اختلال یادگیری و بیش فعالی کودکان

 

جدیدترین و مطمئن ترین روش درمان

اختلالات یادگیری در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان


 

 

اختلالات يادگيري (‏learning Disorder‎‏): اين اختلالات در سنين دبستان شايع هستند. در اين نوع اختلالات علي‌رغم هوش نرمال و عدم ‏وجود نقص حسي، كودك در يادگيري مشكل دارد. اين اختلالات موارد زير را در بر مي‌گيرد: نقص توانايي براي شناخت واژه‌ها، خواندن كند و ‏نادرست، مشكل در فهميدن و نام بردن اصطلاحات رياضي، عمل‌ها و مفاهيم، و گروه‌بندي ارقام، رعايت مراحل رياضي، شمارش، جدول ‏ضرب و نيز مشكل در يادگيري نوشتن لغات و جملات. در درمان اين اختلالات نوروفيدبك تحول بزرگي ايجاد كرده است. در مورد اختلالات ‏ يادگيري،گاهی نوروفيدبك به تنهايي پاسخگوست و نيازي به درمان مكمل ندارد ولی گاهی ترکیبی از روش های درمانی استفاده می شود. معمولاً با كامل كردن يك دوره درماني، بهبودي ثابتي حاصل ‏مي‌شود. تأثير اين روش ها در  پژوهش های علمي و معتبر تأييد شده است‎.

 

والدین محترم اختلالات یادگیری فرزندانتان را جدی بگیرید و حتما جهت درمان آنها اقدام نمایید،بیشتر اختلالات یادگیری در کودکان با طب امروزی قابل درمانند.

متخصص روانپزشکی اطفال

در کلینیک آلومینا ابتدا کودکان با مشکل یادگیری توسط فوق تخصص روانپزشکی کودکان و همچنین تیم درمانگران رفتاری ویزیت می شوند و سپس برنامه ریزی درمانی برای این کودکان با یکی یا ترکیبی از روش های گفتار درمانی،دارو درمانی،نوروفیدبک،بیوفیدبک و…. انجام میشود

 

 

 

 

معرفی درمان های جدید در اختلالات یادگیری و کمبود توجه و تمرکز

 

نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است ، که بازخورد عصبی نیز به آن گفته می شود.

این وسیله جزو پیشرفته ترین وسائل پزشکی نوین است که بخش زیادی از این تکنولوژی مدیون تلاشهای ناسا (سازمان فضایی آمریکا)در سالهای اخیر است.

در مغز تمام ما انسان ها، هزاران فرایند و فعالیت خودکار و غیر ارادی در حال اتفاق افتادن است. فرایندهای ناهشیار بی شماری که کاملا از حوزه ی آگاهی و اختیار ما به دورهستند.

هر لحظه در مغز هریک از ما، امواج مغزی خاص و فرایندهای فیزیولوژیک بی شماری در جریان است بدون آنکه ما آگاهی وشناختی نسبت به نحوه ی عملکرد آن ها داشته باشیم. فرایندهای فیزیولوژیک نهفته در مغز ما و امواج مغزی موجود در آن دائما و بدون دخالت آگاهانه ی ما بر روی رفتار، افکار، عملکرد و وضعیت سلامت جسمی و روانی ما تاثیر گذارند.

هیچ یک از ما انسان ها در شرایط طبیعی و نرمال نمی توانیم در مورد نحوه ی عملکرد هر یک از این واکنش های فیزیولوژیک غیرارادی و امواج مغزی موجود در مغزمان اطلاعات دقیق و روشنی داشته باشیم. به خودتان نگاه کنید! آیا می دانید در حال حاضر امواج مغزی شما در چه وضعیتی قرار دارند؟

طبیعتا در شرایط طبیعی و بدون استفاده از ابزارهای خاص نمی توانید نسبت به هیچ کدام از واکنش های فیزیولوژیک بدن خود آگاهی دقیقی داشته باشید.

