افزایش هوش بیوفیدبک

 

افزایش تمرکز و حافظه با نوروفیدبک (تکنولوژی مورد استفاده ناسا)

 

 

بوسیله این روش شمابه مغز خود آموزش می دهید که چطور امواج  خود را کنترل کند.

برای اینکه بدانید نوروفیدبک چگونه عمل می کند ابتدا باید امواج مغز خود را بشناسید، زیرا تلاش برای بهبود حافظه بدون اینکه مغز خود را بشناسیم مثل تلاش برای ارتقاء یک کامپیوتر است بدون اینکه بدانیم چطور کار می کند؟!!!

امواج مغز را می توان به امواج رادیویی تشبیه کرد ، این امواج در فرکانس های مختلف فعال می شوند و تا وقتی بعضی از امواج فعال هستند، فعالیت امواج دیگر محدود است. این امواج به 4 دسته تقسیم می شوند:

 

موج دلتا کندترین و پردامنه ترین موج مغزی است و زمانی که فرد در خواب عمیق است بیشترین فعالیت را دارد.

موج آلفا موجی با فرکانس زیاد است و زمانی که ما در وضعیت Relax هستیم فعال است. موج تتا نیز در خواب فعال تر است . اما موج بتا در مواقعی که فرد در حال تمرکز و یادگیری است بیشترین فعالیت را از خود نشان می دهد.

دانستن این نکته مهم است که این 4 موج در همه زمان ها درجاتی از فعالیت را در مغز دارا هستند، اما شدت و فرکانس فعالیت امواج سبب تفاوت کارکردهای ذهنی افراد مختلف می شود.

برای مثال، افرادی که از مشکلات یادگیری رنج می برند فرکانس موج بتا پایین تری نسبت به افراد عادی دارند.

بنابراین مادامی که ما بتوانیم امواج مغزی خود را کنترل کنیم، می توانیم حافظه و تمرکز خود را بهبود بخشیم.

از سال 1960 تحقیقات بر روی کنترل امواج مغزی توسط انسان آغاز شده و امروزه این باور وجود دارد که این روش علاوه بر داشتن اثرات درمانی بر روی افراد دچار مشکلات یادگیری و بیش فعالی، در افراد عادی نیز سبب ارتقاء سطح حافظه و بهبود قدرت تمرکز می شود.

در پایان لازم است بدانیم که بنابر گفته دانشمندان، حتی افراد نخبه نیز فقط از 10% ظرفیت مغز خود استفاده می کنند و این رقم در بین افراد عادی در بهترین حالت بین 5-4% است، پس تلاش کنیم تا از ظرفیت های مغز خود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات نوروفیدبک جهت بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به مرکز و گذراندن دوره های تقویت حافظه زیر نظر متخصصین از این روش در بهبود عملکرد مغز خود بهره ببرید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت ویزیت با ما تماس بگیرید (اینجا کلیک کنید)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

جزئیات برنامه مدون آموزشی دوره های تقویت حافظه و افزایش تمرکز با نوروفیدبک :

نکته مهم : هر جلسه از دو قسمت درمانی و آموزشی تشکیل شده است که قسمت درمانی شامل کار با دستگاه نوروفیدبک می باشد که حدود 40 دقیقه طول می کشدو قسمت آموزشی شامل سر فصلهایی می باشد که در زیر به صورت کلی در مورد هر جلسه ذکر شده است (توجه داشته باشید که نوروفیدبک بیشتر روی افزایش تمرکز موثر است و بخش آموزشی بیشتر روی افزایش حافظه تاکید دارد لذا ترکیب این دو باعث ارتقا عملکرد ذهنی می گردد)


جلسه1: مصاحبه تشخیصی در زمینه مشکل،40 دقیقه نوروفیدبک،کار در منزل(آشنایی با اصول تمرکز ،یادداشت موارد مزاحم در ایجاد تمرکز، بررسی وضعیت اولیه حافظه و تمرکز)،آشنایی با انواع حافظه و چگونگی ذخیره اطلاعات در مغز، تعیین هدف با توجه به وضعیت عملکرد حافظه

جلسه2: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی در مورد خواب وتغذیه،کار در منزل(تمرکز بر گل سرخ،تهیه برنامه منظم در امور روزانه،پی ریزی ساختار زیربنایی حافظه ومغز سالم ) ، سیستم حافظه چگونه کار می کند!شناسایی و حذف عوامل مخدوش کننده حافظه سالم

جلسه3: 40 دقیقه نوروفیدبک ،آموزش پرورش اگاهانه فکر،کار در منزل(تمرین پروش فکر)، آموزش اصول کاهش خطاهای حافظه، زبان بدن! سوخت رسانی مغز!

