درمان بیش فعالی

 

 

جدیدترین و مطمئن ترین روش درمان


اختلال بیش فعالی کم توجهی کودکان و بزرگسالان


 

 

 

امروزه نوروفیدبک به عنوان یکی از روشهای مؤثر درمانی در کودکان دجار بیش فعالی یا همان ADHD شناخته شده است. هدف از درمان بوسیله این روش این است که به کودک بیاموزیم چطور می تواند رفتارهای مغزش را تغییر دهدو در نهایت عملکردهای مربوط به بیش فعالی را از بین ببرد.

این به این معنی است که کودک شما می تواند به مغز خود بیاموزد که بیش فعال نباشد!

بیوفیدبک مانند آینه ای است که عملکرد مغزما ن را که به طور عادی ما از آن آگاه نیستیم ، به نمایش در می آورد و به ما می آموزد تا اطلاعاتی راجع به وضعیت بیولوژیک مغز خود بدست بیاوریم و از این اطلاعات جهت کنترل ارادی فعالیت های مغزمان استفاده کنیم.

نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که می تواند جهت آموزش کودکان دچارADHD جهت تغییر رفتارشان استفاده شود. به این صورت که دستگاه اطلاعات الکتریکی مغز کودک و امواج مغزی او را ثبت می کند و  با ثبت امواج و تقویت امواج مثبت و مفید، نوروفیدبک انجام می شود و کودک می آمزد که چطور می تواند بیشتر توجه و تمرکز داشته باشد.

حال این امواج مغزی که در نوروفیدبک روی آنها کار می شود، چه هستند و چگونه کار می کنند؟

هر فرد نرمال 4 دسته موج مغزی دارد که عبارتند از:

 

موج آلفا در زمان آرامش و relaxation فعالیت بسزایی دارد.

موج بتا سریع ترین موج مغزی است و در مواقع توجه و تمرکز فعالیت زیادی دارد. موجی به نام SMR نیز وجود دارد که زیرمجموعه ای از موج بتا است و زمانی که فرد برای انجام یک فعالیت کاملاً فوکوسکرده فعال است.

موج تتا در زمانی که فرد در حال به خواب رفتن است و یا افکار پوچ و بی هدفی دارد فعال است .

موج دلتا کندترین موج مغز است و در هنگام خواب عمیق فعال ترین موج است.

وقتی یک کودک نرمال تلاش می کند مطلبی بخواند یا روی موضوعی تمرکز کند، امواج بتا در مغزش افزایش می یابد، اما در کودکان بیش فعال، این اتفاق نمی افتد و به جای افزایش موج بتا، موج تتا در مغزشان افزایش می یابد (موج افکار پوچ) ، و این به این معنی است که این کودکان نمی توانند به اندازه کودکان دیگر تمرکز کنند.


آیا نوروفیدبک به راستی روش مؤثری است؟

وقتی کودک بیش فعال نیاز به توجه دارد، به جای افزایش موج بتا در مغزش، موج تتای او بالا می رود و در دستگاه EEG بالا بودن موج تتا نسبت به بتای او ثبت می شود. در جلسات نوروفیدبک درمانی، به کودک می آموزیم که چگونه موج بتای خود را بالا بیاورد. معمولاً بعد از 30 جلسه درمان، کودک کاملاً می آموزد که چطور امواج مغز خود را کنترل کند . علاوه بر بهبود توجه و تمرکز در کودکان، علائم دیگر بیش فعالی نیز در کودک کمرنگ می شوند. این بهبودی، قابل مقایسه با زمانی است که کودک در حال مصرف روزانه  4 قرص ریتالین است.


در کودک تحت درمان با دارو، با پایان نیمه عمر دارو در بدن، علائم برمی گردد اما زمانی که کودک می آموزد که چطور امواج مغز خود را کنترل کند، علائم خاموش می شوند و این بهبودی دائمی است ، و بدان معنی است که وقتی جلسات درمانی کامل شد، کودک شما فردی نرمال خواهد بود و این نکته وجه تفاوت نوروفیدبک با سایر روش های درمانی است.

