کودک با تمام این اختلالات به اختلال زبان بیانی تشخیص اول و اختلال در بیان کتبی تشخیص تاریخ و زمان آخرین. در موارد شدید، اختلال در بیان نوشته شده توسط سن 7 (درجه دوم) آشکار است و در موارد کمتر شدید، اختلال ممکن است تا سن 10 آشکار (پنجم) و یا بعد از. اکثر افراد مبتلا به اختلال خفیف و متوسط ​​بیان کتبی کرایه در صورتی که آموزش به موقع درمانی در اوایل مدرسه ابتدائی. اختلال شدید بیان نوشته شده است نیاز به درمان مستمر، گسترده درمانی را از طریق قسمت اواخر دبیرستان و حتی به کالج است.

جدول 39-3 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال بیان نوشتاری

نوشتن مهارت ها، به عنوان تست ها به صورت جداگانه اداره استاندارد (یا ارزیابی های عملکردی نوشتن) اندازه گیری، قابل ملاحظه ای در زیر آن انتظار می رود با توجه به سن تقویمی، هوش اندازه گیری شده، و آموزش متناسب با سن است.

اختلال در معیار به میزان قابل توجهی با پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره که نیاز به ترکیبی از متون نوشتاری (به عنوان مثال، نوشتن جملات و پاراگراف ها به گرامر صحیح سازمان یافته) تداخل.

اگر کسری حسی وجود داشته باشد، مشکلات در نوشتن بیش از آن که معمولا با آن همراه هستند.

برنامه نویسی توجه: اگر پزشکی به طور کلی (به عنوان مثال، عصبی) بیماری یا اختلال عملکرد حسی وجود داشته باشد، کد وضعیت در محور III.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

پیش آگهی بستگی به شدت اختلال، سن و درجه مداخله درمانی آغاز شده است، طول مدت و تداوم درمان، و وجود یا عدم وجود مشکلات عاطفی و یا رفتاری مرتبط و یا ثانویه است. کسانی که بعدها به خوبی جبران شده و یا کسانی که از اختلال در بیان نوشته شده بهبود می یابند اغلب از خانواده با پیشینه اجتماعی و اقتصادی است.

تشخیص های افتراقی

این مهم است که برای تعیین اینکه آیا یکی دیگر از اختلال، مانند ADHD و یا اختلال افسردگی، جلوگیری از یک کودک از اینکه قادر به نوشتن وظایف در غیاب نوشتن اختلال خود تمرکز. اگر این مورد است، برای درمان این اختلال باید نوشتن کودک را بهبود بخشد. اختلال بیان نوشتاری نیز می توانند با انواع زبان و اختلالات یادگیری رخ می دهد. رایج در ارتباط اختلالات خواندن اختلال مختلط پذیرای اختلال زبان بیانی، اختلال زبان بیانی، اختلال در ریاضیات، اختلال هماهنگی رشدی، و اختلال رفتار مخل و ​​ADHD است.

درمان

درمان درمانی برای نوشتن اختلال شامل عمل مستقیم در املا و نوشتن جمله و همچنین بررسی قواعد دستوری است. فشرده و مستمر از دولت به فرد به طور خاص طراحی شده، یکی در یک درمان به نوشتن رسا و خلاق به نظر می رسد به عمل نتیجه مطلوب است. معلمان در برخی از مدارس خاص، اختصاص به اندازه 2 ساعت در روز به آموزش نوشتن چنین است. اثر مداخله نوشتن تا حد زیادی در رابطه مطلوب بین کودک و متخصص نوشتن بستگی دارد. موفقیت یا شکست در حفظ انگیزه بیمار را تا حد زیادی بر اثر درمان طولانی مدت تاثیر می گذارد. همراه ثانویه از مشکلات عاطفی و رفتاری را باید به توجه سریع، با درمان مناسب روانپزشکی و مشاوره والدین است.

یادگیری اختلال در غیر این صورت مشخص نشده

یادگیری اختلال در غیر این صورت مشخص نشده یک شاخه ی جدید در DSM-IV-TR برای اختلال که معیارهای برآورده نمی کنند

P.1168

 

P.1169

اختلال خاصی در یادگیری دارد، اما باعث اختلال و منعکس کننده توانایی آموختن در زیر آن مورد انتظار برای هوش فرد، آموزش و پرورش، و سن (جدول 39-4). نمونه ای از کار افتادگی است که می تواند در این رده قرار می گیرد، کمبود مهارت های املایی است.