جلسه4: 40 دقیقه نوروفیدبک ،ارزیابی جلسات قبلی وتکرار تمارین تمرکز،آموزش تنفس صحیح وتکرار آن در منزل، معرفی هوش هیجانی و یادگیری نحوه ارتقا عملکرد هوش هیجانی

جلسه 5: 40 دقیقه نوروفیدبک ،تکرار تنفس صحیح ،آموزش تمرکز بر شمع و تکرار آن روزی  2 بار در منزل،آموزش به یاد سپاری صورت ها و نامها

جلسه6: 40 دقیقه نوروفیدبک ، توضیح در مورد ریتم های بدن و شناخت ریتم فرد در منزل،آموزش فکر کردن صحیح همراه با تصویر وتکرار در منزل

جلسه7: 40 دقیقه نوروفیدبک ،شمارش اعداد مستقیم  وآشنایی با قاعده شمردن اعداد معکوس ، سی دی مغز برتر، آی کیو من بالا نیست پس هیچی نمی شوم! نقش هوش هیجانی!تاثیر یادگیری روی هوش!

جلسه8: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش حفظ کلمات هم آوا وتکرار آن در منزل، تمارین افزایش هوش هیجانی

جلسه 9: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش موسیقی درمانی ، آموزش صحیح تایم تیبل وتمرین این تکنیک و نقطه سیاه در منزل

جلسه10: 40 دقیقه نوروفیدبک ، بررسی جلسه قبل ، آموزش رمزنویسی ونکته برداری در جهت فعال سازی ذهن،کار در منزل(تمرکز بر طبیعت در محیط خارج از منزل،نوشتن یک لیست از رمزها)

جلسه 11: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش تکنیکهای حفظ اعداد و تمرین حفظ شماره های تلفن از این طریق در منزل

جلسه12: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش صحیح مطالعه وانجام آن در منزل ،افزایش نوروپلاستیسیته مغزی! من خلاقیت ندارم!

جلسه 13: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش حفظ اعداد با توجه به شکل وتکرار وممارست در منزل با توجه به سلیقه مراجعه کننده

جلسه 14: 40 دقیقه نوروفیدبک ، کاربرد سخنرانی در …. تهیه کردن یک متن مورد علاقه فرد و…

جلسه 15: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش راهکارهای افزایش تمرکز(آموزش کاربرد حل مسئله و…)، آنچه که پزشکان دانشکده پزشکی هاروارد در مورد حافظه به ما آموختند!

جلسه16: 40 دقیقه نوروفیدبک ، آموزش سازماندهی اطلاعات و آشنایی با اصول نقشه ذهنی و بررسی نرم افزار معرفی شده،دی وی دی در جستجوی هوش برتر از اساتید حافظه دنیا

جلسه 17: 40 دقیقه نوروفیدبک ، بررسی جلسات قبل ، توضیح در مورد اهداف و آموزش چگونگی رسیدن به آنها، چگونه از دمانس و فراموشی زود هنگام جلوگیری کنیم

جلسه 18: 40 دقیقه نوروفیدبک ، تمرین تنفس صحیح، مروری بر اهداف و ارزیابی میزان تاثیر کل پروسه درمان بر تمرکز و حافظه و تصمیم گیری جهت برنامه ریزی ادامه آموزش

از جلسه 18 به بعد با توجه به پیشرفت ( بررسی تاثیر نوروفیدبک و آموزشها)،میزان پلاستیسیته نورونی و میزان همکاری مراجعه کننده، روش های درمانی متفاوتی در مورد هر فرد به صورت جداگانه در نظر گرفته خواهد شد (ممکن است فردی با 15 جلسه به اوج عملکرد ذهنی مورد نیاز برسد ولی فرد دیگری جهت رسیدن به موقعیت مشابه حتی به بیش از 20 جلسه نوروفیدبک نیاز پیدا کند).