علاوه براین وجود هرگونه ناهنجاری و اشکال در روند طبیعی عملکرد امواج مغزی و فرایندهای زیست شناختی در بدن انسان، می تواند منجر به بروز علائم بیمارگونه شود. به عبارت دیگر به هم خوردن روند طبیعی عملکرد امواج مغزی و واکنش های زیست شناختی می تواند به عنوان علامت و نشانه ای از وجود یک وضعیت بیمارگونه ی جسمانی یا روانی مورد توجه قرار بگیرد.

نوروفیدبک، برای مغز انسان مانند یک آینه عمل می کند. ما هر روز با نگاه کردن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می شویم.

در واقع آینه ما را نسبت به وضعیت ظاهری مان و عیب و نقص های احتمالی موجود در آن آگاه می کند. این آگاهی و شناخت به ما کمک می کند تا در جهت رفع نقص های موجود در وضعیت ظاهری خود اقدام کنیم. نوروفیدبک دقیقا برای امواغ مغزی و عملکردهای فیزیولوژیک مغز ما به عنوان یک آینه ی پیشرفته عمل می کند. نوروفیدبک با استفاده از ابزارهای الکترونیک پیشرفته و کامپیوتر به ما کمک می کند تا از آن چه در مغز ما در حال رخ دادن است آگاه شویم.

نوروفیدبک، واکنش های فیزیولوژیک نهفته درمغز انسان و امواج مغزی که هر لحظه بر وضعیت رفتاری و عملکردی ما اثر گذارند را ثبت می کند و بعد آن چه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملا دقیق، روشن و واضح روی صفحه ی نمایشگر به تصویر می کشد.

نوروفیدبک به انسان کم می کند تا از وضعیت امواج مغزی خود، از نحوه ی عملکرد واکنش های زیست شناختی غیرارادی مغز خود در لحظه، آگاهی و شناخت دقیق و فوری کسب کند. این افزایش آگاهی و شناخت به فرد کمک می کند تا بتواند در جهت رفع اشکالات و ناهنجاری های موجود در امواج مغزی خود اقدام کند. افزایش آگاهی نسبت به وضعیت امواج مغزی با عث می شود فرد بتواند کنترل بیشتری بر این امواج داشته باشد.

نورووفیدبک روشی است برای اینکه یاد بگیریم چگونه امواج مغزی و فعالیت هایی که در مغز ما به طور طبیعی و خودکار انجام می شود را کنترل کنیم. در حقیقت با نوروفیدبک می آموزیم به طور ارادی امواج مغزی خود را با استفاده از بازخوردی که از دستگاه دریافت می کنیم تغییر بدهیم. نوروفیدبک ابزاری است برای کنترل، تغییر و اصلاح امواج مغزی در جهت رسیدن به کاهش علائم بیماری و افزایش سطح سلامت جسمانی و روانی.

 

نوروفیدبک چیست؟در این روش شما در مقابل یک مانیتور می نشینید و الکترودی که روی سر شما قرار دارد امواج مغزی شما را دریافت و به کامپیوتر هدایت می کند .حالا شما با دیدن امواج مغزی خود روی صفحه مانیتور می توانید به تنظیم و کنترل آنها بپردازید و در تمام این مراحل درمانگر در کنار شما نشسته و به شما یاد می دهد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

درواقع نوروفیدبک شما را قادر به دیدن دنیای درون مغزتان می کند ، به عنوان مثال در صفحه مانیتور شما یک شکل شبیه سازی شده امواج مغزی را به شکل یک بازی می بینید و با نگاه کردن به صفحه مانیتور و بدون استفاده از دست شروع به بازی می کنید. دستگاه الگوهای امواج مغزی شما را پردازش می کند و در صورتیکه این الگوها مناسب باشد شما در بازی به جلو خواهید رفت و در غیر اینصورت شکست می خورید ،به این ترتیب شما یادمیگیرید که مثلا در شرایط اضطراب چگونه می توانید مغز خود را طوری تنظیم کنید که آرامش جایگزین اضطراب شود.

آیا این روش علمی است؟ روش نوروفیدبک توسط اداره غذا و داروی آمریکا ( معتبرترین سازمان جهانی پزشکی) جهت درمان اضطراب ،استرس،افسردگی،بیش فعالی کم توجهی، سردرد (میگرن)،دردهای مزمن،اختلالات خواب،سوء مصرف مواد،وسواس،صرع(تشنج) و بازتوانی سکته مغزی مورد تایید قرار گرفته است.