مقاله نوروفیدبک  در درمان کودکان بیش فعال و مقایسه آن با ریتالین :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/5791387V1107.pdf

آیا نوروفیدبک محدودیت و عوارضی نیز دارد؟

در مورد عوارض احتمالی جانبی این روش در 30 سال گذشته مطالعات بسیاری انجام شده و خوشبختانه هیچگونه عارضه جانبی برای این روش درمانی ذکر نشده است.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که برای ادامه جلسات نوروفیدبک، کودک باید انگیزه داشته باشد و اگر کودک در سن مناسبی نباشد، خسته می شود و انگیزه ادامه درمان را نخواهد داشت. اگر سن کودک خیلی پایین باشد، نمی تواند همکاری مناسبی داشته باشد و در سنین بالا نیز  بازی ها برای او به انداز کافی جذاب و سرگرم کننده نیستند. بهترین سن توصیه شده برای این درمان سن 9- 5 سال می باشد.


در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات درمانی بوسیله روش نوروفیدبک  در کودکان بیش فعال انجام می شود و شما می توانید با تشکیل پرونده و سپس انجام جلسات درمانی، از این درمان جهت بهبود بیش فعالی کودکتان بهره ببرید.

 

 

نشانی کلینیک شماره یک (دفتر مرکزی) : تهران خیابان دکتر شریعتی. بالاتر از  تقاطع ظفر، مرکز نوروفیدبک آلومینا (پذیرش فقط با وقت قبلی)

نشانی کلینیک شماره دو : تهران خیابان ملاصدرا،بین شیرازی و شیخ بهایی،ساختمان پزشکان ملاصدرا (پذیرش فقط با وقت قبلی)

نشانی کلینیک شماره سه (نمایندگی مشهد) : بلوار وکیل آباد- داخل سید رضی 2- پلاک191 (پذیرش فقط با وقت قبلی)

 


شماره تماس کلینیک مرکزی تهران :

02122852784

ساعات تماس :همه روزه (غیر از جمعه ها)  9 صبح الی 9 شب

آدرس مطب روانپزشک شریعتی

 

 


شماره تماس نمایندگی مشهد (مرکز روانشناختی حکیمی):

05116018049

09155105398


نمایندگی نوروفیدبک آلومینا در شهرهای اصفهان،تبریز و شیراز و… در سال جاری و طی ماههای آینده افتتاح خواهد شد.


هرگونه سوال یا ابهامی را می توانید بوسیله ایمیل یا تلفن با ما در میان بگذارید

Email : [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

جزئیات برنامه درمانی کودکان بیش فعال/کم توجه و اختلالات یادگیری در مرکز نوروفیدبکآلومینا:

 

نکته مهم : هر جلسه از دو قسمت درمانی و آموزشی تشکیل شده است که قسمت درمانی شامل کار با دستگاه نوروفیدبک می باشد که حدود 40 دقیقه طول می کشدو قسمت آموزشی شامل سر فصلهایی می باشد که در زیر به صورت کلی در مورد هر جلسه ذکر شده است

جلسه 1 : مصاحبه با والدین وشناخت انتظارات آنها از جلسات درمان وکودک ،40 دقیقه نوروفیدبک ،معرفی کتاب چگونه به کودکان بیش فعال/کم توجه کمک کنیم؟ به عنوان کتاب کاردرمنزل ومعرفی کتاب درسنامه به والدین برای آشنایی وبرخورد صحیح با این کودکان

جلسه 2 : 40 دقیقه نوروفیدبک ، مرور جلسه قبل ، آموزش حل مساله

جلسه3 : 40 دقیقه نوروفیدبک ، مرور جلسه قبل، توضیح دوباره روش حل مساله با ذکر مثال و تهیه طرح، تهیه کتاب گربه ها … و خواندن راز 1

جلسه 4: 40 دقیقه نوروفیدبک ، توضیح در مورد طرح خواسته شده، تعریف کردن راز 1 گربه ها توسط کودک ومطالعه راز ،تکنیک حافظه(تعداد 5 تصویر) در منزل

جلسه 5: 40 دقیقه نوروفیدبک ، ارایه طرح جدید، تعریف راز 2، بررسی تکالیف کتاب، کار در منزل(راز 3 ،تهیه پازل با توجه به سن کودک حداقل هفته ای 2 مرتبه،تکرار تکنیک حافظه با همان تعداد تصویر)

جلسه 6 : 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی تکالیف جلسه قبل،ارایه فایل ریلکسیشن و توضیح در مورد آن،کار در منزل(راز 4 ،کتاب کار،نوشتن طرح،گوش دادن به فایل قبل از خواب و هر شب)

جلسه7: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل، کار در منزل(بیان مشکل در غالب نقاشی،راز5،تکنیک حافظه با 8 تصویر)