 

 

 

کلمات کلیدی:

 

 

مراحل حافظه

 

حافظه اشاره به توانایی مغز برای ذخیره و بازیابی اطلاعات، پیش شرط لازم برای همه یادگیری. بعضی از خاطرات آنقدر واضح است که آنها مانند reliving از تجربه قبلی به نظر می رسد، به عنوان در خاطراتی ناگهانی مارسل پروست از جوانان خود را بر روی گاز گرفتن را به شیرینی مادلین. خاطرات مبهم تر هستند و یا مطرح کردن یک سری از حقایق به جای تجربه ادراکی است. حافظه و مراحل را به انواع مختلفی تقسیم شده است، منجر به مجموعه ای از اصطلاحات و مفاهیم گیج کننده است. عصب شناسان بالینی تاریخی حافظه را به سه مرحله زمانی تقسیم شده است. مرحله اول، به نام دهانه حافظه فوری، مربوط به مفهوم Baddeley از حافظه کار می شود. حافظه فوری اشاره به میزان اطلاعات یک موضوع می تواند در آگاهی آگاهانه و بدون حفظ فعال نگه دارید. انسان طبیعی انسان می تواند از هفت رقم در طول حافظه فعال را حفظ کنید. شاید بر حسب تصادف، هفت رقم شامل شماره تلفن محلی است. طبیعی مردم می توانند یک شماره تلفن، شنیدن راه رفتن در سراسر اتاق، و و و شماره گیری شماره بدون حفظ فعال کنند. تعداد بیش از هفت رقم، به نام اعداد supraspan، نیاز به حافظه فعال، به عنوان انجام وظایف، غیر طبیعی، مانند طول معکوس رقمی. اختلالات توجه بر دهانه رقمی، و ضایعات بسیار کانونی از پیشانی نئوکورتکس برتر، بر مناطق Brodmann 8 و 9، ممکن است اثرات عمیقی بر روی حافظه فوری (گلدمن Rakic، 1996). بسیاری از بیماران با آفازی ثانویه ضایعات سمت چپ فرونتال دچار اختلال حافظه فوری. آیتم در حافظه فوری معمولا به محض این که سوئیچ ها با توجه به موضوع به موضوع دیگری (شماره تلفن های که ما از نگاه کردن و تماس یکبار تمایل به طور کامل فراموش شده به سرعت مگر اینکه ما به طور فعال تلاش برای “حفظ” آنها را) فراموش شده است.

 

مرحله دوم از حافظه که توسط پزشکان به عنوان حافظه کوتاه مدت و یا اخیر به آن اشاره شد، شامل توانایی ثبت نام و به خاطر موارد خاص، مانند کلمات یا حوادث، پس از یک تاخیر چند دقیقه یا چند ساعت. مترادف برای این نوع از حافظه شامل حافظه اعلانی و اپیزودیک (ارباب و زولا، 1996). بعضی از محققان حافظه اشاره به حافظه فوری دهانه به عنوان حافظه های اخیر به عنوان کوتاه مدت و دراز مدت. این تفاوت از استفاده بالینی، و شاید بهتر است به استفاده از حافظه اپیزودیک مدت کمتر مبهم است. این مرحله دوم از حافظه نیاز به عملکرد هیپوکامپ و نواحی parahippocampal لوب تمپورال داخلی برای ذخیره سازی و بازیابی است. بادامه، ساختار مجاور به قشر تمپورال داخلی، حافظه اپیزودیک ضروری نیست اما به نظر می رسد برای فراخوان زمینه های عاطفی از وقایع خاص و واکنش ترس یا لذت در ارتباط با کسانی که وقایع حیاتی. آزمون بالین آشنا یادآوری سه مورد حافظه نامربوط در 5 دقیقه نشان می دهد که حافظه کوتاه مدت، به عنوان پرسش در مورد صبحانه امروز صبح.