عوارض جانبی این روش چیست؟ نوروفیدبک عوارض جانبی دارو درمانی را ندارد و اثرات درمانی پایدارتری نیز دارد،فعالیت های کل مغز را کنترل می کند وبهبودی پایدار بیماری را شامل می شود.

چرا به نوروفیدبک دوپینگ اخلاقی می گویند؟ دلیلش این است که در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران در کشورهای پیشرفته و همچنین بسیاری از سازمان های معتبر جهانی از جمله ناسا (سازمان علوم فضایی آمریکا) جهت ارتقا مهارت های ذهنی و شناختی و بهینه سازی تصمیم گیری ،افزایش خلاقیت،تقویت حافظه و افزایش هماهنگی جسم و ذهن از این روش استفاده می کنند.

به عنوان مثال تیم ملی ایتالیا ،تیم آث میلان ،بسیاری از برندگان طلای المپیک مثل ماری پیرس و چاد کاروین رسما اعلام کردند که جهت بهبود کارکرد ذهنی برای آمادگی مسابقات از نوروفیدبک استفاده می کنند.

آیا در آمریکا و کشورهای پیشرفته از این روش استفاده می شود؟ در آمریکا بیش از 1000 مرکز نوروفیدبک وجود دارد که این رقم در 5 سال گذشته از کمتر از 100 مرکز به این تعداد رسیده که این موضوع خود حاکی از میزان اهمیت و محبوبیت این روش درمانی در کشورهای پیشرفته می باشد .

آیا نوروفیدبک در مورد همه بیماریها کاربرد دارد؟ خیر ، نوروفیدبک و بیوفیدبک فقط در مورد بعضی اختلالات کاربرد دارد و تشخیص این موضوع نیز به عهده پزشک معالج می باشد.

موارد کاربرد نوروفیدبک و بیوفیدبک : بیش‌فعالی/كمبود توجه (ADHD)، اضطراب (Anxiety)، ناتوانی یادگیری (Learning Disability)،اختلالات خواب، دردهای مزمن و سردردهای میگرنی، سوءمصرف مواد، افسردگی ، بعضی انواع آسیب و سکته مغزی، سندرم درد و خستگی مزمن و افزایش قدرت تمرکز و توانایی های ذهنی در افراد سالم.

نوروفیدبک و بیوفیدبک در سایر رسانه ها :

 

صفحه معرفی و آشنایی با بیوفیدبک در شبکه 2 تلویزیون ایران :

http://www2.irib.ir/health/html/biofeedback.htm

توضیحاتی در مورد نوروفیدبک در سایت مجله همشهری :

http://www.hamshahrimags.com/NSite/FullStory/News/?Id=3725

توضیحاتی در مورد نوروفیدبک در سایت اطلاعات بالینی تخصصی مغزی (به زبان انگلیسی)

http://www.eeginfo.com/what-is-neurofeedback.htm

دهها ویدئو در مورد نوروفیدبک (انگلیسی)

http://www.eeginfo.com/neurofeedback-videos-media.htm

مقالات نوروفیدبک :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/5791387V1107.pdf

درمان سردردهاي ميگرني با روش بيوفيدبك

http://www.tabnak.ir/pages/?cid=26377

سردرد میگرنی و بیوفیدبک

http://www.3-m.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=2134&Itemid=54

سلامت باشید :نوروفیدبک و بیوفیدبک

http://ch3.ir/salamat/index.php?option=com_content&view=article&id=683&Itemid=356

نوروفیدبک در ویکی پدیا

http://en.wikipedia.org/wiki/Neurofeedback

ویدئو های نوروفیدبک در درمان سردرد،بیش فعالی ، تشنج، بی خوابی ، افزایش تمرکز و …. (به زبان انگلیسی)

http://www.eeginfo.com/neurofeedback-videos-media.htm

تصاویر جلسات درمان با نوروفیدبک و بیوفیدبک :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جزئیات برنامه درمانی کودکان بیش فعال/کم توجه و اختلالات یادگیری در مرکز نوروفیدبکآلومینا:

 

نکته مهم : هر جلسه از دو قسمت درمانی و آموزشی تشکیل شده است که قسمت درمانی شامل کار با دستگاه نوروفیدبک می باشد که حدود 40 دقیقه طول می کشدو قسمت آموزشی شامل سر فصلهایی می باشد که در زیر به صورت کلی در مورد هر جلسه ذکر شده است

جلسه 1 : مصاحبه با والدین وشناخت انتظارات آنها از جلسات درمان وکودک ،40 دقیقه نوروفیدبک ،معرفی کتاب چگونه به کودکان بیش فعال/کم توجه کمک کنیم؟ به عنوان کتاب کاردرمنزل ومعرفی کتاب درسنامه به والدین برای آشنایی وبرخورد صحیح با این کودکان

جلسه 2 : 40 دقیقه نوروفیدبک ، مرور جلسه قبل ، آموزش حل مساله

جلسه3 : 40 دقیقه نوروفیدبک ، مرور جلسه قبل، توضیح دوباره روش حل مساله با ذکر مثال و تهیه طرح، تهیه کتاب گربه ها … و خواندن راز 1

جلسه 4: 40 دقیقه نوروفیدبک ، توضیح در مورد طرح خواسته شده، تعریف کردن راز 1 گربه ها توسط کودک ومطالعه راز ،تکنیک حافظه(تعداد 5 تصویر) در منزل

جلسه 5: 40 دقیقه نوروفیدبک ، ارایه طرح جدید، تعریف راز 2، بررسی تکالیف کتاب، کار در منزل(راز 3 ،تهیه پازل با توجه به سن کودک حداقل هفته ای 2 مرتبه،تکرار تکنیک حافظه با همان تعداد تصویر)

جلسه 6 : 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی تکالیف جلسه قبل،ارایه فایل ریلکسیشن و توضیح در مورد آن،کار در منزل(راز 4 ،کتاب کار،نوشتن طرح،گوش دادن به فایل قبل از خواب و هر شب)

جلسه7: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل، کار در منزل(بیان مشکل در غالب نقاشی،راز5،تکنیک حافظه با 8 تصویر)

جلسه8: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل، کار منزل(کتاب کار،راز6 ،نوشتن یک طرح و بیان یک مشکل در مدرسه در غالب نقاشی،تکنیک حافظه با 10 تصویر)

جلسه9: 40 دقیقه نوروفیدبک ،برسی جلسه قبل، کار در منزل(راز 7 وتمرین درباره راز 1و2 ،کتاب کار،خواندن داستان مورد علاقه کودک و نوشتن نکات مهم آن توسط وی، ارایه طرح جدید ونوشتن برنامه های روزانه)

جلسه10: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل، کار در منزل(راز 8 وتمرین 1و2و3 ،کتاب کار،انجام پازل با قطعات بیشتر،تکنیک حافظه با شمارش اعداد مستقیم از 1 تا 50)

جلسه11: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل،ارایه فایل توجه و تمرکز،کار در منزل(راز9 وتمرین راز1و2و3و4 ،ارایه طرح،خواندن یک داستان کوتاه و آوردن کتاب همراه خود در جلسه بعدی،تکنیک حافظه با شمارش اعداد معکوس)

جلسه 12: 40 دقیقه نوروفیدبک ،تعریف راز 9 وقصه درمانی،کار در منزل(تهیه برنامه توسط والدین با توجه به عدم انجام کارهادر گذشته وبررسی آن توسط خود کودک،ادامه تکنیک حافظه)

جلسه13: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل،آموزش بازی ایکس- اُ،کار درمنزل(ارایه طرح یک مشکل جدید در محیط خارج از منزل وارایه راه حل در غالب نقاشی)

جلسه 14: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی جلسه قبل،انجام بازی ایکس-اُ ،کار در منزل(پازل،بازی نخ وسوزن از گلدونه ها،شمارش اعداد معکوس و افزایش تعداد اعداد)