جلسه8: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل، کار منزل(کتاب کار،راز6 ،نوشتن یک طرح و بیان یک مشکل در مدرسه در غالب نقاشی،تکنیک حافظه با 10 تصویر)

جلسه9: 40 دقیقه نوروفیدبک ،برسی جلسه قبل، کار در منزل(راز 7 وتمرین درباره راز 1و2 ،کتاب کار،خواندن داستان مورد علاقه کودک و نوشتن نکات مهم آن توسط وی، ارایه طرح جدید ونوشتن برنامه های روزانه)

جلسه10: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل، کار در منزل(راز 8 وتمرین 1و2و3 ،کتاب کار،انجام پازل با قطعات بیشتر،تکنیک حافظه با شمارش اعداد مستقیم از 1 تا 50)

جلسه11: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل،ارایه فایل توجه و تمرکز،کار در منزل(راز9 وتمرین راز1و2و3و4 ،ارایه طرح،خواندن یک داستان کوتاه و آوردن کتاب همراه خود در جلسه بعدی،تکنیک حافظه با شمارش اعداد معکوس)

جلسه 12: 40 دقیقه نوروفیدبک ،تعریف راز 9 وقصه درمانی،کار در منزل(تهیه برنامه توسط والدین با توجه به عدم انجام کارهادر گذشته وبررسی آن توسط خود کودک،ادامه تکنیک حافظه)

جلسه13: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل،آموزش بازی ایکس- اُ،کار درمنزل(ارایه طرح یک مشکل جدید در محیط خارج از منزل وارایه راه حل در غالب نقاشی)

جلسه 14: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل،انجام بازی ایکس-اُ ،کار در منزل(پازل،بازی نخ وسوزن از گلدونه ها،شمارش اعداد معکوس و افزایش تعداد اعداد)

جلسه15: 40 دقیقه نوروفیدبک ،قصه درمانی،بررسی جلسه قبل،کار در منزل(بازی ایکس-اُ،بازی نخ وسوزن با ارایه یک طرح مشخص روی آن با توجه به علاقه کودک)

جلسه16: 40 دقیقه نوروفیدبک ،تمرین راز 5و6و7 ،بررسی جلسه قبل ،کار در منزل(ارایه طرح جدید،تکنیک حافظه با کلمات شروع با 5 کلمه هم اوا)

جلسه17: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی تفاوت ها در طرح های مختلف ،کار درمنزل(بازی ایکس-اُ،پازل،خواندن داستان وبررسی نکات مهم،تکرارتکنیک حافظه با کلمات هم آوا)

جلسه 18: 40 دقیقه نوروفیدبک ،قصه درمانی ،کاردرمنزل(خواندن مجله مورد علاقه کودک،ماز تهیه از گلدونه،تکنیک حافظه با 7 کلمه ناهماهنگ)

جلسه 19: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بازی سنجش تمرکزبا میله های مارپیچ ،راز 8و9 ،کار در منزل(نقاشی جلسه درمانی از نظر کودک ،ماز،پازل،تکنیک حافظه با 7 کلمه هماهنگ)

جلسه20: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بازی ایکس-اُ،بررسی جلسه قبل

از جلسه 20 به بعد با توجه به پیشرفت کودک ،سن کودک و میزان همکاری خانواده روش های درمانی متفاوتی در مورد هر کودک به صورت جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

برای دریافت شرایط ثبت نام اینجا کلیک کنید.

جهت ثبت نام می توانید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و به نشانی ایمیل زیر ارسال نمائید یا به صورت حضوری (طبق قرار قبلی)در دفتر مرکزی نوروفیدبک آلومینا ثبت نام نمائید.

[email protected]

 

 

کلمات کلیدی:

