درمان اختلالات اضطرابی

اضطراب ، هراس و درمان با نوروفیدبک

 


اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت های استرس زا است و به ما کمک می کند تا با این موقعیتها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و .. روبرو شویم. اما زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت های روزانه بوجود می آید.

علایم اضطراب معمولاً شامل موارد زیر می باشد:

نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب ، تعریق کف دست و تنفس دشوار.

علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می کند  که شامل:

1-    اختلال اضطراب فراگیر

2-    اختلال وسواسی جبری

3-    اختلال هراس (پانیک)

4-    اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

5-    هراس اجتماعی

 

بطور کلی برای درمان اختلالات اضطرابی از دارودرمانی به همراه روان درمانی استفاده می شود و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده های بتا هستند. این داروها خود شامل عوارضی همچون: چاقی، کاهش میل جنسی، خواب آلودگی، خشکی دهان هستند و همچنین تداخلات دارویی با دیگر داروها نیز موجب محدودیت مصرف آنها می شود.

یکی از رایج ترین استفاده های نوروفیدبک در طی 30 سال گذشته، درمان اضطراب و استرس و Relaxation بوده است.

امروزه نوروفیدبک بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون نیاز به داروهای خوراکی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.


با درمان بوسیله روش نوروفیدبک، نه تنها مغز شما روش های آرام سازی را می آموزد، بلکه می آموزد چگونه روش فعالیت خود را تغییر دهد و بداند که ریشه اضطرابش کجاست؟

ابتدا مغز شما می آموزد که چطور امواج خود را تنظیم کند و زمانی که این مهم را آموخت، دیگر در برابر احساس اضطراب و استرس آسیب پذیر نیست. به عبارت دیگر شما یکبار می آموزید که چطور یک دوچرخه را برانید بدون ترس از اینکه به زمین بیفتید، و پس از آن شما دیگر از افتادن و یا خارج شدن از مسیر نخواهید ترسید!

 

در مرکز نوروفیدبک آلومینا خدمات تخصصی درمان اضطراب با روش نوروفیدبک انجام می شود و شما می توانید با تشکیل پرونده از طریق این سایت و سپس انجام جلسات درمانی تحت نظر متخصص مغز و اعصاب از نتایج این درمان در بهبود مشکلات اضطرابی بهره ببرید.

 

جزئیات برنامه درمانی اضطراب و استرس در مرکز نوروفیدبکآلومینا:

 

نکته مهم : هر جلسه از دو قسمت درمانی و آموزشی تشکیل شده است که قسمت درمانی شامل کار با دستگاه نوروفیدبک و بیوفیدبک می باشد که حدود 30 دقیقه طول می کشدو قسمت آموزشی شامل سر فصلهایی می باشد که در زیر به صورت کلی در مورد هر جلسه ذکر شده است

جلسه 1 : مصاحبه تشخیصی (در مورد چگونگی ،علت،مکان،نوع،مشکلات تغذیه ومشکلات در خصوص خواب)، 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش خواب مناسب ،ارایه فایل ریلکسیشن

جلسه2 : 30 دقیقه بیوفیدبک ،آموزش تکنیک آرامش پیشرونده(در قسمتهای عضلات بزرگ مانند سر،صورت،گردن،پاها،دست ها به صورت آرامش- تنش)،کار درمنزل(انجام همین تکنیک در منزل روزی 2 باروگوش دادن فایل ریلکسیشن وانجام دادن تکنیک ها در حین آن)

جلسه3: 30 دقیقه بیوفیدبک ، تکرار تکنیک ارامش پیشرونده ،کار در منزل (گوش دادن فایل ریلکسیشن،نوشتن برنامه های روزمره به طور کامل، انجام تکنیک روزی 3 مرتبه

جلسه4: 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش تکنیک آرامش پیشرونده در کلیه قسمتهای بدن ،کار در منزل(تکرار تکنیک در منزل 3 مرتبه در روز،گنجاندن برنامه مفرح با توجه به علاقه مراجع،ورزش صحیح چیست! گنجاندن یک برنامه غذایی مناسب)