جلسه15: 40 دقیقه نوروفیدبک ،قصه درمانی،بررسی جلسه قبل،کار در منزل(بازی ایکس-اُ،بازی نخ وسوزن با ارایه یک طرح مشخص روی آن با توجه به علاقه کودک)

جلسه16: 40 دقیقه نوروفیدبک ،تمرین راز 5و6و7 ،بررسی جلسه قبل ،کار در منزل(ارایه طرح جدید،تکنیک حافظه با کلمات شروع با 5 کلمه هم اوا)

جلسه17: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بررسی تفاوت ها در طرح های مختلف ،کار درمنزل(بازی ایکس-اُ،پازل،خواندن داستان وبررسی نکات مهم،تکرارتکنیک حافظه با کلمات هم آوا)

جلسه 18: 40 دقیقه نوروفیدبک ،قصه درمانی ،کاردرمنزل(خواندن مجله مورد علاقه کودک،ماز تهیه از گلدونه،تکنیک حافظه با 7 کلمه ناهماهنگ)

جلسه 19: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بازی سنجش تمرکزبا میله های مارپیچ ،راز 8و9 ،کار در منزل(نقاشی جلسه درمانی از نظر کودک ،ماز،پازل،تکنیک حافظه با 7 کلمه هماهنگ)

جلسه20: 40 دقیقه نوروفیدبک ،بازی ایکس-اُ،بررسی جلسه قبل

از جلسه 20 به بعد با توجه به پیشرفت کودک ،سن کودک و میزان همکاری خانواده روش های درمانی متفاوتی در مورد هر کودک به صورت جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

 


 

جهت ثبت نام می توانید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و به نشانی ایمیل زیر ارسال نمائید یا به صورت حضوری (طبق قرار قبلی)در دفتر مرکزی نوروفیدبک آلومینا ثبت نام نمائید.

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

اختلالات در یادگیری کودکان، کودکان دیر آموز

بیش فعالی کودکان کمبود تمرکز درکودکان

مفاهیم اساسی

ناتوانی در یادگیری رنج می برند تفاوت قابل توجهی میان توانایی ارزیابی شناختی و ارزیابی پیشرفت تحصیلی است.

اختلالات یادگیری خواندن، ریاضیات، و زبان نوشتاری در راهنمای تشخیصی و آماری (DSM-IV-TR) تعریف شده است.

کودکان با اختلالات یادگیری از شیوع بالای

P.42

مشکلات رفتاری و عاطفی همراه.کودک بیش فعال

شناسایی و مداخله زودهنگام ضروری برای پیشگیری بهینه از یادگیری بیشتر، عاطفی، و مشکلات رفتاری است.

شناسایی و مداخله از ناتوانی های یادگیری (LDS) در کودکان است که در درجه اول تابعی از نظام آموزشی است. با این حال، کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری بسیاری از عوامل خطر برای مشکلات عاطفی و رفتاری: سرخوردگی در مدرسه، ضعف اعتماد به نفس، انتقاد توسط بزرگسالانی که معلولیت را درک نمی کنند، و آسیب پذیری های بیولوژیکی است. این اختلالات ثانویه است که مشاوره سریع به یک حرفه ای بهداشت روان است.

تشخیص زود هنگام و تدریس خصوصی و تدریس روش های تخصصی ممکن است در بهبود پیش آگهی بسیار مفید است. علاوه بر این، ضروری است که کودک، خود را پدر و مادر، مدرسه و پرسنل باید درک خوبی از طبیعت از معلولیت، به حداقل رساندن خطر از فرزند “احساس احمق، شکست تحصیلی، و نقد برای” تلاش نیست ” یا “تنبل”، که ممکن است تضعیف اعتماد به نفس و رسوب مشکلات عاطفی و رفتاری است. از آنجا که کودکان دچار ناتوانی یادگیری معمولا روشن، آنها مشکلات خود را نسبت به افراد با شناختی فراگیر و یادگیری مسائل آگاه تر است. دلخراش است برای شنیدن یک کودک می خواهیم خود را “احمق” وقتی که او کاملا روشن است، اما قادر به خواندن است.