نوروفیدبک با کودکان
با کمبود توجه
بیش فعالی اختلال:
تصادفی دوسوکور
مطالعه کنترل شده با پلاسبو
مقدمه
اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) از شایع ترین است
دوران کودکی اختلال سلامت روان، شیوع تخمینی از 7٪ به
10٪ در پسران و 3٪ در دختران سن 4؟ 11 سال (Sgrok، رابرتز، گروسمن و
Barozzine، 2000). ADHD با بی توجهی، حواسپرتی شناخته شده است،
بیش فعالی و تکانشگری علایم بیش از حد، که باعث اختلال در
بیش از یک تنظیم و می تواند با اختلالات دیگری از قبیل نمیتواند توضیح داده شود
آسیب مغزی، اختلالات خلقی، و یا اختلال اضطراب منتشر (روانپزشکی آمریکا
انجمن [DSM IV TR]، 2000). همانطور که بسیاری از رتبه 4 از 5 کودکان مبتلا
با این بیماری همچنان از مشکلات توجه در نوجوانی رنج می برند
و بزرگسالی (Monastra، 2005).
آناتومی بدن انسان، از نظر سازمان مغز، بسیاری از این کودکان
نمایشگاه توسعه نابالغ مدارات از frontostriatal (به کلارک، بری،
مک کارتی، و Selikowitz، 2001) همراه با دیگر ساختاری و عملکرد
اختلالات مغزی مشغلههای از جمله مخچه و قشر جداری
است (Cherkasova و ن.، 2009). همچنین اجزای فیزیولوژیک وجود دارد
به ADHD شده است که اندازه گیری با استفاده از دستگاه ثبت امواج الکتریکی مغز بوسیله برق کمی
(qEEG). تتا افزایش به نسبت قدرت بتا، تتا بتا بیش از
فعالیت های بسیاری از زمان ها، به عنوان شاخص از dysregula توجه مورد استفاده قرار شده است
روش بیش از 20 سال (بری، کلارک، Johnstone و، مک کارتی و
Selikowitz، 2009. Lubar، 1991، Lubar و Lubar، 1984 ها. Satterfield، شل،
پشت و Hidaka، 1984). بسیاری از کودکان ADHD نشان می دهد تغییرات بیش از حد
موج آرام و فعالیت های موج سریع بر قشر فرونتال (کلارک و همکاران، 2001) است.
Chabot و Serfontein (1996) شناسایی qEEG ADHD کودکان باهم پروفایل
sisting: (1) فاصله کانونی تتا موضعی در داخل فرونتال و / یا خط وسط افزایش یافت
مناطق 92 درصد از زمان (2) آلفا افزایش درون خلفی و / یا ترجمه شده
مناطق خط وسط 84.1٪ از زمان (3) بتا افزایش رخ داده در 13.1٪
موضعی در مناطق پیشانی و / یا خلفی.
درمان تاسیس برای ADHD
بهترین مستند و به طور گسترده استفاده می شود برای درمان ADHD stim است
ulant دارو. این مطالعات نشان می دهد یک اثر قوی در داده های گروه، با
پلاسبو کنترل اندازه اثر (د کوهن) از 0،7 به 1،5، پدر و مادر و
رتبه معلم توجه و رفتار (آرنولد، 2004). متاسفانه،
نرخ پاسخ در سطح فردی بیمار است که اغلب کمتر از satisfac
حزب محافظه کار. نمونه ای از این می توان استفاده شایان از 579 موضوع NIMH
بررسی درمان چند وجهی از کودکان مبتلا به ADHD (MTA، MTA
128 deBeus J. راجر و دیوید A. قیصر
گروه تعاونی، 1999). این مطالعه به طور تصادفی اختصاص داده دقت
تشخیص داده می شود کودکان از سن 7 9 تا شرایط درمان یکی از چهار: (1)
مدیریت دارو فشرده (MedMgt) (2) فشرده رفتاری
درمان (Beh)، (3) ترکیبی از درمان فشرده و رفتاری
درمان (شانه)، (4) نسبت به مراقبت از جامعه (CC)، 2/3 از آنها
داروهای محرک به دست آمده از پزشک جامعه خود است. سوانسون
و همکاران (2001) دوباره به تجزیه و تحلیل داده ها MTA برای تعیین درصد با
نتیجه رضایت بخش (نزدیک به نرمال) پس از 14 ماه پس از درمان است. این
نویسندگان گزارش نرخ موفقیت زیر را برای هر گروه: MedMgt