 

حافظه دراز مدت، حافظه از راه دور نیز نامیده می شود، اشاره به طولانی شناخته شده است، مانند که در آن بزرگ شده، که یکی از اولین معلم کلاس، و یا نام پدر بزرگ و مادر بزرگ بود. در اصطلاح رایج کنونی، دانش واقعی که ما آگاهانه به خاطر حافظه معنایی است (Budson و قیمت، 2005) نامیده می شود. به یاد بیاورید از چهره های مشهور و یا حوادث، از جمله روسای جمهور و یا جنگ، و دانش از اطلاعات، معنایی، از جمله تعاریف واژه ها و تفاوت بین کلمات استفاده می شود به تست حافظه معنایی است. حافظه معنایی متفاوت از شخصی، حافظه بلند مدت، که این موضوع به طور مداوم می تواند دوباره پر کردن دانش از جمله خواندن و مکالمه است. حافظه معنایی تصور می شود که در مناطق متعدد، قشر مغز از جمله قشر بصری ارتباط برای خاطرات بصری، قشر تمپورال خاطرات شنوایی و غیره وجود دارند. خاص دانش معنایی از معانی کلمه تصور می شود در قشر تمپورال در سمت چپ وجود دارند. حافظه از راه دور، همانطور که ما بعدا باید دید، مقاوم در برابر اثرات آسیب مدیال تمپورال و حافظه یک بار نیز در نئوکورتکس ذخیره می شود، می توان آن را بدون استفاده از سیستم های ناحیه هیپوکامپ، بازیابی می شوند.

 

مقوله های دیگر از حافظه وجود داشته باشد که به این طبقه بندی زمانی مناسب نیست، مانند موتور و خاطرات رویه. این خواهد شد بعدا در این فصل مورد بحث قرار گرفته است. جدول 6-1، طبقه بندی از مراحل حافظه است.

 

 

 

جدول 6-1 – مراحل حافظه

اصطلاح سنتی علوم اعصاب شناختی اصطلاح آگاهی آناتومی LEVEL

حافظه فوری کار حافظه صریح قشر جلو مغزی

حافظه کوتاه مدت اپیزودیک حافظه صریح میانی لوب تمپورال

حافظه بلند مدت معنایی حافظه صریح جانبی تمپورال و دیگر قشر

موتور حافظه دادرسی حافظه ضمنی عقده های پایه، مخچه

 

 

 

 

سندرم Amnestic

 

به سندرم amnestic (جدول 6-2) اشاره به از دست دادن عمیق از مرحله دوم از حافظه، حافظه اخیر یا کوتاه مدت است. این بیماران، که بسیاری از آنها دارای آسیب دوجانبه هیپوکامپ، دهانه طبیعی حافظه فوری و تا حد زیادی طبیعی توانایی به یاد خاطره ها، از راه دور مانند تربیت دوران کودکی و تحصیلات خود را دارند. شناختی یا بالاتر توابع قشر ممکن است کاملا دست نخورده است، که این بیماران از کسانی که با dementias، مانند بیماری آلزایمر تشخیص است. موتور خاطرات (نگاه کنید به بخش “انواع دیگر حافظه) معمولا در بیماران مبتلا به سندرم amnestic حفظ شود، بیمار ممکن است تدریس شود را به انجام یک مهارت حرکتی جدید، از قبیل نوشتن آینه. وقتی که خواسته به انجام دوباره آن، بیمار به طور معمول نه به خاطر دانستن اینکه چگونه آن را انجام دهد، اما یک بار او می شود آغاز شده، عمل می آید (حافظه در دست است). دیگر ویژگی های متنوع تر از سندرم amnestic شامل عدم تعلق به زمان و گاهی مکان و درد دل، و یا اطلاعاتی که حافظه سیستم می کند عرضه. مبتلا به Amnestic در حال ابدی، که در آن آنها می توانند در تعامل است، هوشمندانه صحبت می کنند و به همین دلیل مناسب زندگی می کنند، اما آنها هیچ چیز را در مورد تعامل چند دقیقه پس از آن به پایان می رسد به یاد داشته باشید. ممکن است بیمار amnestic تست IQ با نمرات بالا را کامل کنید اما به یاد نمی گرفتن معاینه دقیقه بعد. این بیماران محکوم به تکرار تجربه بدون آموختن از آنها.