اصول اساسی

نباید تصور که کودکان با نیازهای آموزشی خاص، مشکلات روانی دیگر داشته باشند. با این حال، کودکان با اختلالات یادگیری از بروز مشکلات روانی است. حدود 15 تا 25 درصد از کودکان با ناتوانی خواندن معیارهای ADHD دیدار خواهد کرد. اجتناب از مدرسه، خلق افسرده (14-32٪) و اختلال اضطراب نیز شایع هستند. به طور کلی، دختران با LDS هستند بیشتر احتمال دارد به درونسازی شده از نشانه ها و پسران از نشانه های برون رنج می برند. علاوه بر این، اختلالات یادگیری اغلب شرکت رخ می دهد. شایع است برای یک کودک نشان می دهد بیش از یک اختلال یادگیری یا اختلالات زبان همزمان.

معیار تشخیصی و اپیدمیولوژی

اختلالات یادگیری هستند دولت از یک معیار استاندارد به صورت جداگانه اداره اطلاعات (مانند مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان WISC) و به صورت جداگانه اداره آزمون دستاورد (مانند پیشرفت فردی هوشی وکسلر برای تست WIAT) تشخیص داده می شود. اگر دستاورد علمی در منطقه با توجه به (خواندن، ریاضیات، و زبان نوشتاری) است که قابل ملاحظه ای در زیر است که انتظار می رود با توجه به سن تقویمی فرد، آموزش و پرورش، و هوش اندازه گیری شده و عملکرد اختلال، یک اختلال یادگیری ممکن است تشخیص داده شود. افراد مبتلا به معلولیت قانون آموزش (IDEA PL 94-142) را فراهم می کند برای خدمات زیر طبقه بندی ناتوانی یادگیری خاص است. برای یک کودک واجد شرایط برای خدمات آموزش ویژه، یک اختلاف آماری قابل توجهی از حداقل 1.5 تا 2 انحراف استاندارد بین موفقیت تحصیلی ارزیابی شده و توانایی شناختی باید وجود داشته باشد.

جدول 4.1 تاریخچه ویژگی های قیمتها شده است.

نکته کلیدی

روانپزشکان کودک و نوجوان و دیگر متخصصان بهداشت روانی می تواند psychoeducation ضروری به والدین، کارکنان مدرسه و فرزند، در مورد ماهیت مشکل یادگیری و مدافع خدمات ضروری آموزشی را ارائه می کنند. در Reframing کار که از آموزش و یادگیری موثر (به عنوان مخالف به سوء رفتار و یا نقص اساسی) اعتماد به نفس کودک را بهبود می بخشد. درمان ADHD همراه، اگر وجود داشته باشد، نیز ممکن است توانایی کودک برای تمرکز و یادگیری را بهبود بخشد. با استفاده از نقاط قوت کودک را برای پیدا کردن و ترویج مناطقی که در آنها او برتری خود تصویر و احساس ارزش را بهبود می بخشد.

جدول 4.1. اختلالات یادگیری

اختلال خواندن (RD) ریاضیات اختلال (MD) نوشته شده است اختلال زبان (WD)

بالینی نارساخوانی ویژگی های

نقص در آگاهی واج شناختی، پردازش اصوات (آوا) است که در زبان

مشکل با کلمه بازیابی سریع و روان مناطق مشکل دوم: فرآیندهای ریاضی پایه و مشکلات رویه ای