(56٪)، Beh (34٪)، شانه (68 درصد)، CC (25٪). حتی با ترکیبی
درمان، در بسیاری از جوامع در دسترس نیست، تقریبا 1/3 در گروه MTA
مطالعه و 3/4 در جامعه هنوز با کمتر از کاملا سمت چپ
نتایج مطلوب.
عوارض جانبی متیل فنیدات (ریتالین)، یکی از محبوب ترین
روانی استفاده می شود به ماسک و یا کاهش علائم ADHD در کودکان،
به شرح زیر است: از دست دادن و یا تاخیر قد (Faraone ها Biederman، مورلی و
اسپنسر، 2008)، کاهش خواب (گالان، Tripp، و تیلور، 2009)؛ اشتها
مشکلات (Barke Sonuga، Coghill، Wigal، DeBacker و سوانسون، 2009)؛
افزایش خطر خودکشی در نوجوانان قبل از سن 11 14 سال (مک کارتی،
تیلور Cranswick، پاتس،، و ونگ، 2009)، عصبی بودن، سردرد، و
تاکی کاردی (کلاین شوارتز، 2002). علاوه بر این، در یک مطالعه بررسی دارو
پایبندی روش در یک زیر مجموعه از مطالعه MTA، پدر و مادر نبودند
سازگار با سنجش بزاق در تقریبا نیمی از موارد (Pappadopulos و همکاران،
2009)، نشان می دهد که تطابق با آنچه پدر و مادر سازگار نیست
را گزارش میکردند. یافته ها همچنین نشان داد که پایبندی غیر تولید
بیشتر اثرات مضر در کودکان در شرایط MedMgt در مقایسه با
با کسانی که به دریافت هر دو دارو و درمان رفتاری. کام
bination از کمتر از نتایج مطلوب، عوارض جانبی و پدر و مادر یا مراقبت
شکست جویند و به را داروها نشان می دهد که روش های رفتاری بازی
نقش مهمی در درمان ADHD.
درمانهای رفتاری نیز می تواند در درمان این بیماری موثر باشد
(به عنوان مثال، پلهام و فابیانو، 2008، ریوز و آنتونی، 2009). رفتاری
درمان شامل برنامه های آموزشی برای کمک به والدین و معلمان در
شناسایی و کمک به کودکان مبتلا به مشکلات توجه و آموزش
برنامه های که در آن بچه ها آموخت که مسئولیت برای نظارت بر
مدیریت رفتار خود را است (DuPaul و Stoner، 2003). نزدیک به دو
سال پس از درمان رفتاری MTA به پایان رسید، بدون از دست دادن وجود داشته است در
اثربخشی آن و اکثر بچه ها که آن را دریافت کرده بودند هنوز
unmedicated (جنسن و همکاران، 2007).
نوروفیدبک با کودکان مبتلا به کمبود توجه بیش فعالی اختلال 129
استفاده از Neurofeedback برای مدیریت ADHD
نوروفیدبک (NF) اشاره دارد به شرطی electroencephalo
گرافیک (EEG) ریتم: سالم، سن فعالیت brainwave مناسب است
پاداش با بینایی، شنوایی، و یا حتی لامسه تحریک و نامطلوب
فعالیت های نادیده گرفته شده است یا مجازات (Sterman، 1996). نوروفیدبک را کاهش می دهد
نشانه های ADHD شده است نزدیک به 35 سال مورد مطالعه قرار (Lubar و Bahler
1976؛ Lubar و Shouse، 1976). به عنوان یک فرد موفق در regulat
نشستند یا فعالیت مغز او خود را الکتریکی، بهبود در شناخت
و رفتار معمولا به دنبال (نش، 2000).
با استفاده از طرح تک موردی ABA، Lubar و Shouse (1976) مشخص
که پاداش ریتم حسی و حرکتی (SMR؟ 12 14 هرتز) کاهش یافته است
علائم بیش فعالی در یک کودک hyperkinetic، در حالی که مهار همان
ریتم SMR منجر به بیش فعالی افزایش می یابد. از آنجا که این گزارش، بیش از 60
نشریات علمی ده ها تن از محققان به بررسی موثر
بودن با استفاده از نوروفیدبک در جای و یا مکمل های رفتاری و / یا
مداخلات دارویی برای این اختلال است. مطالعات شامل مطالعة
مطالعات موردی vational، آزمایشات کنترل شده و تصادفی شده شاهددار
(RCT). و بسیار از تحقیقاتی بر روی فعالیت های بتا افزایش تمرکز