 

 

 

جدول 6-2 – ویژگیهای سندرم Amnestic ها

اختلال حافظه اخیر (anterograde، رتروگراد)

 

فراموشی جهانی

 

بخشوده حافظه رویه ای

 

حفظ حافظه فوری

 

حفظ حافظه از راه دور

 

سالم و دست نخورده به طور کلی عملکرد ادراکی

 

عدم تعلق به زمان و یا مکان

 

درد دل

 

 

 

 

 

 

ثبت نام از حافظه کوتاه مدت و یا اپیزودیک شامل یک دوره تثبیت، که در طی آن یک ضربه به سر، در فوتبال آسیب، می تواند خاطرات جلوگیری از ذخیره می شود و یا به یاد می آورد. به رسمیت شناختن یا فراخوان از آیتم ها به نظر می رسد، به نیاز به هیپوکامپ. محل ذخیره سازی خاطرات شناخته نشده است اما احتمالا شامل مناطق زیادی از نئوکورتکس، متخصص برای توابع خاص، شناختی مانند شنوایی و یا تجزیه و تحلیل بصری. هنگامی که در نئوکورتکس پردازش شده و ذخیره شده برای یک دوره زمانی طولانی، اقلام را می توان حتی در حضور آسیب هیپوکامپ، به یاد می آورد همانطور که در مورد خاطرات از راه دور. پس از صدمه به تولید آسیب هیپوکامپ، یک دوره رتروگراد از دست دادن حافظه ممکن است گسترش از چند دقیقه به سال، و این موضوع می تواند جدید، از خاطرات anterograde تشکیل نیست. به عنوان توانایی تشکیل می گرداند خاطرات جدید، دوره کوتاه فراموشی رتروگراد یا کاهش. بعد از یک ضربه به سر جزئی، دوره amnestic دائمی ممکن است از چند دقیقه فراموشی رتروگراد و چند ساعت یا چند روز پس از فراموشی anterograde شامل. در مطالعات تجربی که در آن افراد های amnestic افراد مشهور از دهه های گذشته نمایش داده می شود، یک شیب زمانی یافت شده است که در آن افراد دارای حافظه بسیار عالی برای شخصیت های از راه دور، اما به خاطر به تدریج کمتر از دوره های دوستیابی تا گذشته.

 

کالبدشناسی اعصاب سندرم amnestic را، یکی از بهترین مناطق مورد مطالعه عصب شناختی است. در مدلهای حیوانی، ضایعات دو طرفه از هیپوکامپ، شکنج parahippocampal قشر entorhinal و در فراموشی عمیق (ارباب و زولا، 1996). افراد بشر تحت لوبکتومی زمانی صرع نشان داده اند سندرم بسیار مشابه است. در دوره های اولیه از این عمل جراحی، تعداد کمی از بیماران عمد به دو طرفه ablations تمپورال داخلی، مورد با نتایج فاجعه آمیز را برای حافظه، در بیمار معروف HM (Corkin، 2002) دیده می شود. در موارد دیگر، یک طرفه لوبکتومی های مادی باعث فراموشی شدید. در یک مورد چنین، کالبد شکافی بسیاری از سال بعد نشان داد که موجود آسیب به هیپوکامپ مخالف است. بیماران در حال حاضر دریافت ارزیابی گسترده، مانند آزمون وادا (intracarotid تزریق نمک اسید باربیتوریک)، تا اطمینان حاصل شود که فرسایش یکی هیپوکامپ در سندرم amnestic منجر خواهد شد، اگر چه اختلال حافظه با مشتقات جزئی هنوز هم رخ می دهد. سایر علل شایع به سندرم amnestic مربوط به ضایعات دو طرفه تمپورال داخلی عبارتند از: سکته مغزی دو طرفه در قلمرو شریان مغزی خلفی، که شامل هیپوکامپ، و آنسفالیت هرپس سیمپلکس، که علاقه شدید به چیزی برای قشر میانی orbitofrontal و زمانی.

