درمان اختلال حافظه و فراموشی با نوروفیدبک

افزایش تمرکز ، درمان اختلال حافظه و فراموشی با نوروفیدبک

 

افزایش تمرکز و تقویت ذهن و حافظه توسط نوروفیدبک


افزایش هوش


نوروفیدبک یکی از جدیدترین شیوه های افزایش قدرت تمرکز و ذهن است که به همین دلیل به آن دوپینگ مجاز نیز می گویند،که در حال حاضر در بیش از یکهزار مرکز در آمریکا جهت افزایش توانایی های ذهنی و تقویت تمرکز و حافظه استفاده می شود.

نوروفیدبک جهت افزایش تمرکز و حافظه در آمریکا و کشورهای پیشرفته قدمتی حدود 20 ساله دارد ودر حال حاضر تقریبا تمامی مراکز مهم و موثر دنیا مانند سازمان ناسا،بازیکنان تیم های فوتبال لیگ های اروپا و مدیران شرکت های بزرگ و بسیاری از موسسات آموزشی و کادر پزشکی و… از این روش جهت بهبود کارایی استفاده می کنند.

 

از حدود 2 سال پیش نیز در ایران نوروفیدبک و بیوفیدبک جهت بسیاری از بازیکنان تیم های شطرنج و تیر اندازی و توسط بسیاری از پزشکان و متخصصین و دانشجویان و محصلین در حال استفاده روز افزون می باشد.


تا به حال حدود 110 مقاله  معتبر و قابل استناد بین سالهای 85 تا 2010 میلادی در مورد نوروفیدبک در افزایش تمرکز در دنیا چاپ شده است که در حدود 80 درصد این مقالات روش نوروفیدبک در افزایش تواناییهای ذهنی،افزایش تمرکز،بهبود یادگیری و عملکرد تحصیلی،ارتقا عملکرد ورزشی و افزایش توانایی در موسیقی و افزایش خلاقیت و در نهایت افزایش میزان بهره هوشی موثر نشان داده شده است.

 

 

بوسیله این روش شمابه مغز خود آموزش می دهید که چطور امواج  خود را کنترل کند.

برای اینکه بدانید نوروفیدبک چگونه عمل می کند ابتدا باید امواج مغز خود را بشناسید، زیرا تلاش برای بهبود حافظه بدون اینکه مغز خود را بشناسیم مثل تلاش برای ارتقاء یک کامپیوتر است بدون اینکه بدانیم چطور کار می کند؟!!

امواج مغز را می توان به امواج رادیویی تشبیه کرد ، این امواج در فرکانس های مختلف فعال می شوند و تا وقتی بعضی از امواج فعال هستند، فعالیت امواج دیگر محدود است. این امواج به 4 دسته تقسیم می شوند:

 

موج دلتا کندترین و پردامنه ترین موج مغزی است و زمانی که فرد در خواب عمیق است بیشترین فعالیت را دارد.

موج آلفا موجی با فرکانس زیاد است و زمانی که ما در وضعیت Relax هستیم فعال است. موج تتا نیز در خواب فعال تر است . اما موج بتا در مواقعی که فرد در حال تمرکز و یادگیری است بیشترین فعالیت را از خود نشان می دهد.

دانستن این نکته مهم است که این 4 موج در همه زمان ها درجاتی از فعالیت را در مغز دارا هستند، اما شدت و فرکانس فعالیت امواج سبب تفاوت کارکردهای ذهنی افراد مختلف می شود.

برای مثال، افرادی که از مشکلات یادگیری رنج می برند فرکانس موج بتا پایین تری نسبت به افراد عادی دارند.

بنابراین مادامی که ما بتوانیم امواج مغزی خود را کنترل کنیم، می توانیم حافظه و تمرکز خود را بهبود بخشیم.

از سال 1960 تحقیقات بر روی کنترل امواج مغزی توسط انسان آغاز شده و امروزه این باور وجود دارد که این روش علاوه بر داشتن اثرات درمانی بر روی افراد دچار مشکلات یادگیری و بیش فعالی، در افراد عادی نیز سبب ارتقاء سطح حافظه و بهبود قدرت تمرکز می شود.

در پایان لازم است بدانیم که بنابر گفته دانشمندان، حتی افراد نخبه نیز فقط از 10% ظرفیت مغز خود استفاده می کنند و این رقم در بین افراد عادی در بهترین حالت بین 5-4% است، پس تلاش کنیم تا از ظرفیت های مغز خود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات نوروفیدبک جهت بهبود قدرت تمرکز و تقویت حافظه انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به مرکز و گذراندن دوره های تقویت حافظه زیر نظر متخصصین از این روش در بهبود عملکرد مغز خود بهره ببرید.

 

هوش بالاتر

 

 

نشانی کلینیک شماره یک (دفتر مرکزی) : تهران خیابان دکتر شریعتی. بالاتر از  تقاطع ظفر، مرکز نوروفیدبک آلومینا (پذیرش فقط با وقت قبلی)

نشانی کلینیک شماره دو : تهران خیابان ملاصدرا،بین شیرازی و شیخ بهایی،ساختمان پزشکان ملاصدرا (پذیرش فقط با وقت قبلی)

نشانی کلینیک شماره سه (نمایندگی مشهد) : بلوار وکیل آباد- داخل سید رضی 2- پلاک191 (پذیرش فقط با وقت قبلی)

 


شماره تماس کلینیک مرکزی تهران :

02122852784

ساعات تماس :همه روزه (غیر از جمعه ها)  9 صبح الی 9 شب

آدرس مطب روانپزشک شریعتی

 

 


شماره تماس نمایندگی مشهد (مرکز روانشناختی حکیمی):

05116018049

09155105398


نمایندگی نوروفیدبک آلومینا در شهرهای اصفهان،تبریز و شیراز و… در سال جاری و طی ماههای آینده افتتاح خواهد شد.


هرگونه سوال یا ابهامی را می توانید بوسیله ایمیل یا تلفن با ما در میان بگذارید

Email : [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


سال‌هاست كه ورزشكاران، هنرمندان، مديران و افراد نظامي، از نوروفيدبك براي دستيابي به بالاترين سطوح عملكردی استفاده مي‌كنند.