(12 21 هرتز) و سرکوب تتا (4 8 هرتز؟) (Lubar و Shouse، 1976؛
Monastra، سال 2005 برای یک بررسی)، هر چند تحقیقات اخیر شامل کند
پتانسیل قشر مغز (SCP) آموزش (به عنوان مثال، هاینریش، Gevensleben، Freisleder،
مول و Rothenberger، 2004).
مطالعات مشاهده ای در عوامل مختلف از هم جدا
از جمله اثرات درمان NF است (Lubar و Shouse، 1976)، از شناسایی مسئول
ders در مقابل پاسخ های غیر (Lubar، Swartwood، Swartwood، و ادانل،
1995؛ Kropotov و همکاران، 2005)، و تفاوت بین completers و غیر.
completers درمان (به عنوان مثال، Heywood و بیل، 2003). گل میخ کنترل
IES، غیر تصادفی و در رابطه با مفاصل، NF به یک مقایسه در مقایسه با
گروه به عنوان گروه کنترل فهرست انتظار (Carmody، Radvanski، Wadhwani، Sabo و
Vergara، 2001 [RCT، هاینریش و همکاران، 2004؛ Le’vesque، Beauregard، و
Mensour، 2006 [RCT])؛ لیندن، حبیب، و Radojevic، 1996 [RCT)، STI
mulants (فوچس، Birbaumer، Lutzenberger، Gruzelier، و قیصر، 2003؛
راسیتر، 2004؛ راسیتر و LaVaque، 1995)، گروه درمانی (Doehnert
براندیس، Straub، Steinhausen، و Drechsler، 2008 [از RCT]. Drechsler و همکاران،
2007 [RCT)، الکترومیوگرافیک بیوفیدبک (بخشایش، 2007
[RCT)، توجه کامپیوتری یا آموزش شناختی (Gevensleben و همکاران.
2009a [RCT] Holtmann. و همکاران، 2009 [RCT)، یا جامع بالینی است.
مراقبت شامل دارو، آموزش پدر و مادر، و مشاوره مدرسه
(Monastra، Monastra، جورج، 2002).
130 deBeus J. راجر و دیوید A. قیصر
در مجموع، این مطالعات نشان می دهد که NF درمان را کاهش می دهد cardi
علائم نهایی ADHD توسط بسیاری از نتایج اشاره کرد. در برخی از
مطالعات پدر و مادر و معلمان توجه بهبود و کاهش
بیش فعالی و تکانشگری (به عنوان مثال، Dreschler و همکاران، 2007؛ است. فوکس و همکاران
2003؛ Gevensleben و همکاران، 2009a؛ Leins و همکاران، 2007؛ Monastra و همکاران، 2002).
برخی از مطالعات نشان داده اند بهبود در متغیرهای شناختی از قبیل
توجه به عنوان تست عملکرد مداوم (به عنوان مثال، فوچس
و همکاران، 2003؛ هاینریش و همکاران، 2004؛ قیصر و Othmer، 2000. Monastra و همکاران،
2002)، و / یا IQ (به عنوان مثال، Lubar و همکاران، 1995؛ تامپسون و تامپسون
1998). الحمراء، فاولر، و الحمراء (1995) نشان داد که reduc
روش و یا قطع داروهای محرک امکان پذیر است، در حالی که
دیگران نشان داد که تعادل از عوارض NF به کسانی که از محرک ها (به عنوان مثال، فوچس
و همکاران، 2003؛ راسیتر و LaVaque با، 1995). در برخی از مطالعات متغیرهای qEEG
تغییر به عنوان یک تابع از درمان (به عنوان مثال، Gevensleben و همکاران، 2009b؛
Kropotov و همکاران، 2005؛ Lubar و همکاران، 1995؛ Monastra و همکاران، 2002)، و parti.
cipants بودند قادر به حفظ EEG (SCP) تغییرات شش ماه (Strehl و همکاران،
2006) و دو سال پس از درمان (غنی، Birbaumer، و Strehl، 2008).
در نهایت، تحقیقات اخیر شامل تصویربرداری عملکردی با رزونانس مغناطیسی
(fMRI) شاخص تغییر ناشی از NF، “استاندارد طلا” در عصبی
روانی و مرتبط با پژوهش. به عنوان مثال، Le’vesque و همکاران. (2006) DEM
onstrated عادی از لایه های عصبی کلیدی توجه انتخابی و
مهار واکنش در تغییرات در قشر قدامی cingulate ذکر،