 

اگرچه آناتومی ذخیره سازی و بازیابی حافظه برای چندین سال شناخته شده است، بسیاری از اصلاحات اخیر ساخته شده است. شکل 6-2 یک نمودار ساده از سیستم حافظه در مغز انسان را نشان می دهد. هیپوکامپ در پروژه های جانبی هر کدام از طریق fornix به مناطق سپتوم، سپس به بدن mammillary، که در پروژه به نوبه خود به هسته های قدامی تالاموس و به سرزمین cingulate لوب فرونتال، که پروژه به هیپوکامپ. این مدار (مدار Papez) برای ثبت و بازیابی حافظه کوتاه مدت بسیار مهم است. فرآیندهای بیماری است که نقاط extrahippocampal این مدار را تحت تاثیر قرار می دهد، همچنین فراموشی می شود. یک مثال به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته Wernicke-Korsakoff سندرم ناشی از کمبود تیامین، معمولا در زمینه اعتیاد به الکل، با صدمه به بدن mammillary و هسته های تالاموس dorsomedial است. به عنوان مثال دوم بالینی که بیماران با پارگی آنوریسم های شریان قدامی برقراری ارتباط، که با آسیب به مناطق عمیق، داخلی، پیشانی مانند هسته سپتوم همراه است. این دو از سندرم amnestic معمولا همراه با خیال پرستی است. پس از حادثه (PTSD) از آسیب های مغزی معمولا تولید از دست دادن حافظه، احتمالا به دلیل شایع ترین آسیب در لوب فرونتال و تمپورال، اما کسری های دیگر علاوه بر حافظه مکررا اتفاق می افتد. بیماری ماده سفید، مانند مولتیپل اسکلروزیس، البته، از دست دادن حافظه می تواند توان در چند شرایط دیگر عصبی، از جمله تومور مغز تالاموس یا لوب تمپورال دیده می شود و dementing بیماری ها، مثل بیماری آلزایمر، که علاقه شدید به چیزی برای هیپوکامپ، پایه هسته فرونتال، و نئوکورتکس. در این اختلالات دیگر، از دست دادن حافظه است که معمولا نه به عنوان کسری در سندرم amnestic جدا شده است.

 

 

 

 

شکل 6-2 حافظه اپیزودیک. لوب مدیال تمپورال، از جمله هیپوکامپ و parahippocampus، به هسته اصلی سیستم حافظه اپیزودیک را تشکیل می دهند. سایر مناطق مغز نیز لازم برای حافظه اپیزودیک به عملکرد صحیح.

(اقتباس از Budson، AE، قیمت، BH 2005، اختلال حافظه، N Engl J پزشکی، جلد 352، صفحات 692-699 است.)

 

 

 

 

 

 