اين تکنيک به افراد می آموزد چگونه مغز را کنترل کند. دانشمندان تصور می کنند راهی برای تقويت حافظه انسان به ميزان 10 درصد پيدا کرده اند.پژوهشگران در رويال کالج لندن با استفاده از يک فناوری به نام “نوروفيدبک” (بازخورد عصبی) موفق شدند به افراد مورد مطالعه آموزش دهند حافظه خود را تقويت کنند.اين فناوری با نشان دادن امواج مغزی به افراد روی يک صفحه نمايش رايانه به آنها آموزش می دهد چگونه اين امواج را کنترل کنند.پزشکان معتقدند اين شيوه را می توان  برای معالجه کسانی که از اختلال حواس، صرع و بيماری های مغزی مشابه رنج می برند، به کار گرفت.در اين شيوه، فعاليت مغزی با اتصال حسگرهايی به پوست سر، زير نظر گرفته می شود و بيمار می تواند امواج مغزی خود را روی صفحه رايانه مشاهده کند.اين وضع به بيمار امکان می دهد شاهد چگونگی اثرگذاری حالات روحی و رفتاری مختلف بر مغز خود باشد. سپس به آنها آموخته می شود چگونه فعاليت مغزی خود را کنترل و آن را تصحيح يا تثبيت کنند

آزمون حافظه: دکتر ديويد ورنون اين تکنيک را روی 40 نفر آزمايش کرده است. هرکدام از اين افراد پيش و پس از “تغذيه عصبی” يک آزمون حافظه انجام دادند.مطالعه نشان داد که عملکرد افراد در آزمون حافظه پس از “تغذيه عصبی”  بهبود چشمگیری می يابد.دکتر ورنون گفت: “پژوهش های قبلی نشان داده بود که می توان از تغذيه عصبی برای کمک به معالجه شماری از بيماری ها از جمله اختلال حواس، صرع و اعتياد به الکل استفاده کرد.”وی افزود: “اما اين نخستين بار است که نشان داده می شود ميان استفاده از تکنيک تغذيه عصبی و تقويت حافظه ارتباطی وجود دارد.”پروفسور جان گروزلر، از رويال کالج لندن در بيمارستان “چارينگ کراس” گفت  که اين فناوری به بيمارانی که از صدمات مغزی يا مشکل حافظه رنج می برند کمک می کند.وی گفت: “ثابت شده است که تغذيه عصبی می تواند در تغيير فعاليت مغزی موثر باشد، اما حدود و ميزانی که اين تغييرات می تواند در رفتار انسان نفوذ کند معلوم نيست.

نتايج اين مطالعه در نشريه بين المللی فيزيولوژی روانی منتشر شده است.

این روش در مواردی مثل بیماری آلزایمر ارثی و سایر بیماریهای تحلیل برنده مغز در حال حاضر کاربردی ندارد و لی در مورد اختلالات حافظه و اختلالات یادگیری و همچنین جهت افزایش تمرکز و بهبود قدرت ذهنی و افزایش هماهنگی بین جسم و ذهن  کاملا موثر می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

 

Angelakis، E.، S. Stathopoulou، و همکاران است. ۲۰۰۷ “EEG نوروفیدبک: مروری مختصر و به عنوان مثال قله آلفا آموزش فراوانی برای بهبود شناختی در سالمندان است.” دانشگاه علوم Neuropsychol 21 (1): 110-129.

نوروفیدبک (NF) electroencephalographic (EEG) روش بیوفیدبک برای آموزش افراد برای تغییر فعالیت مغز خود را از طریق شرطیسازی عامل است. تحقیقات نشان داده است که NF به کاهش علائم اختلالات عصبی و روانی، در حال حاضر تحقیقات در حال انجام بررسی برنامه های کاربردی برای سایر اختلالات و ارتقاء شناخت مشکلات کمک می کند. مقاله حاضر به طور خلاصه به بررسی اصول و وضعیت فعلی NF درمان و پژوهش است و نشان می دهد رویکرد اساسی با گزارش مطالعه بر روی هدف در حال توسعه NF پروتکل جدید برای بهبود عملکرد شناختی در سالمندان به طور موقت می شود. فرکانس EEG اوج آلفا (PAF) نشان داده شده است که ارتباط مثبت با عملکرد شناختی و ارتباط منفی با سن پس از دوران کودکی است. مطالعه خلبان در حال حاضر با استفاده از طراحی دو سو کور با گروه شاهد به منظور بررسی اینکه آیا آموزش مسن تر افراد را به افزایش PAF را در بهبود عملکرد شناختی. نتایج نشان داد که PAF NF بهبود سرعت پردازش شناختی و عملکرد اجرایی است، اما آن را به حال هیچ اثر روشنی بر روی حافظه است. در مجموع، نتایج نشان می دهد که NF PAF پروتکل روش نویدبخشی را برای بهبود عملکرد شناختی انتخاب شده است.

 

نوروفیدبک (NF) آموزش به عنوان یک روش درمانی در اختلال وابستگی مواد مخدر در طول سه دهه گذشته استفاده شده است. هدف از مطالعه حاضر به بررسی اثر این روش در بهبود سندرم همراه عصبی روانی در اختلال وابستگی مواد مخدر بود. ابعاد روانشناختی و ولع مصرف و فعالیت مغز سیگنال از 20 بیمار وابسته به مواد مخدر با استفاده از فهرست 90 اصلاح علائم (SCL-90-R)، پرسشنامه ولع مصرف هروئین (HCQ)، و الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG) اندازه گیری شد. تمام بیماران تحت دارو درمانی است. آنها به دو گروه که بر اساس نمرات SCL-90-R، آموزش و پرورش و سن همسان شده بودند اختصاص داده شد. گروه آزمون 30 جلسه آموزش NF علاوه بر به طب خود را دریافت کرد. گروه شاهد فقط دارو درمانی معمول است. تغییرات احتمالی با ارزیابی مجدد از تمام بیماران پس از درمان پیگیری شدند. ما فرض است که بیماران در گروه آزمون کاهش بیشتر در سندرم همراه خود را نشان می دهد. تجزیه و تحلیل چند متغیره کواریانس (MANCOVA) نشان داد که گروه تجربی در مقایسه با گروه شاهد، بهبودی قابل توجه بیشتری را در هر سه معیارهای نتیجه را نشان داد. در SCL-90-R، بهبود با hypochondriacs، وسواس، حساسیت بین فردی، پرخاشگری، جنون، و به طور کلی شاخص علامتدار شد. در HCQ، بهبود در پیش بینی از نتیجه مثبت، تمایل به استفاده از مواد مخدر، و در مجموع نمره متوسط ​​وجود داشت. در نهایت، QEEG نشان داد که تغییرات مثبت در دلتا فرونتال، مرکزی و آهیانه، پیشانی و مرکزی تتا، آلفا جداری و پیشانی و مرکزی ریتم موتور حسی (SMR) دامنه. این مطالعه نشان می دهد که NF می تواند به عنوان یک روش درمانی برای بهبود اختلالات مربوط به مواد مخدر، وابستگی اختلالات استفاده می شود. نتایج تأکید بر اهمیت مداخلات عصب روانشناختی در درمان اختلالات مصرف مواد وابستگی.

 

Arns، M.، S. د Ridder، و همکاران. ۲۰۰۹ اثر درمان Neurofeedback در ADHD اثرات آن بر بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری: تجزیه و تحلیل متا. دانشگاه علوم Neurosci EEG 40 (3): 180-189.