مشکل با حافظه کاری و مهارت های عملکرد اجرایی

پایین تصویری از مهارت های فضایی نیاز به شناختی بالاتر و توابع اجرایی

نیاز به خط، تلفظ، و توانایی برای بیان ایده ها از طریق متن

اپیدمیولوژی و آمار زیستی 3-10٪ از جمعیت

پسر 4: دختر 1٪ 1-5 از کودکان سن مدرسه

تفاوت جنسیتی برآورد 15-20٪ از کودکان سن مدرسه

علل فامیلی و ژنتیکی

معکوس عدم تقارن فعال شدن مغز هنگام مطالعه

اثرات زیست محیطی خانوادگی و ژنتیکی

معمولا شرکت رخ می دهد با دیگر LD

قشر تحتانی سمت چپ بجلو مغز دخیل واضح و روشن و چند تعیین شده

تشخیص افتراقی چشم انداز بررسی مشکلات شنوایی یا

MR

عوامل فرهنگی و زبانی،

محیط زیست 50٪ از کودکان مبتلا به MD RD غالبا اتفاق بیفتد دیگر قیمتها

رد کردن مسائل فرهنگی، زیست محیطی و شناختی

البته متی بالینی اثرات انباشته ضرر بودن قادر به خواندن روان نیست

75٪ با برخی از علائم مداوم

40 درصد مدرسه ترک تحصیل مزمن و مداوم از طریق مدرسه

مداخله زودهنگام مفید

فقدان اطلاعات در دوره بالینی مداخله زودهنگام را بهبود می بخشد پیش بینی

البته نامشخص

درمان شدید، با کیفیت بالا و آموزش بر آگاهی phonemic و تکنیک های دانش صدا و پژواک برای افزایش محاسباتی و ریاضی مهارت های حل مسئله (اعتبار) از یک چارچوب منسجم برای نوشتن استفاده

مهارت های سازمانی

 

اختلالات دیگر مهارت

علاوه بر اختلالات یادگیری، انواع اختلالات رشد مهارت های شرح داده شده در DSM وجود دارد. اختلال مهارت های حرکتی (اختلال هماهنگی تکاملی) و اختلالات ارتباطی (اختلال زبان بیانی، پذیرای مختلط اختلال زبان بیانی، اختلال ئی، لکنت زبان و اختلال ارتباطات، NOS)، اختلالات رشد مهارت (موتور یا زبان) که قابل ملاحظه ای در زیر آن مشخص با توجه به سن کودک و هوش اندازه گیری شده است. همانطور که با دیگر اختلالات رشدی، شناسایی زود هنگام و فشرده مبتنی بر شواهد از مداخله بهبود پیش آگهی.

بالینی ویگنت

Brianna روشن دختر 6 ساله است که در درجه اول است. مهد کودک او را دوست داشت، اما به معده شکایت قبل از مدرسه و به دولت است که او بیش از آن بیمار برای رفتن به مدرسه را آغاز کرده است. معلم که Brianna دوستان و به نظر می رسد برای لذت بردن از همسالان خود. با این حال، او به انجام تکالیف مدرسه خود را بسیار مقاوم است. او حاضر به شرکت در گروه خواندن خود را کوچک و نمی خواهد خواندن با صدای بلند، به عنوان کودکان دیگر است. این oppositionality است تبدیل شدن به طور فزاینده ای مشکل است. وقتی معلم اقدام به تست سطح مهارت خود را، Brianna حاضر شرکت کنند. پس از توصیه پزشک متخصص اطفال، Brianna تست کامل شناختی و فکری است. اگر چه عملکرد عقلانی خود را به طور کلی در محدوده متوسط ​​بالا بود، توانایی خواندن خود را در محدوده دچار کمبود است. تشخیص ناتوانی خواندن ساخته شد. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با پدر و مادر، معلم، و Brianna به reframe علائم خود کمک کرد. او گفته شد که مغز خود را بسیار هوشمند بود، اما مغز او هم سخت تر یادگیری نسبت به بسیاری از کودکان دیگر (هر چند که کودکان نیز دارای اختلالات خواندن اطمینان شد). این بدان معنی است که او تا به حال به کار سخت تر نسبت به کودکان دیگر، و بود تقصیر این او نمی معنی نیست که او “گنگ” (به عنوان او به نام خودش). Brianna شروع به دریافت 30 دقیقه در روز از آموزش های منحصر به فرد با رسیدن به سیستم (سیستم آموزشی جامع مهارت های آوایی) است. همانطور که او شروع به یادگیری خواندن، شکایت خود را در مورد رفتن به مدرسه و oppositionality شروع به فروکش کردن است. Brianna هنری و آثار هنری خود را (که با برخی از بچه های دیگر) در منطقه نمایشگاه آثار هنری نمایش داده می شد، بیشتر به لذت خود.

Comments are closed.