جلسه5: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی جلسه قبل وارزیابی عملکرد وی ،آموزش تکنیک آرامش بدون تنش ،کار در منزل(انجام تکنیک آرامش،تکرار وتمرین تکنیک تنفس روزی 3 مرتبه،گوش دادن به فایل وهر دفعه با فکر بر روی یک موضوع متفاوت طبق نظر درمانگر)

جلسه6: 30 دقیقه بیوفیدبک ، آموزش تکنیک آرامش افتراقی (هدف از آموزش این تکنیک ،ر درتعمیم آرامش به همه مکان ها) کار در منزل(تکرار وتمرین آرامش افتراقی روزی 3 مرتبه،تمرین تنفس صحیح روزی 3 مرتبه)

جلسه7: 30 دقیقه بیوفیدبک ، بررسی جلسه قبل و ارزیابی عملکرد فرد،وانجام تکنیک ها در منزل به طور مرتب

جلسه8: 30 دقیقه بیوفیدبک ، اموزش کاربرد اختصاصی آرامش یا همان مواجهه(رویاویی مکرر ولی کوتاه با طیف وسیعی از موقعیت های اضطراب انگیز،کار در منزل(تکرار وتمرین تکنیک اموخته شده روزی 3 بار،گوش دادن به فایل)

جلسه9: 30 دقیقه بیوفیدبک ،توصیف یک منظره یا یک داستان با جزییات که در وی ایجاد تنش میکند و به کار گیری تکنیک ها ،کار در منزل(نوشتن تمام چیزهایی که در وی ایجاد تنش واضطراب میکند و آموزش رویارویی)

جلسه 10: 30 دقیقه بیوفیدبک ،خواستن از مراجع تا در مورد اتفاقات اخیر ودر مورد جلسات درمان صحبت کند وارایه بازخورد از مراجع،کار در منزل(به انتخاب خودش یکی از مشکلات را انتخاب کرده و …)

جلسه 11: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی تکلیف منزل وتکرار آن در جلسه درمان ،کار در منزل( انجام تکنیک آرامش وتنفس صحیح )

جلسه 12: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی تکالیف مفرح بخش ،کار در منزل( فکر کردن در مورد چیزهایی که تنش ایجاد میکند وآموزش مقابله با آنها)

جلسه 13: 30 دقیقه بیوفیدبک ، بررسی روش های نوشته شده توسط مراجع ،کار در منزل(نوشتن پیامدهای روش های برخورد با اضطراب هم پیامد مثبت وهم منفی)

جلسه14: 30 دقیقه بیوفیدبک ،بررسی پیامدهای نوشته شده و دادن اگاهی به مراجع در این زمینه،کار در منزل(انتخاب یکی از پیامدها وخود را در موقعیت فرض کردن وبه کارگیری تکنیک های آرامش سازی)

جلسه 15: 30 دقیقه بیوفیدبک ، ارزیابی جلسات گذشته وبررسی میزان پیشرفت و انجام تکنیک ها در منزل حداقل روزی 3 مرتبه

 

برای دریافت شرایط ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

جهت ثبت نام می توانید فرم ثبت نام را تکمیل نموده و به نشانی ایمیل زیر ارسال نمائید یا به صورت حضوری (طبق قرار قبلی)در دفتر مرکزی نوروفیدبک آلومینا ثبت نام نمائید.

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

 

اختلالات اضطراب: اضطراب عمومی، ترس و اختلال وسواسی جبری

مفاهیم اساسی

پرسش و غربالگری

آیا چیزهایی که شما می ترسند؟

آیا شما اغلب عصبی احساس؟ آیا چیز خاصی را که در این وجود دارد؟

آیا افکاری که شما نمی توانید سر خود را از شما داشته باشد، حتی اگر آنها واقعا به شما زحمت؟ آنها چه هستند؟

آیا چیزهایی که شما احساس می کنید که شما باید انجام دهید به شما کمک کند احساس کمتر مضطرب، مثل شستن دست های خود را، چک کردن به چیزی، یا شمارش چیزهایی وجود دارد؟

آیا دیگران شما کمال در نظر بگیرند؟

آیا مشکل پیش بینی نیست، و یا نگرانی در مورد آنچه هرگز ممکن است رخ دهد. در نور خورشید نگه دارید.