از آنجا که گزارش اولین مورد درمان Neurofeedback در اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) در سال 1976، بسیاری از مطالعات اثرات نوروفیدبک بر علائم مختلف از ADHD از قبیل بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری بررسی قرار گرفت. این تکنیک نیز توسط بسیاری از پزشکان استفاده می شود، اما این سوال به سطح شواهد مبتنی بر این درمان هنوز نامشخص است. در این مطالعه، تحقیق در درمان Neurofeedback برای ADHD انتخاب و جمع آوری شد و یک متا آنالیز انجام شد. هر دو مطالعات آینده نگر کنترل شده و با استفاده از مطالعات قبل و بعد از طراحی، اندازه اثر بزرگ (ES) برای نوروفیدبک در بی توجهی و تکانشگری و ES متوسط ​​برای بیش فعالی است. مطالعه تصادفی ES پایین تر بیش فعالی نشان می دهد که بیش فعالی است که احتمالا بیشتر حساس به عوامل غیر اختصاصی درمان را نشان دادند. با توجه به شمول برخی از مطالعات روش بسیار اخیر و صوتی در این متاآنالیز، عوامل مخدوش کننده بالقوه مانند مطالعات کوچک، عدم تصادفی در مطالعات قبلی و فقدان گروه کنترل مناسب شده اند خطاب، و اثرات بالینی از نوروفیدبک در درمان ADHD می تواند به عنوان بالینی معنی دار در نظر گرفته شده است. سه مطالعه تصادفی، کار نیمه فعال گروه شاهد است که می تواند به عنوان شاهد معتبر شاهد ارائه یک سطح برابر از آموزش های شناختی و درمانگر تعامل مشتری در نظر گرفته شده است. بنابراین، در خط با دستورالعمل AAPB و ISNR، برای اثربخشی بالینی امتیاز، نتیجه می گیریم که درمان Neurofeedback برای ADHD می تواند موثر و خاص “(5) به به ES بزرگ برای بی توجهی و تکانشگری و ES متوسط ​​برای بیش فعالی در نظر گرفته است.

 

بخشایش، AR، S. Hansch، و همکاران. (2011). “نوروفیدبک در ADHD: در یک سو کور تصادفی شده شاهددار در دادگاه است.” Adolesc روانپزشکی کودک EUR 20 (9): 481-491.

درمان Neurofeedback نشان داده شده است به منظور کاهش عدم توجه، بیش فعالی و تکانشگری در کودکان مبتلا به کمبود توجه / اختلال بیش فعالی (ADHD). با این حال، مطالعات قبلی به اندازه کافی کنترل عوامل مخدوشکننده و یا عدم طراحی reinforcer کنترل شده تصادفی را استخدام. این مطالعه به آن کاستی روش با مقایسه اثرات دو همسان انواع آموزش بیوفیدبک در علائم اولیه ADHD: نوروفیدبک EEG (NF) با هدف کاهش نسبت تتا / بتا و بیوفیدبک EMG (BF) با هدف در آرامش عضلات پیشانی است. سی و پنج کودک مبتلا به ADHD (26 پسر و 9 دختر و 6-14 سال) به طور تصادفی یا گروه درمان (NF، N = 18) یا گروه کنترل (BF، N = 17) قرار گرفتند. درمان در هر دو گروه شامل 30 جلسه. قبل و بعد از درمان ارزیابی شامل اقدامات psychophysiological، مقیاس امتیاز رفتاری تکمیل شده توسط والدین و معلمان، و نیز اقدامات روان. آموزش تتا / بتا نسبت و سطح EMG در NF و گروه BF، به ترتیب به طور موثر کاهش می یابد. پدر و مادر گزارش کاهش مشهد قابل توجهی در علائم ADHD اولیه، و بهبود در گروه NF بی توجهی بالاتر بود نسبت به مداخله کنترل (BF، D (corr) = – 0.94). آموزش NF توجه و عکس العمل بار در اقدامات روان بهبود یافته است. نتایج نشان می دهد که به طور موثر NF علائم بی توجهی در میزان های پدر و مادر و زمان واکنش در آزمون عصب روانشناختی کاهش می یابد. با این حال، با توجه به علائم بیش فعالی و تکانشگری، نتایج این مفهوم را میرسانند که عوامل غیر خاص، مانند احتمالات رفتاری، خودکارآمدی، محیط یادگیری ساختار و فرآیندهای خوراک به جلو، همچنین ممکن است به اثرات مثبت رفتاری ناشی از آموزش نوروفیدبک.

 

Barnea، A.، A. Rassis، و همکاران. (2005). “اثر نوروفیدبک در شناخت کلمه نیمکره است.” مغز Cogn 59 (3): 314-321.

روش SMR / تتا نوروفیدبک (NF) آموزش در سایت های مرکزی 20 کودکان اسرائیلی در سن 10-12 سال، 1/2 پسران و دختران 1/2. نیمی از افراد آموزش C3 و C4 نیمه دیگر آموزش، متشکل از 20 جلسه نیم ساعت. ما اثرات آموزش بر تصمیم lateralized لغوی در زبان عبری ارزیابی شده است. lateralized آزمون تصمیم گیری واژگانی نشان می دهد سهم مستقل از هر نیمکره به شناخت کلمه است (Barnea، Mooshagian، و Zaidel، 2003). آموزش افزایش دقت و حساسیت است. سمت چپ نیمکره (LH) تخصص در برخی شرایط افزایش یافته، اما انتقال interhemispheric تاثیر نمی گذارد. آموزش بر پردازش psycholinguistic در دو نیمکره متفاوت در C3 و C4 است. آموزش نیز افزایش می یابد استقلال نیمکره غربی است. دختران و پسران، تفاوت های شگفت آور در اثر آموزش وجود دارد. در پسران، آموزش C4 بهبود دقت LH، در حالی که در آموزش دختران C3 بهبود دقت LH. نتایج نشان می دهد که NF پروتکل lateralized فعال مدارات نامتقارن کنترل نیمکره غربی است که در تغییر شبکه های از راه دور نیمکره غربی و متفاوت در پسران و دختران سازمان یافته است.

 

ارنست Basta، D، A. (2008). “[توانبخشی مدرن برای اختلالات دهلیزی با استفاده از روش های آموزشی نوروفیدبک].” HNO 56 (10): 990-995.

درمان نگهدارنده اختلالات دهلیزی طولانی مدت شده است در طول چند سال گذشته با معرفی عصبی (زیستی-) روش بازخورد تغییر کرده است. نوروفیدبک سیستم فنی شامل محرک اضافی (صوتی، گالوانیکی vibrotactile) به بیمار در حالی که انجام تمرینات دهلیزی است. این محرک در میزان انحراف پاسچرال از بیمار از موقعیت طبیعی (ایده آل) در فضا وابسته است. سیستم Neurofeedback است بدن پوشیده شده و به طور مداوم با ثبت هر گونه انحراف پاسچرال از وضعیت طبیعی به طوری که می تواند محرک مناسب برای بیمار اعمال است. این روش جدید از بیماران مبتلا به بازسازی با سرگیجه به نظر می رسد علاوه بر این امیدوار کننده در درمان طولانی مدت، اختلالات دهلیزی پیچیده به عنوان مطالعات اخیر نشان داده اند.