جدول 39-4 تشخیصی معیارهای DSM-IV-TR برای اختلال در یادگیری در غیر این صورت مشخص نشده

این رده برای اختلال در یادگیری که معیار برای هر اختلال در یادگیری خاص را برآورده نمی کنند. این رده در کل ممکن است مشکلات در تمام 3 مناطق (خواندن، ریاضیات، نوشته شده بیان) که با هم به طور قابل توجهی با پیشرفت تحصیلی تداخل حتی اگر عملکرد در تست اندازه گیری هر یک از مهارت های فردی است قابل ملاحظه ای در زیر نیست که سن واقعی فرد، اندازه گیری هوش، و سن با توجه به انتظار عبارتند از مناسب آموزش و پرورش است.

(از انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی متن REV 4 ED واشنگتن، دی سی:. انجمن روانپزشکی آمریکا، کپی رایت 2000، با اجازه.)

 

 

جدول 39-5 ICD-10 معیار تشخیصی برای اختلالات خاص رشد مهارت های تحصیلی

اختلال خواندن خاص

هر کدام از موارد زیر باید وجود داشته باشد:

نمره دقت خواندن و / یا درک است که حداقل 2 خطاهای استاندارد پیش بینی در زیر سطح مورد انتظار براساس سن تقویمی کودک و هوش به طور کلی، با مهارت های خواندن هر دو و ضریب هوشی در آزمون به صورت جداگانه اداره استاندارد در کودک ارزیابی فرهنگ و نظام آموزشی.

تاریخ از مشکلات خواندن جدی، و یا نمرات آزمون است که معیار (1) در سن قبل از آن ملاقات، به همراه نمره آزمون املا است که است که حداقل 2 خطاهای استاندارد از پیش بینی در زیر سطح مورد انتظار براساس سن تقویمی کودک و IQ.

اختلال در معیار قابل توجهی تداخل با پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره که نیاز به مهارتهای خواندن.

این اختلال نتیجه مستقیم از یک نقص در بینایی یا شنوایی، و یا یک اختلال عصبی است.

تجارب مدرسه در محدوده متوسط ​​انتظار (به عنوان مثال، وجود داشته است بیآنکه شدید در تجربیات آموزشی) هستند.

شایع ترین استفاده از بند خروج: IQ کمتر از 70 در آزمون به صورت جداگانه اداره استاندارد.

معیار ورود به مطالعه اضافی احتمالی

به منظور استفاده از برخی از تحقیقات، محققان ممکن است بخواهند به سابقه برخی از سطح اختلال در سال های پیش دبستانی در گفتار، زبان، طبقه بندی صدا، هماهنگی حرکتی، پردازش تصویری، توجه، و یا کنترل یا مدولاسیون فعالیت مشخص.

نظرات

معیارهای فوق عقب ماندگی خواندن کلی از یک نوع که در دستورالعمل های بالینی قرار می گیرند را شامل نمی شود. معیارهای تشخیصی برای عقب ماندگی خواندن عمومی خواهد بود همان اختلال خواندن خاص به جز که معیار (1) مشخص خواندن مهارت های پیش بینی 2 انحراف استاندارد پایین تر از سطح انتظار می رود بر اساس سن تقویمی (به عنوان مثال، در نظر گرفتن بهره هوشی را به حساب)، و معیار (2) اصل همان املا را دنبال کنید. اعتبار این تمایز را بین این دو رقم از خواندن است که به صراحت به اثبات نرسیده است، اما به نظر می رسد که نوع خاص ارتباط خاص با عقب ماندگی زبان (در حالی که عقب ماندگی خواندن به طور کلی با یک طیف وسیع تری از معلولیت رشدی همراه) است، و در پسران نسبت به دختران است.

تفاوت تحقیقات بیشتر که در تجزیه و تحلیل از نوع خطای املایی وجود دارد.

اختلال املا ویژه

نمره در یک آزمون املایی استاندارد، حداقل 2 انحراف استاندارد از پیش بینی در زیر سطح مورد انتظار بر اساس سن تقویمی کودک و هوش عمومی است.

نمرات دقت خواندن و درک مطلب و حسابی در محدوده طبیعی (2 ± انحراف استاندارد از متوسط) هستند.

هیچ سابقه ای از مشکلات خواندن قابل توجهی وجود دارد.

تجربه مدرسه در محدوده انتظار به طور متوسط ​​(به عنوان مثال، وجود داشته است بیآنکه شدید در تجربیات آموزشی).

مشکلات املا شده اند از مراحل اولیه یادگیری طلسم وجود دارد.