-بنجامین فرانکلین

توضیحات بالینی

اکثر کودکان دچار ترس های مختلف در سراسر دوران کودکی خود را، و برخی از این ترس های خاص به مرحله رشد و نمو هستند. در مقابل ترس، اضطراب به عنوان یک واکنش پیش بینی به تهدید یا داخلی یا خارجی تعریف شده است. ترس و اضطراب هر دو ناراحت کننده “جنگ و یا پرواز” واکنش و مجموعهای از پاسخهای فیزیولوژیکی دیگر که ممکن است سیستم های مختلف، از جمله قلبی، ریوی، گوارشی، عصبی و تاثیر می گذارد مشخص می شود. اضطراب است که بیشتر نشانه شناختی مانند احساس از دست دادن کنترل و یا از دست دادن ذهن یکی از افکار مزاحم و یا ناخواسته، بی توجهی، بی خوابی و اختلالات حتی ادراکی، مانند مسخ یا مبهم تصاویر مشخص می شود. کودکانی که اضطراب تمایل به دکتر مکرر

P.121

بازدید کنندگان، ارائه با انواع درد مبهم، درد و علائم فیزیکی که ممکن است ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را نا امید. اختلال اضطراب جدایی و انتخابی mutism، دو اختلالات اضطرابی است که در دوران کودکی آغاز شده است در فصل 8 و 9 مورد بحث قرار گرفته است. فصل حاضر اختلالات اضطرابی اضطراب عمومی، ترس و اختلال وسواسی جبری.

اختلال اضطراب منتشر

کودکان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر (GAD) نگرانی بیش از حد در مورد رویدادهای آتی و تکرار. این نگرانی بیشتر بی وقفه ادامه به مدت حداقل 6 ماه ادامه داشته است. آنها نگران بی جهت در مورد عملکرد تحصیلی و یا فعالیت های ورزشی خود، در زمان، و یا حتی در مورد بلایای طبیعی مانند زلزله است. نگرانی همچنان ادامه دارد حتی زمانی که کودک در حال قضاوت است و همیشه به خوبی در گذشته انجام شده است. از آنجا که اضطراب خود را، بچه ها ممکن است بیش از حد منطبق، perfectionistic، و از خود مطمئن نیستید. آنها تمایل دارند که به دنبال تایید و باید مدام در مورد عملکرد خود و پذیرش اجتماعی است. کودک ممکن است بی قرار، عصبی، تحریک پذیر، یا خسته به نظر می رسد. شکایات جسمی شایع است.

اختلالات وابسته به ترس بیجا

اختلالات وابسته به ترس بیجا ناهمگن، متشکل از ترس های خاص، که شامل یک ترس شیء یا موقعیت، یا ترس از اجتماع، وضعیت جدی تر و اختلال است. اختلالات وابسته به ترس بیجا باید از قسمت طبیعی از ترس اغلب در دوران کودکی دیده می شود متمایز می شود. تفاوت بین داشتن یک اختلال وابسته به ترس بیجا و یا یک قسمت را متناسب با سن از ترس و وحشت بر ملاحظات توسعه، طول مدت و شدت تاثیر ترس و شدت اختلال همراه عملکرد روزمره است.

ترس و اجتناب در پاسخ به یک شیء خاص و یا وضعیت ترس های خاص رخ می دهد. اضطراب شدید و فوری است. حیوانات، بلایای طبیعی، خون یا آسیب و یا مکان های محصور در خشکی هستند نمونه های رایج ترس در ترس های خاص مشترک هستند. با این حال، هنگامی که شی یا وضعیت ترس وجود نداشته باشد، کودک به عملکرد طبیعی خود است.