 

ارنست Basta، D، A. (2011). [آموزش نوروفیدبک Vibrotactile با Vertiguard (R)-RT-سیستم. پلاسبو کنترل دوسوکور مطالعه خلبان در توانبخشی دهلیزی است. ” HNO 59 (10): 1005-1011.

سابقه و هدف: موفقیت آموزش Neurofeedback برای توانبخشی دهلیزی بستگی دارد تا حد زیادی در نوع سیگنال بازخورد و همچنین پارامترهای خاص است. آموزش ایده آل باید در کسری تعادل فردی در بیماران در زندگی روزمره است. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی نتایج درمانی از یک سیستم جدید نوروفیدبک vibrotactile برای اولین بار در یک مطالعه مقدماتی است. بیماران و روش ها: در مجموع از 36 نفر انجام آموزش های روزانه vibrotactile نوروفیدبک (به مدت 10 روز) بر اساس تجزیه و تحلیل نوسان در روز اول است. کاهش نوسان بدن و سرگیجه مقیاس علامت (VSS) نمرات بعد از آموزش محاسبه شد و در مقایسه با کسانی که از گروه دارونما است. یافته ها: هر پنج گروه بیمار (مشخص شده توسط اختلالات مختلف دهلیزی) که آموزش را با سیگنال بازخورد درست انجام نوسان بدن کاهش می یابد و نمره VSS (N = 30) را نشان داد. این اثر در گروه دارونما قابل مشاهده نیست. نتیجه گیری: آموزش فردی نوروفیدبک vibrotactile در اینجا با Vertiguard (R) سیستم ارائه شده به نظر می رسد برای بهبود تعادل در فعالیت های روزانه در گروه بیمار تمام بررسی است، اما نه در گروه شاهد. مطالعات آینده باید اثر بخشی این روش جدید در یک نمونه بزرگتر و همچنین اثرات طولانی مدت آن را بررسی کند.

 

Basta، D.، م رسی Izquierdo و همکاران. (2011). “بررسی اثر آموزش نوروفیدبک vibrotactile در موضع و راه رفتن برای درمان از کسری موازنه: دو سویه کور با کنترل دارونما مطالعه چند است.” Otol Neurotol 32 (9): 1492-1499.

هدف: استراتژی های توانبخشی وستیبولر عمدتا نیاز به آموزش طولانی مدت در شرایط موضع، که در نهایت همیشه موفق. آموزش های منحصر به فرد در شرایط زندگی روزمره با یک محرک بصری نوروفیدبک لمسی به نظر می رسد رویکرد امیدوار کننده تر است. از این رو، مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر یک سیستم جدید نوروفیدبک vibrotactile توانبخشی دهلیزی شد. مطالعه: دو سوکور محاکمه. بیماران: صد و پنج بیمار که دچار یکی از اختلالات تعادل زیر برای بیش از 12 ماه مطالعه شدند: کانال ضعف عضلانی، اختلال otolith، حذف از نوروما صوتی، فشرده سازی میکروواسکولار سندرم، بیماری پارکینسون، و presbyvertigo. مداخلات: آموزش نوروفیدبک Vibrotactile روزانه (15 دقیقه) به بیش از 2 هفته با استفاده از سیستم Vertiguard در آن 6 وظایف تست کسری تراز استاندارد با انحراف از برجسته ترین ارزش های هنجاری انجام شد. متغیرهای وابسته شامل: نوسان تنه و مچ پا، سرگیجه موجودی نقص، و نمره نشانه دهلیزی در verum و در گروه پلاسبو قبل از آموزش اندازه گیری شده در آخرین روز آموزش و 3 ماه بعد. یافته ها: کاهش در نوسان تنه و مچ پا و همچنین در نمرات علائم ذهنی در گروه verum مشاهده شد. این اثر می تواند در هر یک از پارامترهای نتیجه از گروه دارونما یافت نمی شود. نتیجه گیری: آموزش نوروفیدبک vibrotactile به کار گرفته شده در مطالعه حاضر روش بسیار کارآمد برای کاهش نوسان بدن در اختلالات تعادل مختلف دارد. از آنجا که برنامه توانبخشی به انجام طاقت فرسا نیست، آسان است و صرفه جویی در زمان، افراد مسن و کسانی که با مشکلات جدی، تعادل طولانی مدت نیز می تواند با موفقیت شرکت.

 

احمق، محمدجعفر، S. Bonnington، و همکاران است. 2 “استراتژی های آرامش و افزایش حساسیت هیپنوتیزم: نوروفیدبک EEG، آرام سازی پیشرونده عضلانی و تلقین به نفس مغز با توجه به گاو 71 (1-3): 83-90.

هیپنوتیزم است نشان داده شده است به موثر در طیف وسیعی از شرایط بالینی، از جمله مدیریت درد مزمن باشد. با این حال، همه افراد قادر به وارد شدن به حالت هیپنوتیزم، در نتیجه محدود کردن کاربرد بالینی این روش است. ما به دنبال تعیین اینکه آیا استعداد هیپنوتیزم می تواند با استفاده از سه روش فکر تسهیل در آرامش، با علاقه خاص در پروتکل نوروفیدبک EEG که بالا تتا به آلفا و نسبت توان افزایش. این در مقایسه با آرام سازی پیشرونده عضلانی و تلقین به نفس شد. ده نفر از افراد مبتلا به سطوح متوسط ​​حساسیت (2-7/12) به طور تصادفی به هر حالت اختصاص داده شده و ارزیابی حساسیت به هیپنوتیزم، قبل و پس از اتمام 10 جلسه آموزش است. حساسیت هیپنوتیزم آموزش در تمام گروه ها افزایش یافته، ارائه شواهد بیشتری است که کنترل کننده بیش از نسبت تتا / آلفا امکان پذیر است، اما بر خلاف پیش بینی های ما، ارتفاع نسبت تتا / آلفا موفق تر از مداخلات دیگر ثابت کرد. با این حال، هر سه روش با موفقیت حساسیت هیپنوتیزم در بیش از نیمی از شرکت کنندگان (17/30)، بروز شبیه به این گزارش با استفاده از روش های دیگر افزایش یافته است. همان طور که قبلا گزارش شده است، اکثریت که حساس بودند اصلاح در سطوح پایین تر از استعداد، و افزایش بیشتر تمایل به در افراد حساس اتفاق می افتد. با این حال، در اینجا افزایش در برخی در سطوح پایین فاش شد، و توانایی رسیدن به سطوح بالا، هر دو ویژگی به طور معمول گزارش شد. تحقیقات بیشتر ضروری است.

 

Baydala، L. و Wikman E. (2001). “اثربخشی نوروفیدبک در مدیریت از کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / کمبود توجه است.” Paediatr سلامت کودکان 6 (7): 451-455.