وابسته به دم و ماده nigra. در خلاصه: NF تحقیقات مربوط به
ADHD، Monastra (2005) اشاره کرد که بهبود بالینی قابل توجه بود
منتشر شده در حدود 75٪ از بیماران درمان شده با NF. و متا اخیر
تجزیه و تحلیل این نتیجه رسیدند که، NF درمان موثر ADHD بود، با
اندازه اثر زیادی برای بی توجهی و تکانشگری و اثر اندازه متوسط ​​برای
بیش فعالی (Arns، د Ridder، Strehl، Breteler و Coenen، 2009).
با وجود موفقیت NF بالینی نشان داده است، آن است که هنوز به طور گسترده ای
درمان پذیرفته شده برای کودکان ADHD. این به نظر می رسد جامعه پزشکی
این روش را قبول نمی کند مگر اینکه حتی واضح تر و عینی تر شواهد
اقامت را می توان مستند. برای این منظور، NF پژوهش ممکن است از بهره مند شوند
روش معمول در مطالعات دارویی، ترکیب فرار
طرح کنترل domized گروه، از جمله وضعیت دارونما (Holtmann و
Stadler، 2006). Monastra (2005) خلاصه نقص موجود در
NF مطالعات موجود در ADHD: عدم وجود کنترل های مناسب، به خصوص شم /
دارونما، عدم کنترل برای درمان ترجیح تعصب و مخدوش
های مختلف درمان، عدم دقت تشخیصی، عدم وجود از خیره کننده؛
فقدان تصادفی.
نوروفیدبک با کودکان مبتلا به کمبود توجه بیش فعالی اختلال 131
قابل توجه ترین این مطالعه تا به امروز است که به چنین پژوهشی NF
کاستی توسط Gevensleben و همکاران (2009a) انجام شد.
مطالعه آنها RCT با شرکت کنندگان اختصاص یافته به NF (تتا / بتا
همراه با آموزش SCP) یا برنامه های کامپیوتری مهارت های توجه است.
میزان پاسخ مثبت، به عنوان با 25٪ بهبود در شناسایی
کل نمره ADHD تکمیل شده توسط پدر و مادر، 52٪ برای گروه NF بود و
29٪ در گروه آموزش توجه. در تلاش برای توضیح نسبتا
بوده و نرخ پایین پاسخ در گروه NF، نویسندگان اشاره می گردد. ممکن است
یافته ها از جمله انتظارات شرکت کنندگان و تلاش، ویژگی آموزش
اثرات و غیر طراحی کور است. در حالی که این مطالعه نشان می دهد که اثر بالینی
در مقایسه با گروه شاهد فعال NF، باقی می ماند اثرات خاص وجود دارد
NF که می تواند با طرح کور دارونما، کنترل
شامل RCT.
مطالعه حاضر با آدرس فقدان کور با پلاسبو کنترل،
پژوهش RCT در ادبیات NF. متقاطع اجرا شد
برای کمک به ثبت نام و جلوگیری از ساییدگی، دادن هر یک از شرکت کنندگان
شانس مساوی برای دریافت NF و دارونما. در تلاش برای شامل نمایندگان
sentative نمونه بالینی، کودکان مبتلا به ADHD اولیه و همکاری روز اتفاق نه افتاده است
تشخیص و همچنین به عنوان کسانی که با استفاده از داروهای محرک تنها اجازه شد.
بر اساس گزارشات قبلی، خلاصه ای از اهمیت توجه به شرکت کنندگان
شلوار که به طور موثر “یاد” NF، در مقابل کسانی که نمی آموزند
(Doehnert و همکاران، 2008؛ Dreschler و همکاران، 2007؛ Lubar و همکاران، 1995؛ Lubar
1997؛ Kropotov و همکاران، 2005؛ Monastra و همکاران، 2002؛ است. Strehl و همکاران، 2006)، ما
شناسایی زبان آموزان و زبان آموزان غیر با استفاده از داده های قبل و در جلسه بعد از EEG است.
فرضیه اولیه ما این بود که شرکت کنندگان در مداخله NF
آموخته EEG خود را تغییر بهبود در عملکرد نسبت به
شرایط دارونما. عملکرد همراه با پدر و مادر Conners اندازه گیری شد
و رأی معلم DSM IV علائم ADHD (Conners، 2002a،
2002b)، و عملکرد شرکت کنندگان در IVA CPT (یکپارچه ویژوال
و شنوایی تست عملکرد مداوم انجام شد: کنترل پاسخ و
Quotients توجه).