ترس از اجتماع در بزرگسالان نسبت به کودکان شایع تر است، اما می توان آن را کاملا ناتوان کننده است.

کودکان مبتلا به ترس از اجتماع، ترس دایمی از خجالت زده شدن در موقعیت های اجتماعی، در طول اجرا، و یا اگر آنها را در کلاس و یا در ملاء عام صحبت می کنند، به گفتگو با دیگران، و یا خوردن، نوشیدن، یا نوشتن در ملاء عام. احساس اضطراب در این شرایط تولید واکنش های فیزیکی مانند تپش قلب، لرزش، عرق کردن، اسهال، سرخ شدن صورت، و تنش عضلانی می باشد. ترس از اجتماع می تواند به امتناع از مدرسه با مدرسه پس از آن شکست و حتی اتهامات گریز منجر شود. اجتماعی جوانان وابسته به ترس بیجا اغلب تمام روابط اجتماعی معنی دار اجتناب کنند. این کودکان از کار افتادگی اولیه اجتماعی (به عنوان یکی ممکن است با اختلال طیف اوتیسم) ندارد. با این حال، اجتناب شدید از موقعیت های اجتماعی به طور جدی ممکن است مانع رشد عادی اجتماعی.

نوک

مرحله رشد و نمو کودک را در نظر بگیرید قبل از ساختن تشخیص از ترس. تکامل ترس اصولی کودکان نوپا که از والدین خود جدا وحشت زده، و کودکان مهد کودک و کودکستان “هیولا” تاریک و یا در زیر بستر وحشت و ترس از سگ و صدمه دیده شدن شایع است. کودکان در سنین مدرسه ممکن است ترس استفاده از حمام های عمومی و نوجوانان اغلب ترس از آوردن لباس به شیوه برای کلاس ورزشگاه و یا ارائه یک سخنرانی در کلاس هستند. متناسب با سن ترس و وحشت است که توسعه از خط خارج شدن در نظر گرفته شده است نه اختلال است.

اختلال وسواس

اختلال وسواس (OCD)، وسواس های مکرر، وقت گیر و یا رفتارهای اجباری که باعث پریشانی و / یا اختلال مشخص می شود. عقده های روحی ممکن است تصاویر مزاحم تکراری، افکار، یا انگیزه. اغلب رفتارها، وسواس مانند دست شستن یا تمیز کردن مراسم مذهبی، تلاش برای جابجا کردن افکار وسواسی. جزء قوی خانوادگی به OCD وجود دارد، و شواهد به دست آمده از مطالعات دوقلو هر دو استعداد ژنتیکی و تأثیرات زیست محیطی وجود دارد. اختلالات تیک و OCD ممکن است منشاء ژنتیک، مشابه آنها تمایل به همکاری در خانواده رخ دهد. شواهدی وجود دارد که حدود 10٪ از افراد مبتلا به OCD ممکن است علائم رسوب توسط کودکان اختلالات خود ایمنی عصبی در ارتباط با عفونت های استرپتوکوکی (پانداها) وجود دارد. اگر چه شواهد مبهم باقی می ماند، آنتی بادی antineuronal

P.123

در برابر این گروه تشکیل آنتی ژن سلول استرپتوکوک بتا همولیتیک دیوار ممکن است با بافت عصبی واقع در نزدیکی دم متقابل واکنش نشان می دهند. این را باید برای کودکان که علایم با عفونت استرپی مکرر ارتباط در نظر گرفته شده است. حدود نیمی از تمام بزرگسالان به دنبال درمان OCD گزارش که آن را در دوران کودکی یا نوجوانی آغاز شد.