اختلال نقص توجه / اختلال بیش فعالی (ADHD)، اختلال رفتاری مشخصه سطح نامناسب از عدم توجه با و یا بدون تکانشگری یا overactivity است. شیوع تخمینی از ADHD 7٪ تا 10٪ در پسران و 3٪ در دختران در سن چهار تا 11 سال است. اعتقاد بر این است بالاتر بودن شیوع در پسران بود که در نتیجه تعصب ارجاع زیرا پسر مبتلا به ADHD مخل تر و خشن تر است، و در نتیجه، بیشتر احتمال دارد به مراجعه کننده به درمانگاه های تخصصی است. اغلب ژنتیکی اختلالات neurochemical – – و معایب زیست محیطی که با مشکلات یادگیری، مشکلات رفتاری و طرد اجتماعی ADHD ترکیبی بیولوژیکی ایجاد می شود. شناسایی و درمان کودکان مبتلا به ADHD هستند در پیشگیری یا حداقل به حداقل رساندن عوارض جدی در ارتباط با این اختلال ضروری است. داروهای محرک، مؤثر ترین وسایل کنترل علامتی از علائم ADHD، و ایمنی و اثر بخشی این داروها به خوبی در ادبیات ایجاد شده است. با وجود اثر شناخته شده از داروهای محرک، جایگزین هستند اغلب توسط پدر و مادر از کودکان مبتلا به ADHD به دنبال می شود. تعدادی از درمان های جایگزین و بحث ADHD در دسترس هستند، از جمله مدیریت رژیم غذایی، مکمل های تغذیه ای، بینایی درمانی، هیپنوتیزم، هدایت، آموزش آرامش و منحنی هایی که توسط دستگاه ثبت امواج مغز ثبت شده است (EEG) نوروفیدبک. منتشر شده به خوبی کنترل مطالعات علمی یا به حمایت یا رد اثربخشی نوروفیدبک EEG برای کودکان مبتلا به ADHD در دسترس نیست. در حال حاضر، نوروفیدبک EEG باید به عنوان یک درمان آزمایشی است، اعتبار است که هنوز مشخص نشده است در نظر گرفته شود.

 

Bazanova، OM و Aftanas LI (2006). [استفاده از مختصات فردی EEG برای افزایش بهره وری نوروفیدبک]. ” Zh Nevrol Psikhiatr من اس اس Korsakova 106 (2): 31-36.

هدف از این مطالعه، برای نشان دادن بهره وری از نوروفیدبک در با استفاده از محدوده فرکانس منحصر به فرد الکتروسفالوگرام (EEG) بود. جلسه تتا / کاهش بتا و آلفا شبیه سازی آموزش در 2 سرپایی انجام شد: یکی از آنها را با اختلال کمبود توجه (مدرسه) و دیگری با انقباض درد عملکردی (موسیقیدان حرفه ای). نوروفیدبک با فرکانس استاندارد در بهبود ویژگی های روانسنجی و EEG در هر دو بیمار منتج نمی شود. آموزش های نوروفیدبک با فرکانس فردی به اوج حداکثر پهنای باند آلفا و بهبود این ویژگی است که نشان می دهد بهره وری از این روش استفاده می شود.

 

Bearden، TS، و JE Cassisi، و همکاران. (2003). “آموزش Neurofeedback برای یک بیمار مبتلا به سکته تالاموس و قشر مغز است.” جدول Psychophysiol پس خوراند زیستی 28 (3): 241-253.

یک سال پس از سکته مغزی خلفی چپ و تالاموس، یکی از شرکت کنندگان مرد 52 ساله با 14 هفته کاهش نوروفیدبک آموزش تتا تحت درمان قرار گرفت. مطالعات تصویر برداری نشان داد سمت چپ گیجگاهی، آهیانه، ناحیه پس سری، و سکته دو طرفه تالاموس در طول توزیع از شریان مغزی خلفی. تست عصب روانشناختی نشان داد حافظه کلامی شدید، نامگذاری، ردیابی بصری، و اختلال حرکتی خوب است. علاوه بر این، alexia بدون agraphia وجود داشت. دستگاه ثبت امواج الکتریکی مغز بوسیله برق pretraining کمی (QEEG)، میرایی آلفا، عدم واکنش آلفا به باز کردن چشم، تتا و فعالیت بیش از حد از منطقه چپ سر خلفی را در بر داشت. آموزش نوروفیدبک برای مهار فعالیت تتا 4-8 هرتز به مدت 42 جلسه از سایت های نیمکره چپ انجام شد. در طول دوره آموزش، کاهش قابل توجهی در دامنه تتا رخ داده است را از سایت های آموزشی از دوره های پایه پس از جلسه ارزیابی است. Posttraining، عادی نسبی از QEEG از منطقه چپ سر خلفی مشاهده شد.

 

Beauregard، محمد و جواد Levesque (2006). “بررسی تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی اثرات آموزش نوروفیدبک بر اساس عصبی از توجه انتخابی و مهار پاسخ در کودکان مبتلا به اختلال فعالی است.” جدول Psychophysiol پس خوراند زیستی 31 (1): 3-20.

دو تصویر برداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) آزمایش برای اندازه گیری اثر آموزش نوروفیدبک (NFT)، در کودکان AD / HD، در لایه های عصبی توجه انتخابی و مهار پاسخ انجام شد. بیست و کودکان unmedicated AD / HD شرکت به این آزمایشات. پانزده کودکان به طور تصادفی به گروه تجربی (EXP) اختصاص داده در حالی که دیگر کودکان به طور تصادفی به گروه کنترل (CON) اختصاص داده است. افراد فقط در گروه EXP تحت NFT. افراد درصد این سطح به منظور افزایش دامنه SMR (12-15 هرتز) و بتا 1 فعالیت (15-18 هرتز)، و کاهش دامنه فعالیت های تتا (4-7 هرتز) آموزش داده شدند. افراد از هر دو گروه مورد و شاهد، یک هفته قبل از آغاز NFT (1) زمان و 1 هفته پس از پایان از NFT (زمان 2) اسکن شده بودند، در حالی که آنها انجام شمارش استروپ “وظیفه (آزمایش 1) و برو / بدون برو کار (آزمایش 2). در زمان 1 در هر دو گروه، کار شمارش استروپ با فعال سازی قابل توجهی در مقطع کوچک سمت چپ جداری برتر همراه بود. برو / بدون برو کار، فعالیت های قابل توجهی در EXP و CON گروه های شناسایی شد. در زمان 2، در هر دو گروه، کار شمارش استروپ با فعال سازی قابل توجهی از نرمه کوچک سمت چپ جداری برتر همراه بود. با این حال، این زمان، جایگاه قابل توجهی از فعال سازی وجود دارد، در گروه EXP، در حق ACC، هسته وابسته به دم چپ، چپ و ماده nigra. هیچ جایگاه فعال در افراد CON مشاهده شد. برای برو / بدون برو وظیفه، جایگاه قابل توجهی از فعال سازی، در گروه EXP، در قشر حق ventrolateral را جلو مغزی، سمت راست ACcd، چپ تالاموس هسته دم وار، چپ، چپ و ماده nigra گزارش شده است. بدون فعال سازی قابل توجهی از این مناطق مغز در افراد CON انجام شد. این نتایج نشان می دهد که NFT ظرفیت برای عملکرد عادی سیستم های مغز و در واسطه توجه انتخابی و مهار پاسخ در کودکان AD / HD است.