روش
شرکت کنندگان
کودکان از تبلیغات بروشور، و از 2 elemen انتخاب شدند
مدارس tary و دو تنظیمات درمانگاه را. یک مدرسه در یک مدرسه دولتی بود و
از سوی دیگر یک مدرسه خصوصی متخصص در خدمت به کودکان مبتلا به ADHD
و / یا معلولیت های یادگیری. اولین کلینیک در بیمارستان بود و
132 deBeus J. راجر و دیوید A. قیصر
دوم، یک کلینیک عصب مستقر در دانشکده پزشکی بود.
مداخله در این چهار امکانات انجام شد. پس از ملاقات
معیارهای پذیرفته شدن / نپذیرفته، شرکت کنندگان و مراقب اصلی (ها) امضا کردند
رضایت آگاهانه. مطالعه و رضایت آگاهانه مورد تایید قرار گرفت.
انجمن بازبینی رسمی از سازمان های مربوطه است. پدر و مادر (ها) داد
رضایت نامه آگاهانه کتبی، و هر کودک به موافقت لازم بود
مطالعه به منظور شرکت.
معیارهای ورود
معیارهای ورود عبارت بودند از: (1) سن 7 11 سال (2) ملاقات DSM IV معیارهای؟
برای تشخیص ADHD توسط: (الف) داشتن پدر و مادر شش نفر از نه نشانه از نشانه تایید
ADHD در گروه تک یا بی توجهی و یا بیش فعالی و یا در
هر دو دسته (ترکیبی)، و (ب) داشتن یک روانشناس بالینی با مجوز
بر اساس مصاحبه بالینی ساختار یافته و برای تایید تشخیص
تست صرع (3) تجویز پزشک و پدر و مادر و کودک (ها) را برای توافق
هر داروی محرک (به عنوان مثال، ریتالین، Concerta، Dexedrine، یا Adderall)
برای حداقل 48 ساعت قبل از در حال ارزیابی در طول اولیه
تشخیص کار، قبل از آزمایش راه میانی از طریق مطالعه، و دوباره
در زمان تست نهایی (4) کودک در محل اقامت با همان بوده است
سرایدار اولیه در شش ماه گذشته یا بیشتر (5) همتراز کودک
گوش و حلق و (ها) و یا سرپرست (ها) ابراز تمایل به حمل و نقل و اسکورت کودک
روش مصرف، همه 40 جلسه و به پیش، اواسط، و تست پست
جلسه.
معیارهای خروج از
معیارهای که در آن بچه ها از مطالعه خارج شدند عبارت بودند از: (1) زیر
به طور متوسط ​​توانایی های فکری، به عنوان نمره IQ کمتر از 80 تعریف شده است، (2) تاریخ
هر بیماری جدی روانی قبلی و یا فعلی دیگر از ADHD (به عنوان مثال،
اختلال خلقی، اختلال اضطرابی، اختلال روانی) که کودک است
داروهای دیگر از داروهای محرک که برای ADHD تجویز می گرفته.
(3) هر گونه سابقه بیماری های عصبی، از جمله تشنج و یا ضربه به سر
با از دست دادن هوشیاری، (4) هر گونه شناخته شده مزمن پزشکی بیماری یا شرایط
روش، (5) استفاده از هرگونه دارو روزانه است که به احتمال زیاد به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار
غلظت کودک، تاثیر می گذارد، و سطح فعالیت (به غیر از محرک
دارو؟ به عنوان مثال، ریتالین، Dexedrene، Concerta، Adderall).
طرح
این مطالعه یک کارآزمایی بالینی تصادفی دو سو کور و متقاطع، اجازه می دهد
شرکت کنندگان را به خدمت به عنوان گروه شاهد خود را. مراحل پژوهش
نوروفیدبک با کودکان مبتلا به کمبود توجه بیش فعالی اختلال 133
اقدامات تشخیصی، ارزیابی پایه، 20 جلسه، ارزیابی اواسط
20 جلسه، و ارزیابی ارسال. پس از اتمام پایه ارزیابی
درمان، شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو نوروفیدبک یا
شرایط دارونما. کودکان به طور تصادفی به هر یک از دو گروه بودند
کامپیوتر تولید اعداد تصادفی و تعیین شده توسط اداری
دستیار یا ارزیابی یا مداخله داشته باشند. هر
گروه در روش اختصاص داده شده خود را به مدت 10 هفته شرکت کردند. پس از یک
هفته شستشو دوره، شرکت کنندگان برای دریافت بیش از آن عبور شد
شرایط دیگر. جلسات رخ داد به طور متوسط ​​دو بار در
در هفته است. کودکان، والدین و معلمان، مورد نیاز بود، به انجام هر گونه انعطاف پذیر نیست
تکنیک های مدیریت رفتار ذهنی برای مطالعه است. محققان،
خانواده ها، افراد، و معلمان نابینا به منظور تصادفی
در طول دوره مورد مطالعه است. بررسی اثر خیره کننده
انجام شد

Comments are closed.