اپیدمیولوژی و آمار زیستی

به عنوان یک گروه، اختلالات اضطرابی تاثیر می گذارد تا 20٪ از جوانان تا سن 18 سال. بالینی، اختلالات اضطرابی به طور مساوی در مردان و زنان تشخیص داده می شود، اما در نمونه های اپیدمیولوژیک آنها غالبا در زنان است. اختلال اضطراب منتشر شده است 3 تا 6 درصد از جوانان را تحت تاثیر قرار. ترس های خاص در مورد 3٪ کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. دختران تمایل دارند از ترس رنج می برند بیشتر از پسران است، اما برای هر دو جنس اختلال wanes با بالا رفتن سن. ترس از اجتماع را تحت تاثیر قرار 1 درصد از کودکان و نوجوانان در هر نقطه در زمان تخمین زده شده است. شیوع مادام العمر ممکن است به عنوان بالا به عنوان 13 درصد است.

علل و عوامل خطر

محققان بسیاری از قیاس منطقی است که بچه ها با temperaments بیولوژیکی و یا قانون اساسی از پیش تعیین شده، که برخی از آنها در قبال توسعه اختلالات اضطرابی به دنیا آمد. عوامل خانوادگی، هر دو عوامل ژنتیکی و محیطی، به اختلالات اضطرابی کمک کند. اختلال اضطراب منتشر و افسردگی اساسی به نظر می رسد به همان عوامل خطر ژنتیکی است. بر اساس مطالعات جدید تصویربرداری، این فرضیه ارائه می شود از اضطراب، پیش بینی می شود با بخش cingulated از سیستم لیمبیک، اجتناب تشویشی با قشر جلو مغزی همراه است و وحشت و ترس را با ساقه مغز همراه است. گیرنده سروتونین dysregulation سایت همچنین فرض شده است. آسیب پذیری بیولوژیکی هستند و سپس متغیر تحت تاثیر عوامل محیطی قرار است به شکل علائم اضطراب از نظر بالینی قابل. عوامل محیطی ممکن است متنوع، از جمله توهین neurobiological، قرار گرفتن در معرض ضربه، پدر و مادر از لحاظ احساسی در دسترس نیست که به نیازهای کودک هماهنگ هستند، و یا برای جوانان آسیب پذیرترین، عدم قطعیت های ساده مانند اذیت کردن همکار و یا اختلاف والدین است. نوزادانی که temperamentally مهار نرخ بالاتری از اختلالات اضطرابی در زندگی آینده است. مطالعات آینده نگر نشان داده اند افزایش خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی متعدد در دوران کودکی متوسط ​​برای کودکان که به عنوان رفتار مهار شده به عنوان پیش دبستانی طبقه بندی شدند.

P.124

 

بالینی ویگنت

شما به عنوان یک مشاور به مدرسه به ارزیابی Jenn، دختر 13 ساله درجه هشتم خودداری کرده است که برای آمدن به مدرسه نامیده می شود. شما که Jenn دارای سابقه ای طولانی در غیبت های متعدد را در مدرسه، اما در این سال آمد او را تنها چند روز در شروع و در حال حاضر در حال آمدن است و در همه حال. مادرش که او تلاش کرده است به “کشیدن” دختر خود را به ماشین، اما فریادهای Jenn و خش. زمانی که او توانسته است او را به مدرسه رانندگی، Jenn نمی خواهد خارج شدن از ماشین، و حتی مددکار اجتماعی مدرسه و مدیر می تواند او را قانع نیست. هنگامی که شما سابقه که Jenn رنج می برد از مسائل جدایی در کودکان پیش دبستانی و مهد کودک. پرستار مدرسه او را به خوبی می داند، او به عنوان بازدیدکننده داشته است اغلب با شکایت از دردهای دستگاه گوارش و سردرد است. او حاضر به صحبت می کنند و در کلاس. او جلوگیری از اتاق ناهار و آرام و nonparticipative در کلاس است. با وجود این، او شده بود راست است در مدرسه تا همین اواخر، به مدرسه تاثیر منفی نمرات او. مشق شب فرستاده شده به خانه اش انجام شده است به طور کامل و منظمی. Jenn است یک دوست با او صرف زمان است. شما گمان اضطراب اجتماعی با ترس از مدرسه است. چه چیز دیگری باید انجام دهم؟ اول، با پزشک مراقبت های اولیه صحبت کنید. احتمالش هست که دختر بوده است بازدید کننده مکرر وجود دارد با انواع شکایت های جسمی است. آیا هیچکدام از مشکلات پزشکی او؟ سعی کنید به معلوم شده است اگر او (اذیت، و غیره) صدمه در مدرسه به عنوان دلیلی برای امتناع او. سابقه خانوادگی و سابقه رشد از پدر و مادر است. در مورد دوره از مشکلات با مدرسه. مصاحبه Jenn و از آنها بخواهید در مورد افسردگی، اضطراب و علائم روان پریشی است. اگر او از مدرسه ترس یا اضطراب اجتماعی رنج می برند، در نظر گرفتن دارو (SSRI)، روان درمانی، و فشرده، استقرار مجدد آهسته اما پیشرونده را به مدرسه (که اغلب با شروع از درسی بعد از مدرسه). این یکی از چند بار که بنزودیازپین ها در روانپزشکی کودکان و نوجوانان نشان داده است. درمان سریع و موثر از اضطراب برای کمک به کودک قادر به عقب بر گردیم به مدرسه قابل ملاحظه ای بهبود پیش آگهی است.