 

Becerra، J.، T. فرناندز، و همکاران. 2 “پیگیری مطالعه یادگیری معلول، کودکان تحت درمان با نوروفیدبک یا دارونما است.” دانشگاه علوم Neurosci EEG 37 (3): 198-203.

این گزارش 2-سال پیگیری به مطالعه قبلی توصیف تغییرات مثبت رفتاری و جهش از بلوغ EEG با نوروفیدبک تتا / آلفا (NFB) آموزش در یک گروه از یادگیری غیر فعال (LD) کودکان. در گروه شاهد زوج، تحت درمان با دارونما، تغییرات رفتاری مورد مشاهده نشد و کوچکتر maturational تغییرات EEG مشاهده شد به راحتی با افزایش سن توضیح داده شد. دو سال بعد، عقب ماندگی maturational EEG در کودکان گروه کنترل افزایش یافته است، رسیدن به غیر طبیعی بالا تتا مقادیر قدرت نسبی، عدم وجود تغییرات مثبت رفتاری ادامه داد و تشخیص عصبی باقی مانده LD است. در مقابل، پس از 2 سال بلوغ EEG در کودکان که به گروه آزمون آموزش نوروفیدبک قبلی مربوط ادامه خواهد داد آیا این تغییرات مثبت رفتاری، که در بهبودی علائم LD منعکس شد همراه بود.

 

Becerra، J.، T. فرناندز، و همکاران. (2012). نوروفیدبک در افراد مسن سالم انسان با خطر electroencephalographic برای اختلال شناختی. ” J با آلزایمر DIS 28 (2): 357-367.

در افراد سالم سالمندان، بهترین منحنی هایی که توسط دستگاه ثبت امواج مغز ثبت شده است (EEG)، پیش بینی مبتنی بر اختلال شناختی فعالیت تتا EEG غیر طبیعی بالا برای سن خود می باشد. هدف از این کار بود، به بررسی اثربخشی نوروفیدبک (NFB) پروتکل در کاهش فعالیت تتا EEG در افراد سالم و افراد مسن که در حال حاضر قدرت مطلق غیر طبیعی بالا تتا (AP). چهارده نفر به طور تصادفی به دو گروه آزمون و گروه شاهد قرار گرفتند، دو گروه پاداش (تن از 1000 هرتز) هنگامی که AP تتا کاهش یافته بود، و گروه شاهد تحت درمان با دارونما، دولت تصادفی از همان لحن است. نتایج نشان می دهد که در گروه تجربی یک، بهبودی بیشتری در اقدامات EEG و رفتاری است. با این حال، افراد گروه شاهد ارزش بهبود EEG و در حافظه نشان می دهد، که ممکن است به اثر دارونما نسبت داده شده است. با این حال، اثر درمان NFB در EG روشن بود، هر چند اثر دارونما نیز ممکن است به حضور داشته است.

 

برمن، BD، SG Horovitz، و همکاران. (2012). “مدولاسیون فعالیت قشر حرکتی اولیه با وظایف موتور و موتور تصاویر با استفاده از نوروفیدبک fMRI مبتنی بر زمان واقعی است.” Neuroimage 59 (2): 917-925.

پیشرفت در کسب fMRI و پردازش داده ها را ساخته اند آن را ممکن است به تجزیه و تحلیل فعالیت مغز را به سرعت به عنوان تصاویر به دست آمده اجازه می دهد این اطلاعات را به پشت در اسکنر به افراد تغذیه می شوند. توانایی افراد برای یادگیری volitionally کنترل فعالیت مغز موضعی در داخل موتور قشر با استفاده از زمان واقعی fMRI مبتنی بر نوروفیدبک (NF) به طور فعال در حال بررسی آن را به عنوان ممکن است پیامدهای بالینی برای توانبخشی موتور بعد از مرکزی صدمه به سیستم عصبی و کامپیوتر رابط مغز است. بررسی توانایی از پانزده نفر از افراد سالم، به استفاده از NF فعالیت مغز را به زیر و بم کردن در داخل قشر حرکتی اولیه (M1) در طول انگشت ضربه زدن و بهره برداری از کار تصاویر. M1 دست ناحیه ROI (ROI (متر)) عملکرد در ضربه زدن انگشت و بازنمایی بصری از تغییرات سیگنال BOLD درون ROI (متر) بانک فدرال به موضوع را در اسکنر ترجمه شد. سطح EMG برای ارزیابی خروجی موتور در طول بهره برداری و حصول اطمینان از هیچ فعالیت موتور در حال حاضر در کار تصاویر موتور مورد استفاده قرار گرفت. افراد به سرعت آموخته به زیر و بم کردن فعالیت مغز را در درون خود را ROI (متر) در طول کار انگشت ضربه زدن، که می تواند جدا از اندازه از بهره برداری، اما افزایش قابل توجهی در داخل ROI (متر) در طول کار از سوی موتور تصاویر را نشان نمی دهد در سطح گروه با وجود به شدت فعال شبکه سازگار با عملکرد موتور تصاویر. ناتوانی افراد به زیر و بم کردن مناسب با تصاویر موتور M1 ممکن است مشکل ذاتی در سیناپس فعال در این منطقه، با یا بدون NF، منعکس کننده از فعال سازی چنین ممکن است منجر به خروجی M1 عصبی و فعالیت ماهیچه ای واجب است. آینده زمان واقعی fMRI مبتنی بر تحقیقات NF شامل موتور قشر ممکن است از تمرکز توجه بر روی قشری از مناطق دیگر از M1 برای آموزش بازخورد یا بازخورد استراتژی جایگزین از قبیل اقدامات از اتصال به تابعی در داخل سیستم موتور بهره مند شوند.

 

برنر، I.، M. Schabus، و همکاران. 2 اهمیت سیگما آموزش نوروفیدبک در خواب دوک و جنبه های اعلانی حافظه. جدول Psychophysiol پس خوراند زیستی 31 (2): 97-114.