به تازگی، استفاده از تصویربرداری عملکردی مغز در بیماران بیدار است به دانش آناتومی عملکرد حافظه کمک کرده است. با توجه به یک توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) مطالعه، مناطق متعدد مغزی وجود دارد نشان می دهد فعال سازگار در افراد سالم در تست حافظه است. این مناطق مغز عبارتند از (1) قشر، جلو مغزی به خصوص در سمت راست (2) ناحیه هیپوکامپ و در مجاورت مناطق میانی زمانی (3) cingulate قشر قدامی (4) خط وسط مناطق خلفی cingulate، precuneate و cuneate gyri (5) قشر جداری تحتانی، به خصوص در سمت راست، و (6) مخچه، به ویژه در سمت چپ (Cabeza و همکاران، 1997). تجزیه و تحلیل مقدماتی از توابع از این زمینه ها در حافظه به شرح زیر است: قشر بجلو مغز به نظر می رسد مربوط به فعال سازی حساب کاربری بازیابی و توجه است. hippocampi مربوط به خاطره آگاه،، قشر cingulate به فعال شدن حافظه و انتخاب پاسخ خاص، مناطق خط وسط و خلفی به تصاویر بصری، قشر جداری به آگاهی فضایی، و مخچه به داوطلبانه، خود آغاز بازیابی است. در این افراد خواست به رسمیت شناختن جفت قبلا ارائه شده از کلمات همراه، قشر راست جلو مغزی، قدامی قشر cingulate، و منطقه جداری تحتانی ترین فعال بودند. هنگامی که این موضوع تا به حال به یاد کلمات، گانگلیون بازال و مخچه چپ نیز فعال شد. در مطالعات مشابه با استفاده از MRI ​​عملکردی، واگنر و همکارانش (1998) نشان داد که منطقه چپ بجلو مغز عمدتا درگیر شد و زمانی که کلمات معنایی در حافظه کد گذاری شده بودند، فعالانه فرونتال راست دیده می شود در بررسی قبلی منعکس محرک های حافظه غیر شفاهی. در مطالعات شناخت از طرح های بصری، Petersson و همکارانش (1997) دریافتند که قشر داخلی زمانی فعال بیشتر در وظایف جدید با یادگیری از در کارهای حافظه که قبلا آموزش داده و تمرین است. مناطق دیگر فعال در کار یادگیری جدید واقع در جلو استخوان پیشانی و قدام مناطق cingulate، بیشتر در سمت راست، و از لوب parieto-اکسیپیتال دو طرفه است. وظایف آموزش دیده فعال hippocampi بسیار کمتر اما حق infero occipitotemporal منطقه را فعال کنید. این یافته ها ارتباط با مطالعات انسانی نشان می دهد که خاطرات overlearned به تدریج تبدیل به کمتر وابسته به هیپوکامپ. Rugg و همکاران (1997) نیز فعال سازی حساب کاربری بیشتر از قشر تمپورال چپ داخلی در انجام وظایف است که در آن موضوع به یاد کلمات “عمیق را پشتیبانی می کند” را از معنای خود را نسبت به ساده تر، “سطحی” را پشتیبانی می کند از کلمه خاص را در بر داشت. مطالعات دیگر نشان داده اند که عمیق تر را پشتیبانی می کند از معنای یک کلمه، بهتر است موضوع به خاطر آن (Schacter، 1996). در نهایت، آمیگدال به نظر می رسد لازم برای جنبه های عاطفی از آیتم های حافظه، مانند فراخوان از ترس همراه با یک محرک خاص است.

 

Budson و قیمت (2005) ارائه مقایسه ساده برای به خاطر سپردن سازمان آناتومیک از حافظه اپیزودیک است. با این قیاس، لوب فرونتال “فروشنده بایگانی” از حافظه سیستم، تصمیم گیری چه خاطرات فایل ها و یا بازیابی است. لوب تمپورال داخلی “حافظه های اخیر کابینه تشکیل پرونده،” جایی که خاطرات اخیر هم ادغام می شوند. از راه دور خاطرات ذخیره شده در “کابینه حافظه پر کردن از راه دور” می شود منتشر در سایر مناطق قشر مغز واقع شده است.

 

تحقیقات اساسی بر روی حیوانات است شروع به باز کردن فرآیندهای اساسی بیوشیمیایی که در حافظه است. بیلی و همکارانش (1996) شکل گیری حافظه در حلزون غول پیکر، Aplysia مورد مطالعه قرار گرفته است. توسعه دراز مدت تسهیل، فرم اولیه از حافظه، نیاز به فعال شدن یک ژن به نام CREB (پاسخ آدنوزین منوفسفات حلقوی عنصر اتصال به پروتئین) در نورونهای حسی است. در این سیستم و همچنین در مطالعات مشابه در Drosophila مگس میوه، فعال شدن ژن و سنتز پروتئین لازم برای تشکیل حافظه است. تزریق از مهارکننده های سنتز پروتئین را در هیپوکامپ می تواند تثبیت خاطرات (McGaugh، 2000) جلوگیری می کند. اگر چه مطالعات مشابه در انسان انجام نشده است، این احتمال وجود دارد که فعال سازی ژن های مشابه و سنتز پروتئین، شاید در آغاز سال hippocampi اما اقدام از طریق نئوکورتیکال خود، لازم است برای انتقال از حافظه کار فوری برای ذخیره سازی طولانی مدت از حافظه ( خرس، 1997). این زمینه تحقیق می تواند نویدی برای توسعه مواد مخدر به منظور افزایش ذخیره سازی حافظه را نگه دارد.