ارزیابی

هنگامی که ارزیابی کودک یا نوجوان برای چه کسی به شما مشکوک به اختلال اضطراب منتشر، مهم است که به نظر سایر اختلالات روانپزشکی، و همچنین پتانسیل برای بیماریهای همراه (جدول 15.1).

جدول 15.1. ملزومات ارزیابی اختلالات اضطرابی

رد علل فیزیکی مانند پرکاری تیروئید، عوارض جانبی داروها (داروهای آسم / آلرژی، و غیره)، سوء مصرف دارو یا شرایط پزشکی دیگر است.

دریافت اطلاعات از منابع مختلف. کودکان اغلب تمایلی به صحبت در مورد نگرانی های خود را. مطمئن باشید که برای به دست آوردن ژنتیکی سابقه خانوادگی اختلالات اضطرابی، و همچنین افسردگی و سایر اختلالات خلقی و تیک.

کودکان جوان تر، بهتر ممکن است نگرانی خود را از طریق نقشه ها و تکنیک های بازی ارتباط برقرار کنید.

تعیین ماشه (ها) برای اضطراب. آیا اضطراب فقط در موقعیت های خاص اتفاق می افتد؟ آیا این اتفاق می افتد “آبی”؟ آیا در انتظار چیزی رخ می دهد؟ آیا فراگیر است؟

درک عوامل زیست محیطی و خانوادگی است که می تواند به اضطراب جوانان تاثیر می گذارد. چگونه پدر و مادر واکنش نشان می دهند؟ آیا اختلافات خانوادگی و یا تنش دیگر کمک به اضطراب وجود دارد؟

صفحه نمایش برای همراه از اختلالات روانی: اختلالات خلقی، جنون، خوردن اختلالات، اختلالات تیک، و اختلالات رفتار مخل.

در نظر بگیرید استفاده از مقیاس امتیاز علائم به طبقه بندی بهتر، درک، و نظارت بر اضطراب کودک. ییل، براون وسواسی اجباری مقیاس (آزمون YBOCS)، صفحه نمایش برای اضطراب کودک مربوط به اختلالات هیجانی (ترس)، هراس و اضطراب اجتماعی پرسشنامه برای کودکان SPAI-C، و کودکان تجدید نظر را آشکار مقیاس اضطراب (RCMAS) هستند پیشنهاد است.

 

 

 

P.125

 

کودکان ممکن است از هر دو درون و برون اختلالات رنج می برند. وقوع همزمان از نوع بی توجه از اختلال ADHD و اضطراب است نادر نیست. اگر با استفاده از یک محرک، شروع به پایین و آهسته و پیوسته “برای به حداقل رساندن خطر افزایش اضطراب.

نوک

سوالات خود در مورد مصرف کافئین و مشاوره به آن به حداقل می رساند. کافئین اضطراب از علل شناخته شده است.