اهمیت تابعی از دوک خواب تثبیت حافظه در طول شب و استعداد یادگیری های عمومی و همچنین به عنوان اثر چهار جلسه 10-دقیقه ای از فرکانس دوک نخ ریسی (11.6-16 هرتز، سیگما) آموزش نوروفیدبک بر فعالیت خواب دوک بعدی و تغییر عملکرد یک شبه مورد بررسی قرار گرفت است. قبل از خواب، نفر بر روی کلمه لیست زوج وابسته کار پس از دریافت یا آموزش نوروفیدبک (NFT) و یا آموزش pseudofeedback (PFT) آموزش داده شده است. اگرچه NFT تا به حال هیچ تاثیر قابل توجهی در فعالیت های دوک بعدی و نتایج رفتاری، روند افزایش قدرت گروه سیگما در طول NREM (مرحله 2 تا 4) خواب بعد از NFT وجود دارد نسبت به PFT بود. علاوه بر این، همبستگی مثبت و معنی داری بین فعالیت دوک در هنگام خواب موج آرام (در نیمه شب اول) و عملکرد حافظه به طور کلی نشان داد. حمایت از این که واریانس بین فردی قابل توجهی در فعالیت های دوک خواب حداقل می توان تا حدودی تفاوت در توانایی به دست آوردن اطلاعات جدید اعلانی توضیح داده شده است. ما نتیجه گیری کرد که NFT کوتاه قبل از خواب بود به شکلی موثر در بهبود فعالیت دوک phasic و / یا نفوذ بر پردازش حافظه کافی نیست. با این حال، NFT بود، موفق به افزایش قدرت سیگما، احتمالا به دلیل اثرات سیگما NFT می شوند به راحتی آشکار در باندهای فرکانس در واقع آموزش دیده نسبت به فعالیت های مرتبط با دوک نخ ریسی phasic.

 

Birbaumer، N.، A. راموس Murguialday، و همکاران. ۲۰۰۹ “نوروفیدبک و برنامه های کاربردی کامپیوتر رابط مغز بالینی. INT برگرد Neurobiol 86: 107-117.

بسیاری از پژوهش اختصاص داده شده به BMI توسعه شامل مطالعات روش در مقایسه با الگوریتم های مختلف ریاضی را آنلاین، اعم از ساده و تجزیه و تحلیل تفکیک خطی (LDA) (Dornhege و همکاران، 2007) به غیر خطی شبکه های عصبی مصنوعی (شبکه های عصبی مصنوعی) و یا ماشین بردار پشتیبان (SVM) طبقه بندی. سلول تنها خونتان را افزایش برای بازسازی حرکات دست نیاز به راه حل های مختلف آماری از الکتروانسفالوگرافی (EEG) ریتم طبقه بندی برای برقراری ارتباط است. به طور کلی، الگوریتم برای برنامه های کاربردی BMI محاسباتی ساده است و تفاوت در دقت طبقه بندی بین الگوریتم های مورد استفاده برای یک هدف خاص، کوچک هستند. تنها تعداد بسیار محدودی از مطالعات بالینی با بیماران دچار ضایعات عصبی در دسترس هستند، بسیاری از آنها مطالعات موردی تک. جمعیت هدف بالینی BMI از درمان در درجه اول از بیماران مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و آسیب CNS شدید از جمله صدمات طناب نخاعی و سکته مغزی و در نتیجه کسری قابل توجهی را در ارتباط و عملکرد حرکتی تشکیل شده است. با این حال، بدن های گسترده ای از ادبیات در 1970s با استفاده از آموزش نوروفیدبک آغاز شده است. آموزش چنین اجرا برای کنترل های مختلف EEG و اقدامات شواهد محکمی از اثرات مثبت در بیماران با صرع در غیر این صورت دارویی مقاوم به درمان، اختلال کمبود توجه و بیش فعالی ADHD ارائه شده است. اخیرا، معرفی موفق و تست از زمان واقعی fMRI و NIRS-BMI زمینه هیجان انگیز از علاقه را در بیماران با شرایط روانشناختی افتتاح شد.

 

براندیس، D. (2011). آموزش نوروفیدبک در ADHD: بیشتر بر روی ویژگی است. ” دانشگاه علوم Neurophysiol 122 (5): 856-857.

 

Breteler، MH، محمد Arns، و همکاران. (2010). “بهبود در املای پس از QEEG و نوروفیدبک در dyslexia: مطالعه به صورت درمان قابل کنترل است” جدول Psychophysiol پس خوراند زیستی 35 (1): 5-11.

نظریه ئی از نارساخوانی فرض کمبود خاصی در نمایندگی، ذخیره سازی و فراخوان واج است. تکنیک های مختلف تصویربرداری مغز، از جمله qEEG، نقطه به نقطه با اهمیت از طیف وسیعی از مناطق عمدتا مناطق زمانی نیمکره چپ. این مطالعه اقدام به کاهش خواندن و هجی کسری در کودکان نارساخوان با استفاده از آموزش نوروفیدبک بر اساس تفاوت های فیزیولوژی عصبی را وادار بین شرکت کنندگان و جنس و سن همسان کنترل. کودکان نوزده تصادفی به گروه دریافت نوروفیدبک qEEG مبتنی بر (N = 10) و گروه شاهد (n = 9) بود. هر دو گروه درمانی تدریس شده است. گروه آزمون بطور قابل توجهی در بهبود املا (د کوهن = 3). بدون بهبود در خواندن پیدا شد. مطالعه عمیق از تغییرات در qEEG قدرت و انسجام پروتکل گواه بدون هیچ تغییری fronto مرکزی، که در خط با فقدان پیشرفت در خواندن. افزایش قابل توجهی از انسجام آلفا، که ممکن است نشان میدهد که فرآیندهای توجه برای بهبود املا را به خود اختصاص پیدا شد. توجه به زیرگروه نارساخوانی ممکن است نتایج حاصل از مطالعات آینده را صیقل می دهد.

 

YF Busse، M.، کم، و همکاران. (2008). نوروفیدبک توسط ارتباط های عصبی توجه انتخابی شنیداری در مواردی به عنوان نرم افزار ممکن است برای درمان وزوز گوش است. ” کنفرانس IEEE مجموعه مقالات مهندسی پزشکی تعیین SOC 2008: 5،136-5،139.

بیشتر و بیشتر مردم از وزوز گوش رنج می برند. درمان های بسیاری برای وزوز گوش وجود دارد که بر اساس علل مختلف ادعا کرد. متاسفانه تا به حال هیچ یک از درمان های موجود شده است یافت می شود به طور کلی موثر است. در اینجا، ما دوست داریم که درمان وزوز گوش بر اساس نوروفیدبک با استفاده از ارتباط های عصبی شنوایی انتخابی پتانسیل برانگیخته (ASEPs) را نشان می دهد. ما نشان داده اند که هماهنگ سازی فاز موجک پاسخ شنوایی اواخر (ALR) نوردد تنها اجازه می دهد تا برای نظارت آنلاین مستقیم توجه شنیداری فاز قفل شده است. نتایج نشان می دهد که پس از یک آموزش ساده، افراد را آموخته کنترل توجه خود را به روش شنیداری. به منظور بهبود توانایی در کنترل سیستم توجه هدف از درمان وزوز گوش بسیاری از افراد، به طوری که درک از بیماران به سمت سر و صدای وزوز گوش را می توان به حداقل کاهش می یابد. می توان نتیجه گرفت که سیستم نوروفیدبک پیشنهاد شده توسط هماهنگ سازی اندازه گیری فاز موجک ممکن است در درمان بالینی بیماران مبتلا به وزوز گوش استفاده می شود و ممکن است تا حد به درمان های دیگر سیستم های کنترل مبتنی بر است.