 

سندرم از دست دادن حافظه با مشتقات جزئی

 

در مقابل به فراموشی جهانی در سندرم amnestic دیده، بیماران شده است که از دست دادن حافظه برای کلاس انتخاب شده از اقلام است. برای مثال، بیمارانی که تحت لوبکتومی زمانی برای صرع مقاوم باقی مانده معمولا اختلال قابل تشخیص از حافظه کلامی کوتاه مدت، در حالی که کسانی که تحت رزکسیون تمپورال راست اختلال تنها از حافظه غیر شفاهی است. جدا شده، حسی خاص سندرم از دست دادن حافظه نیز شده است، شرح داده شده مانند خالص از دست دادن حافظه بصری یا لمسی. راس دو بیمار مبتلا به ضایعات دو طرفه اکسیپیتال که قطع قشر بصری از ساختارهای حافظه توصیف شده است. این بیماران می تواند یک نمودار از خانه های خود جلب می تواند پوسته فضایی جدید را یاد بگیرند. راس فرض بر این بوده است که تشخیص کمبود انتخابی بصری حافظه های اخیر نیاز به مستندات درک نرمال بصری، عدم وجود آفازی کافی برای آزمایش، دست نخورده فوری حافظه بصری، حافظه بصری دست نخورده از راه دور، و نرمال حافظه های اخیر در روش های دیگر را مختل است. سندرم مشابه جدا شده از دست دادن حافظه لمسی نیز توصیف شده است.

 

فراموشی گذرا

 

فراموشی گذرا نسخه موقت سندرم amnestic است،. مثال قابل توجه ترین فراموشی گذرا سندرم فراموشی گذرا جهانی، به مدت از چندین تا 24 ساعت است. در این سندروم، فرد در غیر این صورت شناخت و دست نخورده به طور ناگهانی از دست می دهد حافظه برای رویدادهای اخیر، سوالات تکراری و یا محیط خود را می پرسد، و گاهی اوقات confabulates. در طول حمله، بیمار است هر دو فراموشی و پسرونده anterograde، به عنوان در سندرم دائمی amnestic،. به عنوان بهبود رخ می دهد، با این حال، بخش رتروگراد “کاهش” را به یک دوره کوتاه، می روم یک شکاف دائمی در حافظه را از فراموشی رتروگراد کوتاهی قبل از حمله و دوره بدون آموزش در قسمت. این سندرم با علت ناشناخته است اما می توان از نزدیک اختلالات علت شناخته شده، مانند تشنج های پیچیده با مشتقات جزئی، میگرن، و ایسکمی گذرا احتمالا هیپوکامپ بر روی یک یا هر دو طرف تقلید شده است. Strupp و همکارانش (1998) گزارش داد که 7 از 10 نفر در حملات فراموشی گذرا جهانی را تصویربرداری سیگنال انتشار غیر طبیعی MRI در هیپوکامپ سمت چپ را نشان داد؛ 3 از این ناهنجاری دو طرفه ناحیه هیپوکامپ. سکته دائمی یافت نشد. محققان دیگر ناهنجاری های لوب فرونتال توسط MRI با وزن انتشار یا PET یافت می شود. این مطالعات به علت ایسکمیک برای فراموشی گذرا جهانی اثبات نیست، بلکه نشان می دهد اختلال گذرا در هیپوکامپ و یا اتصالات آن است. بیماران با فراموشی گذرا جهانی مشاهده در بیمارستان ما داشته اند وزن نرمال انتشار مطالعات MRI، به جز دو نفر که تا به حال بازیابی ناقص، این بیماران هر دو سکته مدیال تمپورال را ترک کرده بودند. مسمومیت با مواد مخدر، مشروبات الکلی “خاموشی” و صدمات سر کوچک همچنین می تواند فراموشی گذرا را تولید کند.

Comments are closed.