درمان

درمان مرکب است و نیاز به متفکرانه، گام به گام درمان فشرده کودک و نوجوان است. جدول 15.2 می دهد ملزومات درمان، با تشریح انواع

P.126

گزینه های درمانی موجود روانی و دارو. برای خفیف تا متوسط ​​اضطراب، شواهد مبتنی بر روان درمانی و psychoeducation باید مورد استفاده قرار گیرد، با داروی کمکی در صورت لزوم. شواهدی وجود دارد که برخی از انواع خفیف تر اضطراب، ممکن است یک دوره طولانی تر اگر داروها در ابتدا وجود دارد. با این حال، ناتوان کننده اضطراب، در نظر گرفتن همزمان روان درمانی و دارو.

جدول 15.2. الزامات درمان چند وجهی از اضطراب

Psychoeducation از پدر، مادر و فرزند در مورد ماهیت اضطراب، چگونه می تواند روابط خانوادگی تاثیر می گذارد، چگونه اعضای خانواده به سهوا تداوم می تواند علائم را از طریق اضطراب خود را، و چگونه خانواده می تواند به کودکان در غلبه بر خود و یا اضطراب خود را.

درمان شناختی رفتاری، باید خط اول درمان را تشکیل می دهند. درمان مبتنی بر شواهد برای OCD (در معرض این بیماری قرار گرفتن رخ می دهند و برای جلوگیری از پاسخ دادن)، ترس و دیگر اختلالات اضطرابی وجود دارد.

مداخله مدرسه زمانی که اضطراب به طور جدی خدشه دار عملکرد مدرسه.

داروها

1 خط: SSRI ها، به یاد داشته باشید که SSRI ها می تواند اضطراب یا القاء حتی وحشت از علائم در افراد آسیب پذیر “شروع کم و آهسته و پیوسته است.” گاهی اوقات، بنزودیازپین ها همزمان با SSRI آغاز شده و بعد از آن مخروطی زمانی که SSRI اعطا مزایای درمانی. SSRI ها هستند که مورد تایید FDA برای OCD در کودکان عبارتند از: فلوکستین، سرترالین و فلووکسامین (chlomipramine، TCA، نیز تایید شده است).

خط 2: بنزودیازپین ها مانند آلپرازولام، لورازپام، کلونازپام در درمان کوتاه مدت اضطراب، به عنوان مثال می تواند مفید باشد، کودک را به مدرسه سر و سامان دادن است. به یاد داشته باشید که نوک تیز به آرامی واکنش به اجتناب از اضطراب.

خط 3: آلفا-2A-آگونیست guanfacine و کلونیدین ممکن است مفید برای علائم از انگیختگی hyperautonomic مانند تپش قلب و تاکی پنه.

سایر: داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCAS) نیاز به نوار قلب و خون مانیتورینگ سطح، اما ممکن است موثر باشد.

بوسپیرون، گزارش چند مورد اثر اضطراب خفیف است.

عوامل مورد داروهای ضد تشنج برای استفاده از گاباپنتین، توپیرامات، و oxcarbazepine. در نظر بگیرید با استفاده از هنگامی که عوامل دیگر بی اثر بوده است.

عوامل ممکن است ضد جنون مفید باشد زمانی که همه داروهای دیگر موفقیت آمیز نبود و یا در کودکان مبتلا به تست واقعیت مرزی و سطوح بالایی از تحریک است.

 

 

اختلالات اضطرابی بر بخش بزرگی از کودکان و نوجوانان، باعث فوق العاده ای رنج می برد و تداخل با توسعه مطلوب در حوزه های بسیاری از مهارت های اجتماعی، علمی، و زندگی است. در حال حاضر، درمان شناختی رفتاری، مداخلات حمایت و باید در خط اول درمان را تشکیل می دهند. دارو می تواند درمان های روانی به شرایط هر یک از جوانان و پاسخ به مداخلات رواندرمانی فردی زیاد. زود هنگام و موثر در درمان ممکن است پیش آگهی درازمدت را بهبود بخشد.

Comments are closed.