 

Butnik، SM (2005). نوروفیدبک در نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی است. ” J دانشگاه علوم روان 61 (5): 621-625.

Neurofeedback است که مورد استفاده معمولا امروزه در درمان افرادی که دچار اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD). نوروفیدبک، که بر اساس تئوری هایی است که بر اساس آلی از ADHD را به رسمیت می شناسند، با بهره گیری از بازخورد زیستی برای هدایت افراد برای تنظیم فعالیت مغز خود را. نوروفیدبک متکی بر پژوهش نشان داده است که اکثر افرادی که دارای ADHD، در مقایسه با همسالان مشابه، دارای فعالیت بیش از حد موج آهسته و کاهش فعالیت موج سریع است. بازخورد فوری به فرد در مورد خود و یا موج در مغز فعالیت خود را به صورت بازی ویدیویی، که عمل تحت تاثیر جلسه فرد در آستانه از پیش تعیین شده از فعالیت های مغز است. در طول چند جلسه با استفاده از بازخورد های ویدئویی و شنیداری، افراد کاهش فعالیت موج خود را آهسته و / یا افزایش فعالیت امواج خود را سریع. افرادی که یک دوره جلسات آموزش کامل اغلب علائم ADHD اولیه نشان می دهد کاهش می یابد. تحقیقات نشان داده است که نتایج نوروفیدبک مقایسه کرد مساعد به کسانی که از داروهای محرک است.

 

کانن، R.، M. Congedo، و همکاران. ۲۰۰۹ “افتراق شبکه با توجه به اجرایی: نوروفیدبک LORETA در cingulate dorsolateral قشر قدامی و واقع در جلو استخوان پیشانی است.” اعضای هیات J Neurosci 119 (3): 404-441.

مقدمه: این مطالعه به بررسی اثرات آن فضای خاص عصبی موثر یادگیری، استفاده کم توموگرافی الکترومغناطیسی با رزولوشن (LORETA) نوروفیدبک در سه منطقه آموزش (فاسد)، یعنی، cingulate قدامی شکنج (AC) و راست و چپ dorsolateral قشر جلو مغزی (RPFC و LPFC بود). مواد و روشها: این مطالعه با 14 دانشجوی nonclinical با متوسط ​​سن 22 انجام شده است. ما استفاده الکتروفیزیولوژیک اندازه گیری و خرده آزمون WAIS-III برای premeasures و postmeasures. یافته ها: داده ها نشان می دهد که AC سهام ارتباط معنی داری با RPFC و LPFC با این حال، هر یک از فاسد اثرات مختلف قشر مغز در تمام فرکانس های نمایشگاه که آموزش دیده منحصرا. بحث: LORETA نوروفیدبک (LNFB) به نظر می رسد به منظور افزایش عملکرد و تقویت شبکه واحدهای قشر فیزیولوژیکی مربوط به هر یک از ROT، علاوه بر این، تغییرات قابل توجهی برای هر یک از حوزه فرکانس نقشه برداری، نمایش انجمن ها در درون این شبکه ممکن است توجه است.

 

کانن، R.، جواد Lubar، و همکاران. ۲۰۰۷ “اثرات آموزش نوروفیدبک در بخش شناختی شکنج cingulate قدامی است.” اعضای هیات J Neurosci 117 (3): 337-357.

این مطالعه به بررسی اثر آموزش نوروفیدبک در بخش شناختی شکنج cingulate قدامی و توصیف رابطه خود را با مناطق قشر شناخته شده در توابع اجرایی می شود. این مطالعه با هشت غیر بالینی دانش آموزان، چهار مرد و چهار زن با متوسط ​​سن بیست و دو انجام است. آموزش به در ACcd در سطح قابل توجهی در طول جلسه و در نواحی قدامی دریافت خواهید کرد که پیش بینی از AC رخ داده است. به نظر می رسد یک مدار اجرایی چند بعدی را افزایش می دهد که در همان فرکانس همگام آشکار با AC و ممکن است این منطقه زیر قشر مغز با استفاده از LNFB به آموزش وجود دارد.

 

Laconte Chiew، M.، SM، و همکاران. (2012). بررسی از نوروفیدبک fMRI دیفرانسیل اولیه فعالیت قشر حرکتی با استفاده از تصاویر موتور جنبشی است. ” Neuroimage.

MRI عملکردی نوروفیدبک (NF fMRI) یک روش در حال ظهور است که به آموزش افراد برای تنظیم فعالیت مغزی آنها در حالی که آنها را دستکاری بازنمایی محرک حسی از سیگنال fMRI در “زمان واقعی” است. در اینجا ما گزارش مطالعه NF fMRI فعالیت مغزی مرتبط با تصاویر موتور جنبشی (kMI)، تجزیه و تحلیل با استفاده از حداقل مربعات جزئي (PLS)، یک روش تجزیه و تحلیل چند متغیره. سیزده سالم جوان انجام kMI شامل هر دست به طور جداگانه، با آموزش NF هدف قرار دادن مناطق منافع (ROIs ها) در سمت چپ و راست قشر حرکتی اولیه (M1). در طول، افراد اقدام به حداکثر رساندن شاخص اگ (LI) فعالیت مغز، تفاوت در فعالیت های بین ROI مقابل (نسبت به طرف های درگیر در kMI) و M1 همان طرف همراه بود ROI، در حالی که زمان واقعی به روز رسانی بر روی یک صفحه نمایش تصویری. شش نفر از 13 نفر از افراد در افزایش ارزش LI موفق بودند، در حالی که 7 دیگر موفقیت آمیز نبود و به طور مشابه انجام شده به 5 نفر از گروه شاهد که شاهد آموزش NF. توانایی برای سرکوب فعالیت های ROI M1 در همان سمت راننده اولیه از عملکرد موفق NF بود. تجزیه و تحلیل PLS متعدد به تصویر کشیده شبکه فعال از مناطق مغزی درگیر با تصاویر، خود آگاهی، پردازش و بازخورد، و علاوه بر این نشان داد که فعال شدن شبکه کار مثبت در ارتباط با عملکرد وظیفه شد. این نتایج نشان می دهد که NF fMRI از kMI است قادر به تعدیل فعالیت مغز در نواحی حرکتی اصلی در یک زیر مجموعه از جمعیت است. در آینده، چنین روش هایی ممکن است در توسعه از روش های های NF آموزش برای موتور افزایش بازتوانی پس از سکته مغزی مفید باشد.

Comments are closed.