اختلالات شرح داده شده در معیار به میزان قابل توجهی تداخل با پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره که نیاز به مهارت های املایی.

شایع ترین استفاده از بند خروج: IQ کمتر از 70 در آزمون به صورت جداگانه اداره استاندارد.

اختلال خاص از مهارت های ریاضی

نمره در امتحان حساب استاندارد حداقل 2 انحراف استاندارد از پیش بینی در زیر سطح مورد انتظار بر اساس سن تقویمی کودک و هوش عمومی است.

نمرات دقت خواندن و درک مطلب و در املا در محدوده طبیعی (2 ± انحراف استاندارد از متوسط) هستند.

هیچ سابقه خواندن مهم و یا مشکلات املایی وجود دارد.

تجربه مدرسه در محدوده انتظار به طور متوسط ​​(به عنوان مثال، وجود داشته است بیآنکه شدید در تجربیات آموزشی).

مشکلات ریاضی شده اند از مراحل اولیه یادگیری ریاضی وجود دارد.

اختلال در معیار قابل توجهی تداخل با پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های زندگی روزمره که نیاز به مهارت های ریاضی.

شایع ترین استفاده از بند خروج: IQ کمتر از 70 در آزمون به صورت جداگانه اداره استاندارد.

اختلال مختلط از مهارت های مدرسه ای این بد تعریف شده، به اندازه کافی به مفهوم (اما ضروری) گروه باقی مانده از اختلالات که در آن هر دو ریاضی و مهارت های خواندن یا تلفظ به میزان قابل توجهی دچار اختلال است، اما اختلال است که در آن تنها به توضیح است که در عقب ماندگی ذهنی یا تحصیلات ناکافی است. باید برای که اختلالات ملاقات ضوابط برای اختلال خاص از مهارت های ریاضی و یا اختلال خواندن خاص و یا اختلال املایی خاص استفاده می شود.

اختلالات دیگر از مهارت های مدرسه ای

اختلال رشد مهارت های مدرسه ای، نا مشخص این رده باید اجتناب شود تا حد امکان و باید شود تنها برای اختلالات نامشخص است که در آن وجود ناتوانی قابل توجهی از یادگیری است که نمی توان صرفا برای عقب ماندگی ذهنی، مشکلات حدت بصری، یا تحصیلات ناکافی به حساب مورد استفاده قرار است.

(از سازمان بهداشت جهانی ICD-10 دسته بندی اختلالات روانی و رفتاری: معیارهای تشخیصی را برای تحقیق کپی رایت، سازمان جهانی بهداشت، ژنو، سال 1993، با اجازه.)

 

 

ICD-10

ICD-10 طبقه بندی اختلالات خاص رشد و نمو مهارت های مدرسه ای از اختلالات در یادگیری تحت دسته از اختلالات رشد روانی، که باید شروع در دوران شیرخوارگی و دوران کودکی، باید تاخیر و یا اختلال در عملکرد های در حال توسعه به شدت مربوط به بلوغ بیولوژیکی CNS نشان می دهد، و باید یک دوره ثابت و بدون بهبودی و عود بیماری به طور معمول در بسیاری از اختلالات روانی را انجام دهند. مهارت های تحصیلی اختلالات یادگیری هستند معمولا از علت ناشناخته، اما اغلب دارای سابقه خانوادگی اختلالات مشابه و یا مرتبط با وام پشتیبانی به احتمال تاثیرات ژنتیکی. عوامل محیطی ممکن است بخشی است، اما اغلب به عنوان عوامل اصلی مشخص نشده است.

اختلالات ویژه توسعه مهارت های مدرسه ای عبارتند از: اختلال خواندن خاص اختلال املا خاص، اختلال خاصی از مهارت های ریاضی، اختلال ترکیبی از مهارت های مدرسه ای و سایر اختلالات رشد و نمو مهارت های مدرسه ای و اختلال رشد مهارت های مدرسه ای، نامشخص است (جدول 39-5). الگوهای طبیعی از کسب مهارت هستند به دلیل اختلال در پردازش شناختی است که تا حد زیادی از اختلال زیستی مشتق آشفته شده است. مشکلات تشخیصی می توانند از نیاز به افتراق اختلالات از تغییرات طبیعی و در نظر گرفتن دوره رشد و نمو، این واقعیت است که این مهارت ها باید آموخته و یاد گرفته و صرفا تابع بلوغ بیولوژیکی، و مشکل در افتراق بین اختلالات شناختی که باعث بوجود می آیند خواندن مشکلات و کسانی که از مشکلات خواندن بوجود می آیند.

Comments are closed.